Mies haluaa lukea sähköpostiani

  • Viestiketjun aloittaja "apila"
  • Ensimmäinen viesti
"apila"
Uusi miesystäväni on ihan unelma. Kerromme kaikki asiat toisillemme ja käsittelemme ongelmat. Rakkaus on syvää ja seksi sujuu. Mies kuitenkin haluaisi mm. tietää sähköpostiosoitteeni salasanankin ja tarvittaessa (luottamuksen lisäämiseksi) vaikka vilkaista kenen kanssa kirjoittelen ja mitä. Hän antaisi myös lukea omaa sähköpostiaan ja on joskus jopa pyytänytkin minun sitä katsoa. Hieman outoa minusta. En kirjoittele vieraiden miesten kanssa, mutta lapsuudenystäväni kanssa kirjoitan hyvinkin henkilökohtaisia juttuja. Mitä itse sanoisit tällaisessa tilanteessa miehelle? En osaa hänelle selittää sitä, miksi haluaisin pitää yksityisyyteni tuossa. Vähän sama jos joutuisi käymään vessassakin hänen nähtensä. Ei mitään salattavaa, mutta ne nyt vaan on henkilökohtaisia juttuja!
 
Samaa mieltä kun edelliset kirjoittajat. Voit toki näyttää mailejasi miehellesi jos haluat, mutta älä nyt mitään salasanoja sinne sentäs anna. Luottamuspula tuossa nyt miehelläsi jos pitää edes tuollaista kysyä.
 
"hello kitty"
Vaikuttaa mustasukkaiselta, ole varuillasi ja lähde heti, jos menee liian pitkälle. Sano hänelle, että salasanat on henkilökohtaisia etkä anna tietenkään.
 
"vieras"
Et tietysti anna. Jos tuollaisia ehdottelee, niin on tosi huono juttu. Normaali-ihmisellä ei edes tulisi mieleen. Veikkaan, että jotakin ikävää on vielä edessä, jos jatkat seurustelua kyseisen miehen kanssa. Ensimmäiset hyvin paljastavat merkit ovat jo näkyvillä, vaikka mies olisi muuten ihana. Niin se yleensä menee.
 
Keittiönoita
Sano, että haluat olla luottamuksen arvoinen myös lapsuudenystävällesi ja sen vuoksi et voi sallia miehen lukevan sinun sähköpostejasi. Jos mies jotain siitä narisee, kysy, haluaako hän olla sellaisen ihmisen kanssa, johon ei voi luottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna80
Mulla on yleensä aina FB auki koneella ja samoin sähköposti, että mies voisi halutessaan käydä niitä lukemassa. Luotan kuitenkin siihen, että hän ei niin tee. Samoin mä tiedän hänen FB:n sekä s-postin tunnukset ja yleensä nekin on auki mun koneella toisessa selaimessa. Ei silti tulisi mieleenkään lukea yksityisiä keskusteluja naamakirjasta eikä sähköpostista. Mutta meidän suhteessa näin on ollut vaan alusta saakka ja kyllä mä ottaisin epäluottamuslauseena jos se alkaisi mun FB-chattailua lukea. Se, että hänellä on pääsy siihen tietoon saa luvan riittää luottamuksen osoitukseksi. Ja koskaan ei mies ole pyytänyt että saisi lukea jonkun keskustelun, joskus olen hänelle kyllä näyttänyt saamiani viestejä. Ja jos alkaisi pyydellä tai selviäisi, että lukee mun FB-viestejä (sähköpostissa ei ole kuin spämmiä ja työposteja) niin menis kyllä salasanat vaihtoon ja miestä kohtaan luottamus olis melkolailla siinä. Ei sillä että olisi mitään salattavaa mutta yksityisyyttä PITÄÄ kunnioittaa!!
 
Kyllä me tiedetään aika hyvin kaikki toistemme salasanat, mutta mitään tarvetta ei ole toisten posteja lukea. Olen joskus pyytänyt miestä katsomaan onko postipaketti-ilmoitus tullut yms. ja vähintäänkin on pitänyt maksella laskuja toisten tileiltä ym. Tiedän muutenkin mieheni käyttämät salasanavariaatiot, niin pääsisin varmastikin tarkistamaan joka paikan, en vai koe sitä tarpeelliseksi. Minusta on todella outoa, että joku ihan pyytää nähdä, ja vielä mitä kirjoittelet, niinkuin yhteystietojenkin tarkastelu ei olisi jo häiritsevää.
 
avaa silmäsi
[QUOTE="vieras";26877369]Ei tuollaista fiksu ihminen edes pyydä eikä fiksu myönny sellaiseen.[/QUOTE]

Juuri näin.

Et tietenkään anna miehesi lukea sähköpostiasi, etkä anna hänelle salasanaasi. Jos mies siitä loukkaantuu tai suuttuu, niin silloin sinulle valkenee hänen todellinen luonteensa.

Täydelliseltä tuntuva mies on liian hyvää ollakseen totta. Alku eletään pilvilinnoissa. Ja kun toinen on saatu pauloihinsa, niin sitten alkaa pikkuhiljaa kontrollointi, kavereista ja sukulaisista eristäminen sekä alistaminen. Myöhemmin mukaan tulee toisen mitätöinti, haukkuminen ja väkivalta.
 
