mies ja raha!

  • Viestiketjun aloittaja harmainpäin
  • Ensimmäinen viesti
harmainpäin
Tää asia koskee suurimmaksi osaksi raha asioitamme.
meillä siis yhteiset rahat.
Nyt kuukausien mittaan on ruvennut opstilaatikkoon tippumaan laskuja tvinssiltä,klarna oy:lt ä jne osamaksupaikoista laskuja.
on ostettu tärinävyötä,pelejä ja muuta p*skaa parilla sadalla.
Näitä mies on minun kehoitukseni vastaisesti maksannut noin 10-20e kuussa (MITÄ JÄRKEÄ??suurin soa lyhennyksestä menee korkihin ja palkkioihin,eli lyennys jää pieneksi)
Tästä on puhuttu monesti.
No,nyt tuli sittenkäyttölainalyhennys karhu,jo TOINEN vaikka se piti olla hoidettu.Sitten tuli autolainasta karhu kun oli meis jättänyt maksamatta parilta kuulta lyhennykset.
Nyt juuri maksoin vakuutukset 300e kun eräpäivä oli ollut jo!
siis mit'vit'!!!
Mies aina sanoo että maksanut on vaikkei ole,sanoo että maksaa seuraavasta palkasta mutta kun siihen seuraavaan palkkaan on tulossa jo muitakin laskuja,eli oravanpyörä on valmis!
siis herranjumala!
ja kaiken tämän tekee niille laskuille jotka ovat mun nimellä,omissa luottotiedoissa kun ei ole enää mitään pilaamista.

Olen jo pitkään sanonut että maksetaan yhdessä ne laskut niin ei,tää on maksanut ne jo yöllä kun huomaa palkan tulleen.mukamas ei muistanut mitä oltiin sovittu.
Paras on se kun makselee mun tililtä,mun verkkopankkitunnuksilla omia laskujaan!!ja tietysti puhumatta mulle mitään
Hällä on tämä "maksan puoliksi" ja "siirrän seuraavaan palkkaan"-syndrooma.
ei tuommosen ihmisen kanssa voi vaan elää?!vai voiko?

Miehelle jäi vajaa tonni rahaa tilille 2viikkoa sitten,ei suostunut maksamaan velkoja tällä rahalla,piti kuulema elää säästeliöäästi että tuo raha riittäis mahd. pitkään.
sillä ei voinut maksaa edes mun autokoulua että pääsisin sitä jatkamaan..arvatkaas paljon rahaa on jäljellä?herran mukaan joku 500e..eipä ollu,vaan 220e KAHDESSA VIIKOSSA "JOHONKIN"!!!!!!!

auttakaa mua ymmärtämään ton ihmisen järjen juoksua!
 
-
Itse asiassahan teillä ei ole yhteiset rahat, vaan sun rahat on sun miehen käytössä... Ei tuohon oikein muuta voi sanoa, kuin että miehelläs on selvästi ongelmia rahan kanssa ja suna miettisin suht nopeasti, miten kauat aiot tuota katsella, ettei menetä omiakin luottotietojasi.
 
vieras
No ette sitten ota velkoja kun sullakaan ei ole luottoa, siihen saakka et voi mitään, pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden. Oletpa vastuuntuntoisen ukon ittelles ottanut, taitaa olla muutama lapsikin jaloissa pyörimässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ette sitten ota velkoja kun sullakaan ei ole luottoa, siihen saakka et voi mitään, pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden. Oletpa vastuuntuntoisen ukon ittelles ottanut, taitaa olla muutama lapsikin jaloissa pyörimässä.
no sepä oli kannustavaa!
tää tilanne on tullut nyt vasta viimevuoden lopulla ilmi,jos olisin tiennyt että mun nimellä tilaillaan ja jätetään maksamatta niin stoppi olis tullut ennen tätä.
Tilanne ei ollut tällainen kun alettiin seurustelemaan.

