mies vanhanaikaisella tempulla? Tunnetko ketään?

  • Viestiketjun aloittaja en usko
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ja ei sitä naista voi jättää yksin kun tietää että se on oma lapsi jota hän odottaa, ei kukaan vastuuntuntoinen mies omaa lastaan hylkää vaikka miten olisi vittumainen tilanne.. Jos joku tuollaisen veräisi käräjille ja menisi läpi etät nainen tahallaan hankkiutunut raskaaksi niin tulisiko tuomio lievästä petiksesta :) Kuitenkin se koskee miehen loppuelämään.
Ihan totta, aika harva mies hylkää raskaana olevan naisen ja varsinkin, kun lapsi on jo syntynyt ja tajuaa, että se on oma lapsi ja avuton. Aika moni mies kantaa vastuun, ehkä katuu ratkaisuaan myöhemmin, mutta sillä hetkellä, kun se pieni lapsi on siinä edessä avuttomana. Tulee se velvollisuudentunne, että pitää pysyä tai mennä siihen parisuhteeseen. Varmasti on ikävä paikka miehelle ja tulee vaikuttamaan aina, tuskin koskaan täysin tyytyväinen tulee siihen olemaan, että joku toinen päätti puolesta ja joutuu olemaan suhteessa lapsen takia. Pahinta se on silloin, jos ei ole edes parisuhteessa raskaaksi tulevan naisen kanssa.
 
Tiedän yhden tapauksen. Pari oli jo eroamassa ja tyttö tuumasi, että lapsi kelpaisi ja mies saa mennä menojaan. Näinhän siinä kävi. Ehkä pikku ylläri oli, että isä ei hirveesti innostunut lapsesta ja tytöstä tuli onnellinen yh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27283809:
Sano se mummille ja äidilleni,sitä mäkin ihmettelin. Tarkoittivat kai,kun ne oli monta vuotta seurustellu ennen niiden eroa. Lääkäri sanoi mulle joskus, että on erittäin harvinaista,että ehkäisy pettäisi. Mutta kai niinkin joskus tapahtuu.
No ei se minusta mitään kerro että on seurusteltu monta vuotta. En minäkään ole ikinä ollut raskaana vaikka seksiä on ollut, ja silti saattaisin tulla yhdestä kerrasta. Tietty ehkäisy oikein käytettynä on melko varmaa, mutta kun ei kaikki ole aina niin tarkkana. En ole itsekään ollut, mutta on ollut tuuri matkassa.

Tarkennan vielä, että minusta on väärin hankkiutua raskaaksi ilman yhteistä sopimusta. Toisaalta pitää aina muistaa, että niitä vahinkoja ja jopa ehkäisyn pettämisiä sattuu.
Nimim. Kierukkavauvan täti :xmas:
 
[QUOTE="vieras";27283755]Mä tiedän. Mun entinen työkaveri oli seurustellu jonkun aikaa yhden nuoren miehen kanssa ja sitten ne eros, mutta tapailivat aina joskus. Sitten tämä nainen kyseli multa, että miten tullaan raskaaksi, siis tyyliin, voiko kerrasta tulla jne. No eipä menny kauaa kun tämä oli raskaana tälle on/off poikaystävälle, joka kantoi vastuunsa ja jäi suhteeseen. Ovat olleet jo yli 10 vuotta yhdessä, neljä lasta ja naimisissa. En vaan usko, että oisivat tähän päätyneet ilman tätä "vahinko"raskautta.[/QUOTE]

Entäpä jos nainen epäili raskautta kysellessään? Eli kyseli, että voikohan hän olla raskaana?
 
"vieras"
Vahinkoraskaudet ja toisen selän takana tehdyt raskaudet johtavat usein katkeroituneeseen vastuunkantavaan mieheen. Eletään yhteistä elämää, mutta vain koska on se lapsi tai useampi.
 
kkkhhhh
mun tuttavalla on kaksi lasta parin vuoden ikäerolla, molemmst tullut 'pillereiden läpi'. hänet tuntien kuinka p-jauhaja on, valehtelee. varsinkin kun isä on vähän enemmänkin hameväen perään eikä olisi sitoutunut ilman raskautta. on sanonut ihan julkisesti. sittemmin ovat eronneet ja hyvin likaisesti ja riitaisesti.
 
"vieras"
No ei se minusta mitään kerro että on seurusteltu monta vuotta. En minäkään ole ikinä ollut raskaana vaikka seksiä on ollut, ja silti saattaisin tulla yhdestä kerrasta.
Minä en ole ikinä ollut vahingossa raskaana eikä kukaan kavereistanikaan. Ei se kovin yleistä ole, yleensä raskaaksi ei moni edes tule ensiyrittämällä vaikka ajoitus olisi oikea. Täydellinen vahinkoraskaus on hyvin epätodennöinen.

Voin kuvitella, että usein taustalla on ollut tilanne, jossa nainen on halunnut joskus lasta ja kyseinen mies ei ole halunnut ja sitten ratkaistaan asia väkisin. Tuollaisessa tilanteessa ei ole vaikea arvata, että raskaus olikin suunniteltu petos. Eikä ole vaikea arvata, että mies on aina katkera asiasta.
 
iu
[QUOTE="vieras";27283974]Minä en ole ikinä ollut vahingossa raskaana eikä kukaan kavereistanikaan. Ei se kovin yleistä ole, yleensä raskaaksi ei moni edes tule ensiyrittämällä vaikka ajoitus olisi oikea. Täydellinen vahinkoraskaus on hyvin epätodennöinen. [/QUOTE]
Se ettet sinä tai kaverisi ole koskaan tulleet vahingossa raskaaksi tarkoittaa sitä, että kukaan muukaan ei voi tulla? Miksi ihmeessä niitä abortteja sitten tehdään niinkin paljon?
 
temputettu
Minulle on mies tehnyt tuollaisen tempun. Tapailin jonkin aikaa ulkomaalaisperäistä miestä ja huomasin pian olevani raskaana miehen ostamista kumeista huolimatta. Silloin alkoi painostus avioliittoon ja lapsi oli syy oleskeluluvan hakemisessa jäädä Suomeen. En jatkanut suhdetta ja vaikka lastani rakastan, on kusetettu olo.
 

Yhteistyössä