Mies ei halua toista lasta; miten vastaatte kyselijöille?

  • Viestiketjun aloittaja aaaargh
  • Ensimmäinen viesti
aaaargh
Ahdistaa nuo kyselijät, että koska on toinen tulossa. Mies ei siis halua toista, itse olisin ehkä halunnut, mutta tilanne on nyt tämä mikä on. Kiva noissa tilanteissa kun mies sitten pitää vaan turpansa kiinni, ei sano yhtään mitään ja minä olen se joka saa selittää kuinka ME emme halua toista, että yksi riittää. Ja kaikki sitten pommittaa minua että miten niin ette halua, pitäähän se sisarus olla jne. :kieh: Alanko suoraan kertomaan että mies se ei toista lasta halua, kysykää siltä?? Sekin tuntuisi nololta,en halua että minua säälitään kun en toista lastaa vaikka olisin halunnut.

Ennen lasta kukaan ei koskaan kehdannut kysyä mitään lapsiin liittyvään, nyt kun on yksi lapsi niin kaikki, jopa naapurit utelee koko ajan!!
 
"mie"
No ehkä varotat miestä että ens kerralla ku joku kysyy ni ellei ite avaa suuta ni sä kerrot että mies ei halua. Tosin miksi kaikkien pitäis saada tietää että mies ei halua, onhan se teidän yhteinen päätös tyytyä yhteen kuitenkin!!!!! Ei tommosia asioita yksin päätetä, ainkaan yleensä...
 
niin, silloin kun oli vielä mahis saada toinen, niin kaikki kyseli että milloin toinen? sanoin että jos luoja suo. ja nyt kun ei enää voida saada toista kun ainoastaan sijais-synnyttän avulla, niin kysellään,
että miks pitää saada toinen lapsi??
 
---
Älä vastaa mitään... Miksi sitä pitäisi perustella ? Me saamme kohta vauvan, joka sai alkunsa rankkojen hoitojen kautta ja tulevaisuudessa jos joku kyselee, että emmekö tee toista niin aiomme vain sanoa, että se on meidän asia tai jtn tyyliin " tämä yksi riittää meille, emme halua enempää" - Vaikka totuus on kuitenkin se, että kyllä me haluaisimme lapsellemme myös sisaruksia mutta niitä todennäköisesti ei tule ja, jos tulee olkoot se iloinen yllätys. En ymmärrä miksi kenellekään pitäisi alkaa selittelemään teidän tilannetta. Jos jotain sanoo niin paras varmaan sanoa, että ei tule enempää. Jos loppuisi kyselyt. Jos vastaa, että "katsotaan nyt" tms. niin tunkeilijat jatkavat vaan kyselyjään.
 
niin, silloin kun oli vielä mahis saada toinen, niin kaikki kyseli että milloin toinen? sanoin että jos luoja suo. ja nyt kun ei enää voida saada toista kun ainoastaan sijais-synnyttän avulla, niin kysellään,
että miks pitää saada toinen lapsi??
ja sitten kun niitä lapsia on mahdollisesti kaksi ja ovat samaa sukupuolta, alkaa se utelu, että kai te vielä teette tytön/pojan ,että pitäähän sitä molempaa lajia olla :xmas:
onhan se utelu hupsua, mutta harvoin sitä kukaan tekee ilkeyttään .ei vain aina tule tajuttua, että jollekin voi olla kipee joku asia.
 
a.p.
Meidän tapauksessa kaikki jatkaa sitä uteluaan, vaikka kuinka yritän kiertää sen jotenkin. Alussa sanoinkin että ei ole ajankohtaista tai ei me vielä haluta, jolloin sitten alkoi puhe siitä sisarusten ikäerosta jne. Nyt sitten viime aikoina olen ajatellut asian niin että sanotaan suoraan ainakin se että tähän yhteen jää niin jospa edes joskus nuo kyselyt loppuisivat. Olen käyttänyt myös tuota, että me ollaan onnellisia tästä yhdestä ja tämä riittää (ja tämä on kyllä sinällään ihan totta, tämä yksikin riittää eli en nyt niin harmissani ole kun en sitä toista saa, vaikka sitten harmissani olenkin kun ihmiset tästä aiheesta alkaa utelemaan).

Minun mielestä se on vaan noloa sanoa koko totuus.. Että loppuelämän kaikki ajattelee että miehen takia sitä toista lasta ei tehty ja minua säälitellään.

Mutta taidan ainakin miehelle sanoa, että jatkossa hän saa vastata tuohon kysymykseen, etenkin silloin kun anoppi sen taas esittää :kieh:
 
harmaanavaan
parisuhteessa päätetään yhdessä tuollaisista asioista... Ei minusta ole soveliasta alkaa erittelemään sitä, että toinen ei halua. Se on kuitenkin YHTEINEN päätös. Jos olet noin katkera siitä, että miehesi ei halua lisää lapsia on sinulla mahdollisuus vaihtaa suhdetta...
 