Ehdotin miehelle niitä omia rahoja,ei kuulema käy.menee vaikeeksi ja läpäläpälää.
mutta ei tää mun mielestä näinkään onnistu.
Pihalle tuo täytyy heittää jos ei ymmärrä mikä ero on omilla ja toisen rahoilla..on ihnottavaa että omalta tililtä otetaan rahaa puhumatta mitäään ja siirretään toiselle tilille.
sama kun meille tulee s.bonusta useita kymppejä joka kuuakus niin nekin tää yks käyttää ihan surutta :(

pakkaanko vaan kamani ja häivyn?koska meis ei varmaan suostu täältä lähteen
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ette sitten ota velkoja kun sullakaan ei ole luottoa, siihen saakka et voi mitään, pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden. Oletpa vastuuntuntoisen ukon ittelles ottanut, taitaa olla muutama lapsikin jaloissa pyörimässä.
no sepä oli kannustavaa!
tää tilanne on tullut nyt vasta viimevuoden lopulla ilmi,jos olisin tiennyt että mun nimellä tilaillaan ja jätetään maksamatta niin stoppi olis tullut ennen tätä.
Tilanne ei ollut tällainen kun alettiin seurustelemaan.

Ehdotin miehelle niitä omia rahoja,ei kuulema käy.menee vaikeeksi ja läpäläpälää.
mutta ei tää mun mielestä näinkään onnistu.
Pihalle tuo täytyy heittää jos ei ymmärrä mikä ero on omilla ja toisen rahoilla..on ihnottavaa että omalta tililtä otetaan rahaa puhumatta mitäään ja siirretään toiselle tilille.
sama kun meille tulee s.bonusta useita kymppejä joka kuuakus niin nekin tää yks käyttää ihan surutta :(

pakkaanko vaan kamani ja häivyn?koska meis ei varmaan suostu täältä lähteen
Ota nyt ensin selvää apljoko se on tehnyt sun nimissä velkaa
 
IhanaValo
No meneehän se miehen mielestä vaikeeksi kun omat rahansa loppuu ennen aikojaan eikä saa muutenkaan laskuja maksettua.
Tarviitko miehen luvan, jos haluat suojella omia rahojas? Käy pankissa avaamassa tili ja siirrä omat rahas sinne.
Miusta tuo miehes toiminta on tosi törkeää.
 
f
Siis joo, ei teillä mitään yhteisiä rahoja ole, vaan niin kuin joku sanoi, miehesi käyttää sinunkin rahasi ja sössii sunkin luottotietosi tolla menolla. Kyllä mä tolle stopin laittaisin. Avaat itsellesi uuden tilin, johon pistät menemään kaikki omat rahasi, etkä anna miehelle käyttöoikeutta kyseiseen tiliin. Pidä puolesi!!
 
ap
Tuli mieleen,mies käy hakemassa postit ennen kun tulen töistä ja olen löytänty mm. autosta vanhoja sekä uusia laskuja jotka hän on "unohtanut " autoon.
ja kun mulla oli enää vain tonni omaa käyttöluottoa maksamatta,hän päätti sillä 4tonnilla (joka siis roikkui siellä maksettuna jo) maksaa laskuja!!
miten oonkaan voinu olla noin sinisilmänen?!herranjumala!
 
Apua,ottaisin kyllä käyttöoikeudet tilistäni omiin käsiini jos toinen käyttäisi sitä tuolla tavalla.Ei tuo ole mitään yhteistä talouden pyörittämistä vaan tuolla tavalla menee hommat pahasti solmuun ihan hetkessä. :(
 
mie
Ekaksi, ota mieheltä pois sinun verkkipankki tunnukset. Vai onko sinulla käytössä myös miehen verkkipankkitunnukset? Jos on, niin keräisin vaan kaikki sinun nimella olevat laskut kasaan ja miehen seuraava palkkapäivänä maksaisin osareita pois niin paljon kun tilistä riittää. Ehkä pistä ajattelemaan, edes hiukan.
 
ap
siis mulla on oma tili johon muilla ei ole oikeuksia.
sityten on yhteinen tili johon tulee miehen palkka jne.
eli ottaa mun tunnukset ja siirtää "minuna" yhteiselle tilille rahoja kysymättä multa.
ja mulla on oma tili ksoka sinne tulee mun palkka joka menee laskuihin suurin osa..ja jos sinne jotain jää tai jos en ole kerinnyt laskuja maksamaan (ja sillon kun tää yks ei ole mun puolesta niitä maksanut) niin saattaa pokkana siirtää koko mun palkan omalle tililleen..joko käyttelee sitä kun omaansa tai sitten maksaa laskuja puoliksi että jää enemmän elämiseen.

