mies löi ja potkasi mua =(

  • Viestiketjun aloittaja elina
  • Ensimmäinen viesti
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Voi hyvänen aika. Onko naisella oikeus mätkiä miestä? Hermot ne on miehilläkin. Tuosta kirjoituksesta kuultaa niin läpi epätoivo, pelko ja rakkaus. Miksi mies pitää jättää huomiotta jos hän on itse ilmaissut tarvitsevansa apua kuten käsitin ainakin kirjoituksesta. Illalla kunnon keskustelut, molemmat kertoo omista tuntemuksista ja tehdään päätökset avun hakemisesta ja jos mies tuntee itsensä arvaamattomaksi niin sitten mies voi mennä vähäksi aikaa kotoa pois tai toisinpäin et ap lapsen kanssa. En sano et lyöminen olisi oikein, mutta kun molemmat tarvitsee apua niin miksei ne voisi alkaa selvittämään ihan eri kautta.
Samaa mieltä kanssasi. Ihmetyttää tuommoiset kommentit, missä heti vaan suorilta sanotaan, että pakene ja jätä nykyinen elämä taakse. Ei se kuulkaas ole kenellekkään helppoa semmoista käytännössä toteuttaa, vaikka sitä täällä kuinka vaahtoaisi. Vielä jos seassa on masennusta, pieni lapsi ja huono itsetunto, niin soppa on valmis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Voi hyvänen aika. Onko naisella oikeus mätkiä miestä? Hermot ne on miehilläkin. Tuosta kirjoituksesta kuultaa niin läpi epätoivo, pelko ja rakkaus. Miksi mies pitää jättää huomiotta jos hän on itse ilmaissut tarvitsevansa apua kuten käsitin ainakin kirjoituksesta. Illalla kunnon keskustelut, molemmat kertoo omista tuntemuksista ja tehdään päätökset avun hakemisesta ja jos mies tuntee itsensä arvaamattomaksi niin sitten mies voi mennä vähäksi aikaa kotoa pois tai toisinpäin et ap lapsen kanssa. En sano et lyöminen olisi oikein, mutta kun molemmat tarvitsee apua niin miksei ne voisi alkaa selvittämään ihan eri kautta.
Samaa mieltä kanssasi. Ihmetyttää tuommoiset kommentit, missä heti vaan suorilta sanotaan, että pakene ja jätä nykyinen elämä taakse. Ei se kuulkaas ole kenellekkään helppoa semmoista käytännössä toteuttaa, vaikka sitä täällä kuinka vaahtoaisi. Vielä jos seassa on masennusta, pieni lapsi ja huono itsetunto, niin soppa on valmis.
Tässähän muut osasivat taas kirjottaa kuin minun suustani. :flower:
Peesaan siis.

 
öttismönkiäinen
Alkuperäinen kirjoittaja puska:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kun lyö kerran lyö myös toisen kerran. Minä kyllä lähtisin...
tiedän,mutku sillä on ollut töissä rankkaa ja mun masennuksen kanssa.. kattokaa mä vaan puolustelen sitä vaikka se teki mulle pahaa mä oon tällänen raukkis :'(


Mun miehellä ollu pitkään rankkaa töissä (yksityisyrittäjä, elättää isoa perhettä) ja mulla kans synnytyksen jälkeinen masennus. Eipä toi oo koskaan mua lyöny tai uhannu.
voimia sulle
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja puska:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs lääkärissä sanottiin?Mistä se verentulo johtui?
sanoin vaan lääkärille et kaatusin niin sit epäili et tärähdyksestä alkanut vuotaa, mut käski seuraamaan jos alan vuotaa kunnolla niin sit päivystykseen ettei mahassa ole mitää verenvuotoa
tajuatko sä ollenkaan, että sä OLET HENGENVAARASSA!!! sua on potkastu niin että susta tulee verta ja sä hemmetin ääliö ET KERTONUT LÄÄKÄRILLE TOTUUTTA!!! hoito ja tutkimukset olis ollu IHAN ERI LUOKKAA jos olisit kertonut mitä tapahtui! ymmärrätkö ollenkaan, että sinulla voi olla PARHAILLAAN kuolemaan johtava sisäinen verenvuoto??!

