Mies säästelee lomiaan ja rahojaan poikien reissuihin

  • Viestiketjun aloittaja Vaimoihminen
  • Ensimmäinen viesti
Saituri pirttihirmu
[QUOTE="random";30134825]Jos ihan itse haluaa päättää ylitöistään, rahoistaan ja lomistaan, ei kannata perustaa perhettä. Koskee sekä miehiä että naisia. Pariutua toki voi toisen samanhenkisen kanssa, mutta lapset eivät sovi kovin itsekkäiden aikuisten elämään.[/QUOTE]

Komppi tälle! Juuri näin!
 
"Perunoidinpurija"
No ei todellakaan olisi ok kummallekaan meistä. Yhteiset lapset, yhteiset rahat ja koko perheen yhteiset elämykset. Niiden kavereiden kanssa voi viettää aikaa halvemmallakin.
 
"Merri"
En ymmärtäisi. Kuulostaa kakaroiden sinkkutouhulta. Odotan naimisissa olevalta mieheltä fiksumpaa käytöstä. Kyllähän näillä reissuilla aika moni pettääkin. Ja kyllä se ero voi tulla näinkin päin, kun mies tekee virheliikun.
Mahdollisuudet ja moraali, kun tuntuu kaukana kotoa aina vähän erilaisilta.
 
Ymmärrän kyllä ettei kaveriloma ole ok jos siihen menee koko perheen lomabudjetti tai jos on niin tiukka tilanne lasten kesähoidon kanssa että viikon reissu olisi katastrofi.

Mahdollinen pettäminen reissussa..miten te hyvät naiset olette menneet pariutumaan sellaisen miehen kanssa johon ette voi luottaa kaikissa tilanteissa rajoittamatta hänen menojaan? Pettämään taipuvainen pettää vaikka kauppareissulla jos niikseen tulee, ei se mitään kaverireissuja vaadi. Aika ohut syy reissun estämiselle mun mielestäni.
 
  • Tykkää
Reactions: Lau123
Mulle omat reissut puolin ja toisin on ok. Mua jopa ahdistaisi, jos pitäisi aina olla miehen kanssa joka paikassa. Rakastan miestäni yli kaiken, mutta omat reissut tekevät hyvää. Me reissataan paljon myös perheenä ja raha ei ole tiukassa.

Silloin jos perheen talous on tiukilla, niin tekisin isommat reissut perheen kanssa, että lapsetkin pääsevät näkemään maailmaa ja kavereiden kanssa sitte budjettimatkailua.

T: Mamma, joka on ihan parin tunnin päästä lähdössä tyttöjen reissulle aloittaen asuntomessuista ja päättyen risteilyyn. Kotiin tulen sunnuntaina :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
AS
[QUOTE="uskomatonta";30133408]Jos mies osallistuu omalta osaltaan perheen kustannuksiin niin arvaa mitä? Sinulle tai muille palstalaisille ei kuulu tippaakaan mihin hän yli jääviä rahojaan säästää tai käyttää. Sinä et myöskään päätä siitä, onko hänellä oikeutta viettää aikaa kavereidensa kanssa vai ei.

Ei ole ihme että avioerotilastot ovat mitä ovat kun tätä palstaa päivittäin lukee. Mikä saa nykynaisen kuvittelemaan että hän omistaa miehensä, tämän ajan ja rahat?[/QUOTE]

Mun nähdäkseni on uskomatonta, että tehdään lapsia, mennään naimisiin ja sitten ollaan helvetintarkkoina siitä, että kun mä tienaat enemmän, niin mun kuuluu saada käyttää enemmän rahaa itseeni.

Mun nähdäkseni ainut reilu tapa lasten saannin ja avioliiton jälkeen on, että kummallekin jää yhtäpaljon rahaa omaan käyttöön. Oli tulot mitä oli.
 
lkg
Minulla on isommat tulot kuin miehellä. On aina ollut. Minä käytän enemmän rahaa lapsiin kuin mies. Minä en oikein tajua, miksi minun pitäisi päästä sinne ja tänne ja lasten olla kotona miehen kanssa. Mutta miehet nyt on mitä on.
 
