Mies masentunut ja stressaantunut

lti
Ollaan seurusteltu reilu3 kuukautta.Molemmilla pitkät parisuhteet päättyneet eroon.Itselläni aikaa on jo reilu 2vuotta,miehelläni reilu 1/2vuotta.
Suhde edennyt rauhallisesti;ensin kirjoiteltiin,soiteltiin,tavattiin,ihastuttiin.
Nyt miehellä todettu stressi ja keskivaikea masennus.Lääkitystä hänelle ei ole määrätty,ainakaan vielä.Paljon on keskustellut psykiatrin kanssa entisestä elämästä,työstä,meistä,siis kaikesta mikä olisi mahtanut johtaa tähän sairastumiseen.Päällimmäisenä syynä psykiatri mainitsi uuden suhteen,mikä on "laukaissut" sairastumisen,eli minä olisin syynä tähän?
Olen oppinut tuntemaan aika hyvin häntä ja huomannut noi kiukun puuskat,mielialan vaihtelut,eli "taudinkuvan".Psykiatri suositteli 2viikon eristäytymistä ulkomaailmasta,myös minusta eli suhteemme laitettiin "jäihin".Ymmärrän kyllä psykiatria ja tietenkin myös miestäni.Mutta miten itse toimisin?Tekstareita voi kuulemma lähetellä,mutta ei tapailla.En uskalla tehdä nyt mitään,mitä kirjoittaisin?,mitä vastaan viesteihin?,mitä arvaan sanoa kun taas tapaamme?
:'(
 
Voihan nenä!
Mun mielestä psykiatrin tehtävä ei ole osoittaa syytä masennukseen vaan antaa keskusteluapua.Yleensä toimitaan niin että auttaja johdattelee potilasta näkemään elämäänsä toisella tavalla ja keksiä itse mistä kiikasta , ja että joutuu itse etsimään ratkaisut, eikä tarjoaa valmiita ratkaisuja.Ei ole hänen tehtävänsä sanoa missä mättää vaan auttaa mieheesi näkemään asian itse.Eikä osoittaa sua sormella että siinäpä syy.Minusta hän on toiminnut väärin. N o mullahan ei ole psykiatrin tutkintoa mutta mutta näin se yleensä menee
Yrittää olla rohkaisevaa ja tukevaa mieheesi kohtaan.Anna hänen ymmärtää että olet tukena jos hän haluaa, mutta anna myös sitä etäisyyttä jos hän niin haluaa.Et voi kulkea "varpaillaan " kun taas tapaatte.Olet oma itseesi,älä lähde sillä linjalle ett varot mitä sanot nje..sitä alkaa paha kierre...
Tsemppiä :hug:
 

Yhteistyössä