Mies teki vauvalle aamupuuron...

  • Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti
"kartsu"
Siis mitä ihmettä?!? Aphan on selvästi kirjoittanut alotuksen pilke silmäkulmassa, ja täällä tätsyt hyökkää suoraan kimppuun! Onko pyhät ollu niin raskaat et pittää päästä tänne purkaan?

Aplle: Voisin hyvin kuvitella et mun mies sekoilis samalla :D
 
että näin
[QUOTE="Lotta";27769504]Asiat voi tehdä helposti tai vaikeasti. Meidän vauvat saavat veteen keitetyn puuron ja maito (imetys) sitten tunnin-kahden päästä. Ei tarvi säätää korvikejauhojen tai pumpatun maidon kanssa... Ja jopa mieskin osaa puuroonkeiton. ;)

Mutta noin yleisesti, antakaa noiden miesten tehdä asiat tavallaan, ja erehdysten kauttahan sitä parhaiten oppii. Ei ole ihme jos miehet vetäytyvät lastenhoidosta takavasemmalle jos koko ajan höngitään niskaan että kaikki tulee tehdä just samoin kuin lasten äiti on tottunut tekemään. Kiva jos ap:kin kotona mokalle naurettiin, mutta ensimmäisestä viestistä tuli kyllä ihan muu kuva.

Rentoutta siihen lastenhoitoon. :)[/QUOTE]

Juu ehkä olisin ton ekan viestin voinut muotoilla toisin :)

Mä aina imetän heti ruuan jälkeen, poika syö 5krt/vrk (ei syö öisin). Sopii paremmin meidän rytmeihin tämä tyyli :)
 
että näin
[QUOTE="kartsu";27769524]Siis mitä ihmettä?!? Aphan on selvästi kirjoittanut alotuksen pilke silmäkulmassa, ja täällä tätsyt hyökkää suoraan kimppuun! Onko pyhät ollu niin raskaat et pittää päästä tänne purkaan?

Aplle: Voisin hyvin kuvitella et mun mies sekoilis samalla :D[/QUOTE]

Ihanaa, joku ymmärsi mut oikein :)
 
miksi hitossa
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;27769518:
No kyllä mies ymmärtää lukemansa suurinpiirtein, sen takia tein hänelle selkeät ohjeet. Purkinkyljestä hän ei niitä osaisi tulkita.
on ne ihan selkeet siinä purkin kyljessäkin, älä nyt väännä ja käännä.

Rauhoituppa nyt ja mene opettamaan miehellesi vauvan aamupuuron tekeminen kädestä pitäen,ettei tarvitse toiste siitä mihelle nurista eikä tänne. Ja eiköhän se vauvakin sua tarvitse jo
 
"hei"
[QUOTE="kartsu";27769524]Siis mitä ihmettä?!? Aphan on selvästi kirjoittanut alotuksen pilke silmäkulmassa, ja täällä tätsyt hyökkää suoraan kimppuun! Onko pyhät ollu niin raskaat et pittää päästä tänne purkaan?

Aplle: Voisin hyvin kuvitella et mun mies sekoilis samalla :D[/QUOTE]

kerro missä se oilke on,mä en nää sitä

taidat olla aloittaja :D kaikkea te keksittekin nahkaanne pelastaessa
 
öööhhhj
on ne ihan selkeet siinä purkin kyljessäkin, älä nyt väännä ja käännä.

Rauhoituppa nyt ja mene opettamaan miehellesi vauvan aamupuuron tekeminen kädestä pitäen,ettei tarvitse toiste siitä mihelle nurista eikä tänne. Ja eiköhän se vauvakin sua tarvitse jo
ööh onko sun miehesi ulkomaalainen, kun niin hyvin tiedät?

