Mies siirsi tililtäni rahat pois! :/

  • Viestiketjun aloittaja Morkkis
  • Ensimmäinen viesti
Morkkis
treffasin viime perjantaina kaverini kahvin merkeissä,mies oli kyllä tästä tietoinen. mutta ilta venähti kumminkin,sillä ko. paikassa oli illalla karaokea ja jäin laulamaan. kun yritin hakea juotavaa, kassa sanoo ettei ole tililltä katetta :O
onneksi tässä ko.baarissa/kahvilassa oli tietokone ja netti käytössä asiakkaille ja menin katsomaan mitä ihmettä tililleni oli tapahtunut,pitihän siellä olla rahaa. huomasin että mies oli siirtänyt rahat pois tililtäni ns. säästötilille. tämän tilin pystyn minäkin näkemään,mieheni tiliä en pääse näkemään. kaikki tilit on miehen nimissä,joten hän pystyy siirtelemään rahaa yms. onni tosiaan että pystyin siirtämään rahaa takaisin tililleni, en olisi muuten päässyt kotiinkaan takaisin:(

Sitten tuli vielä haistattelu-viesti mieheltä kännykkään:/

niin,ei kai se ollut järkevää jäädä sinne lauleskelemaan kun piti vaan kahveella käydä mutta mun oli taas niin ahdistava olla,en halunnut kotiin koska siellä on niin ikävä ilmapiiri ollut jo kuukausia. halusin omaa aikaa ja tilaa hengittää ja olla. kuulematta arvosteluja, ikävää puhetta ymym.
seuraavana päivänä mies ei puhunut mulle mitään, lähti lasten kanssa syömään ulos. mua ei tietenkään edes kysynyt mukaan. lapsi kyseli isiltään että mikset kysy äitiäkin mukaan,haluan että äitikin tulee meidän kanssa.mies ei ollut kuulevinaan:/ kun olivat lähdössä, lapsi tuli vielä halaan mua ja sanoi että "äiti,mää olisin ainakin halunnut sut meidän mukaan"<3 :'(

minä olen siis jälleen se pahis,mies hyvis.. näin mies antaa ymmärtää :(
 
Mä nyt ensimmäisenä ottaisin mieheltä kaikki oikeudet pois mun tiliin. Siis todella törkeetä, mikä se uros oikeen luulee olevansa? Voi helvetti näitä tommosia miehiä. Jos kotona on ikävä ilmapiiri, ni puhukaa,puhukaa ja puhukaa. Ja jos mies pitää itteesä noin paljon sinua ylempänä, ni en tiedä onko kauheesti mitään tehtävissä.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Voi yök! Tuossa tilanteessa kävisin esnimmäisenä pankissa sopimassa tiliasiani aivan uudelleen ja tämän jälkeen hakisin eropaperit ja jättäisin ne. Kyllä riittäis.
 
No mun mielestä tollanen hallitseminen ei ole normaalia. Ja jos mulla olis mies ja lähtis baariin ja tulis aamulla -se ois mulle ok, jos etukäteen sovitaan. Pitää parisuhteessa saada mennä. Samoin ap, jos on maininnut että jää karaokea laulamaan ni miks ei saa? ja mies ois voinu soittaa, kamalaa alistamista tollanen rahojen vieminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_Äiti
"vieras"
Sinänsä hiukan hassua, että kun palstalla on kirjoituksia miehistä jotka lähtee kaverin luona käymään & tulevatkin kotiin aamuyöllä kännissä, niin mies on se sika ja naisen on ihan oikeutettua ottaa lapset ja lähteä vaikka mummolaan pariksi päiväksi.

Nyt kun asetelma on päinvastainen niin mies on taas sika :D
Mä en ole vielä kertaakaan lukenut palstalta, että vaimo olisi kesken illan tyhjentänyt miehen tilin. Voi olla, että näin on käynytkin tietty... Yleensä tää kuitenkin kaatuu niin, että onhan miehellä nyt oikeus relata ja ehkä vaimo (ap) pihtaa ja nalkuttaa ja on ikävä ihminen sekä vielä elää miehensä siivellä ;)

Se oli se, mihin mä kiinnitin huomioni. Mun mielestä tilin tyhjentäminen on sen luokan vallan käyttöä, mistä mä lähtisin.

Meillä rahat ovat sinänsä yhteiset, se maksaa kellä on mutta kenelläkään ei ikinä milloinkaan ole omia oikeuksia mun tilille, niin kauan kun en holhottavaksi ole julistettu ;).
 
