Mies lähetti eilen poliisit kotiimme

  • Viestiketjun aloittaja jätetty
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja polle:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miksi se ex ei saisi olla huolissaan susta vaikkei enää "rakasta"?
Kun tässä tapauksessa taitaa ap vielä haikalla jo menetetyn perään,surullista jos ei halua jatkaa elämää :(
Miten tää nyt näin päin taas käänty? On tää kanssa ihme palsta! Nimenomaan alussa kirjoitin, että EN ole ollut itsetuhoinen.
en usko että tuo kommentti nyt sitä tarkottaa vaan sitä ettet halua mennä elämässäs eteenpäin. että jäät ikäänkuin pohtimaan sitä suhdetta ja jumitut elämässäs.
Hei, erosta on 2viikkoa ja me oltiin yhdessä yli 10 vuotta!
 
vieras
Oikeasti meinaat, että jos poliisi ajattelee jonkun olevan hengenvaarassa talossa sisällä, poliisi ei tule sisään vaikka väkisin? Tai yritä soittaa? Tai tarkista seuraavana päivänä, jos jostain ihmeen syystä ei sisään tulisi? Enpä oikein usko. Omakotitalo tai ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeasti meinaat, että jos poliisi ajattelee jonkun olevan hengenvaarassa talossa sisällä, poliisi ei tule sisään vaikka väkisin? Tai yritä soittaa? Tai tarkista seuraavana päivänä, jos jostain ihmeen syystä ei sisään tulisi? Enpä oikein usko. Omakotitalo tai ei.
Poliisi tosiaan tulee vaikka ovesta läpi, jos ovea ei avata. Siis jos oletuksena on, että asunnossa on henkilö, joka tekee itselleen jotain pahaa.
 
vieras
Hei,älä noista päätään aukovista välitä. Anna itsellesi aikaa ja voit hyvin kieltäytyä aluksi näkemästä miestä, kunnes pääset jaloillesi. Ilmoita lyhyesti, ettei sekaannu ja antaa sun olla rauhassa.
Myöhemmin ehtii sitten hoitaa tavarat ja lapsen asiat , mitkä toki ovat lapsen elämän kannalta tärkein aia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja polle:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miksi se ex ei saisi olla huolissaan susta vaikkei enää "rakasta"?
Kun tässä tapauksessa taitaa ap vielä haikalla jo menetetyn perään,surullista jos ei halua jatkaa elämää :(
Miten tää nyt näin päin taas käänty? On tää kanssa ihme palsta! Nimenomaan alussa kirjoitin, että EN ole ollut itsetuhoinen.
en usko että tuo kommentti nyt sitä tarkottaa vaan sitä ettet halua mennä elämässäs eteenpäin. että jäät ikäänkuin pohtimaan sitä suhdetta ja jumitut elämässäs.
Hei, erosta on 2viikkoa ja me oltiin yhdessä yli 10 vuotta!
 
ap
No mä en nyt jaksa selittää, mutta poliisit täällä kävi, miehen työkavereita. Ehkä olivat sopineet että käyvät vaan tsekkaamassa, mutta ei sen kummempaa jos ei mitään hälyttävää löydy.
Ja kai ne poliisitkin osas päätellä, että hengissä tuo kai on kun on lumityötkin tehty.
Ja sitä paitsi poliisilla ei ole kyllä oikeus tulla oven läpi, ellei ole todella vahvaa epäilyä siitä että siihen on aihetta.
 
vieras
En rakasta entistä miestäni enkä edes pidä hänestä, mutta silti olin huolissani kun sain häneltä itsetuhoiselta vaikuttavan viestin eikä hän vastannut kun soitin. Samaan tapaan olen huolissani naapurin vanhuksesta jota en ole nähnyt päiväkausiin tai puistonpenkillä makaavasta juopuneesta. Normaalia inhimillisyyttä eikä mitään muuta.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä en nyt jaksa selittää, mutta poliisit täällä kävi, miehen työkavereita. Ehkä olivat sopineet että käyvät vaan tsekkaamassa, mutta ei sen kummempaa jos ei mitään hälyttävää löydy.
Ja kai ne poliisitkin osas päätellä, että hengissä tuo kai on kun on lumityötkin tehty.
Ja sitä paitsi poliisilla ei ole kyllä oikeus tulla oven läpi, ellei ole todella vahvaa epäilyä siitä että siihen on aihetta.
Ei helvetti =D Onko tämä todiste poliisien älykkyydestä. Lumityöt on tehty niin tyyppi on hengissä.

