Mies ei auta vauvan hoidossa

  • Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti
"harmaa"
Meillä on 2 alle 3v. lasta. Kun esikoinen oli vauva, mies hoiti häntä melkein yhtäpaljon kuin minäkin ja teki puolet kotitöistä, öisinkin oli vahtimisvuorot, koska esikoinen oli jatkuvasti kipeä.

Nyt meillä on taas vauva ja ihan yhteisestä päätöksestä alulle pantu. Mies ei tee enää kotitöitä, ei vahdi vauvaa ja nyt olen saanut 2 yötä valvoa putkeen, mutta apua on turha kuvitellakaan saavansa.

Tuntuu että meillä on 1 yhteinen lapsi (esikoinen) ja sen lisäksi minulla vauva.
 
hoitaako mies sitte isompaa?
Meillä on 3 lasta ja mies ottaa enemmän vastuuta isommista ja minä taas vauvasta.
Noin meilläkin on siis ollut. Varsinkin alkuun kun itse en sektion jälkeen saanut nostella isompia, oli helpotus kun sain miehen kotona ollessa paremmin vain keskittyä vauvaan.

Ikävää tietty jos mies ei enää toisen lapsen kohdalla osallistu kummankaan hoitoon. Luonnollistahan on että esikoisen kohdalla se innostus on kaikilla suurempi ja uutuuden viehätys saa jopa kilpailemaan siitä kumpi saa vauvaa hoitaa. Mutta kyllähän se uusi vauvakin on ihan yhtä rakas ja ihana, luulisi että sekin miestä kiinnostaisi.
 
"a.p"
Noin meilläkin on siis ollut. Varsinkin alkuun kun itse en sektion jälkeen saanut nostella isompia, oli helpotus kun sain miehen kotona ollessa paremmin vain keskittyä vauvaan.

Ikävää tietty jos mies ei enää toisen lapsen kohdalla osallistu kummankaan hoitoon. Luonnollistahan on että esikoisen kohdalla se innostus on kaikilla suurempi ja uutuuden viehätys saa jopa kilpailemaan siitä kumpi saa vauvaa hoitaa. Mutta kyllähän se uusi vauvakin on ihan yhtä rakas ja ihana, luulisi että sekin miestä kiinnostaisi.
Ei mies enää hoida esikoistakaan kovin paljon, ei huolehdi ruoka-ajoista ja näin. Ennen kaikki meni puoliksi, paitsi imetys tietenkin... Vauva on kohta 6kk. Olen puhunut miehelle väsymyksestäni, mutta se ei kuulemma ole mitään verrattuna HÄNEN väsymykseen...

Mies saa käydä vapaa-ajallaan kavereillaan ym, ilman lapsia, kun taas minun on AINA otettava molemmat lapset mukaan. Lääkäriinkään en pääse yksin.

Joskus kun vauva on kiukutellut tunnin pari ja olen häntä kanniskellut ym, annan hänet miehelle hetkeksi, että itse rauhoittuisin ja pinna kestäisi taas. Mitä tekee mies; Laittaa vauvan tv:n ääreen sitteriin ja siinä saa itkeäkin ihan yksin! Kerrankin vauva meinasi tikahtua omaan itkuunsa ja mies vaan oli jääkaapilla, eikä tehnyt elettäkään mennäkseen vauvan luo. :(

Mä en ole enää hyvä äiti lapsille. Esikoiselle varsinkin tulee kiukuteltua, vaikkei tää tilanne hänen syy ole. :(
 

Yhteistyössä