Mies kärähti nettiseksistä

  • Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Anna toki miehen hoitaa lasta ja pitää isäkuukautensa, liian vähän miehet muutenkin on lastensa kanssa! Etsi sillä aikaa omaa asuntoa ja järjestele asioita. Ja jatkossakin miehellä on oikeus pitää lasta luonaan, jos kerran on hyvä isä vaikka oli kelvoton miehenä.
 
"hei"
Oisko sulla jotain kaveria, joka voisi auttaa sua käytännön asioissa? Pääsetkö muuttamaan vanhemmillesi? Mun mielestä kaikista pahinta on se, että miehesi on laittanut seksinhakuilmoituksen nettiin. Se jo kertoo NIIIN paljon, että miehesi on todellakin valmis pettää sua oikeasti, siis in real life, ellei ole sitä jo tehnyt. Mistä sä tiedät, että onko tämä edes eka seksinhakuilmoitus?
 
"Minttu"
[QUOTE="eee";23326073]Okei. Ajattelin vaan, että jos miehellä ei olisi selitystä näille paljastumisille, niin ehkä olisikin oikeasti mennyt niin pitkälle, että olisi tavannut näitä keskustelukumppaneitaan livenä.[/QUOTE]

Okei.
 
Etkö halua onnellista,hyvää,kumppania arvostavaa parisuhdetta? Mie en vois antaa miehelle anteeksi ja jäädä edes sen " turvallisen ja hyvin järjestetyn elämän " takia.:|
 
"vieras"
Mitä on turvallinen ja hyvin järjestetty elämä sen rinnalla, että olet onneton ja rakkaus taatusti kuolee sun puolelta ellei ole kuollut jo? Kykenetkö vuosikaudet elää tuon miehen kaa, kun omin silmin näit ne sähköpostiviestit ja ne deitti-ilmoitukset? Valmistelet nyt lähtöäsi rauhassa, anna miehen hoitaa myös vauvaa. Etsit jonkun kivan kämpän jostain, sisustelet sitä ja sit ku siltä tuntuu, niin laita itse deitti-ilmoitus nettiin :)
 
sivuhuomautus
Mullakin tulee kyllä mieleen, että jos on jokin kriisi miehelläsi? Ehkä asiat voi vielä korjata? Väärin hän teki, mutta pitkä suhde takana ja vasta syntynyt vauva ja vielä tuossa iässä. Vähemmästäkin pukkaa kriisiä päälle....
"Vielä tuossa iässä"...tuon kommentin voisin ymmärtää, jos isukki olisi 18 vee....

Kyllä 39 -vuotiaana pitäisi jo olla kypsä isäksi ja puolisoksi, jonka ei tarvitse ihan leikkimään lähteä.
 
"Minttu"
[QUOTE="hei";23326098]Oisko sulla jotain kaveria, joka voisi auttaa sua käytännön asioissa? Pääsetkö muuttamaan vanhemmillesi? Mun mielestä kaikista pahinta on se, että miehesi on laittanut seksinhakuilmoituksen nettiin. Se jo kertoo NIIIN paljon, että miehesi on todellakin valmis pettää sua oikeasti, siis in real life, ellei ole sitä jo tehnyt. Mistä sä tiedät, että onko tämä edes eka seksinhakuilmoitus?[/QUOTE]

On kavereita onneksi. Tuntuu vaan niin hirveän nöyryyttävältä ja nololta kertoa mitä on käynyt.
Äitini on kuollut ja isäni asuu uuden vaimonsa kanssa; heidän luonaan voin yöpyä korkeintaan viikon.

En tietenkään voi mistään tietää kuinka mones seuranhakuilmoitus se näkemäni on. Tuskin ensimmäinen kuitenkaan.
 