Ihan kun ei voisi niiden lumitöiden jälkeen mennä sisälle ja vaikka ampua itsensä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeasti meinaat, että jos poliisi ajattelee jonkun olevan hengenvaarassa talossa sisällä, poliisi ei tule sisään vaikka väkisin? Tai yritä soittaa? Tai tarkista seuraavana päivänä, jos jostain ihmeen syystä ei sisään tulisi? Enpä oikein usko. Omakotitalo tai ei.
Niin mullekkin jäi epäselväksi, tuliko ne sisälle asti? Jos ei niin kai yrittivät edes soittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä en nyt jaksa selittää, mutta poliisit täällä kävi, miehen työkavereita. Ehkä olivat sopineet että käyvät vaan tsekkaamassa, mutta ei sen kummempaa jos ei mitään hälyttävää löydy.
Ja kai ne poliisitkin osas päätellä, että hengissä tuo kai on kun on lumityötkin tehty.
Ja sitä paitsi poliisilla ei ole kyllä oikeus tulla oven läpi, ellei ole todella vahvaa epäilyä siitä että siihen on aihetta.
Älä jaksa valehdella. Ei poliisi nyt noin toimi, jos on epäilynä, että ihminen on tappamasa itseään. Varsinkin kun ilmoittajana on työkaveri, eli poliisi itsekin.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä en nyt jaksa selittää, mutta poliisit täällä kävi, miehen työkavereita. Ehkä olivat sopineet että käyvät vaan tsekkaamassa, mutta ei sen kummempaa jos ei mitään hälyttävää löydy.
Ja kai ne poliisitkin osas päätellä, että hengissä tuo kai on kun on lumityötkin tehty.
Ja sitä paitsi poliisilla ei ole kyllä oikeus tulla oven läpi, ellei ole todella vahvaa epäilyä siitä että siihen on aihetta.
Ei helvetti =D Onko tämä todiste poliisien älykkyydestä. Lumityöt on tehty niin tyyppi on hengissä.

Ihan kun ei voisi niiden lumitöiden jälkeen mennä sisälle ja vaikka ampua itsensä.
Ei kun tää oli todiste MUN "älykkyydestäni" enkä mä ole poliisi!
 
jjjj
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se rymistelijä olisi olut poliisi, niin eiköhän ne sisälle olisi tulleet esim huoltomiehen kanssa. Eli joku muu siellä ovella on tainnut käydä.
Miks aina oletetaan että asutaan kerros- tai rivitalossa? Okt: hen jos haluaa sisään, niin sit pitää murtautua.
Jos epäillään jonkun olevan vialla, poliisit murtautuu.
Ja ikävä sanoa näin, kyllä ex voi olla huolissaan vaikkei enää rakasta. Minäkin olen välillä yhä huolissani ex vaikka on kummallakin uudet kuviot ja rakkaus kuopattu kohta 15v sitten. Puolin ja toisin ollaan huolestuttu mm kun on toisen veli kuollut yllättäen. Ja jos "häipyisin" johonkin yht äkkiä enkä vastais, soittais varmaan poliisit. Aina joku yhteinen läheine ja jopa ex perhe tietää jos ollaan matkoilla tms.
 
No joopatijoo mitä "tietäviä" taas liikkeellä :saint:

Mulla kans exä soitti poliisit kun en vastannut puhelimeen, enkä viesteihin, ei kiinnostanut vastata ja olin sen sanonutkin, etten kyselyihin vastaan. Kyllä ne milliisit ovella kävi ja lampulla sorkkivat ikkunaan, mut mä jatkoin nukkumista, samoin lapsi. Eivät ne sisälle väkiste tulleet, eivätkä seuraavana päivänä tulleet tarkistelemaan.
Varmaan tommosia soittoja tulee jo niin paljon, että jos ei kalma pihalle haise niin tuskin alkavat ovia murtamaan! Äly hoi!
Ja erosta on KAKSI viikkoa, kai ap saa olla surullinen/katkera!!!! |O
Voimia :hug:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä en nyt jaksa selittää, mutta poliisit täällä kävi, miehen työkavereita. Ehkä olivat sopineet että käyvät vaan tsekkaamassa, mutta ei sen kummempaa jos ei mitään hälyttävää löydy.
Ja kai ne poliisitkin osas päätellä, että hengissä tuo kai on kun on lumityötkin tehty.
Ja sitä paitsi poliisilla ei ole kyllä oikeus tulla oven läpi, ellei ole todella vahvaa epäilyä siitä että siihen on aihetta.
Älä jaksa valehdella. Ei poliisi nyt noin toimi, jos on epäilynä, että ihminen on tappamasa itseään. Varsinkin kun ilmoittajana on työkaveri, eli poliisi itsekin.
Siis voi vittu mihin tää keskustelu taas kääntyy! Missä olen sanonut että on epäilys siitä, että olen tappamassa itseäni??? Nää on nyt ihan sun omia olettamuksia joita taas lauotaan täällä totuutena.
Ja sun on ihan turha väittää etteikö täällä olis poliisit voineet käydä, itse tiedän 110% että näin on!
Mä en ole ensinnäkään antanut mitään itsetuhoista kuvaa, masentunutta kylläkin. Mä olen "kateissa" puoli päivää ja kun mies pyytää työkavereitaan käymään paikan päällä katsomassa ja kello on yksi yöllä ja talo on pimeänä ja mä nukun, niin se ei todellakaan ole mikään oikeutus murtautua toisen taloon. Normaalistihan poliisit ei edes lähde vielä tuolla aikavälillä ketään tarkistamaankaan.
Ehkä mies ajatteli, että poliisit olis saanu muhun keskusteluyhteyden että tietää etten haudo mitään?
 
