Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

lapsi on tärkein
[QUOTE="...";30776968]Sun miehesi on kauhea! kuin pikku kakara, mieti vielä haluatko olla tuollaisen paskan kanssa. Pistää sun syyksi kaiken! Raukka jätkä ihan oikea pelkuri.[/QUOTE]

Todellakin täysin epäkypsä, itsekäs lapsenmurhauttaja tämä aloittajan mies.
Vihaisin häntä niin paljon jos oma äijäni oli, että avioliittomme olisi ohi jos abortin joutuisin tekemään. Paitsi että en joutuisi, koska en aborttia tekisi enkä lastani murhaisi. Jos mies jättäisi niin heippa!
 
faktoja
Kuten joku edellä totesi, tämä ei siis pidä paikkansa. Reilusti yli 90% on ns. mukavuusabortteja eli sosiaalisin syin. Lääketieteellisiä tosi vähän ja raiskauksia taustalla vielä vähemmän. Jostain syystä Suomessa ei vain haluta kauheesti puhua siitä, että vuosittain abortoidaan yli 9000 sikiötä, joista mitä luultavammin olisi tullut täysin terveitä lapsia terveille äideille.
Todellakin, täysin terveitä lapsia on suurin osa abortoiduista. Abortin syy on se, että lapsia ei haluta. Abortin tultua helposti saatavaksi 1970-luvulla, on noin 500 000 eli puoli miljoona suomalaista tapettu abortilla.

Abortti – Wikipedia

Linkistä taulukko aborteista Suomessa, vuonna 2007 esimerkiksi tehty 10 783 aborttia, niistä todetun sikiövaurion vuoksi tehtiin vain 223 aborttia!!! Eettisillä syillä (raiskaus, insesti) tehtiin vain 9 aborttia.

Tiedot ovat STAKESin tilastoista.
 
"johanna"
Mitä vielä mietit? Kerro sille että muutat lasten kanssa pois, ettet voi elää enää tuollaisen kanssa.
Koittaa syyllistää saadakseen tahtonsa läpi.. Ärsyttävä ihminen. Saa pitää kantansa, mutta teidän suhde tuntuu olevan kuollut ja kuopattu. Hommaa hetimiten asunto ja muuta. Sossusta saa apua jos omaa rahaa ei juuri ole. Voit miettiä sitä ratkaisua raskauteen sitten yksin ja rauhassa! Sama kai se on jos pitäisitkin lapsen, ero teille tulee ennemmin tai myöhemmin. Suosittelen ennemmin koska sillä ratkaisulla voit pitää lapsen jonka haluat. Mies voi muuttaa mieltään myöhemmin ja koittaa korjata mitä korjattavissa on. Jos ei muuta, niin ei muuta. Abortin jälkeen kenenkään on turha katua. Tsemppiä nyt!
 
hyhyhy
Hei Aprun, oletko näyttänyt tätä ketjua miehellesi?

Tsemppiä ja voimia jatkoon, miten sitten käykin. Hyvä että kävit juttelemassa psykologilla. Haluaisin kuitenkin onnitella raskaudesta ja toivoisin, että saisit iloita vauvasta, vaikkei raskautta oltukaan suunniteltu. Ihan vilpittömästi.
 
Kiitos tsempityksistä.
En ole näyttänyt tätä ketjua miehelle. Olen kyllä aiemminkin miettinyt sitä. Toisaalta en täällä ole antanut miehestä kovin hyvää kuvaa (ei sillä, että olisin mitään valehdellut vaan esittänyt tilanteen niin kuin se on), että ei mahtaisi tykätä siitä... mutta toisaalta täältä hän näkisi, että keskeytyksen vaikeus tässä tilanteessa ei ole vain minun turhanpäiväistä tunteilua vaan että monet muutkin tuntisivat samoin.
 
"Mie"
Teit abortin tai et, niin teidän suhde on pilalla. Yksi kysymys mikä tulee nyt mieleen, että jos et tee aborttia, pilaako se isän välit nykyisiin lapsiin? Jos pidät lapsen, saako se isältä yhtä paljon huomiota kuin nykyiset? Näitä ei voi etukäteen tietää, joten en tiedä kannattaako edes pohtia. Jos sinä haluat pitää lapsen, pidät sen! Eroa jokatapauksessa miehestä. Tämä tulee aina kalvamaan teidän välejä. Kauheasti voimia!!!!
 
