Mies ei sitten aikonut maksaa lapsen välikausiasua...

  • Viestiketjun aloittaja qojootti
  • Ensimmäinen viesti
km
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Mie en kyllä henkilökohtaisesti tunne ketään kuka varsinaisesti HALUAA ostaa kalliin puvun lapselleen. Sen sijaan mm itse kuulun niihin ketkä ostavat niitä "kalliita" pukuja siksi, että lapset säilyisivät kuivina ja lämpiminä olosuhteissa kuin olosuhteissa. Pojan ulkovaatteet on lisäksi valittu sellaisin perustein, että tyttökin voi niitä käyttää kasvaessaan.

Ihan vaan sillä sanon, kun tuntuu olevan niin vaikea ymmärtää, miksi lapsensa hyvinvointiin haluaa satsata.
Ihan sama täällä. Mielelläni ostaisin 25 euroa maksavan puvun jos se olisi täysin veden- ja tuulenpitävä sekä kulutusta hyvin kestävä. Mutta kun tolla rahasummalla ei saa kunnollista! Itselle ainakaan ulkovaatteen merkki tai hinta eivät oo ratkaisevia tekijöitä vaan ulkovaatteen ominaisuudet ja laatu ratkaisee asian. Haluan kunnollista tavaraa joka kestää lapselta lapselle ja sellaisia ei valitettavasti saa 2-3kympillä, väittäköön kuka tahansa mitä tahansa. itse oon tämän asian näiden vajaa 6 vuoden aikana testannu ostamalla eri merkkisiä (myös halpiksia) ja todennu että valitettavasti ulkovaatteessa hinta ja laatu kulkevat useimmiten käsi kädessä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Onko lapset teidän yhteisiä? Miksi miehen ei tarvitse osallistua lasten kuluihin? Tai miksi yleensä katselet tuollaista miestä saman katon alla? :eek:

Meillä on yhteiset lapset, yhteinen koti, yhteiset lainat ja yhteiset tulot. Ei tarvi koskaan kinata rahasta. Lapsille ostetaan aina kaikki tarpeellinen, jos jotain jää yli, ostetaan aikuisille, tarpeen mukaan. Ja säästöön laitetaan yhteisistä rahoista, yhteisiin tarpeisiin... En ymmärrä teidän systeemiä.
Yhteisiä on joo. En tiedä, miksei miehen tarvi osallistua lasten menoihin. Se vain meni niin, että kun minä hommasin käytettynä esim. tuplavaunut, minä ne sitten maksoinkin. Sama juttu vaatteissa, leluissa yms. mitä on hommattu.

Meillä on paljon käytettynä tulleita tavaroita lapsilla. Uutena on ostettu kengät, turvakaukalo ja -istuimet sekä jonkun verran vaatetta, pyrin hyödyntämään alennuksia :)

Kuopukselle löysin uuden veroisen ticketin edullisesti, mutta esikoiselle ei meinaa löytyä.
 
hmm
Kyllä varmaan ap:n mies ihan mielellään osallistuisi kuluihin, jos rouva ostaisi vain tarpeellisen. Mutta kun on pakko saada kalleinta mitä kaupasta (netistä) löytyy, niin käy hannaamaan. Eli veikkaanpa että ap:lla ja miehellä on vähän erilaiset rahankäyttötottumukset ja siitä sitten tulee näitä riitoja. Minusta 88 euroa on paljon välikausiasusta, kun vedenpitävää saa halvemmallakin. Esim. Lassietec ei maksa kuin n. 60 euroa käsittääkseni.
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Mie en kyllä henkilökohtaisesti tunne ketään kuka varsinaisesti HALUAA ostaa kalliin puvun lapselleen. Sen sijaan mm itse kuulun niihin ketkä ostavat niitä "kalliita" pukuja siksi, että lapset säilyisivät kuivina ja lämpiminä olosuhteissa kuin olosuhteissa. Pojan ulkovaatteet on lisäksi valittu sellaisin perustein, että tyttökin voi niitä käyttää kasvaessaan.

