Mies suosii omia lapsiaan.

Mikä avuksi kun mies ja osa hänen suvustaan suosii hänen lapsiaan? Mies puhuu lähes aina pelkästään kaksosistaan, kuinka hauskoja he ovat ja mitä he tarvitsevat eikä minun lastani mainitse. Jos hänen lapsensa lyö lastani, on se kuulemma lapseni vika. Jos hänen lapsensa kaataa mehulasin niin miestä ei pahemmin haittaa mutta kun oma lapseni tekee vastaavaa niin huuto alkaa. Miehen äiti ja toinen miehen siskopuoli unohtavat usein että minullakin on lapsi. Onneksi on poikkeuksia ja heistä olen erittäin kiitollinen. Varmaan kuulostaa hirveän itserakkaalta valitukselta tämä teksti, mutta oikeasti on melko rasittavaa kun lapseni jää huomiotta. Mitä voin tehdä? Miten aloittaisin puhumisen vai kannattaako puhua?
 
Hei!Meillä on vähän samanlaista.Minulla on kaksi lasta ja miehelläni kaksi lasta aikaisemmista suhteista.Lapset eivät ole samanarvoisia meilläkään.Mieheni tiuskii nuoremmalle tyttärelleni(9v) ja omilleen ei.Minun lapset ovat koko ajan minulla ja mieheni lapset vuoroviikoin äidillään ja meillä.Olen sanonut että kaikkien lasten pitäisi olla samanarvoisia oli he kenen lapsia hyvänsä.Samat säännöt kaikilla.Tuntuu,että hän vihaa tytärtäni.Naljailee ja tiuskii.Omat saavat erityiskohtelua.Vanhempi tyttäreni on 14,hän on omissa oloissaan mutta on minulle kertonut kuinka mieheni kohtelee nuorimmaistani,ihmettelee miten noin voi lapselle puhua.Joka kerta kun mainitsen asiasta,mieheni suuttuu ja sanoo ettei näin ole.Tulee joskus mieleen,että pitäisikö nauhoittaa tilanteita ja kuunteluttaa miehellä,että tajuaisi asian.En tiedä....
 
Ja hänen sukulaiset kantaa tavaraa ja lahjuksia hänen lapsilleen,mutta minun lapset jää ilman...eikö me olla perhe?Meistä tuntuu pahalle.Itsellämme ei ole juurikaan tukiverkostoja eikä ketään,jotka lapsiani muistaisi ja hänenkin sukulaiset tietävät sen.Sitten jos ostan jotain joskus omilleni,ihan tarpeellisia juttuja,niin minun pitää ostaa hänenkin lapsilleen ettei tulisi paha mieli vaikka heillä olisi jo ennestään monta sellaista asiaa/tavaraa.Minä olen se joka ostaa/hankkii lapsilleen kaiken itse,apuja ei tule mistään suunnalta ja mieheni taas ei tarvitse ostaa omilleen mitään itse,kun suku hankkii kaikki,kalliit jopot,mopot,reput,ulkovaatteet kaikki merkkitavaraa.Omani kulkee halppisvaatteissa ja usein reikäisissäkinkun ei ole vara ostaa aina heti uusia.Olenko hölmö vai mitä,mutta mielestäni meidän kaikki neljä lasta kuuluu meidän perheeseen ja pitäisi olla samanarvoisia....
 

Yhteistyössä