Mies uhkasi lyödä minua, olen järkyttynyt :(

  • Viestiketjun aloittaja pelkäävä vaimo
  • Ensimmäinen viesti
pelkäävä vaimo
Riitelimme jokin aika sitten, pahasti. Tai että puhuimme toisistamme todella rumasti jne...
No, se meni jotenkin näin, kun mies otti riidan ajaksi minulta puhelimeni pois(koska pelkäsi että soitan tai juoruan jollekkin riidastamme) mies siis piteli puhelintani kädessään ja sanoin hänelle että anna se tänne kun rikot sen vielä, ja hän sanoi ilkeään sävyyn että hups taisin rikkoa sen jo. Sitten minä sanoin heti perään että jos se meni rikki niin rikon television, heitän sen ikkunasta ulos (mitä en tietenkään tekisi, en edes jaksaisi nostaa sitä) Sitten mies oli hiljaa ja tuijotti minua ja sanoi vakavalla äänellä ja tilanne oli muutenkin jo uhkaava, hän sanoi että sinä saat kohta mustan silmän! Menin paniikkiin :( Minua pelotti! En puhunut sen jälkeen miehelle mitään vaan menin peiton alle ja itkin siellä jonkin aikaa. En ikinä olisi uskonut että mies uhkaa minua väkivallalla. No, on hän minua tuuppinut, joskus kuristanutkin vahingossa riideltyämme, mutta nyt aloin miettiä, että jääkö tuo vain uhkaukseksi? Voisikohan lyödäkin minua kuin oikein suuttuu. Hän pyyteli anteeksi ja sanoi ettei ikinä voisi lyödä. Miksi hän sanoi niin? Asia vaivaa minua mutten uskalla enää ottaa asiaa puheeksi... :(
 
o_O
Alkuperäinen kirjoittaja pelkäävä vaimo;22325107:
Riitelimme jokin aika sitten, pahasti. Tai että puhuimme toisistamme todella rumasti jne...
No, se meni jotenkin näin, kun mies otti riidan ajaksi minulta puhelimeni pois(koska pelkäsi että soitan tai juoruan jollekkin riidastamme) mies siis piteli puhelintani kädessään ja sanoin hänelle että anna se tänne kun rikot sen vielä, ja hän sanoi ilkeään sävyyn että hups taisin rikkoa sen jo. Sitten minä sanoin heti perään että jos se meni rikki niin rikon television, heitän sen ikkunasta ulos (mitä en tietenkään tekisi, en edes jaksaisi nostaa sitä) Sitten mies oli hiljaa ja tuijotti minua ja sanoi vakavalla äänellä ja tilanne oli muutenkin jo uhkaava, hän sanoi että sinä saat kohta mustan silmän! Menin paniikkiin :( Minua pelotti! En puhunut sen jälkeen miehelle mitään vaan menin peiton alle ja itkin siellä jonkin aikaa. En ikinä olisi uskonut että mies uhkaa minua väkivallalla. No, on hän minua tuuppinut, joskus kuristanutkin vahingossa riideltyämme, mutta nyt aloin miettiä, että jääkö tuo vain uhkaukseksi? Voisikohan lyödäkin minua kuin oikein suuttuu. Hän pyyteli anteeksi ja sanoi ettei ikinä voisi lyödä. Miksi hän sanoi niin? Asia vaivaa minua mutten uskalla enää ottaa asiaa puheeksi... :(
No, olenpa varma, että vielä joku päivä hivauttaa, kunhan saa tarpeeksi "hyvän" syyn...! Ja vahingossa kuristanut -voe hyvää päivää!!!
 
pelkäävä vaimo
ja tähän lisään sen tai kysyn täältä, olemme menossa nyt terapiaan sen takia ettemme osaa riidellä oikein ja muutenkin, meillä on paljon ongelmia niin voiko tätä kertoa terapiassa? että mies sanoi että lyö minua vaikkei sitten kyllä lyönytkään mutta kun meillä on pieni lapsi niin alkoi pelottaa että jos he kovasti huolestuvat tai jotain että mitä sitten tapahtuu jos kerron tämän siellä. pakkohan tämäkin olisi siellä kertoa, olla kaikin puolin rehellinen, mutta silti pelottaa.
 