AS
[QUOTE="M33";30134796]Tämä on myös kaikkien lapsettomien kavereidenne vilpitön toive.

Ihmettelen muuten, minkä vuoksi jotkut miehet ylipäätään suostuvat järjestelyyn, jossa he eivät saa itse päättää omalla työllään ansaitsemansa rahan ja loman käytöstä. Sen, mitä olen joidenkin tuttujen perhe-elämää seurannut, en oikein näe tuon järjestelyn hyötyjä.[/QUOTE]

Näet varmaan asian näin, kun miehet on niitä, jotka tienaa enemmän. Jos asia olisikin niin, että vaimolle tippuu kuussa 4000 käteen, miehelle 2000 ja menot jaettaisiin tasan puoliksi ja kumpikin saa sitten nauttia lopuilla oman työnsä tuomista rahoista, niin näkisitpä sen reiluja?
 
Vierasmiess
Mun nähdäkseni on uskomatonta, että tehdään lapsia, mennään naimisiin ja sitten ollaan helvetintarkkoina siitä, että kun mä tienaat enemmän, niin mun kuuluu saada käyttää enemmän rahaa itseeni.

Mun nähdäkseni ainut reilu tapa lasten saannin ja avioliiton jälkeen on, että kummallekin jää yhtäpaljon rahaa omaan käyttöön. Oli tulot mitä oli.
Eli jos toinen on korkeati koulutettu ja opintojansa uurastanut lähes 10v, tehnyt ehkä illat ja viikonloput töitä maksaakseen opintojaan ja lisäksi on vastuullisessa hommassa niin omalle tilille tästä hyvästä jää se 200€/kk ja loput 8000€ menee yhteiseen "perherahastoon" koska akka onkin vaan laiska keittäjä joka ei ole viitsinyt hommata parempaa ammattia eikä saa omalle tililleen jäämään kuin 200€/kk?
 
Ygouygjgc
Eli jos toinen on korkeati koulutettu ja opintojansa uurastanut lähes 10v, tehnyt ehkä illat ja viikonloput töitä maksaakseen opintojaan ja lisäksi on vastuullisessa hommassa niin omalle tilille tästä hyvästä jää se 200€/kk ja loput 8000€ menee yhteiseen "perherahastoon" koska akka onkin vaan laiska keittäjä joka ei ole viitsinyt hommata parempaa ammattia eikä saa omalle tililleen jäämään kuin 200€/kk?
Yleensä korkeakoulutetut pariutuvat keskenään. Jos toinen on yliopiston käynyt, niin se puoliso on yleensä AMK:n tai yliopiston käynyt myös. Nojoo meni pilkun viilauksella.

Kyllä ihmisellä on oikeus omiin rahoihin, vaikka olisikin naimisissa. On kohtuullista, että enemmän tienaava maksaa enemmän, mutta yhtä kohtuullista on, että enemmän tienaava käyttää rahojaan enemmän itseensä.

Sama koskee perintöä. Jos toinen saa ison perinnön, niin mun mielestä ei ole mikään velvollisuus antaa puolisolle rahoja. On ihan reilua ja oikeutettua, että perinnön saaja vaikkapa sijoittaa rahat.
 
Vierasmiess
Näet varmaan asian näin, kun miehet on niitä, jotka tienaa enemmän. Jos asia olisikin niin, että vaimolle tippuu kuussa 4000 käteen, miehelle 2000 ja menot jaettaisiin tasan puoliksi ja kumpikin saa sitten nauttia lopuilla oman työnsä tuomista rahoista, niin näkisitpä sen reiluja?
Usein on niin, että enemmän tienaava maksaa perheen auton ja maksaa perheen yhteiset reissut ja kivat jutut.
Kumminkaan tämän LISÄKSI ei karvalaukun hautojien mielestä ole ollenkaan OK, että mies voisi käydä kavereidensa kanssa omilla reissuilla (koska vielä senkin rahan voisi laittaa perheen hyväksi).

Vaikuttaa olevan hyvin sama ajatusmaailma näissä rajoittajanaisissa ja kommunisteissa. Kaikki mitä muilla on, se pitää kitkeä katellisena pois.
 