No mun mielestä tollanen hallitseminen ei ole normaalia. Ja jos mulla olis mies ja lähtis baariin ja tulis aamulla -se ois mulle ok, jos etukäteen sovitaan. Pitää parisuhteessa saada mennä. Samoin ap, jos on maininnut että jää karaokea laulamaan ni miks ei saa? ja mies ois voinu soittaa, kamalaa alistamista tollanen rahojen vieminen.
MIksi aina pitää sopia etukäteen? Onko se ihan katastrofi, jos reissusta ilmoittaa, että nyt venähtää? Jäinkin juopotteleen? :whistle:
 
[QUOTE="vieras";25606160]Mä en ole vielä kertaakaan lukenut palstalta, että vaimo olisi kesken illan tyhjentänyt miehen tilin. Voi olla, että näin on käynytkin tietty... Yleensä tää kuitenkin kaatuu niin, että onhan miehellä nyt oikeus relata ja ehkä vaimo (ap) pihtaa ja nalkuttaa ja on ikävä ihminen sekä vielä elää miehensä siivellä ;)

Se oli se, mihin mä kiinnitin huomioni. Mun mielestä tilin tyhjentäminen on sen luokan vallan käyttöä, mistä mä lähtisin.

[/QUOTE]
Mä olen lukenut että vaimo on pakannut miehen kamat, tai ottanut mieheltä avaimet pois. Vallankäyttöä sekin on, estää miestä pääsemästä omaan kotiinsa.

Ja olen kuullut myös tilin tyhjentämisistä. "Se sika on ryyppäämässä ja tuhlaamassa meidän vähäisiä rahoja, siirsin sen tililtä kaikki rahat mun tilille". Jee jee.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25606162:
MIksi aina pitää sopia etukäteen? Onko se ihan katastrofi, jos reissusta ilmoittaa, että nyt venähtää? Jäinkin juopotteleen? :whistle:
Niinpä. Mutta kunhan tosiaan ilmoittaa, eikä vaan jää. Kännykät on keksitty kuitenkin, joten ei pitäisi olla liian vaikeaa soittaa tai tekstata. Ja jos taas vapaaehtoisesti elää sellaisessa vankilassa missä mikään tuollainen (siis juopottelu, ulkona käyminen) ei ole mahdollista niin...no, ei se ole kenenkään muun kuin asianosaisen oma valinta.
 
Niinpä. Mutta kunhan tosiaan ilmoittaa, eikä vaan jää. Kännykät on keksitty kuitenkin, joten ei pitäisi olla liian vaikeaa soittaa tai tekstata. Ja jos taas vapaaehtoisesti elää sellaisessa vankilassa missä mikään tuollainen (siis juopottelu, ulkona käyminen) ei ole mahdollista niin...no, ei se ole kenenkään muun kuin asianosaisen oma valinta.
:heart::heart:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25606160]Mun mielestä tilin tyhjentäminen on sen luokan vallan käyttöä, mistä mä lähtisin.

Meillä rahat ovat sinänsä yhteiset, se maksaa kellä on mutta kenelläkään ei ikinä milloinkaan ole omia oikeuksia mun tilille, niin kauan kun en holhottavaksi ole julistettu ;).[/QUOTE]
Jos ap:lla on taipumus jäädä viihteelle ja sitä myöten käyttää tili tyhjäksi, menee vuokrarahat ja kaikki, onhan noista saanut täällä aina lukea. Mikä ap:n tili se ylipäätään on, jos se on miehen nimissä. Kyllähän täällä aina on sadellut neuvoja, että rahat pois tililtä äkkiä, ettei se pääse niitä tuhlaamaan.

Se, mikä minussa jutussa on oudointa, että joku raahaa pankkitunnuksia mukana, että voi katsoa nettipankista saldojaan, kun sattumoisin baarissa on tietokonekin käytössä.
 
[QUOTE="vieras";25606192]Jos ap:lla on taipumus jäädä viihteelle ja sitä myöten käyttää tili tyhjäksi, menee vuokrarahat ja kaikki, onhan noista saanut täällä aina lukea. Mikä ap:n tili se ylipäätään on, jos se on miehen nimissä. Kyllähän täällä aina on sadellut neuvoja, että rahat pois tililtä äkkiä, ettei se pääse niitä tuhlaamaan.

Se, mikä minussa jutussa on oudointa, että joku raahaa pankkitunnuksia mukana, että voi katsoa nettipankista saldojaan, kun sattumoisin baarissa on tietokonekin käytössä.[/QUOTE]

Kyllä mulla aikin on se avainkoodikortti mukana, ja ne tunnukset on muitissa, koskaan tiedä milloin niitä tarvii :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25606162:
MIksi aina pitää sopia etukäteen? Onko se ihan katastrofi, jos reissusta ilmoittaa, että nyt venähtää? Jäinkin juopotteleen? :whistle:
Joo, no en tarkoittanut sitä noin pilkulleen. etukäteen sovitaan tai sovitaan sillä hetkellä. kuitenkin että siitä on molemmat tietoisia. en ole mikään kolumnisti, toin asian näin esille, hyvä että tuli asia korjatuksi. lähinnä tarkoitin sitä että se ei ole ok, jos ei mitään ilmoittele eikä ilmaannu kotiinkaan.
 
jessus
Onpa teillä hieno suhde.
Millaisen kuvan mies antaa lapsillekin.Äiti teki kerrankin mitä halusi ja nyt hän saa siitä rangaistuksen ,kuin pikku lapsi.
Mene nyt hyvä ihminen sinne pankkiin,ja ota miehen käyttöoikeus pois.
 
ofid
Sanoit meneväsi nopeasti kahville, mutta jäitkin koko illaksi ja mies jäi hoitamaan lapsia? Yhteiseltä tililtänne joit rahaa ja taksiinkin ilmeisesti käytit? Et halunnut ollenkaan mennä kotiin vaikka on lapsia, aika hulttiota.