Jups
Vaikka olen hieman mihen puolella siitä ettei hänen tarvitse lisää lapsia haluta niin jotenkin ottaa korvaan tuo aikaisemmat pienet lapset ja että kolmanteen nyt kaikki kaatuu. Enemmän ymmärrystä jos olisi joko ollenkaan lapsia tai ei. Tai ensimmäisen lapsen vauva arki on ollut niin kauhea että suhde on ollut katkolla ja elämä mennyt tosi huonoksi, jolloin toinen lapsi olisi aivan käsittämätön. Tai sitten hänellä on jo varavaihtoehto katsottuna ja jos selviäisi että taas tuleekin uusi niin tämä orastava suhde jäisi siihen.

Niin pistää miettimään miksi juuri kolmas kaataa sen elämän. Olisi vauva nyt vaikka miten huijattu niin se että mies olisi valmis jättämään aiemmat lapset. Muuttaisi sohvalle asumaan ja alkaisi käyttää caikka siveysvyötä ja menisi sterilisaatioon. Nythän sille sen ajankin voi hankkia. Ja jos aiemmille lapsille jotain sattuu niin keinohedelmöityksellä, kun niitä siittiöitä silti valmistuu.
 
Kiitos kysymästä. Ei tässä suurta läpimurtoa ole tilanteessa tapahtunut. Tällä hetkellä emme juuri puhu miehen kanssa mitään keskenämme, ja olen iltaisin ollut lasten kanssa ulkona yms., joten ei ole paljoa edes toistemme naamoja katseltu viime päivinä… Jossain vaiheessa täytyy taas puhua mutta se tuntuu nyt niin turhalta kun tilanne näyttää lukkiutuneen.

Kerroin tilanteestamme tällä viikolla vielä anopille, jonka kanssa minulla on ihan hyvät välit. Hän tulikin torstaina käymään ja juttelemaan poikansa kanssa mutta kuten aavistelin, ei se saanut miehen kantaa muuttumaan. Oikeastaan ainoa ero aiempaan oli, että nyt mies tuntui pikkuisen paremmin tajuavan, miten iso asia keskeytys olisi minulle. Ei siis enää niitä muutaman päivän takaisin puheita siitä, että kyseessä on mitätön jälkiehkäisyn toimenpide ja että turhaan siitä tunteilen. Mutta ei siltikään mies varmaan aavista, miten isosta asiasta minulle on tässä kysymys vaikka äitinsä puheet varmaan vähän olivat valaisseet hänelle asiaa (en siis tiedä, mitä olivat puhuneet mutta tuo oli ainoa asia, minkä huomasin miehen suhtautumisessa hieman muuttuneen). Tästä huolimatta siis miehen kanta asiaan on sama ja pysyy. Hän kyllä puhui, että tukee minua sitten kaikin tavoin jne. mutta arvatkaa, haluanko minä sitä hänen ns. tukeaan? Sanoi myös aika tyhmästi, että toivuinhan minä siitä aiemmastakin keskeytyksestä, niin miksi en tästä (kun olin sanonut, että tuntuu, etten voi keskeyttää ja että ehkä se ero sitten tulee). On kyseessä kyllä vähän eri asiat! Se aiempi oli pakko tehdä kun lasta siitä ei olisi tullut, mutta tämä nykyinen pitäisi keskeyttää ihan vain miehen takia. Sanoin myös, että tunnen, että jos teen keskeytyksen hänen pakottamanaan niin minun on hyvin vaikea sen jälkeen enää elää itseni tai hänen kanssaan. Yritän siis saada häntä tajuamaan, että keskeytys ei ole tässä se tie takaisin onneen. Välit on pilalla joka tapauksessa. Pohjimmiltaan sillä ei edes ole tavallaan niin väliä, mihin ratkaisuun päädyn koska tämä koko prosessi on jo satuttanut minua niin paljon. En tiedä, mitä tästä vielä tulee. Keskeytys tuntuu päivä päivältä vaikeammalta vaihtoehdolta. Mutta ei sen tekemättä jättäminenkään minua niin hienoon tilanteeseen jätä… Jos taas teen keskeytyksen miehen vaatimuksesta, suhde tuntuu silti olevan hajalla. Ja onko se lasten kannalta sen parempi vaihtoehto? Lasten kannalta asiaa tässä lähinnä ajattelen; minä kyllä kestäisin eronkin.