Eli jos toinen on korkeati koulutettu ja opintojansa uurastanut lähes 10v, tehnyt ehkä illat ja viikonloput töitä maksaakseen opintojaan ja lisäksi on vastuullisessa hommassa niin omalle tilille tästä hyvästä jää se 200€/kk ja loput 8000€ menee yhteiseen "perherahastoon" koska akka onkin vaan laiska keittäjä joka ei ole viitsinyt hommata parempaa ammattia eikä saa omalle tililleen jäämään kuin 200€/kk?
Olet varmaan lapseton ja sinkku? Tai ainakin tuo alter egosi, jolla kirjoittelet, on sellainen, eikö vaan? Parikymppisten kommuuneissa kaikilla on omat taloudet, omat matkat ja omat ruuat, mutta yleensä ihmiset ovat vakiintuneissa parisuhteissa siksi, että haluavat elää yhteistä elämää juuri sen toisen kanssa, tehdä yhdessä matkoja ja syödä yhdessä samaa ruokaa. Joten joo, juuri niin se menee - sen parempituloisen rahoja käytetään enemmän yhdessä perheen yhteisiin menoihin.

Toki rahajaon voi tehdä toisellakin tavalla, koska eihän näihin mitään lakia ole. Useimmiten se vaan menee noin. Mutta voisihan se mennä niinkin, että se parempituloinen matkustelee itsekseen hyvätuloisten kavereidensa kanssa, syö parempaa ruokaa ja käyttää isompaa osaa asunnosta. En vaan tiedä, toimisiko sellainen järjestely oikeasti parisuhteena, joten siinä tapauksessa kannattaisi melkein jo alunperin etsiä sellainen puoliso, jolla on samansuuruiset tulot. Lapsiperheessä tuollainen olisi melko hankalaa, jo ihan niiden lasten kannalta.
 
dddd
Minulla on isommat tulot kuin miehellä. On aina ollut. Minä käytän enemmän rahaa lapsiin kuin mies. Minä en oikein tajua, miksi minun pitäisi päästä sinne ja tänne ja lasten olla kotona miehen kanssa. Mutta miehet nyt on mitä on.
Näinpä. Varmasti aika harva nainen, joka tienaa enemmän kuin miehensä (mukaanlukien itseni), liesuaa tämän tästä omilla reissuillaan ja jättää miehen hoitamaan lapset.

Kummallista, että niin monelta perheelliseltä mieheltä tuntuu puuttuvan vastuuntunto kokonaan ja eletään itsekästä vain omat edut huomioivaa elämää. Perheellisenäkin yritetään vielä jatkaa poikamieselämää kynsin hampain. Tietäähän sen, ettei se toimi. Siinä elämänvaiheessa pitää ajatella myös muita perheenjäseniä, eikä vain omaa napaansa.

Aika pitää jakaa niin, että sitä riittää lapsille, koko perheelle, parisuhteelle ja pelkästään itselle. Samat vapaudet ja oikeudet pitää olla molemmilla puolisoilla. Homma ei toimi, jos molemmat vanhemmat ovat reissussa yksin puolet lomastaan ja joka toisen viikonlopun. Missä vaiheessa ollaan lasten kanssa ja hoidetaan parisuhdetta?
 
Vierasmiess
Miksei mies ehdottaisi yhteistä lomaa? Onko se sitten miehen määräämä ja nainen alistuu viettämään lomaa miehen tavoin. Onpa hyvä mies joka kokee perheiden yhteisen loman pahana. Mieluummin thaimaahan kaveriporukalla kun perheen kanssa espanjaan. Miksei mies voi siellä snorklata? Kyllä tuo jotain kertoo.
Ehdotatko aina miehellesi, että miksi ettei menisi perheen kanssa Mäkkäriin ja uimahalliin sen sijaan että menet ystäviesi kanssa ravintolaan illastamaan ja sen päälle kylpylähoitoihin?
Kyllä tuo jotain kertoo jos noin joku tekee, jättää nyt muut kotiin vain!!1
 
"random"
Usein on niin, että enemmän tienaava maksaa perheen auton ja maksaa perheen yhteiset reissut ja kivat jutut.
Kumminkaan tämän LISÄKSI ei karvalaukun hautojien mielestä ole ollenkaan OK, että mies voisi käydä kavereidensa kanssa omilla reissuilla (koska vielä senkin rahan voisi laittaa perheen hyväksi).