[QUOTE="huoh";23326175]Mä en ymmärrä tota ettei voi edes yrittää korjata suhdetta vaan lähteä heti..
Ammattiauttaja tai joku, kokeile edes![/QUOTE]
Pitääkö kaikki antaa anteeksi,kun kumppani pettää luottamuksen ja satuttaa ihan tarkoituksella?
Voitko sinä antaa anteeksi ja korjaisit suhteesi kun kumppanisi tekisi jotain mikä on susta väärin?
 
"severi"
Jos mies on muuten hyvä, niin ei tuolla perusteella kannata lopettaa pitkää liittoa. Paitsi tietysti on pakko, ellei pysty edes ajan kanssa antamaan anteeksi. Näin miehenä tulee mieleen ensin sanonta "pojat on poikia", ja vaikka tuo kuulostaa tyhmältä, niin me miehet olemme useasti sekaisin seksuaalisista fantasioista ja testosteroni laittaa meidät ajattelemaan seksiä lähes taukoamatta. Välillä tuntuu, että meillä on pikkuaivot palleissa.

Pettäminen on väärin ja jos miehesi ymmärtää se, se on hyvä merkki. Ainakin 50% ihmisistä pettää tai ainakin haluaisi pettää. Emme ole täydellisiä ja pitkässä liitossa on erilaisia vaiheita. Vaikeistakin asioista voi päästää yli. Itse olisin ollut valmis antamaan ex-vaimolle anteeksi törkeän ja pitkän pettämisen, mutta avioliitto kariutui siitä huolimatta kun hänellä oli ihastumisvaihe menossa ja valitsi toisen katsoessaan maailmaa ruunrunpunaisten lasien läpi. Tuo uusi suhde sitten loppui pian eromme jälkeen.

Voit olla onnellinen, että sinulla on lapsi ja tietenkin on vielä mahdollisuus saada toinenkin lapsi joko nykyisen tai uuden miehen kanssa. On sinulla vielä muutama vuosi aikaa.
 
"Minttu"
Etkö halua onnellista,hyvää,kumppania arvostavaa parisuhdetta? Mie en vois antaa miehelle anteeksi ja jäädä edes sen " turvallisen ja hyvin järjestetyn elämän " takia.:|
En minäkään anna anteeksi, mutta ei se välttämättä ole este saman katon alle jäämiselle.
Mutta en minä pysty kovin kauaa elämään 100% kulissisuhteessa, voin varmasti paremmin kun olen omillani. Kun voisikin jollain aikakoneella hypätä suoraan siihen aikaan ja jättää kaikki tämä järjestelyhässäkkä väliin.
 
"Minttu"
[QUOTE="vieras";23326145]Mitä on turvallinen ja hyvin järjestetty elämä sen rinnalla, että olet onneton ja rakkaus taatusti kuolee sun puolelta ellei ole kuollut jo? Kykenetkö vuosikaudet elää tuon miehen kaa, kun omin silmin näit ne sähköpostiviestit ja ne deitti-ilmoitukset? Valmistelet nyt lähtöäsi rauhassa, anna miehen hoitaa myös vauvaa. Etsit jonkun kivan kämpän jostain, sisustelet sitä ja sit ku siltä tuntuu, niin laita itse deitti-ilmoitus nettiin :)[/QUOTE]

En kykene, olet oikeassa.

Mies ei pidä isäkuukauttaan heti minun vanhempainvapaan perään, vaan siirsi sen myöhemmäksi. Tarkoittaa sitä että elämme nyt "perheenä" ainakin kesään saakka. Pelkään just sitä, että kun en pääse lähtemään heti, en saa enää parin kuukauden päästä aikaiseksi vaikka kuinka olisin rikki. Ja se, miksi en päse lähtemään heti, on ihan ilmiselvää: minulla ei ole asuntoa. Haluan että mies ostaa minut ulos tästä talosta, sitten minulla on rahaa vuokrata aluksi joku kiva pieni asunto.
 
