Mielipiteitä lastenvaunuista?

Kertokaapas nyt viisaammat mielipiteitänne eri lastenvaunuista. Meillä niiden hankkiminen ei nyt ole juuri tämän päivän asia, mutta olisi kiva kuulla fiksuja mielipiteitä (ilman tappomielialaa) eri vaunuista ja niiden ominaisuuksista. Itse olen kokoa kääpiö, ja laskettu aika on jouluaattona, joten mitkä vaunut olisivat kevyet, helppo rullailla talvella/keväällä (kesälläkin, tottakai), ja sellaiset mitkä sopivat pienikokoiselle naiselle työnnettäviksi? Myös helppo kuljetettavuus olisi hyvä, jotta ne voisi näppärästi nakata farmarin takaosaan ihan omin voiminkin.

Käytettyjä vaunuja olen katsellut, ja jotkut niistä on olleet niin tajuttoman korkeita että ajatuskin niiden kanssa kävelystä on tuottanut lähinnä hilpeyttä.

Myös näitä vaunu-sitteri-comboja saa suositella ihan rohkeasti :)
 
....
Aika kääpiö saa olla että ei näihin nykyisiin vaunuihin saisi tarpeeksi hyvin työntöaisaa säädettyä oikealle työntökorkeudelle. Itse 160cm ja aina on joka vaunuissa ollut paljon mahdollisuuksia säätää alemmaskin. ;)

Itse tykkään Teutonioista, ja talvella ihan 4 isoa pyörää on ne kaikista parhaimmat, leveät ja isot halkaisijaltaan niin pitkälle pääsee jo ja kevyet työntää. :) Pienet pyörät tökkää joka paikkaan ja saa räntäkelillä tehdä töitä että liikkumaan pääsee.
 
Kannattaa hankkia joko teleskooppiaisalla, tai nivelasialla varustetut menopelit, jotta aisan saa sopivaksi sekä sulle, että miehellesi.

Mä tykkään enemmän nivelestä, mutta lienee makuasia.

Brio kombit oli näppärät yhdistelmät vaunuaikaan, mutta aloin nopeasti kaipaamaan pienempää ratasta, kun lapsi kykeni istumaan pidempiä aikoja. Niinpä vaihdettiin Brio Raceen. Ja tykännyt olen.

Brio olisi jatkossakin valitsemani merkki, vaikka emmaljungastakin mulla on hyvää kokemusta :)
 
"Hanna"
Kokemusta vuoden 96 Oran yhdistelmistä. Miinusta niissä oli se,että niissä oli pieni koppa. Mutta ajoivat kumminkin asiansa. Ratasosa oli paljon parempi. Niissä ei ollut mitään säädettävää työntöaisaa :)

Toinen kokemus on vuoden 2010 Emmaljungista. (edget) Ja enpä yhtään ihmettele,että noita vaunuja moni kehuu. Mahtavat vaunut. Koppaosassa oli tilaa erittäin hyvin (meillä talvivauva) ja renkaat niin isot,että täällä maaseudun teillä on päässyt hyvin kulkemaan. Nyt meillä onkin jo ratasosa käytössä ja se on myös hyvä.
 
"vieras"
Meilläkin on emmaljungan duo edget, ihan parhaat työntää talvikelilläkin ja koppaosa tosi tilava. Mahtuu farmariin, on kyllä painavat mutta kyllä minäkin 50 kiloinen kukkakeppi ne jaksan nostaa.

MUTTA, ainakin sport rungossa on melko korkealla se työntöaisa, eli se voi olla este jos olet todella lyhyt. Itse olen 162 cm, ja pystyn työntelemään hyvin, mutta esim. heittoaisan käyttö on vaikeaa.
 
Ai niitä voi säätääkkin? Miten mahtava ominaisuus. Meillä kun on lievä pituusero miehen kanssa, itse huitelen jossain 156cm ja mies on 195cm :D Kätevää, jos kerran sitä korkeutta voi säätää niin, sehän helpottaa jo valtavasti!

Mites nuo Emmaljungat, oon kuullu että ne on raskaita käyttää? Vai onko sitten mallikohtainen "ominaisuus" tuo raskaus? Käsittääkseni ne on aika laadukkaita, ja sen näkee kyllä hinnastakin. Ei ymmärtääkseni ole ihan halvimmasta päästä, mutta kai se hinta sitten kohtaa laadun o_O

Onko näissä sitten jotain mahdollisuutta että voi ottaa kankaita irti ja pestä niitä, jos tarve tulee? Tai onko mitään paikkaa edessä, mihin voi koiran laittaa kiinni? Ajattelin iskeä kaks kärpästä samalla iskulla, ja opettaa koiran vetämään kun lumet tulee, niin olisi kiva jos vaunuissa olisi jotain mihin voisi koiran laittaa kiinni, kun pidemmälle lenkille lähtee.

Mitä eroa on nivel- ja teleskooppiaisalla? Siis ihan normikäyttöä ajatellen, kumpi on näppärämpi käytössä?
 

Yhteistyössä