Mies ei anna anteeksi että epäilin uskottomaksi

  • Viestiketjun aloittaja Avh
  • Ensimmäinen viesti
"osku"
[QUOTE="vieras";26715534]Voisko vastauksista vetää sen johtopäätöksen, että jos mies alkaa syyttämään naista vainoharhaiseksi ja sairaaksi koska epäilee pettämistä niin silloin mies pettää??

Vai syyttäiskö sitä vainoharhaiseksi vaikka ois puhtaat jauhot pussissa?[/QUOTE]

Ap:n tapauksessa miehen käytös on muuttunut epäilyttäväksi. Siinä on näkyvissä merkkejä, joista pettäminen usein paljastuu.

Entinen vaimoni, jonka en olisi ikinä kuvitellut pettävän, jäi lopulta kiinni itse teossa ja sitten paljastui häenen pettäneen jo vuosia. Kuitenkin aiemmin kun epäilin häntä pettämisestä tiettyjen asioiden takia - kännykän piilottelu, lisääntyneet menot ystävien kanssa, seksin loppuminen, riitely, jne, - hän syytti minua sairaalloisen mustasukkaiseksi vainoharhaiseksi.
 
Avh (ap)
[QUOTE="Vieras";26714809]Niin, nää pettämisepäilyt niin epäilijän kuin epäillynkin osalta on tietenkin asioita, joihin vaikuttaa suhteessa kummankin menneisyys ja edelliset suhteet. Ihmisen, joka on joskus tullut petetyksi, voi joutua kamppailemaan luottaakseen toiseen, vaikka suhteessa olisi kaikki hyvin. Samoin sellainen, jota on sairraalloisesti epäilty edellisissä suhteissa tekemisiä kytäten on herkillä reagoimaan kaikkeen epäilykseen merkkinä samanlaisen sairalloisen kyttäämisen alkamisesta. Musta molempien pitäis suhteessa pystyä tarkastelemaan toisen reaktioita paitsi senhetkistä tilannetta myös toisen taustaa vasten. Tietenkin esimerkiksi joskus petetyksi tulleen tulisi pyrkiä hyvässä suhteessa tietoisesti kasvamaan kohti luottamusta, mutta ihmisen tunne-elämä on vähän vaikeasti hallittava kapistus ja muutokset eivät tapahdu hetkessä. Yksinkertaistetusti ajatellen: paskojen kokemusten vastapainoksi tarvitaan vastaavassa suhteessa hyviä kokemuksia, ennenkuin kokemus kääntyy aidosti toiseen suuntaan. Mitä enemmän sitä painolastia on edellisistä suhteista niskassa, sitä enemmän aikaa ja "laatua" vaaditaan uudessa suhteessa. Näin mä ajattelen. Toki hirveän avoin keskinäinen puhuminen ja purkaminen edistää myös asioita tähän suuntaan.[/QUOTE]

Tässä on todella paljon tolkkua ja kauniisti kirjoitettuna, kiitos "Vieras"!
 

Yhteistyössä