"Minttu"
[QUOTE="severi";23326311]Jos mies on muuten hyvä, niin ei tuolla perusteella kannata lopettaa pitkää liittoa. Paitsi tietysti on pakko, ellei pysty edes ajan kanssa antamaan anteeksi. Näin miehenä tulee mieleen ensin sanonta "pojat on poikia", ja vaikka tuo kuulostaa tyhmältä, niin me miehet olemme useasti sekaisin seksuaalisista fantasioista ja testosteroni laittaa meidät ajattelemaan seksiä lähes taukoamatta. Välillä tuntuu, että meillä on pikkuaivot palleissa.

Pettäminen on väärin ja jos miehesi ymmärtää se, se on hyvä merkki. Ainakin 50% ihmisistä pettää tai ainakin haluaisi pettää. Emme ole täydellisiä ja pitkässä liitossa on erilaisia vaiheita. Vaikeistakin asioista voi päästää yli. Itse olisin ollut valmis antamaan ex-vaimolle anteeksi törkeän ja pitkän pettämisen, mutta avioliitto kariutui siitä huolimatta kun hänellä oli ihastumisvaihe menossa ja valitsi toisen katsoessaan maailmaa ruunrunpunaisten lasien läpi. Tuo uusi suhde sitten loppui pian eromme jälkeen.

Voit olla onnellinen, että sinulla on lapsi ja tietenkin on vielä mahdollisuus saada toinenkin lapsi joko nykyisen tai uuden miehen kanssa. On sinulla vielä muutama vuosi aikaa.[/QUOTE]

Oletko todella mies, jotenkin kuulostaa naisen kirjoittamalta tämä. Ei pahalla.
 
kylvaan
Pitääkö kaikki antaa anteeksi,kun kumppani pettää luottamuksen ja satuttaa ihan tarkoituksella?
Voitko sinä antaa anteeksi ja korjaisit suhteesi kun kumppanisi tekisi jotain mikä on susta väärin?
Olen antanut kerran anteeksi ja kannatti. Tiedan etta katui ja nyt 6v myöhemmin en voisi olla onnellisempi. Aikaa se vei mutta paasimme yhdessa asiasta yli. En kadu.
 
Olen antanut kerran anteeksi ja kannatti. Tiedan etta katui ja nyt 6v myöhemmin en voisi olla onnellisempi. Aikaa se vei mutta paasimme yhdessa asiasta yli. En kadu.
Pystytkö täysin luottamaan mieheesi,tuleeko koskaan ajatus,että mies voisi pettää uudestaan siun luottamuksen?
Miulle on parisuhteessa tärkeää kumppanin kunnioitus ja uskollisuus,että kumppaniin voi luottaa,ettei toinen tee sellaista tahallaan,jonka tietää satuttavan ja loukkaavan ja ehkä myös pilaa avioliiton ja parisuhteen.Hienoa tietysti että pystyitte jatkamaan suhdetta kaiken jälkeen ja se on ollut toivottavasti sen arvoista.
 
Ei kannata nyt kuitenkaan mitään salamannopeasti tehdä, käy ensin se tunteiden kirjo rauhassa läpi. Suuttumuksen ja vihan tunteet laantuu jonkin ajan päästä ja sitten pystyt ajattelemaan selkeämmin.
 
"Minttu"
Olen antanut kerran anteeksi ja kannatti. Tiedan etta katui ja nyt 6v myöhemmin en voisi olla onnellisempi. Aikaa se vei mutta paasimme yhdessa asiasta yli. En kadu.
Minäkin olen antanut miehelleni aikaisemmin anteeksi, mutta ei suhde voi perustua sille että toinen osapuoli antaa anteeksi joka kerta kun toinen vetää maton jalkojen alta.
Tämä on tosiaan kriiseistämme pahin, eikä minulla ole voimia edes yrittää anteeksiantoa.
 
"severi"
[QUOTE="Minttu";23326345]Oletko todella mies, jotenkin kuulostaa naisen kirjoittamalta tämä. Ei pahalla.[/QUOTE]

Omasta erostani on jo kauan aikaa ja olen sen jälkeen ehtinyt ajatella asioita tuhannesti ja mm. sitä, kuka teki väärin ja mitä. No ainakaan emme osanneet hoitaa parisuhdettamme. Itseäni ei arvostettu suhteessa lainkaan tai vain hyvin vähän.