Ihan vaan sillä sanon, kun tuntuu olevan niin vaikea ymmärtää, miksi lapsensa hyvinvointiin haluaa satsata.
Ihan sama täällä. Mielelläni ostaisin 25 euroa maksavan puvun jos se olisi täysin veden- ja tuulenpitävä sekä kulutusta hyvin kestävä. Mutta kun tolla rahasummalla ei saa kunnollista! Itselle ainakaan ulkovaatteen merkki tai hinta eivät oo ratkaisevia tekijöitä vaan ulkovaatteen ominaisuudet ja laatu ratkaisee asian. Haluan kunnollista tavaraa joka kestää lapselta lapselle ja sellaisia ei valitettavasti saa 2-3kympillä, väittäköön kuka tahansa mitä tahansa. itse oon tämän asian näiden vajaa 6 vuoden aikana testannu ostamalla eri merkkisiä (myös halpiksia) ja todennu että valitettavasti ulkovaatteessa hinta ja laatu kulkevat useimmiten käsi kädessä.
Peesaan näitä molempia kirjoituksia. Minusta 100 euron satsaus ulkoilupukuun ei ole paha, kun lapsi pysyy siinä kuivana ja lämpimänä ja siitä jää pukua vielä seuraavallekkin lapselle. Tai voihan sitä ostaa joka vuosi uudet 30 euron puvut ja tunkea niitä kuriksia sitte päälle... Siis jos haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Siis se sika haluaa jättää rahaa vähän säästöönkin?
Niin? Kamalaa tosiaan jos yhden kuukauden aikana jää 88 euroa vähemmän säästöön noin 300-400 eurosta?
no riippuu ja riippuu.

jos vaatisin että lapsilla on oltava 500 euron "välikausiasut" kun on jo huhtikuu puolessa välissä ja kohta tarkenee paidalla ja farkuilla, niin kyllä ihan itse niihin rahat hommaisin.
No meillä ei tarkene. Ehkä sitten kesäkuussa voi tarjeta :)
täälläpäin jo moni ollut farkuilla ja t-paidalla. koululaisia lähinnä mutta osa pienempiä.

törkeen hintanen puku ja jos sellainen olis mulle tärkeetä niin todella hankkisin rahat itse. kuten olen maksanutkin kun tykkään että talvi on masentavaa aikaa ja haluan että lapsilla kauniit ja helposti puettavat puvut jotka kevyitä päällä, eikä "tönkkösiä". talvipuvut on mulle tärkeitä ja maksa ne itse. jos löydän jonkun kivn kevätpuvun joka on kallis, ostan itse. en kehtaisi ruikuttaa keneltäkään 100 pukuja pikkupennuille. jotka konttaa ne polvet heti rikki.
Joo en mäkään kehtaisi ruikuttaa rahaa keneltäkään mun lasten vaatehankintoihin. Ja joo ostan kalliita pukuja. Esimpojan talvipuku maksoi 140e ja toisenpojan pelkkä takki saman summan... noin esimerkkinä. Mutta onneksi ei tartte ruikuttaa keneltäkään rahaa. Meillä kummatkin lasten vanhemmat osallistuvat lasten vaate ja muihinkin hankintoihin. En ymmärrä miksi isällä ei olisi samanlaista velvollisuutta kuin äidillä osallistua lasten vaatteiden ostamiseen? Ja miksi lasten täytyisi kulkea joissain tarjoustalon puvuissa aina? Mitenkään väheksymättä halvempia pukuja. Kyllämeillekin ostetaan tarjouksesta ja halvalla ja joskus jopa käytettyä... Mutta en jaksa juosta tarjousten perässä ja tykkään kauniista ja helppohoitoisista vaatteista. Mieluiten ostan sen kivan vaatteen minkä just löysin enkälähde etsimään sitä halvemmalla jostain muualta.
 
