Mies ottanut salaa lainaa ostaakseen mökin ja tehdäkseen siihen remonttia..

  • Viestiketjun aloittaja "laina"
  • Ensimmäinen viesti
"laina"
Mökistä ollaan haaveiltu ja sovittiin, että paikasta mikä kelpaa molemmille. No nyt se on ostanut mökin tosi huonosta paikasta, ei mitenkään lapsiystävällisestä paikasta.
Ennen mökkiä puhuttiin oman asunnon ostosta ja nyt ei suostu ottamaan lainaa mun kaa yhdessä... juuri tuon takia että on salaa ottanut lainaa itselleen. Mies ei siis tiedä, että tiedän lainasta. Just vasta sain tietää...
Samalla huomasin, että mies on etsinyt työpaikkaa mökin läheltä, joka on noin 300 km päässä meidän nykyisestä kodista.
Milloinkohan mies kertoo mulle näistä asioista? Otanko aiheen esille vai odotanko, että itse puhuu?
Pelkona voi olla, että mies voi vaan yhtäkkiä ilmoittaa, että nyt muutan jne...
Ja meillä on kaksi pientä lasta.
 
"vieras"
Mistä huomasit, että on ottanut lainaa ja etsinyt työpaikkaa? Onko teillä raha-asiat kovinkin erillään? Ei varmaan ole paljon sitä lainaa kuitenkaan ottanut, jos on yksinään sitä saanut...
 
"vieras"
Kyllä minä ainakin piruuttani kattoisin loppuun asti mitä se oikeen meinaa. Tietenkin itse henkisesti vlmentautuisin siihen että mies on löytänyt jonkun ja meinää lähteä livohkaan häntä koipien välissä kun saa työpaikan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23279924]Mistä huomasit, että on ottanut lainaa ja etsinyt työpaikkaa? Onko teillä raha-asiat kovinkin erillään? Ei varmaan ole paljon sitä lainaa kuitenkaan ottanut, jos on yksinään sitä saanut...[/QUOTE]

No juu ettei yksin saa ? Joillakin on tulojakin.
 
"laina"
[QUOTE="vieras";23279934]Kyllä minä ainakin piruuttani kattoisin loppuun asti mitä se oikeen meinaa. Tietenkin itse henkisesti vlmentautuisin siihen että mies on löytänyt jonkun ja meinää lähteä livohkaan häntä koipien välissä kun saa työpaikan.[/QUOTE]

Ahdistaa tää epätietoisuus...
 
"vieras"
Paljon sitä lainaa oli? Tuntuis, ettei sitä voi olla paljoakaan, koska ei ole kertonut. Jos on paljon, niin se viittäsi siihen, että mies suunnittelee omaa elämää ilman perhettä.
 
[QUOTE="laina";23279956]Ahdistaa tää epätietoisuus...[/QUOTE]

Jos ahdistaa niin otat vaan reippasti asian puheeksi miehen kanssa.

Onko miehelläsi ollut "taipumusta" tehdä asioita yksin ja salassa? Tosi oudolta kuulostaa toi mökin yksin osto, salaa, ilman että asiasta on puhuttu ja sovittu. Tai että ilmoittanut että nyt ostan tämän mökin. Piste. :O
 
"vieras"
[QUOTE="laina";23279956]Ahdistaa tää epätietoisuus...[/QUOTE]

No sulla on nyt aikaa pistää oma elämäsi siihen malliin ettet tarvittaessa tipu niiin korkealta kun mies lähtee, Rahaa sukanvarteen yms.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23279944]No juu ettei yksin saa ? Joillakin on tulojakin.[/QUOTE]

"Isolla" lainalla tarkoitan sellaista yli 100 000 euron lainaa. Sellaiseen saa kuitenkin olla ihan hyvät tulot, jos sen yksinään ottaa ja on elätettäviä (ne kaksi pientä lasta). Toki jos on takaajia tai panttaa jotakin, niin helpommalla saa.
 
jrgrå
Kyllä yksinkin saa ison lainan. Nyt vaan laitat elämääsi kuntoon ja keskustelet miehesi kanssa, että mitä meinaa. Ei se nyt sen vaikeampaa ole. Tuskin mieskään nyt haluaa yksin mökkiä remontoida ja yksin siellä viettää aikaa? Onko sillä jossain toinen nainen tai perhe???
 
"laina"
Nyt vielä rupesin katselee maksettuja ja maksamattomia laskuja. Mies oli luvannut, että maksaa meidän yhteisiä laskuja, jotka tulevat mun nimellä (sähkö, tv-lupa), mutta siellä ne maksamattomina olivat ja eräpäivä ollut tammikuussa. Mä oon kohta ilmeisesti tosi kusessa..? Oon ite aina huolehtinut, että laskut maksetaan viim. eräpäivänä.
 
nvädv
[QUOTE="laina";23280020]Nyt vielä rupesin katselee maksettuja ja maksamattomia laskuja. Mies oli luvannut, että maksaa meidän yhteisiä laskuja, jotka tulevat mun nimellä (sähkö, tv-lupa), mutta siellä ne maksamattomina olivat ja eräpäivä ollut tammikuussa. Mä oon kohta ilmeisesti tosi kusessa..? Oon ite aina huolehtinut, että laskut maksetaan viim. eräpäivänä.[/QUOTE]

No just! Kannattaisiko maksaa nuo nyt sitten heti ja hoitaa jatkossa itse! Olet kohta tosi pahassa pulassa. Mene nyt maksamaan ne laskut kun vielä voit!!!
 
"laina"
Jos ahdistaa niin otat vaan reippasti asian puheeksi miehen kanssa.

Onko miehelläsi ollut "taipumusta" tehdä asioita yksin ja salassa? Tosi oudolta kuulostaa toi mökin yksin osto, salaa, ilman että asiasta on puhuttu ja sovittu. Tai että ilmoittanut että nyt ostan tämän mökin. Piste. :O
On tapana tehdä asioita yksin. Ei paljoo multa kysele. Mutta kuitenkin se, että oli puhetta, että otetaan lainaa sitä varten, että ostetaan oma yhteinen asunto ja mies ottaakin lainaa yksin, että saa mökin...
Niin mökin lähellä (tai no 70 km päässä) asuu ex....
 
"laina"
Siis mistä sä tiedät minkä mökin se on ostanut ja mistä? Kuulostaa kyllä ihan siltä, että se on eroamassa susta.
Lainapapereissa luki mihin lainaa käytetään ja netistähän sit loput selviää.
Nyt on laskut maksettu.
Tosi vaikee elää epätietoisuudessa, mutta on jaksettava ainakin viikonlopun yli.
Tää on oikeesti tosi ahdistava tilanne... Meillä on aina ollut omat rahat ja mies ei juuri raha-asioistaan ole puhunut. Toki on aina ihmetyttänyt mihin sen rahat menee, kun palkka on suuri.
 

Yhteistyössä