millainen ääliö leikkii tuossa kohtaa vielä omalla ja pienen lapsen hengellä ja valehtelee lääkärilleen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja puska:
Alkuperäinen kirjoittaja Niksu:
Jos yhtään näitä kirjoituksia "tottelet", niin haluan mäkin tähän sanoa jotain. Mä olen seurannu vierstä, miten ulkom isä vainosi perhettään vuosia ja lopulta sai vankeustuomion lukuisista pahoinpitelyista ym. Tilanne ei parane. On varmasti mies myös masentunut, kun kulttuuriero ym ja täällä työpaikoilla voidaan olla rasistisia ja on tiukat säännöt ym. Sitten viel päälle se, että hän tuskin tajuaa, miten suomessa naista kohdellaan, täällä nainen on vähintään tasavertainen. Noin väkivaltaan taipuvainen tarvitsee kyllä tosiaan sen avun, mutta mä en todella antaisi oman läheiseni jäädä tohon tilanteeseen. Nyt on kyse myös vauvasta ja sun ykköstehtävä on suojella häntä, vaikka omalta isältä. Tulee varmasti suo kiristämään ja uhkailemaan, jos lähdet. Voisitko lähteä niin, ettet puhu asiasta mitään. Onhan sulla joitain läheisiä. Nyt lähdet ja pian!!

miehen kotimaassa kanssa naiset tasaarvoisia joten mistään tollasesta ei ole kyse...

ainii lääkärissä käyty ei mitää ihmeellistä löytynyt.. sanoin vaan lääkärille et kaatusin niin sit epäili et tärähdyksestä alkanut vuotaa, mut käski seuraamaan jos alan vuotaa kunnolla niin sit päivystykseen ettei mahassa ole mitää verenvuotoa
Jos sanoit, että kaaduit, niin kuinka hyvin se lääkäri sut tutki?
Olisi ehkä tutkinut erilailla, jos olisit sanonut, että sua on potkittu...
 
Toivottavasti olet käynyt lääkärissä ja kertonut nyt totuuden. Sut pitäis oikeesti tutkia kunnolla ettei ole mitään vakavampaa.
Oletko jo jutellut miehesi kanssa?
Sinun kannattaisi nyt oikeesti pyytää apua jostain. Jos et halua vanhemmillesi puhua, niin neuvolan tätille tai jollekin. Jos et uskalla nyt lähteä, niin mene perheneuvolaan tai jonnekin juttelemaan. Ja muista, että sinun pitää nyt ajatella myös lastasi. Älä pistä häntä kärsimään! Ja hän kärsii jos sinäkin kärsit.
Eikä se oleskelulupa tuohon kaadu (tiedän kokemuksesta), suomesta ei joudu/saada ketään pois niin vähällä.
Voimia sinulle!
:hug: :hug: :hug:
 
Nyt pyydät apua oikeesti jostakin,neuvolasta esimerkiksi.Ajattele nyt vauvaakin,hän kyllä vaistoaa varmasti mitä tapahtuu ja mitä sitten,kun hän kasvaa ja oikeasti ymmärtää kaiken.Missään nimessä ei nyt ole aika miettiä miehesi oleskelulupaa tai vastaavaa.Nyt on aika ajatella itseäsi ja vauvaa.Tsemppiä ja jaksuja avun hakemiseen :hug:
 
Viekku
On se kumma, että apua ja neuvoja pyydetään ja sitten kun niitä saa niin ei kelpaa... Tässäkin ketjussa on aika yhtä mieltä oltu, jos ei nyt ihan lähtemisestä niin avun hankkimisesta ja se olisi ollut tuossa lääkärissä todella paikallaan se tilanne. Eihän sen lähdön tarvitse sitten lopullista olla -väliaikaista niin, että saatte hermojanne lepuutettua ja tilanteen rauhoituttua on hyvä keskustella. Ensi- ja turvakotiin yhteys - ne auttaa!
 
mies oli tullut sillä välillä kotiin kun olin ystävällä ja lääkärillä uudestaan hän vaa makaa sängyssä eikä ole puhunut mitään :snotty: pitäskö mun mennä juttelee vai antaa vaan olla???
 