jjjj
Ja on totta, että ärsyttää jos toinen kyselee kuulumisia alkuvaiheessa vaikka on sanonut ettei välitä. Mutta hän voi oikeasti huolestua kun et vastaa. laita vaikka lyhyesti Ok.
 
toiset vaan lukkiutuu
Mun mies tekee välillä tuota, ei vastaa viestiin eikä puheluihin, jos on muka taas loukkaantunut jostain. Musta se on tosi kurjaa toiselle osapuolelle ja suoranaista kiusantekoa. Kyllä ainakin olen huolissani jos en moneen päivään kuule mitään, vaikka eroamassa ollaankin. Just vaikka ok viesti riittäisi..
 
toiset vaan lukkiutuu
Mun mies tekee välillä tuota, ei vastaa viestiin eikä puheluihin, jos on muka taas loukkaantunut jostain. Musta se on tosi kurjaa toiselle osapuolelle ja suoranaista kiusantekoa. Kyllä ainakin olen huolissani jos en moneen päivään kuule mitään, vaikka eroamassa ollaankin. Just vaikka ok viesti riittäisi..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Venlakoo:
No joopatijoo mitä "tietäviä" taas liikkeellä :saint:

Mulla kans exä soitti poliisit kun en vastannut puhelimeen, enkä viesteihin, ei kiinnostanut vastata ja olin sen sanonutkin, etten kyselyihin vastaan. Kyllä ne milliisit ovella kävi ja lampulla sorkkivat ikkunaan, mut mä jatkoin nukkumista, samoin lapsi. Eivät ne sisälle väkiste tulleet, eivätkä seuraavana päivänä tulleet tarkistelemaan.
Varmaan tommosia soittoja tulee jo niin paljon, että jos ei kalma pihalle haise niin tuskin alkavat ovia murtamaan! Äly hoi!
Ja erosta on KAKSI viikkoa, kai ap saa olla surullinen/katkera!!!! |O
Voimia :hug:
Että jos poliisi ilmoittaa mahdollisesta läheisensä kuolemantapauksesta, työkaverit eivät tutki asiaa kunnolla. Jjjoh.

 
lisko harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitä paitsi mikä velvollisuus minulla on hänelle mitään vastata? Jos haluan olla omissa oloissani kai minulla on siihen oikeus ilman että poliisien tarvii tulla rytinällä melkein sisälle!?
Hän välitti siitä, että sulla on kaikki hyvin. Eli ei pahalla tuota varmaan tehnyt, vaan ihan hvällä varmaan. Mutta toisaalta ymmärrän ettet halua hänelle vastata. Mikäs sä oot hänen mieltään rauhoittamaan. Huolehtikoon, jos on sua noin kovasti loukannut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jjjj:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se rymistelijä olisi olut poliisi, niin eiköhän ne sisälle olisi tulleet esim huoltomiehen kanssa. Eli joku muu siellä ovella on tainnut käydä.
Miks aina oletetaan että asutaan kerros- tai rivitalossa? Okt: hen jos haluaa sisään, niin sit pitää murtautua.
Jos epäillään jonkun olevan vialla, poliisit murtautuu.
Ja ikävä sanoa näin, kyllä ex voi olla huolissaan vaikkei enää rakasta. Minäkin olen välillä yhä huolissani ex vaikka on kummallakin uudet kuviot ja rakkaus kuopattu kohta 15v sitten. Puolin ja toisin ollaan huolestuttu mm kun on toisen veli kuollut yllättäen. Ja jos "häipyisin" johonkin yht äkkiä enkä vastais, soittais varmaan poliisit. Aina joku yhteinen läheine ja jopa ex perhe tietää jos ollaan matkoilla tms.
No tässä tapauksessa poliisit ei sitte epäillyt että joku olis ollut vialla. Mieti nyt itsekin:
- mä en ole uhkaillut mitään/ ketään
- mä en ole kadonnut mihinkään (kai sitä saa illan omissa oloissa olla)
- talo pimeänä = joko siellä nukutaan tai ei olla kotona. Jos mulla olis ollut valot päällä mutten olis tullut avaamaan, ehkä ne olis sitte tullu väkisin sisään.
- asumisen jälkiä -> ei tosin todista mitään, mutta jos olis ollut nuo 20cm lumet kolaamatta, se vois jo herättää epäilyä tässä tapauksessa.
Ei tuon perusteella kenenkään sisälle murtauduta.