Ei se miehesikään kypsästi käyttäytynyt, rahalla uhkailu on tyhmää. Kyllä selityksestäsi saa sen käsityksen että tässä tarinassa on nyt vikaa kummassakin. Parisuhdeterapiaan? Voitteko keskustella ongelmista ja näistä tapahtumista? Jos ei auta niin kannattaa alkaa keskustelemaan erosta.
 
Morkkis
no tämä ei ole mitään uuutta että mies "hallitsee" rahojen kautta. ja ei,en elä mieheni siivellä..
käyn 2 krt vkossa töissä, sen lisäksi käyn terapiassa ja hoidan lapset ja kodin. rahallisesti autan sen minkä pystyn,suuret tuloni ei ole. esim. viime lapsilisät mies halusi että siirrän hänelle, autoin myös ostamalla ruokaostoksia,bensaa jne.
tottakai arvostan sitä että mies hoitaa pääasiassa meidän laskut, mutta kun siihen aviomiehen ja isin rooliin kuuluu kai vähän muutakin. nykyään se on sitä että mies tulee töistä ja rojahtaa nojatuoliinsa, läppäri syliin ja pelaamaan sekä sivusilmällä telkkaa. siinä meneekin hienosti loppupäivä/ilta.
ärsyttää se että menee pakoon pelin maailmaan, kun meidän perheessä ja parisuhteessa on niin moni asia vialla ja ne pitäs selvittää. miten teen sen yksin? lapsetkin alkaa oireilla,mutta sittenhän minä taas hoidan ja soittelen apuja..
 
Morkkis
Sanoit meneväsi nopeasti kahville, mutta jäitkin koko illaksi ja mies jäi hoitamaan lapsia? Yhteiseltä tililtänne joit rahaa ja taksiinkin ilmeisesti käytit? Et halunnut ollenkaan mennä kotiin vaikka on lapsia, aika hulttiota.

Ei se miehesikään kypsästi käyttäytynyt, rahalla uhkailu on tyhmää. Kyllä selityksestäsi saa sen käsityksen että tässä tarinassa on nyt vikaa kummassakin. Parisuhdeterapiaan? Voitteko keskustella ongelmista ja näistä tapahtumista? Jos ei auta niin kannattaa alkaa keskustelemaan erosta.


en sanonut että käyn nopeasti kahvilla, sanoin tapaavani ystäväni kahvin merkeissä. sitä en sanonut kauanko menee,sillä en sitä etukäteen tiennyt enkä suunnitellut. mieheni rahoja en käyttänyt, sillä mulla ei ole pääsyä hänen palkkaansa/tililleen. illan aikana mulla meni n.30e, en tiedä sitten onko se paljon? tykkään laulamisesta, ja paikka oli rauhallinen,ei mikään menomesta,sitä en enää kaipaa.taksiin en käyttänyt rahaa, pääsin ihan bussin yömaksulla kotiin.minä pääasiassa hoidan ja huolehdin lapset, ja minä olen hulttio..:/

tottakai vikaa on minussakin,parisuhde on kahden kauppa. mutta en tunne olevani tasavertainen mieheni kanssa,hän osoittaa sen aika selvästi.

parisuhdeterapian olen jo varannut,kerran olemme ehtineet käydä. kovin oli vähäsanainen mies ja sellainen kuva tuli että asiat olisi hyvin,jos MINÄ olisin toisenlainen. varattiin 3 uutta aikaa,aika näyttää..
 
Morkkis
[QUOTE="vieras";25606268]Siis sä jäit dokaamaan kavereittes kanssa, vaikka piti tulla illaksi kotiin ja nyt sitten olet IHMEISSÄSI, että mies on suuttunut.

Aivan käsittämätöntä![/QUOTE]

joo ,se dokaaminen olikin mulle pääasia...
mulla ei ole oikeutta suuttua mieheni saunailloista,ja olenkin sanonut hän saa vapaasti mennä niihin, mua ei haittaa.
antaako se oikeutta ottaa rahat pois minun tililtäni? mä en koskaan tekisi niin, tosin en kyllä pystyiskään. ei ollut ehkä fiksusti tehty jäädä myöhään sinne,tiedän sen.

tosin,mies ei kysynyt multa taannoin kun osti 500eurolla viinaa.
 

Yhteistyössä