migreenilääkitys..kertokaa

Siis kertokaa mulle jos vaan satutte tietään tai on omakohtaista kokemusta,että onko migreeniin mitään lääkettä raskauden aikana?Siis tarkoitan että oikeen migreeniin tarkoitettua lääkettä eikä mitään pelkkää särkylääkettä.Mulla on ihan hirveetä,ku harva se päivä tulee migreeni kohtaus ja pääsärky on muuten ihan joka päiväistä nyt taas odotus aikana.Viikkoja nyt 23 ja tuntuu etten mä kestä enää millään loppuun saakka tätä pääkipua.Hermoille rupee käymään :'( se alkaa heti aamulla ja kestää pitkin päivää ja neuvolaskin vaan käsketään ottaa pandolia..no eihän se mitään auta!!kertokaa mulle että meenkö mä lääkärin vastaanotolle ja pyydän jotakin vahvempaa jota kummiskin vois syödä odotusaikana!!
 
Tsekkaa lääkäriltä mutta,

olen jo RV 38,
olen ottanut 4-5 Miranaxia raskuden aikana (osasta kohtauksista selvisin parasetamolilla)- nyt äpolilla lekurin kommenteista ymmärsin, ettei enää vko 32 jälkeen ainakaan itsekseen saisi noita ottaa. mahdollisesti hätätilanteessa sairaalassa ja valvonnassa - kun vauvaa voidaan seurata . Ihan lopussa voi aiheuttaa hengitysvaikeuksia vauvalle.
Muutoin - ohje on kai ottaa 1 g , eli 2* 500mg parasetamolia migreeniin ?
Tarvittaessa lekuri kai voi määrätä Panacodia - vahvennettu versio ?

Mun mig on sellainen puutumis, näköhäiriö - vähän afasia-oireinen inhotus - pänsärky ei edes ole pahin.
Ja pimeässä lepo ja kaikki normaalit pitää käyttää nopsempaan - mulla laukaisija on usein joku valo, esim kirkas auringonpaiste.
Saati sitten nää loppuraskueden ihanat univelat ja huonot nukkumiset - totta hemmetissä ne stimuloi migreeniä...

tsemiä...

-papu & viola auroora RV 38
 
Mulla on migreeni lääkitys, mutta sitä ei saa käyttää raskauden aikana tai lääkäri kielsi sitä ottamasta nyt kun olen raskaana.. Tästä syystä neuvolan lääkäri määräsi mulle panacodia, joka ei mulla auta kohtaukseen.
Viime raskaudessa kävin äitiyspolilla, kun kohtaus tuli ja sain tramalia valvonnassa, mutta eipä sekään vienyt kipua kokonaan pois.
Kannataa kuiteski sinun kysellä lääkäreiltä, jospa löytys joku mikä auttas.
 
Multa kiellettiin ehdottomasti Imigranin käyttö vaikka olisi miten paha kohtaus. Eikä mitään muutakaan ole mitä saisi käyttää ja neurologi sanoi, ettei panadolit tai codit auta migreeneihin. No kumpaakin olen kokeillut ja ei ne ainakaan mulla juuri auta. J
Joku estolääke on olemassa mitä neurologilta saa, mutta sitäkään eivät mielellään anna raskaana olevalle. Tämänkin se mun neurologi kertoi. Että jos kohtauksia on ihan joka viikko raskaana, niin sitten sitä voidaan kokeilla.
Terveyskeskuslääkärit tai neuvolan tädit ei varmaan edes tiedä näistä lääkkeistä, joten kysy yksityiseltä apua.
Meidän terveyskeskuksen lääkärit eivät ainakaan ymmärrä koko migreenistä mitään :kieh:
Toivottavasti saat avun pian :hug:
 
saritaregina: mulla ihan samanlaista. Kirjottelinkin jo tuohon toiseen ketjuun, mutta laitetaas tännekin. Muutama päivä on välillä ihan ok olo ja sitten taas joka päivä useampi päivä peräkkäin pääkipeänä. Ja se on sellaista, ettei mitään pysty tekemään. Sängyssä maataan ja välillä oksennellaan...

Mulle on lääkärit sanoneet, ettei migreenilääkkeitä saa käyttää eli ainoastaan parasetamolivalmisteet. Mulla ne ei auta mitään. Kokeilin myös Panacodia, eikä sekään auttanut. Ja turhaan ei viitsi syödä, koska ei niistä hyötyäkään ole. Useimmiten tulee kyllä oksennettua uloskin.

Nyt sain lähetteen äitipolille, jossa katsotaan olisiko estolääkitys aiheellista aloittaa. Kai nämä ovat niitä beetasalpaajia, jotka laskevat verenpainettakin. Kummastuttaa kyllä, jos niitä määrätään kun luin tuon Srömsön tekstin: "Joku estolääke on olemassa mitä neurologilta saa, mutta sitäkään eivät mielellään anna raskaana olevalle."

Pitäisiköhän itsekin varata suoraan neurologille aika....?
 
Vastaan tännekkin. Kirjoitin sinne toiseen ketjuun mitä omalla kohdalla on ollut kokemuksia.
Imigrania EI saa käyttää raskaana. Se estolääke löytyy googlettamalla raskaus ja migreeni. Nimeä en taaskaan muista, vaikka just itekkin sen googletin.
En ole siihen ite joutunut turvautumaan, kun mulla mennytkin niin, että raskaana tilanne onkin paljon lieventynyt. Mutta neurologit varmasti sen lääkkeen tietää ja tuntee.
 

Yhteistyössä