Soitin neuvolaan ja sain keskusteluajan tutulle terkalle, mutta se on vasta 5.5.
Pattitilanteessa siis edelleen mennään. Ihme, että en ole vielä saanut keskenmenoa kaiken tämän stressin ja väsymyksen kanssa…
 
ingalina
En ole ennustaja, mutta pelkään että jos teet abortin, mies jättää sinut pian sen jälkeen, tai teille joka tapauksessa tulee ero tämän takia. Jos et tee aborttia todennäköisesti tulee ero. Ehkä jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, tekisin ratkaisun pelkästään sen perusteella miltä itsestäni tuntuu ja mitä haluan.
 
Mä miettisin sitäkin millaiset (tuskin kauhean kaksiset) välit lapselle tulee isänsä kanssa. Lapsi jota isä ei halunnut... Tää on tosissaan aikamoinen solmu, joko äiti "pakottaa" miehen isäksi tai isä "pakottaa" äidin lapsettomaksi. Joku kantaa kaunaa eniveis.
 
bhgf
Siis oikeasti mies vaatii aborttia tai ero tulee?? Että ap:n pitäisi tehdä vastoin omaa tahtoa mutta olla sen jälkeen onnellinen miehen kanssa??
Ei hyvää päivää.
Mä oon ehkä sen verran kova ja itsepäinen että jos mua noin uhkailtaisiin, näyttäisin miehelle ovea. En jäisi suhteeseen missä mua on uhkailtu erolla jos en tee niin kuin toinen haluaa. Sitten saisi ihan rauhassa lähtee menemään.
Ei yksi lapsi maailmaa ja suhdetta kaada jos halutaan yhdessä olla ja perheenä. Ja rakastetaan\kunnioitetaan toista.

En enää edes miettisi toisen mielipidettä uhkailun jälkeen. Epäilen ettei eron tullessa mies välitä edellisistäkään lapsista. Kun häntä on sitte niin hurjasti petetty.
Mä heittäisi vesilinnulla tollasta äijää. Ja joo, olen tehnyt samanmoisen ratkaisun aikoinani. Mies halusi aborttia,minä en. Nyt meillä on kaksi lasta. Ekalla kertaa sanoin että voit lähteä jos päätös ei miellytä. Jäi ja tehtiin vielä toinen.
 
huomioita
ei oo kyllä mikään ihme että niin moni parisuhde voi huonosti. Miehet käyttää kaiken aikansa ettei tarttis olla kotona lasten kanssa, kun vaimot on painostaneet ne väkisin perheellisiksi. Sitten naiset kitisee kun mies ei ikinä tee niin kuin he haluavat ja mies huitelee vieraissa. Miehet tuntuvat olevan selkärangattomia monesti ja naiset aivan hirvittäviä painostajia. pelottavaa.
 
Pikku-kyy
Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin selvää.;30769885:
Samaa mieltä.

Ja kaikille eri mieltä olevillle suosittelen katsomaan sarjaa Adoptoidut jos ei muuten ymmärrä miten adoptio vaikuttaa lapsiin.
Adoptio tässä tapauksessa voisi hyvinkin olla hyvä vaihtoehto, sillä tälläkin hetkellä kymmeniä pariskuntia ympäri suomen odottaa epätoivoisesti omaa pientä nyyttiä jota rakastaa ja tukea taustastaan huolimatta. Nykytilanne adoption suhteen on hyvin erilainen kun mitä adoptoidut-sarjassa nähtiin tapauksia. Tänä päivänä asia "ei saa" enää olla tabu eikä adoptoiminen tule enää kenellekkään adoptiolapselle yllätyksenä joskus keski-iässä. Adoption kautta lapsesi saisi ainakin molemmat rakastavat vanhemmat ja sinullakin olisi mahdollisuus yhteydenpitoon ja lapsen kehityksen seuraamiseen, jos niin haluat. Ei pahalla, mutta kotiolonne tällä hetkellä kuulostavat sellaisilta, joihin en kenenkään lapsen toivoisi syntyvän.
 