Olihan se omakin tilanteeni sillloin aivan ylitsepääsemättömän rankka. Olin valmis antamaan anteeksi, mutta en osaa sanoa olisinko oikeasti siihen silloin pystynyt. Ehkä, jos pettäminen olisi loppunut ja jos vaimo olisi katunut, mutta pettäminen jatkui aina ja aina vaan paljastumisesta ja lupauksista huolimatta.

Näkökulmani on elämänkokemusta omaavan miehen näkökulma. Olen jo viisikymppinen ja olen pohtinut paljon elämää, parisuhdetta, ihmisen käyttäytymistä ja tunne-elämää. Olen myäs lukenut paljon ihmiskohtaloista ja parisuhdekriiseistä.

Tekee mieli heittää ilmaan mietittäväksi fraasi "ei se vaihtamalla parane". Nimittäin meissä kaikissa on omat vikamme ja puutteemme. Toki kumppaniin pitäisi voida luottaa.

Se minkä ratkaisun sinä lopulta teet, on tietenkin täysin oma päätöksesi ja oikea ratkaisu voi olla tietysti eroaminenkin. Asia riippuu juuri siitä millainen teidän liittonne on ja millaiset tunteet teillä on toisiaan kohtaan, sekä kyvystäsi ja halukkuudestasi anteeksiantoon. Nettiseksin ja mahdollisen pettämisen olisi tietysti myös loputtava. Se kanssa ei voi elää.

Sanoit, että miehesi on hyvä isä. Se on paljon ja hyvä asia. Tuo isyys tietysti jatkuu vaikka eroaisitte ja lapsen ja isän suhde voi muodostua silti hyväksi jos vain molemmat tuette sitä.

Harkitse ja pohdi. Ei ole kiirettä. Anteeksi ei tarvitse antaa heti. Mieti, haluaisitko antaa anteeksi. Haluaisitko yrittää antaa anteeksi ja jatkaa miehen kanssa hänen tekemistään virheistä ja hänen puutteistaan huolimatta? Entä miehesi tunteet? Selvitä mitä hän oikeasti tuntee ja haluaa.
 
"Minttu"
Ei kannata nyt kuitenkaan mitään salamannopeasti tehdä, käy ensin se tunteiden kirjo rauhassa läpi. Suuttumuksen ja vihan tunteet laantuu jonkin ajan päästä ja sitten pystyt ajattelemaan selkeämmin.
En minä tässä oikein voikaan mitään konkreettista tehdä paitsi ilmoittaa miehelle että suhteemme on ohi. Sen tein jo eilen. Ja sormukset otin pois, mitäpä minä niillä enää.
 
kylvaan
Pystytkö täysin luottamaan mieheesi,tuleeko koskaan ajatus,että mies voisi pettää uudestaan siun luottamuksen?
Miulle on parisuhteessa tärkeää kumppanin kunnioitus ja uskollisuus,että kumppaniin voi luottaa,ettei toinen tee sellaista tahallaan,jonka tietää satuttavan ja loukkaavan ja ehkä myös pilaa avioliiton ja parisuhteen.Hienoa tietysti että pystyitte jatkamaan suhdetta kaiken jälkeen ja se on ollut toivottavasti sen arvoista.
Itseasiassa se on mullekin yllätys että pystyn, luotan tuohon mieheen aivan täydellisesti.
Hän tietää kyllä että jos erehtyy tekemään vastaavaa uudelleen mitä siitä seuraa.
Hän kunnioittaa ja rakastaa minua.

Meillä tietenkin oli lieventävä asianhaara se että oli alkusuhde ja molempien elämät olivat vähän "sekaisin" kaikesta kiireestä, epävarmuudesta jne vielä.