Miina
Hyvää päivää taas. Kyllä 88 e välikausipuvusta on ihan ok. Minkälaisissa ryysyissä lapsenne kulkee... T-paidalla ei meillä ainakaan kuljeskella kuin heinäkuun helteillä. Välikausivaatteet on kyllä tarpeen huhti-touko/elo-syyskuun. Ostin 2 vk sitten 3 v tytölleni Reiman takin 99 e ja housut 29 e. Keskikesäksi sitten myöhemmin lisää. Miehen bruttopalkka on 2200 ja omani 1800 (teen lyhennettyä työaikaa). Lapsen vaatteissa ei meillä kitsastella.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Mie en kyllä henkilökohtaisesti tunne ketään kuka varsinaisesti HALUAA ostaa kalliin puvun lapselleen. Sen sijaan mm itse kuulun niihin ketkä ostavat niitä "kalliita" pukuja siksi, että lapset säilyisivät kuivina ja lämpiminä olosuhteissa kuin olosuhteissa. Pojan ulkovaatteet on lisäksi valittu sellaisin perustein, että tyttökin voi niitä käyttää kasvaessaan.

Ihan vaan sillä sanon, kun tuntuu olevan niin vaikea ymmärtää, miksi lapsensa hyvinvointiin haluaa satsata.
Ihan sama täällä. Mielelläni ostaisin 25 euroa maksavan puvun jos se olisi täysin veden- ja tuulenpitävä sekä kulutusta hyvin kestävä. Mutta kun tolla rahasummalla ei saa kunnollista! Itselle ainakaan ulkovaatteen merkki tai hinta eivät oo ratkaisevia tekijöitä vaan ulkovaatteen ominaisuudet ja laatu ratkaisee asian. Haluan kunnollista tavaraa joka kestää lapselta lapselle ja sellaisia ei valitettavasti saa 2-3kympillä, väittäköön kuka tahansa mitä tahansa. itse oon tämän asian näiden vajaa 6 vuoden aikana testannu ostamalla eri merkkisiä (myös halpiksia) ja todennu että valitettavasti ulkovaatteessa hinta ja laatu kulkevat useimmiten käsi kädessä.
Peesaan näitä molempia kirjoituksia. Minusta 100 euron satsaus ulkoilupukuun ei ole paha, kun lapsi pysyy siinä kuivana ja lämpimänä ja siitä jää pukua vielä seuraavallekkin lapselle. Tai voihan sitä ostaa joka vuosi uudet 30 euron puvut ja tunkea niitä kuriksia sitte päälle... Siis jos haluaa.
Mulla kolme lasta ja on iso säästö jos satasen puku menee kaikilla niillä. Ja mitä halpiksiin tulee, niin muutaman kympin halpa puku plus siihen päälle kuravarustus maksavat yhtä paljon kuin se vedenpitävä laadukas puku kun sen ostaa alerekistä, kuten mulla on tapana. ja vielä mitä halpiksiin tulee, niin meillä ovat kestäneet muutaman viikon ja sit ovat olleet jo rikki, ei puhettakaan että vois seuraavalle jättää kun yhdellekin pitäis ostaa monta samaa kokoa kun rikkinäisissä en halua lapsia pitää.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Mie en kyllä henkilökohtaisesti tunne ketään kuka varsinaisesti HALUAA ostaa kalliin puvun lapselleen. Sen sijaan mm itse kuulun niihin ketkä ostavat niitä "kalliita" pukuja siksi, että lapset säilyisivät kuivina ja lämpiminä olosuhteissa kuin olosuhteissa. Pojan ulkovaatteet on lisäksi valittu sellaisin perustein, että tyttökin voi niitä käyttää kasvaessaan.