ei oo kyllä mikään ihme että niin moni parisuhde voi huonosti. Miehet käyttää kaiken aikansa ettei tarttis olla kotona lasten kanssa, kun vaimot on painostaneet ne väkisin perheellisiksi. Sitten naiset kitisee kun mies ei ikinä tee niin kuin he haluavat ja mies huitelee vieraissa. Miehet tuntuvat olevan selkärangattomia monesti ja naiset aivan hirvittäviä painostajia. pelottavaa.
Painostaa perheellisiksi? Mitä helvatun nyhveröitä miehet oikein on?? Kortsu on keksitty ja elää voi yksin. Ei kenenkään tartte väkisin perhettä perustaa. Jos ei ite pidä ehkäisystä huolta,on jälkikäteen turha itkeä.
Ja näitähän on paljon. Mies tykkää vedellä paljaaltaan mutta seurauksia ei olla valmiita ottamaan.
Aika paska huomio sulta
 
huomioita
Alkuperäinen kirjoittaja tä;30797905:
Painostaa perheellisiksi? Mitä helvatun nyhveröitä miehet oikein on?? Kortsu on keksitty ja elää voi yksin. Ei kenenkään tartte väkisin perhettä perustaa. Jos ei ite pidä ehkäisystä huolta,on jälkikäteen turha itkeä.
Ja näitähän on paljon. Mies tykkää vedellä paljaaltaan mutta seurauksia ei olla valmiita ottamaan.
Aika paska huomio sulta
Juurihan sanoin etä aika moni mies on nyhverö tässä suhteessa. Olen kuullut NIIIIN monta kertaa että lapsia hankittiin, kun vaimo halusi. Ja sitten koitetaan olla mahdollisimman oaljon pois kotoa. En mä miehiä puolustele. Typeräähän se on hankkia lapsia, jos ei yhtään ole ajatellut asiaa. Mutta niin moni nainen on loistava manipuloimaan miehen hankkimaan "vielä yhden", kun "minähän sen sit suurimmaks osaks hoidan" jne.
Huomiossani ei ollut mitään paskaa.
 
Ei niin selvää.
Adoptio tässä tapauksessa voisi hyvinkin olla hyvä vaihtoehto, sillä tälläkin hetkellä kymmeniä pariskuntia ympäri suomen odottaa epätoivoisesti omaa pientä nyyttiä jota rakastaa ja tukea taustastaan huolimatta. Nykytilanne adoption suhteen on hyvin erilainen kun mitä adoptoidut-sarjassa nähtiin tapauksia. Tänä päivänä asia "ei saa" enää olla tabu eikä adoptoiminen tule enää kenellekkään adoptiolapselle yllätyksenä joskus keski-iässä. Adoption kautta lapsesi saisi ainakin molemmat rakastavat vanhemmat ja sinullakin olisi mahdollisuus yhteydenpitoon ja lapsen kehityksen seuraamiseen, jos niin haluat. Ei pahalla, mutta kotiolonne tällä hetkellä kuulostavat sellaisilta, joihin en kenenkään lapsen toivoisi syntyvän.
Meinaat sitten että kun nainen (kahden lapsen äiti) ei pysty tekemään aborttia, että pystyy sitten antamaan vastasyntyneen vauvansa pois :D.

Ihan kahjoa jos tosissasi tuon kirjoitit.
 
Todellakin, täysin terveitä lapsia on suurin osa abortoiduista. Abortin syy on se, että lapsia ei haluta. Abortin tultua helposti saatavaksi 1970-luvulla, on noin 500 000 eli puoli miljoona suomalaista tapettu abortilla.

Abortti – Wikipedia

Linkistä taulukko aborteista Suomessa, vuonna 2007 esimerkiksi tehty 10 783 aborttia, niistä todetun sikiövaurion vuoksi tehtiin vain 223 aborttia!!! Eettisillä syillä (raiskaus, insesti) tehtiin vain 9 aborttia.

Tiedot ovat STAKESin tilastoista.
Nykyinen noin 9000 aborttia vuodessa on kansainvälisesti vähän. Jos abortti olisi laiton, niitä tehtäisiin luultavasti yhtä paljon (tai vähän) kuin nytkin, mutta meillä voisi olla myös kuolleita tai vammautuneita äitejä, kun he kävisivät jossakin puoskareilla teettämässä abortin. Tästähän on kansainvälisesti runsaasti esimerkkejä.

Suomessa on loistavaa se, että meillä puhutaan avoimesti ehkäisystä ja sitä on helposti saatavilla, samoin jälkiehkäisyä. Se varmasti vähentää aborttien määrää.
 
Pyyttoni
Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin selvää.;30797935:
Meinaat sitten että kun nainen (kahden lapsen äiti) ei pysty tekemään aborttia, että pystyy sitten antamaan vastasyntyneen vauvansa pois :D.

Ihan kahjoa jos tosissasi tuon kirjoitit.
Ei tietenkään pysty antamaan pois... Toisaalta, olis "kiva" kuulla mitä mieltä mies on adoptiosta...
 
