Mies kieltää lapsen viemistä päivähoitoon, kotihoito on parempi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En enää jaksa tätä. Mies on 'pakottamassa' minua kotiäidiksi, ei edes halua keskustella vaihtoehdosta päiväkoti. Toinen asia mitä ei siedä, on että lapsi tutkii kirjoja tai että menisin itse kirjastoon. Mies ei siedä kirjoja edes yhteissä kodissa, hänen mielestä kirjasto on harhaanjohtava laitos. Minulla on kaksi kirjaa kotona, joita luen salaa. Elämä tuntuu pakkopullalta. Ero hiipii öisin mieleeni, vaikka itken vaihtoehtoa etten voi tarjota lapselleni ehjää kotia.
 
Jos kyse on alle kolme vuotiaasta, niin anna miehn jäädä kotiin, jos kerran kokee sen parhaaksi ratkaisuksi. Tuo kirjajuttu kyllä kuulostaa sen verran pimeältä, että lapselle ehkä kuitenkin olisi parempi mennä päiväkotiin ja miehesi hoitoon. Ehkä suosittelisin myös jotain terapiaa sinullekin; ei ole normaalia, että aikuinen ihminen ei kotonaan uskalla vapaasti lukea kirjoja, vaan tekee sen salassa.
 
vierailija
Kotihoito on parasta lapselle jos perhe on tasapainoinen ja turvallinen, tavallinen perhe. Teidän perhe nyt ei oikein kuulosta tällaiselta. Ei se ole vaihtoehto että pakanet töihin että jaksat illat sinnitellä miehen tossun alla, ei se ole perhe-elämää.
Mitäpä jos varaisit ajan psykiatriselle sairaanhoitajalle ja juttelist tästä teidän perharjesta. Teistä ei nyt kukaan vaikuta oikein onnelliselta tilanteeseen.
 
vierailija
Lukiko siinä, et töitä olisi molemmilla? Kai se vähän siitäkin riippuu, kumpi kotiin jäisi?
Mistä uskonlahkosta mahtaa olla kyse, tulee heti mieleen, kun k i r j a t mainittiin...?
Ne tavat ja tottumukset, imagonrakentajat ja perinteet rajaavat usein tarkasti asioita, jolloin muut eivät ymmärrä ratkaisuja. Kerropa ensin siitä...
 
Vaikuttaa jotenkin narsistiselta luonnehäriöltä. Kuulostaa niin pöljältä, ettei kirjojakaan saisi lukea.
 
vierailija
En enää jaksa tätä. Mies on 'pakottamassa' minua kotiäidiksi, ei edes halua keskustella vaihtoehdosta päiväkoti. Toinen asia mitä ei siedä, on että lapsi tutkii kirjoja tai että menisin itse kirjastoon. Mies ei siedä kirjoja edes yhteissä kodissa, hänen mielestä kirjasto on harhaanjohtava laitos. Minulla on kaksi kirjaa kotona, joita luen salaa. Elämä tuntuu pakkopullalta. Ero hiipii öisin mieleeni, vaikka itken vaihtoehtoa etten voi tarjota lapselleni ehjää kotia.
Et oo tosissas. Joudut olemaan kotona, etkä saa edes tarjota virikkeitä lapsellesi. Oletteko uskiksia. Itse lähtisin heti.
 
vierailija
vierailija
Hallitus ja pääministeri vaatii naisia töihin mammalomalta, joten hopihopi töihin vain.

Melkoisen kieroutuneelta ukkosi kuulostaa, jos pitää kirjoja pahana. Aikooko sallia edes lapsen koulunkäyntiä, siellä kun luetaan kirjoja. Heti ekaluokalla piti lukea lukudiplomiin vaadittavat kirjat kirjastosta. Meinaatko käydä lukemassa sitten sekin salaa kirjastossa lapsen kanssa? Aika vaikeaksi menee eläminen, jos ei normaaleja asioita voi kotonaan tehdä. Kiellätkö sinäkin vastavuoroisesti mieheltä vaikkapa TV:n katselun?

Herätys!!!! Ei tuollaisesta suhteesta tule pidemmän päälle yhtään mitään. Johan lapsestakin kasvaa kieroutunut hylkiö, jos ei pääse näkemään normaalia elämää.
 
vierailija
Turvakodin sivuilta lainattua:
  • Henkistä väkivaltaa on esimerkiksi läheisen alistaminen, nimitteleminen ja haukkuminen. Henkinen väkivalta voi olla julkista nolaamista tai se voi tapahtua neljän seinän sisällä piilossa. Henkistä väkivaltaa on myös sosiaalinen eristäminen esimerkiksi ystävistä tai sukulaisista, taloudellinen alistaminen, mielipiteiden ilmaisun tai pukeutumisen kontrollointi, vapaasti ulos menemisen estäminen, seksuaalisuuteen liittyvä psyykkinen alistaminen tai fyysisellä väkivallalla uhkaaminen. Fyysinen väkivalta sisältää aina myös henkistä väkivaltaa. Jo väkivallan uhka on henkistä väkivaltaa. Pelkoa voidaan pitää vakivallan merkittävimpana ja yleisimpänä oireena tai merkkinä väkivallan määrästä ja laadusta riippumatta. Monet väkivaltaa kokeneet kerovatkin, että pelko ja pelossa eläminen sekä väkivallan uhka on perheväkivallassa pahinta."
Miehesi käytös EI ole normaalia ja kuulostaa narsistiselta tapaukselta. Ihmisellä on oikeus ja vapaus mennä vaikka kirjastoon, jos niin haluaa. Itse olin parisuhteessa, jossa mies mm. manipuloi, rajoitti ja halusi hallita tekemisiäni , joten tiedän mistä puhun. Henkinen väkivalta alkoi vain lisääntyä ja muuttua toisenlaiseksi, kun lapsi syntyi ja olin kotona. En olisi lopulta saanut lähteä kauppaankaan. Lähde ja pelasta itsesi ja lapsesi ennenkuin on liian myöhäistä! Mikäli sinulla ei ole turvaverkkoa tai ketään läheistä jolta pyytää apua, niin soita läheiseen turvakotiin. Kaikkea hyvää ja voimia sinulle!
 

Yhteistyössä