Ihan vaan sillä sanon, kun tuntuu olevan niin vaikea ymmärtää, miksi lapsensa hyvinvointiin haluaa satsata.
Ihan sama täällä. Mielelläni ostaisin 25 euroa maksavan puvun jos se olisi täysin veden- ja tuulenpitävä sekä kulutusta hyvin kestävä. Mutta kun tolla rahasummalla ei saa kunnollista! Itselle ainakaan ulkovaatteen merkki tai hinta eivät oo ratkaisevia tekijöitä vaan ulkovaatteen ominaisuudet ja laatu ratkaisee asian. Haluan kunnollista tavaraa joka kestää lapselta lapselle ja sellaisia ei valitettavasti saa 2-3kympillä, väittäköön kuka tahansa mitä tahansa. itse oon tämän asian näiden vajaa 6 vuoden aikana testannu ostamalla eri merkkisiä (myös halpiksia) ja todennu että valitettavasti ulkovaatteessa hinta ja laatu kulkevat useimmiten käsi kädessä.
Peesaan näitä molempia kirjoituksia. Minusta 100 euron satsaus ulkoilupukuun ei ole paha, kun lapsi pysyy siinä kuivana ja lämpimänä ja siitä jää pukua vielä seuraavallekkin lapselle. Tai voihan sitä ostaa joka vuosi uudet 30 euron puvut ja tunkea niitä kuriksia sitte päälle... Siis jos haluaa.
Mulla kolme lasta ja on iso säästö jos satasen puku menee kaikilla niillä. Ja mitä halpiksiin tulee, niin muutaman kympin halpa puku plus siihen päälle kuravarustus maksavat yhtä paljon kuin se vedenpitävä laadukas puku kun sen ostaa alerekistä, kuten mulla on tapana. ja vielä mitä halpiksiin tulee, niin meillä ovat kestäneet muutaman viikon ja sit ovat olleet jo rikki, ei puhettakaan että vois seuraavalle jättää kun yhdellekin pitäis ostaa monta samaa kokoa kun rikkinäisissä en halua lapsia pitää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kyllä varmaan ap:n mies ihan mielellään osallistuisi kuluihin, jos rouva ostaisi vain tarpeellisen. Mutta kun on pakko saada kalleinta mitä kaupasta (netistä) löytyy, niin käy hannaamaan. Eli veikkaanpa että ap:lla ja miehellä on vähän erilaiset rahankäyttötottumukset ja siitä sitten tulee näitä riitoja. Minusta 88 euroa on paljon välikausiasusta, kun vedenpitävää saa halvemmallakin. Esim. Lassietec ei maksa kuin n. 60 euroa käsittääkseni.
Kalleinta? :D Just kattelin anttilan valikoimaa netissä ja reimatecit yli satasen... Eli ei ole kalleinta, vaan se meille parhaaksi havaittu :) Mutta juurihan minä tässä ehdotuksia pyysin edullisimmista puvuista (kaksiosaisista) että katson sitten edullisempaa meille.

Mutta hei... Ehdotanpa miehelle, josko suostuisi maksamaan tuon lassietecin puvun hinnan verran ja itse laitan loput tuohon ticketiin :) 28 euroa erotus. Saadaan lapselle tosiaan puku, jota mieskin kannatti, ennenkuin olisi pitänyt itse maksaa ;)
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kyllä varmaan ap:n mies ihan mielellään osallistuisi kuluihin, jos rouva ostaisi vain tarpeellisen. Mutta kun on pakko saada kalleinta mitä kaupasta (netistä) löytyy, niin käy hannaamaan. Eli veikkaanpa että ap:lla ja miehellä on vähän erilaiset rahankäyttötottumukset ja siitä sitten tulee näitä riitoja. Minusta 88 euroa on paljon välikausiasusta, kun vedenpitävää saa halvemmallakin. Esim. Lassietec ei maksa kuin n. 60 euroa käsittääkseni.
Kalleinta? :D Just kattelin anttilan valikoimaa netissä ja reimatecit yli satasen... Eli ei ole kalleinta, vaan se meille parhaaksi havaittu :) Mutta juurihan minä tässä ehdotuksia pyysin edullisimmista puvuista (kaksiosaisista) että katson sitten edullisempaa meille.