Alkuperäinen kirjoittaja puska:
mies oli tullut sillä välillä kotiin kun olin ystävällä ja lääkärillä uudestaan hän vaa makaa sängyssä eikä ole puhunut mitään :snotty: pitäskö mun mennä juttelee vai antaa vaan olla???
sanoitko nyt lääkärille oikean syyn vuotoon? ei tuo miehes ainakaan kauhean katuvalta vaikuta :( :/
 
kerroitko nyt lääkärissä totuuden? mä meinaan olisin tois huolissani tosta verenvuodosta kun sulla on noin pieni vauvakin..ei sun ppaikat oo sieltä kunnolla korjautunut että vahinkoa voi syntyä helpomminkin kun normaalisti! anna makaa tää ilta..sen pitää kyllä thdä aloite keskustelussa!
 
eli mies soitti lopulta ambulanssi.. niin tuolta tosi ylhäältä kohdunsuulta oli revennyt jotain(en muista nimeä) sinne jouduttiin tikit laittaa ja sain verta... miehen kanssa ollaan asiasta juteltu ja juteltu.. yhdessä lähdetään perheneuvolaan ja hoidetaan asiat kuntoon.. ja sit mun pitäs vielä soittaa sellaseen sos juttuun missä ulkomaalaiset saa kanssa juttelu apua vaikka tulkin kanssa... eiköhän tää tästä, mutta varovainen olen ja helposti lähden jos antaa merkkejä että meinaa vielä tehdä... tein myös miehellle selväksi että kerta vielä niin siihen loppuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja puska:
eli mies soitti lopulta ambulanssi.. niin tuolta tosi ylhäältä kohdunsuulta oli revennyt jotain(en muista nimeä) sinne jouduttiin tikit laittaa ja sain verta... miehen kanssa ollaan asiasta juteltu ja juteltu.. yhdessä lähdetään perheneuvolaan ja hoidetaan asiat kuntoon.. ja sit mun pitäs vielä soittaa sellaseen sos juttuun missä ulkomaalaiset saa kanssa juttelu apua vaikka tulkin kanssa... eiköhän tää tästä, mutta varovainen olen ja helposti lähden jos antaa merkkejä että meinaa vielä tehdä... tein myös miehellle selväksi että kerta vielä niin siihen loppuu...
Jos kerta eilen jo ambulanssilla jouduit sairaalaan, niin ei kyllä kannattais enää odotella sitä seuraavaa kertaa...Se voipi olla vielä pahempi sitten...

ja kai nyt jo sairaalassa kerroit asian oikean laida, et tuokin johtui miehen potkusta, eikä kaatumisesta?!

