Mies on unohtanut mut

  • Viestiketjun aloittaja vieras miljoonas
  • Ensimmäinen viesti
njaa
[QUOTE="aapee";28351468]Niin ja tuohan on keksinyt että kun oon niin tämmönen ärsyttävä ettei mun kanssa ees voi olla.. Kun oon niin pahallapäällä ja elämään kyllästynyt. Niin ja miksi olen? Ääliö.[/QUOTE]

Jos yhtään perehdyt addiktioihin, niin tämä on alkoholistien ykkösjuoni ollut varmaan maailman alusta alkaen. Se löytyy joka kirjasta. Älä mene vanhanaikaiseen ja ala riidellä asiasta ja solvata miestä ääliöksi, koska se nimenomaan on yritys ostaa aikaa. Mitä korkeammalle kipuat moraalisen ylemmyyden kukkulaa, sitä kauemmin toinen saa olla rauhassa. Toimi.
 
"aapee"
Vaikuttaa vain jotenkin ristiriitaiselta tuo kuvaus. Kone hangessa ja puolen vuoden tappelut ja itkut on jotenkin eri asia kuin tuo alun laimea haaveilu, että jospa se kyllästyisi. Eihän se taida kyllästyä, niin kuin ei alkoholistikaan. Tai ehkä parissa kymmenessä vuodessa osa, mutta ei nyt heti alussa, kun ei ole vielä mitään hyviä syitäkään kertynyt lopettamiseen. Ämmät nyt räpättää jotain joka tapauksessa addiktin mielestä, joten se on samantekevää.

Kannattaisi varmaan mieluummin heti kuin myöhemmin alkaa perehtyä peliriippuvaisten hoitoon, jotta sitten tietää miten toimia, kun alkaa siltä tuntua. Turha ottaa henkilökohtaisena loukkauksena ja kenties masentua siitä tms - asiat hoitoon ensin, ja sitten voi miettiä kuinka pahalta tuntuu.
No joo, ehkä en ilmaissut itseäni tarpeeksi raivolla. Inhoan täydestä sydämestäni tätä tilannetta. Oksettaa nähäkkin mies pelaamassa. Ei tuolle voi sanoa mitään jostain peliriippuvuudesta, alkaa vain kauhea riita ja mun syyttäminen, kaikki ongelmat on vain mun päässä. En jaksa enää tapella.
 
"aapee"
Jos yhtään perehdyt addiktioihin, niin tämä on alkoholistien ykkösjuoni ollut varmaan maailman alusta alkaen. Se löytyy joka kirjasta. Älä mene vanhanaikaiseen ja ala riidellä asiasta ja solvata miestä ääliöksi, koska se nimenomaan on yritys ostaa aikaa. Mitä korkeammalle kipuat moraalisen ylemmyyden kukkulaa, sitä kauemmin toinen saa olla rauhassa. Toimi.
Olen perehtynyt hieman ja tiedän tuon. Helpotti kyllä ja tajusin että oikeesti se on sairas. Mitä toimintaa ehdotat siis?
 
"vieras"
Onko sinulla ja lapsella mitään mahdollisuutta lähteä vähäksi aikaa pois? Jonnekin sukulaisen luokse tai vaikka hetkeksi omaan vuokrakämppään? Saisit omia ajatuksiasi selvitettyä (ja ehkä mieskin omiaan?!?) ja erityisesti voisit miettiä, että haluatko vielä jatkaa yrittämistä miehen kanssa vai siirtyä kulkemaan omia polkujasi. Totta on myös, että monien miesten on vaikea olla pienien lapsien kanssa, koska he eivät oikein osaa tehdä heidän kanssaan mitään. Tilanne voi siis toki muuttua lapsen suhteen, mutta tuo että hän jättää sinut niin täysin ilman huomiota on kyllä todella erikoista...
 
harmaana ny
Meillä on ap IHAN SAMANLAISTA, asiasta kun kunnolla sanoin miehelleni, niin sitten se sanoi kavereillensa jo TUNNIN pelaamisen jälkeen heipat, teki saman seuraavanakin päivänä, mutta sitten taas sama homma jatkui. Mun mies siis YRITTÄÄ ainakin :LOL:

Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta ärsyttää tollanen silti, meillä on kuitenkin parisuhde. Kuulokkeet päässä pelaa myös joten ei pysty hänelle puhumaan ja olkkarissa kun pelaa niin meidän puheet kuuluu kaikki sinne kavereille :S

Meillä on onneksi vain kausittaista tämä, nyt on taas vaihe, ettei pelaa ollenkaan. Mitä peliä miehesi pelaa?
Jotkut pelit on ihan oikeesti sellaisia, että jos kimpassa pelataan ja ne toiset haluu pelata 24/7 ni se on kavereiden pettämistä jos ei sinne menekkään pelaamaan. Ihan perseestä
 
"aapee"
Jotenkin on tuntunut tosi pahalta varsinkin tämmöisenä aikana, kun tarttisi sitä toisen tukea ja apua. Välillä on saanut huutoa siitä kun mua väsyttää ja koitan miestä häiritä iltaisin. Jotenkin outoa on musta myös se, kun puhun parisuhteesta, niin mies luulee että puhumme seksistä. Onko parisuhde hälle vain seksiä? Ja nyt kun seksi ei kiinnosta, niin ei tartte mitään muutakaan tehdä? :( Yhtäkkäi tosin saattaa nousta sieltä pelimaailmastaan ja alkaa vihjaileen että minä en oo ollu sen kimpussa, enkä oo halunnu seksiä ja sen takia sitä ei oo ollu.. ÄH!
 