Mutta hei... Ehdotanpa miehelle, josko suostuisi maksamaan tuon lassietecin puvun hinnan verran ja itse laitan loput tuohon ticketiin :) 28 euroa erotus. Saadaan lapselle tosiaan puku, jota mieskin kannatti, ennenkuin olisi pitänyt itse maksaa ;)

Juu ei tosiaan oo kalleinta jos maksaa 88e puvusta.Sellaista keskihintaista on 88euron puku.

Sitä en henk koht ymmärrä että jos ollaan saman katon alla ja on yhteisiä lapsia niin miksi ihmeessä pitää olla rahat erikseen??
 
ap
Juu ei aikonut mies maksaa edes 10 euroa, kun kuulemma olemme sopineet, että minä maksan lasten jutut. Itse en tuollaista sopimusta nyt muista, mutta ehkä mies on sitten tehnyt omia oletuksiaan siitä kun minä olen näitä tavaroita lapsille hommannut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu ei aikonut mies maksaa edes 10 euroa, kun kuulemma olemme sopineet, että minä maksan lasten jutut. Itse en tuollaista sopimusta nyt muista, mutta ehkä mies on sitten tehnyt omia oletuksiaan siitä kun minä olen näitä tavaroita lapsille hommannut.
Pitäiskohän tehdä lista kirjallisena kuka mitäkin maksaa.
Sinun ja minun rahat aivan outo juttu meidän perheessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä:
Mistä ihmeestä saatte välikausiasunne noin halvalla, esim. remu ja lassie yhteensä 70 euroa??? Ei minusta 88 euroa ole liikaa, koska halvat puvut eivät, varsinkaan kun niitä on jonkin aikaa käyttänyt ja pessyt, pidä yleensä vettä. Haluan, että lapseni saavat vapaasti rymytä ulkona ilman, että märkiä paikkoja tms. tarvitsee varoa. En myöskään halua jatkuvasti käyttää kurahaalareita. joten olen ostanut ihan vedenpitäviä välikausivaatteita. Esim. meidän tuossa lähikauppakeskuksessa travallen remu- välikausipuku oli jotain 70 euroa. Laadukkaissa vaatteissa on etuna ollut myös puhdistettavuus - lika lähtee helposti pyyhkimällä tai suihkuttamalla. Olemme käyttäneet myös huokeampia kuteita ja lapsia neljä, joten kokemusta on.
Citymarketista. Ja toisekseen,hyvät naiset - ennakoikaa niitä ostoja,eli ostatte tänä' vuonna loppukesän alesta ne ensi kevään puvut. Voitte yllättyä miten halvalla selviää....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Citymarketista. Ja toisekseen,hyvät naiset - ennakoikaa niitä ostoja,eli ostatte tänä' vuonna loppukesän alesta ne ensi kevään puvut. Voitte yllättyä miten halvalla selviää....
Yleensä ennakoinkin, mutta aina ei vain onnista. Muunmuassa pojan talvipuku on 60 % alesta ostettu, samoin ensi talven kengät (toivon kovasti, että sopivat :) ).

Pitää päästä käymään kyllä taas loppukesän alessa tuolla kaupungissa.
 
kahden tarhaikäisen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Hyvää päivää taas. Kyllä 88 e välikausipuvusta on ihan ok. Minkälaisissa ryysyissä lapsenne kulkee... T-paidalla ei meillä ainakaan kuljeskella kuin heinäkuun helteillä. Välikausivaatteet on kyllä tarpeen huhti-touko/elo-syyskuun. Ostin 2 vk sitten 3 v tytölleni Reiman takin 99 e ja housut 29 e. Keskikesäksi sitten myöhemmin lisää. Miehen bruttopalkka on 2200 ja omani 1800 (teen lyhennettyä työaikaa). Lapsen vaatteissa ei meillä kitsastella.
Minä ymmärrän AP:n miestä paremmin kuin AP:ta. Lapset kasvaa ja puvut kuluu nopeaan, ei niistä mitään jää jäljelle lopulta kuitenkaan. Ei vaatteen tarvitse olla ryysy jos se ei maska satasta. Edullisemmat merkit kuten Lassietec on ihan ok, varsinkin sen ikäisellä jolle puetaan vielä päiväkodissa kuravaatteet.

