Mies ei innostu minun työsuunnitelmista...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Yks päivä täällä valitin kun mies ei hae töitä vaan on ollu nyt työttömänä muutaman viikon. Ite olen vielä hoitovapaalla ja tarkoitus oli lähteä töihin helmikuussa. Hoitopaikat lapsille vielä hakematta ja tammikuussa olis hyvä aika tutustua sitten päiväkotiin. Mies rakentaa sitten omaa kotia.

No, tänään sitten esitin miehelle, että jos minä menisin sitten ensi kuun alussa jo töihin ja mies hoitaisi lapset tammikuun ajan. Lapset menis hoitoon helmikuussa niinkuin on suunniteltukin. No, mies sitten suuttu mulle moisesta ehdotuksesta.

En tiedä mitä tekisin...
 
piersa
No ihan dorkahan se on, jollei itse mene töihin ja sitten et sinäkään saa mennä! Sano sille että menee töihin tai jää kotiin hoitaan lapsia, siinä vaihtoehdot!
 
No voihan se olla kova paikka miehelle että nainen elättäisi, yhä tässäkin maailmassa, missä naiset tekevät töitä siinä missä miehetkin.
Ei näitä asioita aina järjellä ajatella, mies voi tarvita pari päivää aikaa sulatella ajatusta.
Tai sitten pelästyi ajatusta lasten kanssa kotiin jäämisestä, jollei usko pärjäävänsä samoin kuin sinä. Tai, tai, tai... puhu miehesi kanssa.
 
ap
No kun minä en tiedä. Ilmeisesti minun töihin meno kyllä kelpaisi, mutta hänelle jäävä lastenhoito kuukauden ajan ei. Koska silloin ei pääsis niin usein raksalle. Hänellä on kyllä suunnitelmia omasta yrityksestä ja sen perustamisesta, mutta siihen voi mennä aikaa. En tiedä millä hän aikoisi siihen asti elää, pyhällä hengelläkö.

Ja tuo hoitopaikka juttukin on vähän hankalampi. Koska tosiaan haluan, että lapset saa rauhassa tutustua päiväkotiin ja nyt se tutustumisaika jäisi aika vähiin jos heti ensi kuun alussa hoitoon menisivät. Etenkin kuopus tarvitsee sellaisen rauhallisemman alun.

Töitä mies kyllä saisi, ainakin pätkätöitä eikä ne varmastikaan estäisi sen oman firman suunnitteluja...
 
minä
Jo edellisellä kerralla ihmettelin, että eikö tuo ole hyvä tilanne, että miehesi saa rakentaa taloa nyt täysipainoisesti. Vai mistä tässä kiikastaa? Jos se on rahallisesti yhdestä kuukaudesta kiinni, niin ehkä kannattaa miettiä yleensäkin koko rakennusprojektia uudelleen?
 
ihmeellisiä miehiä kun kyllä innosta puhkuen niitä lapsia ovat tekemässä,mutta kun vastuu pitäisi ottaa niin ei! Mun hyvä ystäväni...mies hoiti vuoden lapsiaan kotona ja tykkäs älyttömästi ja sillä oli uskomaton mielikuvitus niiden lastenkaa.
 
Kerttu-Kyllikki
Kuulostaa vähän mun eksältä.
Yhteistuumin päätettiin, ettei muksu mee hoitoon ihan pienenä, vaan mä käyn miehen vapailla duunissa. (Merimies, viikko töitä, viikko vapaata.) ALusta asti kaikki oli miehen mielestä huonosti; ei oo ketään laittamassa ruokaa, eikä hänellä ole vapaata, koska pitää hoitaa lasta. :xmas:

Että mites ne mun vapaat...?

Soitteli kyllä sen verran niitä kiukuttelupuheluita mulle töihin ("mä oon nukuttanu jo 15 minm eikä tää nuku!" ) että ero ja lapsen hoitoon meno oli mulle valtaisa helpotus. Toki eroon oli muitakin syitä.
Mutta siis, hän olisi halunnut, että olisin ollut hänen vapaillaan kotona viihdyttämässä. Töissä olostani oli ihan raivona, mutta kummasti kyllä raha kelpasi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Rakentaa kotia ja hoitaa lapsia yhtäaikaa :eek:
Ymmärsin että talon rakennus alkaisi vasta helmikuussa. Ja muuten mies vois rakentaa silloin kun nainen on kotona.
Ap kirjoittaa: "Ilmeisesti minun töihin meno kyllä kelpaisi, mutta hänelle jäävä lastenhoito kuukauden ajan ei. Koska silloin ei pääsis niin usein raksalle."

Eli nimenomaan silloin pitäisi hoitaa lapsia kun rakentaakin... ja siinä nyt ei ole mitään järkeä. Ihan sama sitten laittaa lapset heti hoitoon ja mennä molempien töihin ja rakentaa iltaisin. Koska iltaisin rakentamiseksihan se tuossakin menisi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Rakentaa kotia ja hoitaa lapsia yhtäaikaa :eek:
Ymmärsin että talon rakennus alkaisi vasta helmikuussa. Ja muuten mies vois rakentaa silloin kun nainen on kotona.
Ap kirjoittaa: "Ilmeisesti minun töihin meno kyllä kelpaisi, mutta hänelle jäävä lastenhoito kuukauden ajan ei. Koska silloin ei pääsis niin usein raksalle."

Eli nimenomaan silloin pitäisi hoitaa lapsia kun rakentaakin... ja siinä nyt ei ole mitään järkeä. Ihan sama sitten laittaa lapset heti hoitoon ja mennä molempien töihin ja rakentaa iltaisin. Koska iltaisin rakentamiseksihan se tuossakin menisi.
Enpä huomannut tuota. Jos vain hoitopaikan saa, niin kannattaisi laittaa. Ja miksi täällä oletetaan että mies saisi töitä heti halutessaan?

Mis hoitaa lapsia silloin kun nainen on töissä ja muut ajat nainen hoitaa lapsia miehen ollessa raksalla. Väliin sitten yhteisiä iltoja. Ja ainahan on viikonloput.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Rakentaa kotia ja hoitaa lapsia yhtäaikaa :eek:
Aika vaikea yhtälö...
No hyvinpä tuo kävi töissä ja rakensikin yhtäaikaa...
Mjaa. Kuinkahan "hyvin" se sitten silloin onnistuikaan ihan aikuisten oikeasti?

Mies on nyt suunnitellut pääsevänsä raksalle ihan täyspäiväisesti, todnäk myös aikatauluttanut asioita sen mukaan. Voi siinä mennä herne nenään rauhallisemmaltakin mieheltä, kun yhtäkkiä pitäisi jäädä kotiin lasten kanssa. Se raksa kun ei mentaaliharjoittelulla yhtään mihinkään etene: hyvin suunniteltu kun on edelleen täysin tekemättä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Rakentaa kotia ja hoitaa lapsia yhtäaikaa :eek:
Aika vaikea yhtälö...
No hyvinpä tuo kävi töissä ja rakensikin yhtäaikaa...
Siinä on vain se ero, että työstä hän sai palkkaa, vai aiotko maksaa miehelle lastenhoidosta?
Ei ole taloudellisesti kannattavaa rakentaa vain osapäiväisesti ilman mitään palkkatuloa.
 

Yhteistyössä