eli meillä on omat rahat niin kauan kun toi yks käy ne sinne yhteiseen siirtämässä.
oon ettiny jo jonkin aikaa pienempää asuntoa,ajattelin että ihan pokkana ilmotan sitten että tää oli tässä ja see you.
en jaksa enää kuunnella noita lupauksia kun hän toteuttaa ne vaan jotenkin sinnepäin
 
No minkätakia sä ylipäätänsä pidät sun pankkitunnareita niin et se pääsee niihin käsiks?Nyt äkkiä ne tunnukset piiloon siltä!Kyllä meilläkin tunnarit tässä atk pöydällä on ja niitä saadaan puolin jos toisin käyttää, mutta VAIN niin että kysytään tai ilmoitetaan toiselle et hei, nyt on tilanne tämä...Sun kannattaa varmaan alkaa myös vahtii posteja, että saat näppeihis kaikki laskut jotka on sun nimelle tehty ja alkaa selvittelee paljon sitä velkaa kaiken kaikkiaan on ettei käy niin et oot ihan kusessa sen ukon takia...
Eipä ole hääviä, koita jaksaa! :hug:
 
Jos epäilet että postejasi menee väärään paikkaan,niin voithan vaikka keskeyttää oman postinjakelusi vaikka viikoksi,se muistaakseni on maksullinen palvelu,mutta silloin voit varmasti tietää mitä sinun nimelläsi on tullut kyseisenä aikana.
 
ap
kiitos kaikista kommenteista..rupeen tästä nyt kasaamaan papereita,vanhoja ja uusia laskuja..eiköhän näistä jotain selviä.
tulen tähän ketjuun takas vielä,aivan varmasti tulee eteen asioita joissa tarviin teidän apua..ja kaiken tän takana on idiootti mies ja mun sinisilmäsyys että ihan itseänikin voin tästä syyttää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja uj:
jätä tuollainen
tätä olen meinannutkin,en vain tiedä millä saans en pihalle..q
ja sen tiedän että rupee autolainalla kiristään kun sitä en varmaan pysty ite maksmaaan..ei maksukyky siis riitä.
sillon kun ostettiin se niin laskin että voin sen itekkin maksaa mutta nyt kun on noita muita laskuja tuohon ilmaantunut niin...
 
kyllä se siitä mutta puhukaa!!!!!
Mun miehelläni on asiat PALJON PALJON huonommin! Kulutusvelkaa varmaan 60000e, ainoa hyvä puoli on että myös töitä on paljon ja KAIKKI HÄNEN NIMISSÄÄN! Kiristää perheen elämää ja vaikuttaa suhteeseen. Toisaalta uskon että kaikki kyllä kääntyy vielä parhain päin kun vaan jaksamme yhdessä yrittää. Nyt otat raha-asiasi omiin nimiisi ja keskityt oman taloutes hoitamiseen!
 
no
huomaatko kun teille tulee jotain uutta? yritä saada selville, mistä tulee ja kenen nimellä. Palauta, jos mahdollista. Jos mies tilaa tietyistä nettikaupoista, niin soita niihin ja laita TILAUSKIELTO omalla nimelläsi.

Hyvä, että aloit selvittämään sotkua nyt, kun ei toivottavasti ole järjettömistä summista kyse.

Kuten moni jo ehdottikin, niin pankkitunnukset piiloon. tilaa pankista vaikka uudet, jos epäilet, että miehesi tuntee ne tunnukset.

Kerro miehellesi, että tilanne ei voi jatkua näin.
 
ap
ei meille ole tullut mitään uutta pariin kuukauteen,mies tilasi uuden näppäimistön,omien sanojensa mukaan omalla nimellään..laskuja siitä en tosin ole nähnyt ja kun kyselen niin raivostuu.
en tiedä mihin hän ne rahat työntää..joko pelaa tai sitten syö (syö nykyään ulkona paljon)
 

Yhteistyössä