Mies painostaa laihtumaan

Hyvä ystäväni yrittää epätoivoisesti laihduttaa, vaikkei ole edes isokokoinen. Syynä on aviomiehensä jatkuva naljailu liikakiloista. Minun tekee pahaa katsoa toisen räpiköintiä kiloja vastaan, kun se kerran ei tule omasta aloitteesta.
Mies naljailee vaimoaan muidenkin kuullen, vaikka vaimo satsaa todellakin ulkonäköönsä.

Kokemuksia vastaavasta?
 
Ei ole kokemuksia, mutta kuulostaa tosi ikävältä. Mulla ainakin itsetunto laskis kuin lehmän häntä. Koita sä auttaa ainakin niin että kehut ystävääs. Taitaa sillä miehellä olla jostain syystä itellä paha olo ja omassa itsetunnossa jotain pahasti vialla kun tarttee vaimoaan haukkua!
 
Mulla on kokemuksia vastaavasta. Synnytyksen jälkeen jäi vähän maha roikkumaan, vaikka muuten painoin 2 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta (51kg) jatkuvan raskaudenaikaisen pahoinvoinnin ja oksentelun takia. Mies painosti laihduttamaan ja käymään salilla. Itsetunto romahti ihan varmaankin nollalukeman alapuolelle. Olin hänen mielestä muutenkin huono kaikessa, en osannut tehdä ruokaa, en osannut hoitaa lasta jne. Minulla oli myös synnytyksen jälkeistä masennusta, mikä sekin oli hänen mielestään mun itseni keksimää, vaikka kävin terapiassa ja söin lääkkeitä... Pari vuotta kestin tuollaista kohtelua, sitten vaihdoin miestä :saint:
 
Mullakan ei luojan kiitos ole kokemusta tuollaisesta mutta vaikka oikeasti oliskin tarve laihtua niin ei se onnistu ainakaan tuollaisella että mies käskee! :eek: Laihtumisen on lähdettävä itsestä ja sen on tuotava ITSELLE mieihyvää, ei muille. Olen varma et jos mun mies olis sanonut sanankin mun lihavuutta kohtaan pahasti niin en olis nyt laihtunut. Mut mies sanoi et sille on sama miltä näytän kunhan luonne pysyy samana joten laihtuminen kumpusi rakastettuna olemisesta ja oman hyvän olon tavoittelusta. :) Suosittelen kyllä kaveris sanomaan ukollensa et voi painua sinne missä pippuri kasvaa jos ei kestä katsella toista sellaisena kun on!
 

Yhteistyössä