Vaikuttaa olevan hyvin sama ajatusmaailma näissä rajoittajanaisissa ja kommunisteissa. Kaikki mitä muilla on, se pitää kitkeä katellisena pois.
Jotenkin oikein toivon, että joskus vielä saisit jonkun naisen. Ja se nainen tienaisi tuplat enemmän kuin sinä, ja jakaisi tuon ajatusmaailmasi. Ja sitten saisitte vielä niitä lapsiakin. :) Mitenköhän kauan allekirjoittaisit nämä vaahtoamisesi, kun vaimosi snorklaisi kavareineen siellä Thaimaassa ja sinä hoitelisit lapsia kotona... :LOL:
 
dddd
Usein on niin, että enemmän tienaava maksaa perheen auton ja maksaa perheen yhteiset reissut ja kivat jutut.
Kumminkaan tämän LISÄKSI ei karvalaukun hautojien mielestä ole ollenkaan OK, että mies voisi käydä kavereidensa kanssa omilla reissuilla (koska vielä senkin rahan voisi laittaa perheen hyväksi).

Vaikuttaa olevan hyvin sama ajatusmaailma näissä rajoittajanaisissa ja kommunisteissa. Kaikki mitä muilla on, se pitää kitkeä katellisena pois.
Usein on myös niin, että enemmän tienaava NAINEN käyttää rahat ja aikansa perheensä ja parisuhteensa hyväksi, eikä käy jatkuvasti omilla reissuillaan kaveriensa kanssa. Miehet ovat selvästi itsekkäämpiä ja oikeuttavat törkeän toimintansa isommalla tilipussillaan.
 
vie ras
Usein on niin, että enemmän tienaava maksaa perheen auton ja maksaa perheen yhteiset reissut ja kivat jutut.
Kumminkaan tämän LISÄKSI ei karvalaukun hautojien mielestä ole ollenkaan OK, että mies voisi käydä kavereidensa kanssa omilla reissuilla (koska vielä senkin rahan voisi laittaa perheen hyväksi).

Vaikuttaa olevan hyvin sama ajatusmaailma näissä rajoittajanaisissa ja kommunisteissa. Kaikki mitä muilla on, se pitää kitkeä katellisena pois.
Meillä tilanne toisinpäin, minä vaimo tienaan enemmän kuin mieheni. Enkä kyllä tosiaan ala maksamaaan hänenkin reissujaan, ei. Maksan omani ja välillä lasten. Mutta teen raskasta työtä joten kyllä mulla on oikeus lomailla missä ja milloin haluan, omilla rahoillani. Ukko joskus yrittää vänkyttää vastaan mutta siinähän yrittää. Mä käyn lomareissuilla yleensä yksin, joskus lähtee joku kaveri mukaan. Jos miehellä ei ole varaa niin voi voi. Mä maksan jo muutenkin enemmän lasten menoista, en kyllä ala enää miestä rahoittamaan.
 
Usein on niin, että enemmän tienaava maksaa perheen auton ja maksaa perheen yhteiset reissut ja kivat jutut.
Kumminkaan tämän LISÄKSI ei karvalaukun hautojien mielestä ole ollenkaan OK, että mies voisi käydä kavereidensa kanssa omilla reissuilla (koska vielä senkin rahan voisi laittaa perheen hyväksi).