Pikku-kyy
Ei tietenkään pysty antamaan pois... Toisaalta, olis "kiva" kuulla mitä mieltä mies on adoptiosta...
Ei todellakaan ole suomessa tavatonta, ettei adoptioon luovuttavalla vanhemmalla/vanhemmilla olisi jo entuudestaan lapsia. Ei kaikki adoptioon lapsensa luovuttavat ole 16-v teiniäitejä, vaan joukossa on myös ihan vakaassa parisuhteessa olevia, joiden elämäntilanteeseen ei vaan tuleva lapsi sovi. Biologinen äiti ei kuitenkaan syystä tai toisesta ole aborttia voinut tehdä, mutta näkee adoption kautta lapselle mahdollisuuden hyvään elämään.

En nyt muista onko ap jossain viestissä kommentoinut omaa tai miehen mielipidettä tähän vaihtoehtoon, mutta mielestäni kannattaisi myös adoptio muistaa tällaisissa tilanteissa ylipäätään, joissa sekä abortti, että lapsen pitäminen tuntuisivat molemmat mahdottomilta. Onhan siinä vielä se 2kk harkinta-aika, jolloin vanhemmat voivat vielä muuttaa mieltään suuntaan tai toiseen..
 
Lapsen antaminen adoptioon ei minulta onnistuisi sen paremmin kuin aborttikaan... Tuskin mieskään siitä vaihtoehdosta sen enempää innostuisi.

Tilanne on nyt käytännössä tämä:
Mies on sitä mieltä, että minut/meidän suhde kannattaa tässä nyt uhrata lasten takia. Eli minun pitää tehdä keskeytys; vaikka meillä olisi sen jälkeen jäätävät välit ja minä ihan romuna niin se on parempi kuin viedä lapsilta rakastava isä. Minun pitää kantaa nyt vastuu tapahtuneesta kun minä hänet suostuttelin käytettyyn ehkäisykeinoon tietäen hänen kantansa siihen jos vahinko tapahtuisi. Hän ei voi elää tämän hänen luottamuksensa pettämisen kanssa. Totta on, että en tuonut hänelle etukäteen esille sitä, että keskeytykseen en ehkä sitten pystyisi. Tämä miehen mielestä oikeuttaa hänen nykyisen mielipiteensä. Ja minun on paha mennä siihen sanomaan painavaa vasta-argumenttia.

Mies kuulemma pystyisi elämään yhdessä perheenä vaikka ei minulta rakkautta tai edes läheisyyttä saisikaan, kunhan ei tarvitsisi erota lapsista. Minä yritin sanoa, että ei se voi olla näkymättä ja vaikuttamatta lapsiin jos vanhempien välit ovat jäätävät, mutta hän ei näe siinä suurta ongelmaa. Varmaan pohjimmiltaan ajattelee, että kyllä minä siitä ajan oloon leppyn vaikka nyt suurentelen asiaa. Mies myös vetosi siihen, että Suomessa tehdään vuosittain jotain 10000 aborttia, eli se on hyvin yleinen asia, ja miksi minä teen siitä niin vaikean toteuttaa… Kuinkahan monta noista keskeytyksistä on tehty meidän tilannetta vastaavissa oloissa? Vieläkin siis vähättelyä. Ja kun en osaa uskottavasti perustella, miksi keskeytys tuntuu mahdottomalta.

Sanoin muuten eilen suoraan, että olen miettinyt, olisiko minun ja lasten elämä paljoa erilaista vaikka mies ei perheessä olisikaan. Käytännössä en vain pääsisi omiin harrastusmenoihini samalla tavalla… Siihen mies alkoi puolustelemaan, kuinka on tehnyt remonttihommiakin yms. yhteisen kodin hyväksi. Totta, mutta ei voi kyllä vedota siihen, että olisi lasten kanssa aikaa liikaa viettänyt. Ja enhän ole kuulemma asiasta hänelle valittanut, joten ongelmaa ei siis ole. Ja enhän tosiaan ole pahemmin asiasta ääntä pitänyt; olen liikaa uhrautuvaisuuteen ja toisen miellyttämiseen taipuvainen ihminen, että olisin tehnyt miehelle asiasta numeroa. Olisi siis pitänyt.

Tuntuu, että nyt vastakkain on miehen luottamuksen ns. pettäminen ja se, ettei hän missään nimessä halua kolmatta lasta ja toisella puolella minä, joka en vain tunnu suostuvan keskeytykseen - koska se hänen mielikuvissaan veisi pois minun haaveeni kolmannesta lapsesta, niin minun, luottamuksen pettäjän, on oikein uhrautua perheen puolesta.