Ken guru
Jokaisella on oikeus myös siihen yksityiseen osaan elämässä vaikka parisuhteessa elääkin. Ahdistaisi jos en saisi minkään näköistä omaa tilaa ja rauhaa, enkä edes halua olla kenessäkään niin kiinni? että olisi tarve tietää hänen jokainen liikkeensä ja ajatuksensa. Mielestäni se mensikin jo sairauden puolelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja avaa silmäsi;26877572:
Täydelliseltä tuntuva mies on liian hyvää ollakseen totta. Alku eletään pilvilinnoissa. Ja kun toinen on saatu pauloihinsa, niin sitten alkaa pikkuhiljaa kontrollointi, kavereista ja sukulaisista eristäminen sekä alistaminen. Myöhemmin mukaan tulee toisen mitätöinti, haukkuminen ja väkivalta.
Ikävä kyllä ihan sama tuli mieleen...
 
Junttimies
Joku jo viittasikin siihen, että päästämällä toisen lukemaan posteja et riko ainoastaan omaa yksityisyyttäsi, vaan myös kaikkien niiden yksityisyyttä, jotka ovat sinulle meiliä lähettäneet ja näiden lisäksi vielä kaikki niidenkin, jotka mahdollisesti tulevat joskus tulevaisuudessa sinulle jotain lähettämään. Voi joutua myös täysin syyttä suotta todella ikävään tilanteeseen, jos vaikka joku parisuhteestasi tietämätön tai välittämätön miespuolinen saa päähänsä testata kiinnostustasi sähköpostin välityksellä. Sitten saat todistella hamaan tappiin asti, että onko homma molemminpuolista vai ei.

Mä veikkaan, että miehellä on jonkinlaista historiaa sähköpostien urkkimisesta tai muunlaisesta stalkkaamisesta. Se, että hän päästäisi myös ap:n lukemaan omia postejaan ei tarkoita, etteikö miehellä olisi muita meiliboxeja ties mitä omaa käyttöä varten. Tuo avoimuus voi siis olla feikkiä.
 
ihmeissään
[QUOTE="apila";26877342]Mies kuitenkin haluaisi mm. tietää sähköpostiosoitteeni salasanankin ja tarvittaessa (luottamuksen lisäämiseksi) vaikka vilkaista kenen kanssa kirjoittelen ja mitä. [/QUOTE]

Täh! Miten niin luottamuksen lisäämiseksi? Jos on jo tuossa vaiheessa suhdetta jotain epäluottamusta toista kohtaan niin siinä ei auta hyvät seksit tai mikään muukaan hauskuus, vaan miehen täytyy käsitellä epäluottamuksensa suoraan sinun kanssasi. Kuulostaa kyllä tosi omituiselta tuo pyyntö. Onkohan miehellä aiemmissa suhteisa ollut kontrolloinnin halua? Jos on, en jatkaisi suhdetta vaikka muuten olisi ihanin olento maan päällä.

Jos kaverini mies tahtoisi lukea minun kaverilleni lähettämiä viestejä ja tietäisin siitä, loukkaantuisin. Jos tahtoisin kirjoittaa monelle ihmiselle, tekisin sen toki suoraan, mutta pidän sähköposteja niiden välisinä, kenelle ne on oikeasti tarkoitettu.

Käyn kyllä mieheni nähden vessassa ovi auki, mutta sähköpostit, kännykät ja facebookit on yksityisiä. Jos facebook-sivu on jäänyt toisella koneella auki, siinä tietysti näkee väkisin mitä toisen seinällä on, mutta ei tulis mieleenkään selata enempää tai kurkkia yksityisviestejä. Jos niissä on jotain mitä mun pitäisi tietää, odotan että mies kertoo asiasta itse eikä tarvi leikkiä salapoliisia.
 
"vieras"
Joku jo viittasikin siihen, että päästämällä toisen lukemaan posteja et riko ainoastaan omaa yksityisyyttäsi, vaan myös kaikkien niiden yksityisyyttä, jotka ovat sinulle meiliä lähettäneet ja näiden lisäksi vielä kaikki niidenkin, jotka mahdollisesti tulevat joskus tulevaisuudessa sinulle jotain lähettämään. Voi joutua myös täysin syyttä suotta todella ikävään tilanteeseen, jos vaikka joku parisuhteestasi tietämätön tai välittämätön miespuolinen saa päähänsä testata kiinnostustasi sähköpostin välityksellä. Sitten saat todistella hamaan tappiin asti, että onko homma molemminpuolista vai ei.

Mä veikkaan, että miehellä on jonkinlaista historiaa sähköpostien urkkimisesta tai muunlaisesta stalkkaamisesta. Se, että hän päästäisi myös ap:n lukemaan omia postejaan ei tarkoita, etteikö miehellä olisi muita meiliboxeja ties mitä omaa käyttöä varten. Tuo avoimuus voi siis olla feikkiä.
Mustasukkaisimmat ihmiset ovat suuremmalla todennäköisyydellä niitä, joihin ei voi itseensä luottaa.
 

Yhteistyössä