pelkäävä vaimo
no, siitä kuristamisesta, olin jättämässä silloin miestäni ja hän meni paniikkiin ja epätoivoon ja pisti minut seinää vasten ja piti kättään kurkullani ja kysyi jotain enkä voinut vastata koska ote kuristi, mutta mies sitten oli kauhuissaan että kuristiko hän minua ja se oli vahinko, näin hän sanoi...hän ei mukamas huomannut että kuristi...
mutta ei siitä sen enempää.
 
vähän kokemusta
[QUOTE="mii";22325229]Juu kerro kaikki siellä terapiassa ja KUKAAN ei kurista vahingossa, älä anna miehen huijata sinua ja itseään.[/QUOTE]

Älä herranjumala kerro. Mitään, mitä olet kertonut, josta tulisi lastensuojeluilmoitus, et saa koskaan takaisin, ja voit katua sitä myöhemmin. Ainahan voit kertoa myöhemmin, jos päätätkin että haluaisit kertoa. Ja puhu varovasti terapiassa! Voi olla, että jos haluat nostaa miehen toiminnan epäkohtia esille, mies kiertelee niitä siinä tai pistää syyn sinun niskoillesi, ja kotona saat huutia siitä, että olet antanut terapeutille hänestä huonon kuvan!
 
Järki käteen
Alkuperäinen kirjoittaja pelkäävä vaimo;22325245:
en voi kertoa, ottavat vielä lapseni pois, se pelottaa, että onko sielä niin luotettavaa puhuakaan?
No älä ihmeessä kerro. Se vasta onkin lapsen paras, kun saa kotona seurata miten isä aina uhkaa löydän äidin silmän mustaksi ja vahingossa kuristaakin.
 
"vieras"
Riidassa on aina kaksi osapuolta, toiseeen ei saa käydä käsiksi, mutta ei myöskään loukata tai herjata. Molemmat olette toimineet virheellisesti, ettekä tunnu sopivan toisillenne jos kerran riidat ovat tuon tyylisiä.
Miks ihmees edes yritätte, kun asiat kärjistyy vakaviksi noin helposti?
Molemmille olisi parempi, jos etsisitte ne oikeat sielunkumppaninne. Minä en ikinä herjaisi puolisoani puhumattakaan että nostaisin käteni häntä vastaan, ei rakastava sellaista tekisi
 
Ketään ei pistetä seinää vasten ja vähiten pidetään kurkusta!!!

Ja vielä että terapiasta ei oo tasan mitään hyötyä jos et kerro totuutta! Eikä lasta sulta pois viedä, paitsi jos et ymmärrä lapsesi parasta ja tarvittaessa muuta pois väkivaltaisen miehen luota!!
 
Viimeksi muokattu:
"mii"
Eivät ota lapsia pois sen takia että haette apua ja avusta ei ole hyötyä ellet ole siellä rehellinen. Jos haluat että avioliitto kestää kannattaa nyt suhtautua vakavasti tähän. Lapsia ei oteta pois vielä noilla perusteilla ellei mies kurista heitäkin vahingossa.
 
pelkäävä vaimo
Itse olin jo jättämässä miestäni, mutta no joo, tämä on ihan kuin jostain elokuvasta mutta täyttä totta, hän sai lievän sydärin enkä sitten voinutkaan häntä jättää, en silti ole pelkästä säälistä. Rakastan häntä. Hän sanoo tai en tiedä, manipuloi? että hän rakastaa minua eikä ikinä minua satuttaisi. Toisaalta uskon sen, mutta kun seuraava riita tulee tilanne on aina uhkaava jotenkin että en ole varma voisiko mies tehdä minulle jotain...
 
Miehesi on jo satuttanut sinua! Uhkaavaa käytöstä, puheita ja suoraa toimintaa!
Ja lapsi kärsii jo. Lapsen vaistot on uskomattomat. Pidemmän päälle arvet syvenee...
Miehesi käytös on varsin esimerkillistä, mietihän mihin se johtaa...

Kaikki pelinappulat esille ja järki käteen!
 