Ymmärrän toki ettei jatkuvasti voi antaa anteeksi mutta joskus sen vaan tuntee sydämessään koska kannattaa vielä antaa mahdollisuus.
 
"Minttu"
[QUOTE="severi";23326521]Omasta erostani on jo kauan aikaa ja olen sen jälkeen ehtinyt ajatella asioita tuhannesti ja mm. sitä, kuka teki väärin ja mitä. No ainakaan emme osanneet hoitaa parisuhdettamme. Itseäni ei arvostettu suhteessa lainkaan tai vain hyvin vähän.

Olihan se omakin tilanteeni sillloin aivan ylitsepääsemättömän rankka. Olin valmis antamaan anteeksi, mutta en osaa sanoa olisinko oikeasti siihen silloin pystynyt. Ehkä, jos pettäminen olisi loppunut ja jos vaimo olisi katunut, mutta pettäminen jatkui aina ja aina vaan paljastumisesta ja lupauksista huolimatta.

Näkökulmani on elämänkokemusta omaavan miehen näkökulma. Olen jo viisikymppinen ja olen pohtinut paljon elämää, parisuhdetta, ihmisen käyttäytymistä ja tunne-elämää. Olen myäs lukenut paljon ihmiskohtaloista ja parisuhdekriiseistä.

Tekee mieli heittää ilmaan mietittäväksi fraasi "ei se vaihtamalla parane". Nimittäin meissä kaikissa on omat vikamme ja puutteemme. Toki kumppaniin pitäisi voida luottaa.

Se minkä ratkaisun sinä lopulta teet, on tietenkin täysin oma päätöksesi ja oikea ratkaisu voi olla tietysti eroaminenkin. Asia riippuu juuri siitä millainen teidän liittonne on ja millaiset tunteet teillä on toisiaan kohtaan, sekä kyvystäsi ja halukkuudestasi anteeksiantoon. Nettiseksin ja mahdollisen pettämisen olisi tietysti myös loputtava. Se kanssa ei voi elää.

Sanoit, että miehesi on hyvä isä. Se on paljon ja hyvä asia. Tuo isyys tietysti jatkuu vaikka eroaisitte ja lapsen ja isän suhde voi muodostua silti hyväksi jos vain molemmat tuette sitä.

Harkitse ja pohdi. Ei ole kiirettä. Anteeksi ei tarvitse antaa heti. Mieti, haluaisitko antaa anteeksi. Haluaisitko yrittää antaa anteeksi ja jatkaa miehen kanssa hänen tekemistään virheistä ja hänen puutteistaan huolimatta? Entä miehesi tunteet? Selvitä mitä hän oikeasti tuntee ja haluaa.[/QUOTE]

Viisasta tekstiä.

Ei mies välttämättä vaihtamalla parane, mutta en minä olekaan miestä vaihtamassa siinä mielessä että haluaisin uuden parisuhteen. Ei tulisi mieleenikään, haluan keskittyä ainoaan lapseeni lähivuodet. Ja missäs minä ketään tapaisinkaan, kun elämä pyörii kodin ja lähikaupan väliä.

Tiedän jo kokemuksesta etten voi antaa anteeksi. Tämä asia vainoaa minua joka ikinen päivä niin kauan kun olemme yhdessä, ja todennäköisesti vielä vuosia sen jälkeen. Jos kyse olisi yksittäisestä humalaisesta hairahduksesta baari-illan päätteeksi, voisi tilanne olla erilainen. Mutta tällaista systemaattista, pitkäaikaista nettipettämistä en mitenkään voi hyväksyä tai antaa anteeksi. Piru kun nousee viha! Millä oikeudella mieheni tuhoaa perheemme itsekkäillä seikkailuillaan!

Menen laittamaan vauvan yöunille nyt.
 
"Minttu"
Itseasiassa se on mullekin yllätys että pystyn, luotan tuohon mieheen aivan täydellisesti.
Hän tietää kyllä että jos erehtyy tekemään vastaavaa uudelleen mitä siitä seuraa.
Hän kunnioittaa ja rakastaa minua.