"aapee"
Meillä on ap IHAN SAMANLAISTA, asiasta kun kunnolla sanoin miehelleni, niin sitten se sanoi kavereillensa jo TUNNIN pelaamisen jälkeen heipat, teki saman seuraavanakin päivänä, mutta sitten taas sama homma jatkui. Mun mies siis YRITTÄÄ ainakin :LOL:

Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta ärsyttää tollanen silti, meillä on kuitenkin parisuhde. Kuulokkeet päässä pelaa myös joten ei pysty hänelle puhumaan ja olkkarissa kun pelaa niin meidän puheet kuuluu kaikki sinne kavereille :S

Meillä on onneksi vain kausittaista tämä, nyt on taas vaihe, ettei pelaa ollenkaan. Mitä peliä miehesi pelaa?
Jotkut pelit on ihan oikeesti sellaisia, että jos kimpassa pelataan ja ne toiset haluu pelata 24/7 ni se on kavereiden pettämistä jos ei sinne menekkään pelaamaan. Ihan perseestä
Semmonen se just on, sotapeli. En kehtaa laittaa nimeä kun sitten kun ne pelinarkomaanit ettii googlesta juttuja siitä niin ne löytää tän ketjun. Vaikka ehkä syytä oiski :D
 
..
Jossain oli vasta tutkimus että yksi asia menee miehillä seksin edelle ja ylläripylläri se oli pelit. Mut ei minusta nämä oo mitään miehiä, lapsen tasolle jääneitä poikia vaan.
 
wut
Riippuvuus on paljon vakavampaa ja sitä ei tule sekoittaa puhtaaseen innostukseen. On todella helppo leimata pelaaja riippuvaiseksi vaikka kyse voi olla ihan vain puhdasta intoa ja halua harrastukseensa.

Peliriippuvaiselle se pelaaminen on pakko. Siinä vaiheessa, kun mies menee pelaamaan vaikka ei oikeastaan edes haluaisi niin se on riippuvainen.

Pelaamisessa on tietenkin helppo tehdä ylilyöntejä, kuten missä tahansa harrastuksessa.

Mikä peleissä sitten viehättää ja vetää puoleensa? Ihan samat asiat kuin missä tahansa harrastuksissa. Hetkellinen pakopaikka arjesta, halu saada onnistumisen tunteita, ajanviete, uudet tuttavuudet, sosiaalisuus jne.
 
Mun mies oli kans tollanen, mutta tajusi itse just jonkun puolen vuoden jälkeen, kun lapsi oli syntynyt ettei se jaksa oikeesti pelata vielmsen lisäks et pitäis duunissa käydä, olla lapsen kanssa ja vielä viettää munkin kanssa aikaa! Öisin se ei sentään pelannut koskaan, exmies teki niinkin ja nykyään kun aloittaa, nii yleensä lapsi on mennyt jo nukkumaan ja mä teen jotain omia juttuja. Ennen pelas päivittäin, nyt muutaman kertaa kuussa, et kai se sitten vähäsen aikuistui :D
 
"aapee"
Sanoo olevansa väsynyt, eikä kiinnosta kuulemma mikään kun koko elämä on niin paskaa?! En jaksa enää tuota ongelmakasaa. Ehkä se elämä sitte taas hymyilee kun perhe on lähteny..
 
[QUOTE="aapee";28351368]On sentään joo. No, kerro mitä sun hooshollissa?[/QUOTE]

No lyhykäisyydessään nukkuu päivät, valvoo yöt. Päpättää kuulokkeisiin ja raivostuttava näppäimien näpytys kuuluu läpi yön. Lapsi ei ole meidän yhteinen, joten en koskaan paljon ole edes vaatinutkaan hoitamisessa apua, enkä koe tarvitsevani, mutta mihinkään ei lähdetä yhdessä, edes ruokakauppaan. Minä ja lapsi kahdestaan aina vaan. Toi on ihan erillinen hahmo koko tässä käsittämättömässä kuviossa. Näin on vaan asiat pikkuhiljaa menneet ja tultu tähän pisteeseen. Asuntoa jo sivusilmällä kattellu mulle ja ipanalle..
 
