Migreeni raskausaikana

Onko täällä kohtalotovereita, joiden migreeni on pahentunut/pysynyt ennallaan raskausaikana? Itsellä menossa raskauden toinen kolmannes, ja noin rv 12 jälkeen olen kärsinyt kovista päänsäryistä. Välillä särky oli lähes jatkuvaa, silloin tällöin päivä taukoa. Hetken aikaa olin parempana, kun taas tällä viikolla on ollut todella kovia kohtauksia. Varmaan hellekin vaikuttaa.

Alkuun söin ihan panadol + ibuprofeeniyhdistelmää, sitten lääkäri määräsi Panacodia. Otin "hierontakuurin", joka auttoi hetkellisesti. Kokeilin myös akupunktiota, joka pahensi migreeniä.

Miten te muut pärjäilette ja mitä lääkärit/neuvola on ohjeistanut? Aiemmin mulla on naprokseeni auttanut pitkiin migreenijaksoihin ja tänään, vastoin ohjeita, päädyin Miranaxin ottamaan. Naprokseenista on ollut yleensä pitkäaikainen apu, joten täytyisi kysyä lääkäriltä onko se silloin tällöin käytettynä haitallista.
 
Heippa, eikö täsmät auta? On olemassa täsmälääke sumatriptaani, jota monet käyttää myös raskauden aikana. Voit kysyä lisää teratologisesta tietopalvelusta, myös Miranaxista, jota sinuna en nyt ottaisi enää yhtään ominpäin.

Itselläni migreeni katosi raskauden ajaksi mutta tuli tutustuttua etukäteen asiaan, kun niin pelotti mitä tuleman pitää.
 

Yhteistyössä