Viimeksi muokattu:
ok
Tottakai kerrot terapiassa. Mitä järkeä edes mennä terapiaan, jos ei aio kertoa tilannetta vaan kaunistella. Ei lasta tuon takia oteta pois, vaan puuttuu siihen väkivaltaan. Kai säkin nyt ennemmin miehesi jätät kuin valitset, että lapsi menee huostaan?
 
"mii"
Alkuperäinen kirjoittaja pelkäävä vaimo;22325343:
Itse olin jo jättämässä miestäni, mutta no joo, tämä on ihan kuin jostain elokuvasta mutta täyttä totta, hän sai lievän sydärin enkä sitten voinutkaan häntä jättää, en silti ole pelkästä säälistä. Rakastan häntä. Hän sanoo tai en tiedä, manipuloi? että hän rakastaa minua eikä ikinä minua satuttaisi. Toisaalta uskon sen, mutta kun seuraava riita tulee tilanne on aina uhkaava jotenkin että en ole varma voisiko mies tehdä minulle jotain...
Hän on jo satuttanut sinua ja mikäli hän jatkossakin valehtelee sinulle ja itselleen ei ole mitään toivoa että väkivalta loppuisi.
 
saman kokenut
Meilläkin alkoi perheväkivalta tuuppimisilla, paikallaan pitämisillä, uhkaavatunnelmaisilla riidoilla, josta sitten kuristamisen kautta koukattiinkin turpaan vetämiseen. Miehesi käytös kuulostaa IDENTTISELTÄ väkivaltaiseen exääni. Lapsia oli, koitettiin terapiat yms, mutta viime kädessä viimeisen mustan silmäni sain kun jätin mieheni ja muutin lasten kanssa pois.

Jätä se, oikeasti. Tuosta ei seuraa hyvää. Rakkauden ei kuulu satuttaa fyysisesti! Ja usko minua, siinä kohtaa kun makaat sairaalassa ja lapset on sua siellä katsomassa, sitä monesti toivoo tuossa tilanteessa että olisipa jo jättänyt, lapsille kun on paha selittää miksi isi lyö.
 
pelkäävä vaimo
Oletteko nyt varmoja, siis kun porukkaa jakautuu kahtia, kerronko terapiassa tästä vaiko en? En tiedä itsekään :( Pitäisi olla rehellinen ja avoin että niitä ongelmia voidaan ylipäätään selvittää mutta entäs jos tää henkilö huolestuu ja kohta minulla ei ole enää lasta :( Se pelottaa...
Tietenkin lähtisin heti pois suhteesta jos niin sanottaisiin mutta, vaikea tilanne!
 
vähän kokemusta
Alkuperäinen kirjoittaja pelkäävä vaimo;22325409:
Oletteko nyt varmoja, siis kun porukkaa jakautuu kahtia, kerronko terapiassa tästä vaiko en? En tiedä itsekään :( Pitäisi olla rehellinen ja avoin että niitä ongelmia voidaan ylipäätään selvittää mutta entäs jos tää henkilö huolestuu ja kohta minulla ei ole enää lasta :( Se pelottaa...
Tietenkin lähtisin heti pois suhteesta jos niin sanottaisiin mutta, vaikea tilanne!
Ei sinulle varmaankaan sellaista sanota. Nykyään pyritään saamaan itsestä irti se päätös, koska muuten se ei ole pitävä. Tai näin ainakin ajatellaan. Myöskään sossu ei esite selkeitä kannanottoja tyyliin "Tee näin", koska ne ovat periaatteessa viranomaisia ja niiden pitää pyrkiä puolueettomuuten. Onhan se toki oikeinkin, että pelkästään sillä perusteella, että yksi puoliso menee sossuun valittamaan toisesta, ei voida mitään rankkoja linjanvetoja tehdä. Ja koska miehen näkökanta on tietysti eri, kukaan ammattilainen ei tule sinulle sanomaan, että eroa.
 
pelkäävä vaimo
No kuka uskaltaisi sanoa? Voikohan siitä tulla siis olla meidän perheelle haittaa? Tietenkin lähtisin ennemmin kuin laspi otettaisiin pois, ja tähän vielä hän on hyvin pieni vielä eikä ole nähnyt riitelyjämme vaan on aina nukkunut silloin...mutta silti.
 

Yhteistyössä