migreeni ja estolääkitys

Mulla autoi estolääkitys vasta kun olin jättänyt ehkäisyn pois. Siis pillerit oli suurin migereenin aiheuttaja, mutta nyt estolääkitys päällä ja on tosissaan kohtaukset vähentynyt. Ja vaikka kohtauksia tuleekin, on ne huomattavasti lievempiä.. :D
 
Milkkis
Minulla halvaus esioireena ja pahimmillaan 3vrk kohtaus, se entinen mielialalääke ei auttanu ollenkaan mut beetasalpaaja vähensi 1-2 kohtausta vkossa 1-2 kertaan kk.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tytöllä on estolääkitys ja selvästi on vähentänyt kohtauksia :)
tytöllä oli kohtauksia melkeinpä päivittäin. nyt en edes muista milloin olisi ollut viimeksi.ei ainakaan puoleen vuoteeen ole ollut kohtauksia.
 
Änkeen tähän ketjuun.

Lähes 10v oon syönyt clotam/sirdalud-yhdistelmää, mutta nyt ei enää clotamia tehdä. Sain sen tilalle miramax:ia(olikohan oikein?) ja tota pitäis vetää sitten sirdaludin kanssa tarvittaessa. Kokemuksia?
Samoin Imigran suihke? Kukaan käyttänyt? Sitäkin kokeiluun 6 annosta.
 
JONSERED Karhunkantaja
Akupunktio. Siitä on ollut eniten apua. Tripta- mikä-lie-ryyni estolääkkeenä on myös toiminut aika hyvin. Kohtaukseen kofeiinia ja Miranaxia tai Caffergotia, jos kotona on ollut. En tiedä, saako Suomesta.

Mutta äijä pysyi oireettomana vuosia akupunktiolla.
 
ite oon kokeillu nyt erilaisia kohtauslääkkeitä mut ei oo kaikista ollu edes apua. nyt oon ottanu migpriv jauhetta (veteen sekotettava) ja maxalt rapitab (suussa liukeneva) ni näistä ei oo tullu mitään sivuoireita mut ei kyl aina hirveen tehokkaitakaan oo olleet :( osasta lääkkeistä on tullu sit kauheen pahaa oloa ja muita oireita.
miten teillä noi lääkkeet vaikuttaa olotilaan muuten?
lääkäri laittaa kotia postissa miulle ton estolääkkeen reseptin mut en muista minkä sano nimeks..puhu jostain beetasalpaajasta ja et se hidastas sykettä ja saattaa laskee verenpainetta?!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
ite oon kokeillu nyt erilaisia kohtauslääkkeitä mut ei oo kaikista ollu edes apua. nyt oon ottanu migpriv jauhetta (veteen sekotettava) ja maxalt rapitab (suussa liukeneva) ni näistä ei oo tullu mitään sivuoireita mut ei kyl aina hirveen tehokkaitakaan oo olleet :( osasta lääkkeistä on tullu sit kauheen pahaa oloa ja muita oireita.
miten teillä noi lääkkeet vaikuttaa olotilaan muuten?
lääkäri laittaa kotia postissa miulle ton estolääkkeen reseptin mut en muista minkä sano nimeks..puhu jostain beetasalpaajasta ja et se hidastas sykettä ja saattaa laskee verenpainetta?!
Olisko ollu Propral? Sitäkin on eri vahvusina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Akupunktio. Siitä on ollut eniten apua. Tripta- mikä-lie-ryyni estolääkkeenä on myös toiminut aika hyvin. Kohtaukseen kofeiinia ja Miranaxia tai Caffergotia, jos kotona on ollut. En tiedä, saako Suomesta.

Mutta äijä pysyi oireettomana vuosia akupunktiolla.
Mulla ei ollut tosta mitään apua, voi kun olis, siis tuosta akupunktiosta.. :/ Olisko ollut triptyl? Sitä ainakin itse kokeilin, ei toiminut sekään...Nyt estona atacand 8mg, tosin laskee verenpaineeen tosi alas, joten huimausta on tullut, mutta se nyt on pientä niihin kohtauksiin verrattuna.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
ite oon kokeillu nyt erilaisia kohtauslääkkeitä mut ei oo kaikista ollu edes apua. nyt oon ottanu migpriv jauhetta (veteen sekotettava) ja maxalt rapitab (suussa liukeneva) ni näistä ei oo tullu mitään sivuoireita mut ei kyl aina hirveen tehokkaitakaan oo olleet :( osasta lääkkeistä on tullu sit kauheen pahaa oloa ja muita oireita.
miten teillä noi lääkkeet vaikuttaa olotilaan muuten?
lääkäri laittaa kotia postissa miulle ton estolääkkeen reseptin mut en muista minkä sano nimeks..puhu jostain beetasalpaajasta ja et se hidastas sykettä ja saattaa laskee verenpainetta?!
Olisko ollu Propral? Sitäkin on eri vahvusina.
Mul on totakin ollut, ei auttanut.. Joo, mä oon siis kokeillut vähän kaikkea, nyt on onneks löytynyt mulle sopiva lääke..
:snotty:
 
kokemuksia
Beetasalpaaja Atacand ei auttanut (ja laski pulssin liian alas)
e-pillerien lopettaminen ei auttanut
Klotriptyl Mite ei auttanut
Akupunktio ei auttanut (6 kertaa)
Psykoterapia (3 vuotta) ei auttanut

Mikä auttoi: gradun valmistuminen. Sitä ennen 1-4 kohtausta viikossa ja valmistumiseni jälkeen tuli 6 kk tauko migreeneihin. Sen jälkeen (stressaava työ?) kohtauksia ollut 0-2 kuukaudessa.

Raskaaksitulokaan ei auttanut eli mun migreeni ei ole hormonaalista ilmeisestikään.

Itse yhdistän migreenini täysin omiin vaatimuksiini itseäni kohtaan ja suoriutumiseen. Voipi olla, että ilman käymääni pitkää terapiaa kohtauksia olisi ollut paljon enemmän, ken tietää.

Onneksi on toimiva täsmälääke (Sumatriptan), jota tosin nyt raskaana ollessa en voi käyttää.

 

Yhteistyössä