meillä mies ei myöskään puhu äidinkielenään suomea, eikä siis osaisi myöskään välttämättä tulkita puuropaketin kyljessä olevaa ohjetta. itse kirjoittelen tälläisissä tapauksissa ohjeita miehelle ymmärrettävään muotoon, myös suomeksi. käytän siis sanoja, jotka tiedän mieheni hallitsevan jne. kovasti ollaan saatu kuulla tästä, kun joskus käännän myös muiden suomalaisten kanssa asioidessa heidän sanomisiaan erilaiseksi suomeksi, että mieheni ymmärtäisi, mitä toisella sanottavaa. ei kai tätä voi kukaan ymmärtää, kuka ei ulkomaalaisen miehen kanssa ole mennyt yksiin ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;27769494:
Niin että sä osaisit valmistaa puuron ja korvikkeen ilman ohjetta, vaikket olisi niitä koskaan tehnyt?
ne puuropaketit joita meillä on ollut ( nimenomaan noita vauvojen ), kyljessä on ollut teko-ohjeet sekä kirjallisena että kuvina, korvikepakettia en ole koskaan katsonut, miten siinä ohjeet on..mutta kyllä mun mies ( ei-suomalainen ) on osannut valmistaa vauvalle puuroa ilman ohjeita..
 
miksi hitossa
Alkuperäinen kirjoittaja öööhhhj;27769610:
ööh onko sun miehesi ulkomaalainen, kun niin hyvin tiedät?

meillä mies ei myöskään puhu äidinkielenään suomea, eikä siis osaisi myöskään välttämättä tulkita puuropaketin kyljessä olevaa ohjetta. itse kirjoittelen tälläisissä tapauksissa ohjeita miehelle ymmärrettävään muotoon, myös suomeksi. käytän siis sanoja, jotka tiedän mieheni hallitsevan jne. kovasti ollaan saatu kuulla tästä, kun joskus käännän myös muiden suomalaisten kanssa asioidessa heidän sanomisiaan erilaiseksi suomeksi, että mieheni ymmärtäisi, mitä toisella sanottavaa. ei kai tätä voi kukaan ymmärtää, kuka ei ulkomaalaisen miehen kanssa ole mennyt yksiin ...
Eihän tässä tapauksessa mies osannut edes tulkita/lukea vaimon ohjetta. Joten yhtä selkeät ne ohjeet on siinä purkissa kuin erikseen lapulle kirjoitettunakin. Uskon,että on jopa selkeämmät kuin vaimon tuherrus :D

Onko ulkomaalaisten miesten suomalaiset vaimot oikeasti näin daijuja,että eivät hekään ymmärrä lukemaansa :D
 
:O agggh
Mulle herää ainoastaan kysymys minkälaisia äitejä te oikein olette jos teidän miehet ei osaa hoitaa lapsia ilman sataa ohjelappua ja jatkuvaa puhelinyhteyttä vaimoon? Sellaisia äitejä jotka omii lapset syntymästään asti itselleen? Kyllä mun mies osaa neuvomattakin tuon lapsen hoitaa, ja on vauvasta saakka osannut kun olen antanut tehdä omalla tavallaan ja neuvonut jos itse on kysynyt.
 
"kartsu"
[QUOTE="hei";27769550]kerro missä se oilke on,mä en nää sitä

taidat olla aloittaja :D kaikkea te keksittekin nahkaanne pelastaessa[/QUOTE]

No ei tuosta alotusviestistä mulle ainakaan tullu semmonen olo et ap ois raivoissaan. En tiedä sitten mistä johtuu ettei tunnu kaikille aukeevan.

Ja ei, en ole ap. Se on palstan säännöissä kiellettyä esiintyä yhdessä ketjussa kahdella nimimerkillä.
 
"vieras"
Nämä ketjut on ihan mielettömän huvittavia. Näissä mammat saavat kerrankin päteä ja tuntea itsensä paremmaksi kuin EDES joku muu. Lukekaa nyt tämäkin aloitus ja näitä kommentteja. Aiettä kun ne miehet on NIIN pösilöjä kun eivät osaa vauvan puuroa tehdä oikein. Miten tämä maailma voisikaan toimia jos naisia ei olisi olemassa. Niin, tosin jos miehiä ei olisi olemassa niin varmaan vieläkin istuttaisiin puussa ja nakeltaisiin toisiamme omilla paskakikkareillamme mutta selitä se näille.

Jos olisin nainen niin häpeäisin koko oman sukupuoleni puolesta. Mutta kai taukinkin täytyy joskus tuntea ylemmyydentunnetta edes jossain asiassa.
 