 
Voimia!!
Saako olla utelias mutta mistä maasta miehesi on kotoisin? Millainen naisen asema siellä on? Itselläni on myös mies ulkomaalainen ja vieläpä sellaisesta maasta jossa naisen asema nyt ei ehkä paras mahdollinen ole. Mikään kovin "paha" maa ei ole naisen aseman suhteen, vielä muutama vuosikymmen taaksepäin oli asiat enemmänkin miesten vallassa siellä.
Mutta sellaista ei tarvitse pelätä että mies potkisi, tmv. Vaikka tempperamenttia löytyykin niin silloin kun suututtaa niin ääni kyllä varmaan kuuluu kauas mutta satuta ei. Kyllä sinulla on pysähtymisen paikka nyt ja mieti tarkkaan mitä elämältäsi tahdot. Onko mies ennen käynyt kimppuusi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja puska:
eli mies soitti lopulta ambulanssi.. niin tuolta tosi ylhäältä kohdunsuulta oli revennyt jotain(en muista nimeä) sinne jouduttiin tikit laittaa ja sain verta... miehen kanssa ollaan asiasta juteltu ja juteltu.. yhdessä lähdetään perheneuvolaan ja hoidetaan asiat kuntoon.. ja sit mun pitäs vielä soittaa sellaseen sos juttuun missä ulkomaalaiset saa kanssa juttelu apua vaikka tulkin kanssa... eiköhän tää tästä, mutta varovainen olen ja helposti lähden jos antaa merkkejä että meinaa vielä tehdä... tein myös miehellle selväksi että kerta vielä niin siihen loppuu...
Hyvä, että teiltä kummaltakin löytyy halua selvittää asiat. Ole todellakin silti varovainen ja hyvin herkästi lähde vauvan kanssa jonnekin pois antaa vielä väkivaltaisia merkkejä. Kaiken kaikkiaan minun mielestä hyvä merkki, että mies myöntää ongelmat ja haluaa niihin ratkaisun ja apua. Edelleenkin puhukaa ja puhukaa, toisia kuunnellen ja yrittäen ymmärtää. Puhuminen on se ainoa keino millä voi tietää miltä toisesta tuntuu. :hug: :hug:

 
epäilys iski
Sori, mutta minusta tämä on jotenkin liian dramaattista. Tai toisaalta epäilyttävän lapsellista ja laimeaa suhtautumista uhrilta, joten vähän epäilyttää tämän jutun aitous...
Kumma etteivät sairaalassa tinganneet tarkemmin repeämästä ja sen aiheuttajasta :|
No, olipa totta tai ei, niin surullinen juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja puska:
eli mies soitti lopulta ambulanssi.. niin tuolta tosi ylhäältä kohdunsuulta oli revennyt jotain(en muista nimeä) sinne jouduttiin tikit laittaa ja sain verta... miehen kanssa ollaan asiasta juteltu ja juteltu.. yhdessä lähdetään perheneuvolaan ja hoidetaan asiat kuntoon.. ja sit mun pitäs vielä soittaa sellaseen sos juttuun missä ulkomaalaiset saa kanssa juttelu apua vaikka tulkin kanssa... eiköhän tää tästä, mutta varovainen olen ja helposti lähden jos antaa merkkejä että meinaa vielä tehdä... tein myös miehellle selväksi että kerta vielä niin siihen loppuu...

Nonii..nyt kuulostaa paljon paremmalta. Mutta sanoitko edelleenkään lääkärille että MIES POTKAS SUA?!
 
Diiba daaba
Alkuperäinen kirjoittaja epäilys iski:
Sori, mutta minusta tämä on jotenkin liian dramaattista. Tai toisaalta epäilyttävän lapsellista ja laimeaa suhtautumista uhrilta, joten vähän epäilyttää tämän jutun aitous...
Kumma etteivät sairaalassa tinganneet tarkemmin repeämästä ja sen aiheuttajasta :|
No, olipa totta tai ei, niin surullinen juttu.

Mulla oli tästä heti ihan provo-olo, mutta kukaan ei koskaan provoile mustana. ja onhan Suomi pulollaan hakattuja naisia, niin miksi tämä ei olis totta. Läpi kuitenkin paistaa se, että ap ei nyt kerro totta...Sitä vaan itse peilaa siihen, että mitä tekis, jos joku edes vähän löis, saatikka potkis ja nakkelis menemään monet kerrat, niin et veri tirskuis. Ei hyvää päivää. Muo olis loukattu sillä viisiin, että oikeudessa tavattas. Mutta meitä on niin moneksi. Ja monenlaisella historialla, joku alistuu ja on aina se alistuja. Mutta silti hei...olen sanaton...
 

Yhteistyössä