Huom harmaana
parisuhteessa päätetään yhdessä tuollaisista asioista... Ei minusta ole soveliasta alkaa erittelemään sitä, että toinen ei halua. Se on kuitenkin YHTEINEN päätös. Jos olet noin katkera siitä, että miehesi ei halua lisää lapsia on sinulla mahdollisuus vaihtaa suhdetta...
:headwall:
Tämä se on juttu jota en ole koskaan voinut tajuta. Että siitä vaan miestä vaihtamaan ja ekan lapsen perhe rikkomaan siksi että mies ei halua toista lasta. Voi jee mitä ehdotuksia.
Ei se mikään yhteinen päätös ole monessakaan perheessä, vaan toisella on kyllä oikeus olla eri mieltä lapsiluvusta kuin toisella. Silti harvempi lähtee perhettä rikkomaan että on eri näkemys lasten määrästä kuin puolisolla.
 
"minä"
oon sanonu suoraan että mies ei halua enempää lapsia, hänelle riittää kaksi tyttöä kun kaikki kyselee milloin kolmas tulee! Ite oisin valmis vaikika heti, onneksi sentään kahteen mies suostui..
 
Jos oikeasti haluatte tukkia noiden kyselijöiden suut ja pokkaa riittää, sanokaa että teillä harrastetaan seksiä vain huvin vuoksi. Eivät kysele toiste.
:D tää on hyvä. Näin vastaan jos joku joskus vielä erehtyy multa asiaa kysymään. Kuulen kyllä todella harvoin noita uteluita kun meillä on jo neljä lasta... Kanssa ihmisten mielestä ollaan tehty jo ihan tarpeeksi monta lasta :snotty:
 
:headwall:
Tämä se on juttu jota en ole koskaan voinut tajuta. Että siitä vaan miestä vaihtamaan ja ekan lapsen perhe rikkomaan siksi että mies ei halua toista lasta. Voi jee mitä ehdotuksia.
Ei se mikään yhteinen päätös ole monessakaan perheessä, vaan toisella on kyllä oikeus olla eri mieltä lapsiluvusta kuin toisella. Silti harvempi lähtee perhettä rikkomaan että on eri näkemys lasten määrästä kuin puolisolla.
mutta ei se ketään hyödytä, että jos toinen lasta ei halua, niin se joka haluaa - muuttuu katkeraksi. sillon pitää vaan niellä se ja jatkaa eteenpäin siinä suhteessa ja hyväksyä, että MEILLE ei enää tule lapsia.eikä alleviivata sitä että TOINEN ei niitä halua.koska sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.
 
:headwall:
Tämä se on juttu jota en ole koskaan voinut tajuta. Että siitä vaan miestä vaihtamaan ja ekan lapsen perhe rikkomaan siksi että mies ei halua toista lasta. Voi jee mitä ehdotuksia.
Ei se mikään yhteinen päätös ole monessakaan perheessä, vaan toisella on kyllä oikeus olla eri mieltä lapsiluvusta kuin toisella. Silti harvempi lähtee perhettä rikkomaan että on eri näkemys lasten määrästä kuin puolisolla.
Niinpä. Lapsiluku on enemmänkin perheen SISÄINEN asia. Jonkun tutkimuksen mukaan Suomessa naiset saavat vähemmän lapsia kuin haluaisivat ja syinä oli mainittu just toi ettei mies halua enempää lapsia.
 
Huom harmaana
mutta ei se ketään hyödytä, että jos toinen lasta ei halua, niin se joka haluaa - muuttuu katkeraksi. sillon pitää vaan niellä se ja jatkaa eteenpäin siinä suhteessa ja hyväksyä, että MEILLE ei enää tule lapsia.eikä alleviivata sitä että TOINEN ei niitä halua.koska sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.
Ei ap nyt minusta erityisen katkeralta vaikuttanut.
Enkä minäkään ole.
Siksi voin hyvin todeta että meillä mies ei halunnut toista. Totuuden puhuminen on yleensä helpompaa.
 
a.p.
:headwall:
Tämä se on juttu jota en ole koskaan voinut tajuta. Että siitä vaan miestä vaihtamaan ja ekan lapsen perhe rikkomaan siksi että mies ei halua toista lasta. Voi jee mitä ehdotuksia.
Ei se mikään yhteinen päätös ole monessakaan perheessä, vaan toisella on kyllä oikeus olla eri mieltä lapsiluvusta kuin toisella. Silti harvempi lähtee perhettä rikkomaan että on eri näkemys lasten määrästä kuin puolisolla.
Juuri näin eli ennemmin minä pidän tämän meidän perheen kasassa ja tyydyn yhteen lapseen. Se on paljon tärkeämpää kuin se että saisin toisen lapsen.
 

Yhteistyössä