Vaikuttaa olevan hyvin sama ajatusmaailma näissä rajoittajanaisissa ja kommunisteissa. Kaikki mitä muilla on, se pitää kitkeä katellisena pois.
Se parempituloinen voi olla myös nainen. Ja nähdäkseni tässä ketjussa ei ole niinkään puhuttu noihin matkoihin uppoavasta rahasta muuten kuin siinä tapauksessa, että kyseessä on perheen koko lomabudjetti tai se raha on muuten pois perheen hyvinvoinnista. Minun olisi vaikea kuvitella sellaista perhettä, jonka lomanvietossa olisi vuodesta toiseen prioriteettilistan ykkösenä toisen vanhemman kaverilomat - yleensä nämä tulevat kakkossijalla ja ensin mietitään, mitä lasten kanssa tehdään. Tämä ei ole mikään "vaimon vaatimus", vaan yleensä vanhemmat vaan haluavat panostaa niihin lapsiinkin ja näkevät lasten lomanvieton tärkeämpänä kuin kavereiden lomanvieton.

Käsittääkseni on kuitenkin aika tavallista, että kavereiden kanssa tehdään (lyhyempiä) matkoja, jos vaan perheellä on sellaiseen rahaa. Yleensä lapsiperheessä loma-ajat ovat melkoista sumplimista sen vuoksi, että etenkin alakoululaisten kohdalla vanhemmat yrittävät vaan minimoida sen ajan kun lapset ovat yksin kotona, ja toisaalta halutaan myös viettää lomaa koko perheen kanssa. Tällaisessa tilanteessa rajallinen aika asettaa enemmän esteitä kaverilomille kuin puoliso tai edes raha.

Mutta vaikka perheenä käyttäisikin rahoja yhdessä, niin ei se estä sitä, etteikö voisi käyttää rahaa (tai esim. perintönsä, kuten joku otti esimerkiksi) itseensä. Veikkaan, että aika monella asuntolainaa maksavalla tavallisella lapsiperheellä ei vaan ole sellaista budjettia, että siinä riittää rahaa ihan hirveän moneen lomamatkaan. Ja sen vuoksi kaveriloma Thaimaassa ei ehkä tule kyseeseen, mutta jos kaveriporukka suostuisi tekemään halvemman ja lyhyemmän matkan, se onnistuisi helpommin.
 
Saako ap muuten ostella itselleen, mitä tykkää? Koska nyt sattui olemaan sopiva takki alennuksessa, ja lapsillekin sitä ja tätä vaikka he eivät oikeasti edes tarvitse mitään? Ja kosmetiikkaan tuhlaat, tai kirjoihin, tai kodin sisustukseen Ikeassa menee menee vähintään se 500e vuodessa.

Haha.
 
Vierasmiess
[QUOTE="random";30135252]Mitenköhän kauan allekirjoittaisit nämä vaahtoamisesi, kun vaimosi snorklaisi kavareineen siellä Thaimaassa ja sinä hoitelisit lapsia kotona... :LOL:[/QUOTE]

Lopun elämääni, olettean toki että se vaimo tulee sieltä noin 2vko jälkeen takaisin.
 
dddd
[QUOTE="nuuh";30133667]Jaa. Mites tälläisessä tilanteessa jossa miehellä on 3-4 viikkoa enemmän lomaa vuodessa (ylitöistä) kuin vaimolla (normi 5 viikkoa). Saako silloin mies poistua nilkkapantareviiriltään vai pitääkö ukko istuttaa kuukaudeksi sohvan nurkkaan ja odottaa sitä perheaikaa koko päivän kunnes muut saapuvat töistä/koulusta?[/QUOTE]

Tuohan on juuri törkeyden huippu.

Ensin ollaan ylitöissä jatkuvasti, jolloin vaimo on käytännössä yksinhuoltaja. Sen päälle mies vielä lomailee yksin, jolloin vaimo on taas yksinhuoltajana. Ylitöistä kertyneistä rahoista ei ole mitään iloa muulle perheelle, vain miehelle. Ensin mies luistelee kotivelvollisuuksistaan ja jättää vaimon selviytymään yksin arjesta ja sen päälle vielä käy yksin lomailemassa ja huvittelemassa. Missä ne vaimon lomat ja vapaa-aika?

Huomattavasti parempi siis on tehdä normityöpäivää ja osallistua myös perheen yhteisen arjen jakamiseen.
 
