Mies ei sitten aikonut maksaa lapsen välikausiasua...

  • Viestiketjun aloittaja qojootti
  • Ensimmäinen viesti
qojootti
Siis voi jumankauta kun mies ei voi yhtä välikausiasua ostaa, kun pitää saada säästöönkin jotain. Miehellä on noin 300 euroa paremmat tulot kuin minulla. Mies maksaa lainanlyhennyksen, minä hoitomaksun ja ne ovat melkein samansuuruiset summat. Lainanlyhennyt 25 euroa enemmän. Sähkön, veden ja vakuutukset maksaa mies, mutta silloin kun ne tulee (eivät joka kuukausi), minä maksan lainanlyhennyksen. Mies käy kaupassa ehkä kolme kertaa kuussa, jos sitäkään, minä hoidan muutoin ruuan. Lasten jutut olen minä hommannut yhtä turvaistuinta lukuunottamatta. Olenpa viime aikoina ostanut miehellekin hänen tarvitsemiaan vaatteita...

Nyt sitten olen saanut ostettua lapsille (kaksi lasta) uudet kumpparit kun entiset pienet, samoin toiselle välikausiasun, lakit ja rukkaset. Kuopuksella alkaa pikkuhiljaa vaihtua vaatekoko isompaan, joten seuraavan koon vaatteita on tullut ostettua (käytettynä). Lapsilla on ikäeroa 1v4kk, ovat vain niin erikokoiset, että esikoisen viime kevään puku on liian iso kuopukselle ja käytössä rähjääntynyt vielä. Samoin on muiden vaatteiden ja kenkien tilanne.

Pyysin nyt sitten miestä maksamaan esikoisen välikausiasun 88 euroa. Mies rupes sitten valittamaan, että kun pitäs saada säästöönkin jotain, ettei hänellä oli moisia rahoja noin vain irroitella. Argh! Pitäs vissiin maksaa se puku niistä säästöistä...
 
Vieraß
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Siis se sika haluaa jättää rahaa vähän säästöönkin?
Pitäs normaalilla ihmisellä sen verran tajua olla, että ensin ostaa lapselle vaatteet ja sitten säästää, jos jotain jää. Mutta onpa ap:lla hassu systeemi, kun noin tarkkaan pitää rahat jaoitella perheessä :eek:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Siis se sika haluaa jättää rahaa vähän säästöönkin?
Niin? Kamalaa tosiaan jos yhden kuukauden aikana jää 88 euroa vähemmän säästöön noin 300-400 eurosta?
Kyllä muakin suututtaisi. Varsinkin kun niitä vaatteita saa halvemmallakin.
No, 88? on varsin normihinta kunnollisesta vk-asusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Siis se sika haluaa jättää rahaa vähän säästöönkin?
Niin? Kamalaa tosiaan jos yhden kuukauden aikana jää 88 euroa vähemmän säästöön noin 300-400 eurosta?
Kyllä muakin suututtaisi. Varsinkin kun niitä vaatteita saa halvemmallakin.
No, 88? on varsin normihinta kunnollisesta vk-asusta.
No musta vaan ei ole.

Justiinsa ostin rasavilin vk-asun pikkutytölle, 40e.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Siis se sika haluaa jättää rahaa vähän säästöönkin?
Niin? Kamalaa tosiaan jos yhden kuukauden aikana jää 88 euroa vähemmän säästöön noin 300-400 eurosta?
Kyllä muakin suututtaisi. Varsinkin kun niitä vaatteita saa halvemmallakin.
Muistankin sanoa tuon kun maksan seuraavan kerran miehen vaatteita/kenkiä!
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Siis se sika haluaa jättää rahaa vähän säästöönkin?
Niin? Kamalaa tosiaan jos yhden kuukauden aikana jää 88 euroa vähemmän säästöön noin 300-400 eurosta?
Kyllä muakin suututtaisi. Varsinkin kun niitä vaatteita saa halvemmallakin.
No, 88? on varsin normihinta kunnollisesta vk-asusta.
No musta vaan ei ole.

Justiinsa ostin rasavilin vk-asun pikkutytölle, 40e.
Mun mielestä vaan on. :) Kyllä mäkin halvemmalla ostan jos jostain sattuu löytymään, mut kyllähän ne ilman alennuksia tuon maksaa jos kunnollisen haluaa.
 
kokoko
mustakaan ei kuulosta normaalilta, siis tuo että noin tarkkaan pitää jaotella kuka maksaa mitäkin, ja sitten miehen rutista jostain lapselle tarpeellisista hankinnoista.
 
mie
Mut tässä ei taida olla kyse vk-puvun hinnasta, vaan rahojen jaottelusta. Kaipa sitä miehelle säästöön jää, jos toinen maksaa pienemmistä tuloistaan enemmän. Joku jo aiemmin kysyikin, että mitä varten mies säästää? Omiin juttuihinsa vai perheelle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun mielestä vaan on. :) Kyllä mäkin halvemmalla ostan jos jostain sattuu löytymään, mut kyllähän ne ilman alennuksia tuon maksaa jos kunnollisen haluaa.
Saman olen huomannut. Käsitin että ap aikoo ostaa vain yhden puvun, silloin kannattaa ostaa kosteussuojattu ja muutenkin kunnollinen.


 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ratkaisu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muistankin sanoa tuon kun maksan seuraavan kerran miehen vaatteita/kenkiä!
Anna miehen ostaa ite vaatteensa ja kenkänsä, käytä sä se rahasumma lastenne vaatteisiin.
No meillä on isommat kaupat kaukana ja tilataan näin ollen paljon postimyynnistä. Olen maksanut miehen talvitakkia, ulkoilupukua yms. vaatetta eikä se ole minua haitannut.

 

Yhteistyössä