Ja sitten se, että onko minulla oikeasti rohkeutta erota? Sillä on helppo uhkailla mutta käytännössä ei tietysti olisi aina niin helppoa. Mutta se olisi toisaalta ainakin sitten oma, itsenäisesti tehty valinta.

Aina menee niin, että omissa ajatuksissani kieltäydyn keskeytyksestä mutta sitten kun olen puhunut miehen kanssa niin hän saa manipuloitua minut niin, että minä olen se todella paha ihminen (hänen luottamuksensa pettäjä ennen kaikkea), joka ei kanna vastuuta tekemisistään jos en hoida asiaa pois. En enää tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä. Kun ajattelen asiaa vain omalta kannaltani, en missään nimessä suostuisi keskeytykseen. Mutta kun kuvioon vetää mukaan lapset niin se mutkistuu. Kyllähän erossakin lapset näkisivät isäänsä säännöllisesti jos jäämme tänne asumaan jne. Mutta miten sen kolmannen kävisi? Hän tuntisi vanhempana olleensa syy vanhempiensa eroon, huomioisiko mies häntä mitenkään jne. Ei hyvä lähtökohta elämälle sekään.

Onko se sitten hyvä ratkaisu taipua miehen tahtoon, uhrautua kokemaan kamalana pitämänsä keskeytys ja sitten elää pitäen kulissit pystyssä lasten takia? Mies ei näe tehneensä mitään väärää. En sano, ettenkö olisi itse toiminut tyhmästi kun tähän tilanteeseen on jouduttu, mutta pitääkö siitä maksaa tällainen hinta...
 
"vierasvieras"
Saisitko kirkon kautta keskusteluapua nopeammin? Heillä on perheneuvontaa perheasiain neuvottelukeskuksissa ja diakoneja jotka osaavat auttaa ja vaikka kirkon palveluja ovatkin niin tuskin mitään jeesustelua tuolla harrastetaan :) Kuin pitkällä raskaus on? mä varmaan selittäisin miehelle mitä sillä ja sillä viikolla alkiolle/sikiöllä on jo kehittynyt. Kannattaa miettiä tarkkaan mitä tekee, tehtyä ei tekemättömäksi saa. Itse jouduin seuraamaan ystävääni aborttinsa jälkeen, täydellinen hermoromahdus, sairaalahoitoineen ja ihmisen koko persoona muuttui.
 
Kiitos vinkistä. Soitin vielä neuvolaan ja sain keskusteluajan nyt keskiviikoksi.
Viikkoja on tänään 7+2. Mies tuskin haluaa kuulla mitään alkiokehityksen vaiheista... Kieltäisi vain minua ajattelemastakin moisia! Tosi piinaavaltä elämä tuntuu.
 
"Mie"
Vaikea tilanne eikä helpommaksi näemmä muutu. Muista, että itsesi ja oman päätöksesi kanssa joudut elämään koko elämäsi. Tsemppiä Aprun! Äläkä anna miehesi manipuloida sinua.
 
mietin vaan
En ole mikään abortin vastustaja, nykyiselle miesystävälle olenkin joskus sanonut, että jos jostain syystä tulisin raskaaksi, tekisin abortin. Kun ikä vuoden päästä antaa myöten menen sterilisoitavaksi että mikään abortti ei voisi olla edes vaihtoehto. Kaksi lasta minulla on ennestään.

Mutta ymmärrän silti, että joillekin abortti voi olla todella vaikea päätös. En ole varma, että onko joku tästä jo sanonut kun en koko ketjua lukenut, mutta sinun tilanteessasi miettisin nyt sitä, että pystyisinkö olemaan yksinhuoltajana kahdelle vaiko kolmelle lapselle, ja tekisin päätöksen sen mukaan. Koska tämä kaikki luultavasti joka tapauksessa vaikuttaa hyvin paljon suhteenne tulevaisuuteen. Jos et sitä aborttia tee, niin sekin pitää ottaa huomioon että mies ei tätä uusinta tulokasta välttämättä halua koskaan nähdä. Tai sitten käy niin että haluaa.

Ja vaikka mies ei vauvaa haluaisikaan nähdä niin kyllä sinä pärjäät, oma kuopukseni ei ole isänsä kanssa ollenkaan tekemisissä, pärjätään kuitenkin.
 

Yhteistyössä