Ap sä unohdit tosta aloituksesta hymiön joka helpottaisi monen palstailijan luetunymmärtämistä. :D Täällä tuntuu usein olevan aika hyökkäävä asenne kaikenlaisia aloituksia kohtaan joten on aina parempi piirtää kuva siitä, millä mielellä asiasta kirjoittaa. :p Ja kohta tulee jaskaa niskaan tästäkin.
 
että näin
[QUOTE="hei";27769550]kerro missä se oilke on,mä en nää sitä

taidat olla aloittaja :D kaikkea te keksittekin nahkaanne pelastaessa[/QUOTE]

Juu ei oo mun tekstini (kannattais muuten katsoa viestien lähetysajat ;)).
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja öööhhhj;27769610:
ööh onko sun miehesi ulkomaalainen, kun niin hyvin tiedät?

meillä mies ei myöskään puhu äidinkielenään suomea, eikä siis osaisi myöskään välttämättä tulkita puuropaketin kyljessä olevaa ohjetta. itse kirjoittelen tälläisissä tapauksissa ohjeita miehelle ymmärrettävään muotoon, myös suomeksi. käytän siis sanoja, jotka tiedän mieheni hallitsevan jne. kovasti ollaan saatu kuulla tästä, kun joskus käännän myös muiden suomalaisten kanssa asioidessa heidän sanomisiaan erilaiseksi suomeksi, että mieheni ymmärtäisi, mitä toisella sanottavaa. ei kai tätä voi kukaan ymmärtää, kuka ei ulkomaalaisen miehen kanssa ole mennyt yksiin ...
Juurikin näin :)
 
että näin
Eihän tässä tapauksessa mies osannut edes tulkita/lukea vaimon ohjetta. Joten yhtä selkeät ne ohjeet on siinä purkissa kuin erikseen lapulle kirjoitettunakin. Uskon,että on jopa selkeämmät kuin vaimon tuherrus :D

Onko ulkomaalaisten miesten suomalaiset vaimot oikeasti näin daijuja,että eivät hekään ymmärrä lukemaansa :D
Kuten aiemmin sanoin, oli mies vahingossa hypännyt sen vesi-kohdan yli ja näin ollen oli luullut että korvikejauhe sekoitetaan siihen nokkamukissa olleeseen maitoon. Suna en paljon haukkuisi toisten luetunymmärtämistä, kun ei se näemmä sultakaan kummoisesti suju ;)
 
että näin
Mulle herää ainoastaan kysymys minkälaisia äitejä te oikein olette jos teidän miehet ei osaa hoitaa lapsia ilman sataa ohjelappua ja jatkuvaa puhelinyhteyttä vaimoon? Sellaisia äitejä jotka omii lapset syntymästään asti itselleen? Kyllä mun mies osaa neuvomattakin tuon lapsen hoitaa, ja on vauvasta saakka osannut kun olen antanut tehdä omalla tavallaan ja neuvonut jos itse on kysynyt.
No jos mies ei ole koskaan puuroa tehnyt, niin miten se sen osaisi tehdä ilman ohjeita? Jos pyytäisin sua tekemään jotain vieraan kulttuurin tyypillistä ruokaa ilman ohjeita niin hyvinkö siitä selviytyisit?
 
että näin
Ap sä unohdit tosta aloituksesta hymiön joka helpottaisi monen palstailijan luetunymmärtämistä. :D Täällä tuntuu usein olevan aika hyökkäävä asenne kaikenlaisia aloituksia kohtaan joten on aina parempi piirtää kuva siitä, millä mielellä asiasta kirjoittaa. :p Ja kohta tulee jaskaa niskaan tästäkin.
Juu niin näemmä unohdin. Tosin jos niitä olisin laittanut, oltaisiin oltu sitä mieltä että yritän vaan olla sarkastinen ja oikeasti oon miehelle vihainen ;)
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;27769674:
helpommal pääsis kun jo noin isolle tekis oikeeta puuroa,vaik ain parin päivän tarpeet kerral.ja mikron kaut lämpeemään aamulla....ei tarvi jauhoilla pelleillä.
Mä taas koen nuo jauheet helppoina, puuronkeittoa inhoan (omanikin teen mikrossa).
 

Yhteistyössä