Mies vapautettu armeijasta???

  • Viestiketjun aloittaja Mitä jos
  • Ensimmäinen viesti
nainen25
Ei kyl oo helppoo saada vapautusta, itelläni on krooninen menieren tauti, aika paha skolioosi ja aika pahasti yli taittuvat nivelet + olen puoli kuurokin vielä. lykkäystä ne mulle vaan antaa, sanovat että pitää kuntoilla että nää vaivat paranee, ne ei parane mitä vanhemmaks tuun niin sen pahemmaks vaivat menee..
No ehkä riippuu siitä millä verukkeilla tai syillä sitä vapautusta koittaa saada. Mutta ainakin isoisäni mukaan vapautuksen joku sai jo siitä kun aseharjoituksissa uhkasi ampua muiden päät tohjoksi. Sen jälkeen ei asiaa sinne ole vaikka tahtoisi....

Omalla miehellä on 1-tyypin diabetes, vapautus oli ihan selvä juttu.
 
"Tomi"
[QUOTE="Piika-äiti";26066523]Kysyisin, että miksi ei sivaria käynyt ja vähän yhteiskuntaa siltä osin rakentanut.[/QUOTE]


Oletko itse käynyt sivaria? Millä tavalla olet itse yhteiskuntaa rakentanut?
 
No höh
[QUOTE="vieras";26066550]exällä oli vapautus, ja on niin pelle mieheksi kun olla voi. hävetti kun esim. lainaa hakiessa selitteli vapauttamistaan, hyi vittu.
kyllä sen verran pitäis olla munaa että ellei inttiin tai sivariin mene niin alkais edes totaalikieltaytyjäksi[/QUOTE]

Et sinäkään sitä armeijaa ole käynyt että oleppa vain hiljaa.
 
vierailijaa
En haluaisi olla miehen kanssa joka valehtelee jotta välttyisi palvelemasta yhteiskuntaa. Olisi vaikka käynyt sivarin. Vähän sama kun kiertäisi veroja, koska "ei huvita" ja "minulla on parempaa käyttöä rahoilleni".

Itse rekrytoin miesvaltaisella alalla ja aina kysymme armeijan/sivarin suorittamisesta. Armeijan tai sivarin menestyksekäs suorittaminen on iso plussa. Armeijassahan voi valita olla vain 6kk ja on paljon eri mahdollisuuksia hakeutua vaikka lääkintäjoukkoihin, kuljettajaksi tai kirjuriksi.
Oletkos itse käynyt armeijan tai sivarin? Mikä oikeus sulla on kritisoida miehiä jotka eivät ole sitä käyneet?
 
Asevelvollisuuson OUT
Armeija. Asevelvollisuusarmeija vai palkka-armeija?

Nykymaailmassa asevelvollisuusarmeija on harvinaisuus ja sellaisia on vain maissa kuten Pohjois-Korea, Venäjä ym. huuhaamaat. YHDESSÄKÄÄN LÄNSIMAASSA EI OLE ASEVELVOLLISUUSARMEIJAA - EI YHDESSÄKÄÄN SIVISTYSVALTIOSSA!

Yhdessäkään sivistysvaltiossa ei ole pitkiin aikoihin ollut mitään pakkoa suorittaa minkäänlaista palvelusta yhteiskunnaneteen.
Jos Suomikin liittyy Natoon niin asevelvollisuusarmeija lakkaa ja HYVÄ NIIN!
 
"Ruusutarha"
No mun mies kävi kyllä armeijan, mutta tuli hulluksi vasta sen jälkeen. Nyt on meillä sitten sissiksi ja tarkka-ampujaksi koulutettu mielenterveysongelmainen sotahullu. Onko tämä kiva?
 
hullun vaimo
Minun miehellä on tuollaiset hullun paperit. Lykkyä sai siihen kun täytti 30 mutta sit haki hullun paperit. Nämä on siis ihan käytännön syistä, mielellään hän olis käynyt armeijan. Tosin kolmekymppisenä se ei oikein enää kiinnostanut mutta ei ollut täysin sitäkään ajatusta vastaan. Selitti nämä käytännön syyt lääkärille ja lääkäri kirjoitti paperit masennuksesta. Ei haittaa mun elämää mitenkään, mulle oli oikeastaan aivan sama käykö mies armeijan vai ei. Toki se olis meidän tilanteessa vaikuttanut muhunkin ihan ratkaisevasti ja olisi ollut todella hankalaa järjestää joten olihan tuo helpotus tietysti. Mutta jos mies olisi halunnut käydä niin olisin sitten yrittänyt kaikkeni että se onnistuu.
 
mitä väliä
Tunnen useita, jotka ovat saaneet vapautuksen armeijasta ns. "hullun papereilla". Käyneet hiukan ahdistusta psykologilla selittelemässä, siinä se. Muutamalla oli musaura edessä, jotkut painoivat duunissa ja hakivat lykkäystä jatkuvasti, osalla ehkä oikea ahdistus. Ihan normaaleita tyyppejä silti, osa jopa läheisiä ystäviä. Oma mies myös vapautettu armeijasta, tapaturman takia.
 

Yhteistyössä