Mä en ymmärrä miksi mä joudun nyt poikkeamaan näin paljon aiheesta ja alkaa jankkaamaan tästä teille!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä en nyt jaksa selittää, mutta poliisit täällä kävi, miehen työkavereita. Ehkä olivat sopineet että käyvät vaan tsekkaamassa, mutta ei sen kummempaa jos ei mitään hälyttävää löydy.
Ja kai ne poliisitkin osas päätellä, että hengissä tuo kai on kun on lumityötkin tehty.
Ja sitä paitsi poliisilla ei ole kyllä oikeus tulla oven läpi, ellei ole todella vahvaa epäilyä siitä että siihen on aihetta.
Älä jaksa valehdella. Ei poliisi nyt noin toimi, jos on epäilynä, että ihminen on tappamasa itseään. Varsinkin kun ilmoittajana on työkaveri, eli poliisi itsekin.
Siis voi vittu mihin tää keskustelu taas kääntyy! Missä olen sanonut että on epäilys siitä, että olen tappamassa itseäni??? Nää on nyt ihan sun omia olettamuksia joita taas lauotaan täällä totuutena.
Ja sun on ihan turha väittää etteikö täällä olis poliisit voineet käydä, itse tiedän 110% että näin on!
Mä en ole ensinnäkään antanut mitään itsetuhoista kuvaa, masentunutta kylläkin. Mä olen "kateissa" puoli päivää ja kun mies pyytää työkavereitaan käymään paikan päällä katsomassa ja kello on yksi yöllä ja talo on pimeänä ja mä nukun, niin se ei todellakaan ole mikään oikeutus murtautua toisen taloon. Normaalistihan poliisit ei edes lähde vielä tuolla aikavälillä ketään tarkistamaankaan.
Ehkä mies ajatteli, että poliisit olis saanu muhun keskusteluyhteyden että tietää etten haudo mitään?
Ajatteli, eikä tarkistanut työkavereiltaan.. No ei se susta hirveän huolissaan sitten ole.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Venlakoo:
No joopatijoo mitä "tietäviä" taas liikkeellä :saint:

Mulla kans exä soitti poliisit kun en vastannut puhelimeen, enkä viesteihin, ei kiinnostanut vastata ja olin sen sanonutkin, etten kyselyihin vastaan. Kyllä ne milliisit ovella kävi ja lampulla sorkkivat ikkunaan, mut mä jatkoin nukkumista, samoin lapsi. Eivät ne sisälle väkiste tulleet, eivätkä seuraavana päivänä tulleet tarkistelemaan.
Varmaan tommosia soittoja tulee jo niin paljon, että jos ei kalma pihalle haise niin tuskin alkavat ovia murtamaan! Äly hoi!
Ja erosta on KAKSI viikkoa, kai ap saa olla surullinen/katkera!!!! |O
Voimia :hug:
Että jos poliisi ilmoittaa mahdollisesta läheisensä kuolemantapauksesta, työkaverit eivät tutki asiaa kunnolla. Jjjoh.
Miksi ap:n mies olisi ilmoittanut mahdollisesta kuolemantapauksesta? Kukaan muu kuin vainoharhaiset palstalaiset eivät ole missään välissä väittäneet että ap:lla olisi mitään hätää, kunhan on surullinen eron jälkeen. Eiköhän mies nimenomaan ole pyytänyt kavereita "tsekkaamaan tilannetta", aika hurjaa jos alkaisi maalailemaan kuvaa toisen itsemurhasta ilman syytä. Silloin voisi mennä kyllä jo itseensä ja pohtia että onko ammattitaitokaan kohdillaan.

Ymmärrän kyllä että mies voi olla huolissaan oikeastikin, mutta kyllä tuommoinen häiritseminen noin pian toisen jättämisen jälkeen tuntuu lähinnä kiusaamiselta. Ei ole ap:n asia lievittää miehen omaatuntoa esittämällä että kaikki on hyvin ja teeskentelemällä kaveria. Hänellä on täysi oikeus omaan rauhaan.
 

Yhteistyössä