Mies löysi eilen lompakon!

Eli mies löysi eilen lompakon läheisen ravintolan pihasta.
En millään pääse käymään poliisilaitoksella palauttamassa sitä, joten onko ihan väärin jos lähetän tekstiviestin mahdolliselle omistajalle?

Löysin Facebookista omistajan (kuva ja nimi täsmää ajokorttiin).
Ilmeisesti kadotetun tavaran saa palauttaa suoraan omistajalle ilman välikättä, eli poliisia?
Vai onko suotavaa käydä viemässä lompakko poliisille, ettei tule mitään varkaussyytöksiä?
Lompakossa on kyllä kortteja tallella, mutta rahaa ei pätkääkään.
 
No meillä mies jätti viikko sitten bensa-asemalle lompakkonsa. Seuraava tankkaaja oli sen siinä onneksi huomannut ja oli katsonut kenen lompakko on. Oli sitten vienyt miehen työpaikalle sen kun tiesi missä on töissä.:)
 
hehhheee
Voit ihan hyvin viedä sen niin. Kyllä lompakon omistaja on vain ja ainoastaan tyytyväinen saadessaan lompakon takaisin, vaikka olisi kaikki rahat hävinneet. Ne kortit yms. on paljon arvokkaampia useimmiten kuin käteinen lompakossa.

Itse vein kanssa suoraan yhdelle lompakon. Opiskelijakortista selvitin opiskelijatunnuksen avulla kuka oli ja laitoin sähköpostia. Iloinen vaan oli, ku oli ilmeisesti itse vaan tiputtanut kännireissullaan sen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
no eikös olisi kohteliasta ihan soittaa?
Ja tekstiviestin lähettäminen ei ole kohteliasta?
Lähetin viestin jossa tiedustelin onko henkilö hukannut lompakkonsa. Jos lompakko on tallessa, pahoittelin häiriötä.
Käskin viestissä myös soittamaan minulle jos lompakko on hukkunut.


 
Laita viesti tai soita. Varmasti on hukkaaja sulle kiitollinen. Meillä soi ovikello tässä edellisellä viikolla ja oven takana tyttö miehen lompakon kanssa. Oli löytynyt rapun edestä pusikosta. Oltiin ihan äimänä miten se on sinne joutunut kunnes saatiin nuorempi kakru kiinni itseteossa kun heitteli muumeja parvekkeelta alas. Sieltä puskasta löytyi sitten monta muutakin jutskaa mitä oltiin kaivattu..
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Humeli:
Laita viesti tai soita. Varmasti on hukkaaja sulle kiitollinen. Meillä soi ovikello tässä edellisellä viikolla ja oven takana tyttö miehen lompakon kanssa. Oli löytynyt rapun edestä pusikosta. Oltiin ihan äimänä miten se on sinne joutunut kunnes saatiin nuorempi kakru kiinni itseteossa kun heitteli muumeja parvekkeelta alas. Sieltä puskasta löytyi sitten monta muutakin jutskaa mitä oltiin kaivattu..
Ap oli laittanut jo viestiä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Humeli:
Laita viesti tai soita. Varmasti on hukkaaja sulle kiitollinen. Meillä soi ovikello tässä edellisellä viikolla ja oven takana tyttö miehen lompakon kanssa. Oli löytynyt rapun edestä pusikosta. Oltiin ihan äimänä miten se on sinne joutunut kunnes saatiin nuorempi kakru kiinni itseteossa kun heitteli muumeja parvekkeelta alas. Sieltä puskasta löytyi sitten monta muutakin jutskaa mitä oltiin kaivattu..
Ap oli laittanut jo viestiä..
Oliko? No kappas niin olikin, olenpa pässi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja etsivä:
Kun vie poliisiasemalle niin siitä voi vaatia löytöpalkkion.
Aika röyhkeää. En minä vaan mitään palkkiota kehtaisi vaatia.
Eikös poliisit automaattisesti kysy, että haluatko löytöpalkkion?
Siinä saa sitten itse sanoa sanansa.
Eli ei mun käsittääkseni tarvitse edes vaatimalla vaatia itselleen jotain.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Humeli:
Laita viesti tai soita. Varmasti on hukkaaja sulle kiitollinen. Meillä soi ovikello tässä edellisellä viikolla ja oven takana tyttö miehen lompakon kanssa. Oli löytynyt rapun edestä pusikosta. Oltiin ihan äimänä miten se on sinne joutunut kunnes saatiin nuorempi kakru kiinni itseteossa kun heitteli muumeja parvekkeelta alas. Sieltä puskasta löytyi sitten monta muutakin jutskaa mitä oltiin kaivattu..
Juu viestin tosiaan pistin jo aikaa sitten, mutta eipä sieltä vastausta kuulunut. Liekö sitten hukannut kännykkänsäkin samalla.
Kiitollisuutta en vaadi, lähinnä haluan tuosta lompsasta vain eroon.
Inhottaa pidellä jonkun henkilökohtaista omaisuutta.
Jos ei omistajasta mitään kuulu, niin perjantaina vasta pääsen viemään lompakon kyttikselle. Eli siihen saakka saa sitten olla ilman tietoa missä omaisuutensa on.

 

Yhteistyössä