Ehdotatko aina miehellesi, että miksi ettei menisi perheen kanssa Mäkkäriin ja uimahalliin sen sijaan että menet ystäviesi kanssa ravintolaan illastamaan ja sen päälle kylpylähoitoihin?
Kyllä tuo jotain kertoo jos noin joku tekee, jättää nyt muut kotiin vain!!1
Käsittääkseni perheelliset käyvät aika usein perheen kanssa kylpylöissä ja kavereiden kanssa sitten ihan vaan viettämässä iltaa - että aika moni taitaa kyllä tuollaisen valinnan tehdäkin, mitä ehdotit.

Mutta kai sä nyt tajuat, että loma Thaimaassa maksaakin jo sen verran enemmän, että monen perheen kohdalla se tarkoittaisi, että lomabudjetti olisi aika lailla siinä. Ja ei tässä ole kyse siitä, että sen toisenkin vanhemman pitää päästä lomalla toisen rahoilla, vaan kyse on siitä, että normaalisti vanhemmat haluavat ensisijaisesti tarjota loman lapsilleen, ei itselleen. Jo ihan senkin vuoksi, että ensinnäkin kaverilomilla on jo käyty ja niihin ehtii myöhemminkin, mutta lasten kanssa mahdollisuus lomailla on juuri nyt - sitten kun ne kasvavat eivätkä ole enää lapsia, sitä mahdollisuutta ei enää tule. Ja kuten kirjoitin, aika moni tekee kyllä pieniä matkoja kavereidenkin kanssa, mutta yleensä sitä aikaa ja rahaa ei riitä pitkiin lomiin. Jos kumpikin vanhempi tekisi kesälomalla yhden viikon mittaisen matkan etelään kavereidensa kanssa, niin eipä siinä kauheasti jäisi enää lasten kanssa tehtyihin lomiin. Mutta sen sijaan jotain viikonloppumatkoja on helppo tehdä vaikka kouluaikana - luulen, että sellaiset sopivat useimmiten paremmin perheellisen suunnitelmiin.
 
Vierasmiess
Saako ap muuten ostella itselleen, mitä tykkää? Koska nyt sattui olemaan sopiva takki alennuksessa, ja lapsillekin sitä ja tätä vaikka he eivät oikeasti edes tarvitse mitään? Ja kosmetiikkaan tuhlaat, tai kirjoihin, tai kodin sisustukseen Ikeassa menee menee vähintään se 500e vuodessa.

Haha.
No tämä.

Jos mies sanoo, että otan eron jos käytät vuodessa yli 7x24 (=168) tuntia ja 1000€ minkä tahansa paitsi välttämättömän ostamiseen ja shoppailemiseen. Turhuutta ja itsekästä luuhata ostoksilla! Senkin ajan/rahan voisi käyttää miehen ja lasten kanssa johonkin kivaan!!
Kuulostaa kakaroiden hommilta tuollaiset shoppailut!
 
AS
Eli jos toinen on korkeati koulutettu ja opintojansa uurastanut lähes 10v, tehnyt ehkä illat ja viikonloput töitä maksaakseen opintojaan ja lisäksi on vastuullisessa hommassa niin omalle tilille tästä hyvästä jää se 200€/kk ja loput 8000€ menee yhteiseen "perherahastoon" koska akka onkin vaan laiska keittäjä joka ei ole viitsinyt hommata parempaa ammattia eikä saa omalle tililleen jäämään kuin 200€/kk?
Ai. Meillä minä olen tuo opiskellut ja enemmän tienaava, eikä mulle ole tullut mieleenkään, että minulla olisi enemmän oikeus rahoihini. Kyllä ne menee perheen kuluihin. Näen meidät yksikkönä, jossa kaikkien tarpeet otetaan huomioon. Ei mulla ainakaan ole tarvetta kyykyttää omaa miestäni leveilemällä omalla tililläni. On myös minun etuni, että mieheni saa nauttia varoistamme ihan yhtäpaljon, kuin minäkin. Onnellisen ja tyytyväisenä ihmisen kanssa on paljon mukavampi elää. Kaikenlainen tasa- arvoisuus tuo mielestäni suhteeseen onnellisuutta.
 

Yhteistyössä