"aapee"
No lyhykäisyydessään nukkuu päivät, valvoo yöt. Päpättää kuulokkeisiin ja raivostuttava näppäimien näpytys kuuluu läpi yön. Lapsi ei ole meidän yhteinen, joten en koskaan paljon ole edes vaatinutkaan hoitamisessa apua, enkä koe tarvitsevani, mutta mihinkään ei lähdetä yhdessä, edes ruokakauppaan. Minä ja lapsi kahdestaan aina vaan. Toi on ihan erillinen hahmo koko tässä käsittämättömässä kuviossa. Näin on vaan asiat pikkuhiljaa menneet ja tultu tähän pisteeseen. Asuntoa jo sivusilmällä kattellu mulle ja ipanalle..
Kuulostaa kurjalta :( varmasti täälläkin pelais vielä päivät ja yötkin jos ei ois pakko töihin mennä. Silti pelaa pitkälle iltaa, yli 12 usein. En muistakkaan enää milloin ois menty yhdessä nukkumaan?! Meillä tosiaan on mun sun ja meidän lapsia ja koiraa, taloa ymym että pikkasen tuntuu liian raskaalta taakalta hoitaa kaikkia yksin niin paljon. Tosiaan minäkään en vaadi hoitamaan mun lapsia, mut ei se silti ois pahitteeksi jos mies joskus nostais perseensä penkistä ja hoitais joko niiden iltatoimet tai vauvaa.. Yleensä nousee ja havahtuu vasta siinä vaiheessa kun huudan raivoissani jossain jollekkin :(
 
wut
[QUOTE="aapee";28354006]Yleensä nousee ja havahtuu vasta siinä vaiheessa kun huudan raivoissani jossain jollekkin :([/QUOTE]

Vaikka vähättelin riippuvuutta aikaisemmin niin sinunkaan tilanne ei nyt hyvältä kuullosta. Ehkä sinun täytyy ottaa kovat aseet käyttöön, että mies havahtuisi ja tajuaisi, että perhekin on vielä olemassa.

Itsekin pelaajana tiedän, että ulkoiset häiriöt vain ärsyttävät enemmän, jos halu olisi pelata ja vielä pärjätä pelissä. Mutta kovat piippuun.

Vedät joskus päävirrasta talon/asunnon pimeäksi, kun oikein sapettaa ja ukko ei reagoi. Kerrot, että tämä perhepeli ei nyt oikein etene.
 
yrtutyuiutyi
Meillä mies pelasi, mutta lopetti sitten vähän ennen kun lapsi tuli, tai oikeastaan sitäkin ennen kun tajusi että saattaisi minut menettää. Sitten se vaan loppui. Hän päätti niin, on se mahdollista:)
 
"vieras"
Tämä ketju on täysin epätodellinen. Jotkut naiset todella kehittävät DRAAMAN pelien pelaamisesta ja koko SUHDE on vaakalaudalla sen takia että mies pelaa.

Ei jumalauta. Ei oo todellista.
 
ghfhjgghjf
[QUOTE="vieras";28354065]Tämä ketju on täysin epätodellinen. Jotkut naiset todella kehittävät DRAAMAN pelien pelaamisesta ja koko SUHDE on vaakalaudalla sen takia että mies pelaa.

Ei jumalauta. Ei oo todellista.[/QUOTE]

Jäikö jotain epäselväksi? Miten kun tulet töistä puoliso istuu luurit päässä pelaamassa, syöt vaikka ja katsot tv:tä, hän edelleen pelaa. Sanoo sinulle koko illan aikana ehkä 3 sanaa. Seuraavana päivänä sama. Ja viikonloppuna myös. Kahden tunnin kitinän jälkeen saat hänet ehkä kiskottua ylös koneen äärestä, mutta sitten äkkiä takaisin. Ja taas puhutaan muutaman sanan verran. Tätä jatkuu päivästä ja kuukaudesta toiseen..

NIIN mikäs siinä, ei haittaa yhtään suhdetta vai?
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28354065]Tämä ketju on täysin epätodellinen. Jotkut naiset todella kehittävät DRAAMAN pelien pelaamisesta ja koko SUHDE on vaakalaudalla sen takia että mies pelaa.

Ei jumalauta. Ei oo todellista.[/QUOTE]

Ymmärrän että jos tätä ei ole kokenut niin se voi tuntua just tuolta. Itsekkin saattaisin vähätellä jos en tietäs miltä se tuntuu. Kyse ei oikeastaan oo enää vaan pelaamisesta, harrastuksesta vaan elämäntavasta. Ootkohan mies?
 
"aapee"
Jäikö jotain epäselväksi? Miten kun tulet töistä puoliso istuu luurit päässä pelaamassa, syöt vaikka ja katsot tv:tä, hän edelleen pelaa. Sanoo sinulle koko illan aikana ehkä 3 sanaa. Seuraavana päivänä sama. Ja viikonloppuna myös. Kahden tunnin kitinän jälkeen saat hänet ehkä kiskottua ylös koneen äärestä, mutta sitten äkkiä takaisin. Ja taas puhutaan muutaman sanan verran. Tätä jatkuu päivästä ja kuukaudesta toiseen..

NIIN mikäs siinä, ei haittaa yhtään suhdetta vai?
Veit sanat suustani.
 

Yhteistyössä