Meillä tietenkin oli lieventävä asianhaara se että oli alkusuhde ja molempien elämät olivat vähän "sekaisin" kaikesta kiireestä, epävarmuudesta jne vielä.

Ymmärrän toki ettei jatkuvasti voi antaa anteeksi mutta joskus sen vaan tuntee sydämessään koska kannattaa vielä antaa mahdollisuus.
Meilläkin oli suhteen alussa vakavia erimielisyyksiä pelisäännöistä. Niin vakavia, että harkitsin jo silloin suhteen lopettamista alkuunsa. Toinen kriisi oli noin viisi vuotta sitten. Mieheni on nyt saanut kaksi kertaa uuden mahdollisuuden, ilmeisesi laskeen sen varaan tälläkin kertaa.

Nyt vauvan luo.
 
hei, Minttu,kirjoituksesi on kuin omani 7 vuotta sitten. Mieheni alitti samanlailla kuin sinun ja siitä se helvetti sitten alkoi,seurasin ketjjun läpi ja haluan sua rohkaista,ottamaan askel ja lähtemään. itselläni sitä rohkeutta ei ollut ja kituutin itseäni 6 pitkää vuotta. minua pisti silmää sinun miehesi vastaus että eihän ole livenä koskaan tehnyt mitään,eli hän puolustelee tekoaan vielä senkin edestä että tietää ettet hyväksy sitä mitä hän touhuaa. Se kertoo sen että miehen kunnioitus sinua kohtaan on olematon. Vaikka sitä kuinka haluaisi lapselleen isän ja perheidyllin ymm annoin monta kertaa uuden mahdollisuuden ja kuukausi, kaksi eteenpäin,oltiin taas samassa pisteessä ja minä itse syvemmällä suossa....jos sinä et voi hyvin,niin ei sinun lapsesikaan voi,se tulet huomaamaan jossain vaiheessa jos nyt jäät elämään elämää jossa et ole onnellinen. Aikaa vie se että saat asiat kuntoon,mutta sinulla ei ole kiire,ihan rauhassa päiväkerraaalla,minulta meni kaksi vuotta ja ne olivat hyviä vuosia,sain rakentaa itsetuntemustani,sain itsekunnioitukseni takaisin ja saan olla kiitollinen niistä vaikeista ajoista,koska ilman niitä tapahtumia en olisi se vahva ihminen joka nyt olen ja myös elämääni olen saanut ihania ihmisiä joihin tukeutua,jyvät on erottuneet akanoista,eli ne jotka oikeasti välittävät ja ovat vierellä kun on vaikeaa...paljon voimia ja halaus sinulle! kaikki järjestyy. Itse lähdin viimein turvakodin kautta,jossa sain tukea,siihen että pysyn päätöksessäni ja myös sellaista turvaa,ettei mies tule perään anelemaan enää uutta mahdollisuutta,sain hoitaa paperiasiat,asuntoasiat ymm rauhassa kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
i know
Miehes on riippuvainen nettiseksistä. Ja siitä on vaikeampi parantua kuin huumeiden käytöstä. Mieti haluatko elää elämää, jossa joudut koko ajan epäilemään miestäsi? Aina kun miehesi on yksin kotona, mietit varmasti että onko se taas tekemässä sitä, joudut selailemaan konetta löytääksesi johtolangan ja voin sanoa, että mies joka kärsii tällaisesta riippuvuudesta ajattelee lähes jokaisesta naisesta, että minkälainen se olisi sängyssä ja mitä sen kanssa tekisi. Voin sanoa, että elämäsi tulee olemaan yhtä epöilystä ja pelkoa. Et ole vapaa, vaan elät taakan alla :( Tästä koituu sinulle pian fyysisiä oireita, mm. maha menee sekaisin kun käyt tietokoneella, hikoilet, olet hermostunut, ärtynyt ja pahalla päällä.
 

Yhteistyössä