Omille lapsilleni ostan edullista uutena tai sitten kalliimpaa käytettynä. Jotenkin lasten vaatettamisesta on joillekin äideille tullut loputon kilpavarustelu jossa ei loppua näy. Yhdelle lapselle kyllä voi ostaa tuollaiset kalliit tamineet, mutta jos lapsia on useampia on käytännön syistä järkevämpi ostaa joko sellaista jonka voi kierrättää lapselta toiselle tai sitten hiukan edullisemmat vaatteet.

Älkää nyt hyvänen aika sanonko että ilman Reimatecciä ei pärjää? Hyvin pärjää ja on pärjätty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja u:
Mä en ole ikinä tajunnut tätä yhtälöä: Yhteinen koti, yhteinen elämä, yhteiset lapset ja erilliset rahat?
Mikä siinä on niin vaikeata? Hyvin se meillä sujuu. Periaate on, että ostokset jotka haluat jaettavan kannattaa sopia etukäteen :D

300e-400e on aika pieni tuloerokin. Ap:lla on toki pihi mies, jos ruikuttaa lasten vaatettamisesta. Mulla se vaan noituu laskuja mutta maksaa :LOL:

Olkoot rahat erilliset tai yhteiset niin rahankäyttö pitää olla sovittua.
 
jojo
Meilläkin iso tuloero jo ollessani töissä ja nyt vielä enemmän kun olen hoitovapaalla. Yhteiset on rahat silti vaikka käytönnössä eri tilit. Juuri äskenkin pyysin laittamaan rahaa mun tilille kun oon PA. Mä hankin lapsen vaatteet ja usein myös meidän ruoat, mies maksaa lainat ja laskut ym. ja sitten pyydän mitä lisää tartten. Joskus saattaa sanoa jos hänen mielestään joku asia tarpeeton tai ökykallis, mut kyllä aika hyvin luottaa siihen mitä mä ostan. Huolehtii kyllä säästämisestä ja joskus tulee kuittia jos hänellä huoli meidän rahatilanteesta että voisin ostella vähemmän... Onneksi harvoin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja u:
Mä en ole ikinä tajunnut tätä yhtälöä: Yhteinen koti, yhteinen elämä, yhteiset lapset ja erilliset rahat?
Mikä siinä on niin vaikeata? Hyvin se meillä sujuu. Periaate on, että ostokset jotka haluat jaettavan kannattaa sopia etukäteen :D

300e-400e on aika pieni tuloerokin. Ap:lla on toki pihi mies, jos ruikuttaa lasten vaatettamisesta. Mulla se vaan noituu laskuja mutta maksaa :LOL:

Olkoot rahat erilliset tai yhteiset niin rahankäyttö pitää olla sovittua.
Meillekin tämä on sopinut oikein hyvin tähän asti n. 6 vuotta siis. Nyt tuli ensimmäinen ns. ryppy systeemiin kun mies tosiaan ajattelee, että minun pitää maksaa lasten menot, koskivat ne sitten tosiaan vaatteita, suksia, pyöriä tai vaunuja.

Ja tähän asti tosiaan olen pystynyt tuon kaiken maksamaan, mutta nyt tekee tiukkaa...

 
giko
Alkuperäinen kirjoittaja onko ihme:
En minäkään tuon hintaista ostaisi!! Järki käteen. Saa niitä pukuja halvemmallakin :eek:
Saahan noita, mut on ne hintavat kyllä monesti tosi hyviäkin. Mun tytöllä nyt 90e haalari, joka menee sadeasustakin (vedenpitävä), eli niitä ei tartte erikseen hankkia. Myös tosi kovan kulutuksen kestävä, koska on tosi touhukas tapaus, ui lammikoissa, kiipeilee, rymyää...
 

Yhteistyössä