Mihin aikaan ottaisitte vielä vieraita vastaan?

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Lapsiperheet, joissa pieniä lapsia. Onko teidän mielestä sopivaa tulla kyläilemään vielä myöhään illalla. Tunnen itseni vähän nipoksi, kun en kyllä mielelläni ota vieraita vastaan enää iltamyöhään.
 
..
no kyl meille on saanu tulla. esim veli n töissä 10-18 ni tulee aina vasta myöhällä. lasten iltarutiinit on tehty surutta ajallaan ja laitettu nukkumaan. sit jos on ollu lapsiperhe kylässä ni ei o omia laitettu nukkumaan, mutta nuo yleensä häipyykin puol ysiin mennessä.
 
23:15 taisi kello olla, kun meille muutama päivä sitten vieraita tuli.

Riippuu ihan siitä, kuka olisi tulossa, ja millainen fiilis mulla/miehellä on. Aina ei jaksa, mutta mukava seura on tervetullutta vaikka keskellä yötä. Miehen ystävistä monella on sellainen työaikakin, etteivät he millään ehtisi kylään ennen iltakymmentä.

Meillä on Välimeren tyyliin sellainen let's go-meininki näidenkin asioiden suhteen.
 
"vieras"
Meille saa tulla myöhään. Monesti oikein sovitaan, että vieraat tulee vaikka kahdeksalta. Lapset ehtii olla hetken vieraiden kans ja sitten menevät nukkumaan. Aikuiset saa jatkaa iltaa ihan rauhassa.

Ollaan opetettu lapset siihen, että kun on aika mennä nukkumaan, silloin mennään. Jos on aamuvuoro edessä, sitten en halua myöhäisiä vieraita.
 
Meille voi tulla mihin aikaan vaan, miehen sisaruksia 11 ja ne voi ovesta astella kun siltä tuntuu oli sitten aamuyö tai päivä.. mielestäni sen kodikkaampaa ja mukavampaa kun on paljon porukkaa ja elämää talossa. mitä sillä on väliä vaikka onkin pieniä lapsia ja vieraita tulisi myöhään?
 
"Squeeze"
Arkena ei 20 jälkeen oteta vieraita, tosin eipä kukaan oo yrittänytkään. Viikonloppuna ei kellolla väliä. Tosin yleensä vieraat tulee ajoissa, että ehditään pitään hauskaa yhdessä kunnolla. :)
 
"aloittaja"
Saa meillekin tulla, vaikka vielä kahdeksalta, mutta jos varta vasten halutaan tulla myöhään esim. kymmenen jälkeen. Meillä ei mene niin, että aikuiset saa jatkaa rauhassa, koska vauva herää jatkuvasti. Illan- tai yöistujaisten jälkeen olen perseeseen ammuttu karhu, koska oon väsynyt muutaman tunnin yöunien jälkeen, rytmi menee sekaisin ja saan migreenikohtauksen. Eri elämäntilanteessa oleva ei ehkä ymmärrä, kyllä mäkin ennen jaksoin kiekkua neljään-viiteen aamulla ja mennä seiskaksi töihin, mutta ei ollut silloin lapsia.
 
vv
Riippuu toki viraista mutta periaatteessa milloin vain saa tulla. Lapsi menee nukkumaan puolikahdeksan, mutta ei meitä haittaa vaikka joku tulee vasta sen jälkeen, varsinkin jos lapsi on jo nukahtanut. Omat vanhempani ja sisaruksnei saattavat piipahtaa mitä omituisimpaan aikaan, kun ovat ohikulkumatkalla tai menossa tai tulossa lentokoneesta tai tarvivat yöpaikan esim. seuraavan aamun kokousta varten 8asuvat siis kaikki eri kaupungissa kuin me). Viimeksi isäni tuli klo 23 torstai-iltana, kun hänellä oli tiedossa kokous seuraavana aamuna klo 9. Kotoa olisi joutunut lähtemään jo viideltä ajamaan ja päivän työt olivat venyneet sen verran pitkään ettei ehtinyt aiemmin meille. Nyt sovittiin vanhempieni kanssa, että tulevat tiistaina kuudelta aamulla aamiaiselle, kun heidän lentonsa lähtee meidän kaupungista puoli yhdeksän.
 
Mun sisko tulee usein vasta myöhemmin illalla, välillä tullut 23 kieppeilläkin ja ollaan istuskeltu pari tuntia. Ystäviä ja läheisiä on aina mukava nähdä ja jos nyt ei jotain elämää kaatavaa menoa ole seuraavana aamuna niin mitä väliä :) Meillä on aina ollut hyvin joustavat rytmit ja yllättävän vähän lapsiperheellistyminen sitä on muuttanut.
 
^^
Lapseni ovat jo isoja, ja heitä ei varmasti iltavieraat haittaisi, mutta minua senkin edestä. En halua vieraita enää edes seitsemältä illalla, minulle illat ovat hankalia, olen aamuihmisiä ja illalla vain hermostuisin vieraiden läsnäolosta.
 
"Jenis"
Mää oon sitte eri maata - meillä käy lapsiperhevieraat aina aamupäivästä, kun se passaa kaikkien rytmeihin parhaiten. Joskus käy ns. aikuisvieraita iltasella, mutta mä en kyllä jaksa juuri seurustella enää illasta. Pari huonosti nukkuvaa lasta, niin avot ;)
 
"vieras"
Meillä aloitellaan lasten iltarutiineja klo 20 aikoihin, joten aina toivon vieraiden poistuvan viimeistään siinä vaiheessa. Joskus joku on niihin aikoihin soitellut, että vieläkö voisivat poiketa käymään, mutta emme ole ottaneet vastaan niin myöhään. En edes jaksaisi alkaa seurustelemaan vieraiden kanssa niin myöhään (oon yleensä rättipoikkiväsy ilta-aikaan), saati alkaa ketään kestitsemään.
 
"aloittaja"
Löytyy siis samaa mieltä oleviakin, en itsekään voi vieraita ovelta pois ajaa, mutta jos puhelimessa niin sanon, että sopiiko vaikka huomenna päivällä, kun illat on hankalampia meillä ja tiedän, mitä siitä seuraa.
 
vvierass
Kyllä minua ketuttaisi, jos joku paukkaisi kylään klo 20.00, jos itellä on seuraavana aamuna herätys klo 4.45. Muutenkaan en tykkää iltaisin vieraista, viikolla pikin hampain hyväksyn, jos joku tahtoo välttämättä tulla meille. Klo 19.00 on sellainen raja, että sen jälkeen pitää vieraiden lähteä.

Viikonloppuisin on vähän eri asia, mutta silloinkin mieluummin päivällä ne vierailut. Minä haluan illalla olla rauhassa, käydä suihkussa, syödä iltapalaa ja rentoutua.
 
"aloittaja"
Te, ketkä olette sitä mieltä että aina voi tulla niin menettekö itse kylään kymmeneltä illalla ja lähdette kahden-kolmen aikoihin, kun tiedätte, että toisilla aamulle aikaisin herätys?

Epäilen, että aina voi tulla mielipiteen omaaville oikeasti tulee joku kylään silloin, kun itse on jo nukkumassa.
 

Yhteistyössä