Mihin aikaan teillä tulee joulupukki aattona?

  • Viestiketjun aloittaja pukkikolkutin
  • Ensimmäinen viesti
pukkikolkutin
Meille tulee klo 17.30-18.00

Olin yllättynyt, kun pukkia tilatessani kuulin, että yleisin aika jolloin pyydetään on kolmen ja neljän välillä. Meillä käynyt yleensä kuuden ja seitsemän välillä.
 
J-t harmaana
Meille ei tuu pukkia, tuo vaan lahjat oven taakse. MEillä likat pelkäis kuollakseen jos sisälle asti tulis. Mutta lahjat annettaan jo varmaan hyvissä ajoin päivällä että ehtivät sitte leikkiäkin niillä ennen nukkumaanmenoa. Nukkumaan kun menevät jo siinä seitsemän maissa.
 
"vieras"
Meille ei tule oikeasti pukkia, mutta viiden tienoilla jaamme lahjat. Kalevan haastattelun mukaan suosituin ajankohta olisi 16-17. Voihan tossa toki paikkakuntakohtaisia eroja olla.
 
Tulee sen jälkeen kun ollaan syöty eli samoihin aikoihin kuin ap:lle. Joka vuosi sama aikataulu. En ihan ymmärrä missä välissä niissä perheissä syödään, jos pukki tullee jo iltapäivällä? Itse haluan että lapsetkin rauhoittuvat syömään ja ei kyllä onnistu jos lahjat polttelee olkkarissa.
 
"vieras"
Meille ei tule pukkia. Lahjat jaetaan varmaan kuuden aikoihin. Vanhempani eivät ymmärtäneet, että miksi emme vieta joulua heillä. He jakavat lahjat vasta klo21 ja ruoka syödään klo18. Meillä on 3 lasta, 8v, 7v ja 1v, ja lasten kannalta olisi kiva jos lahjoja ei tarvitsisi odottaa yhdeksään asti. Vanhempani eivät halua poiketa rutiineistaan, joten me sitten olemme kotona.
 
"vieras"
En ihan ymmärrä missä välissä niissä perheissä syödään, jos pukki tullee jo iltapäivällä? Itse haluan että lapsetkin rauhoittuvat syömään ja ei kyllä onnistu jos lahjat polttelee olkkarissa.
Me just keskustelimme miehen kanssa joulunviettotavoista lapsuudessa ja heillä jaettiin lahjat jo kolme aikaan. Joulu"päivällinen" syötiin klo 13-14. Keskustelu lähti siitä kun mietimme miten itse toimisimme nyt kun ensimmäisen kerran olemme kotona joulun ja tuo oli hänelle esimerkki miten ei ainakaan aikatauluteta.
 
"mami"
... meillä joulupukki tulee (kala)lounaan jälkeen eli klo 13. Haluttiin aikaisin, koska kohtuullisen villi 4-vuotias on nyt jo niin täpinöissä, että taitaa jouluaatto olla kaikille kivempi päivä noin... :) Saa sitten leikkiä uusilla leluillaan/lukea kirjaa/katsoa videota/kiikaroida (kiikarit ykköstoive) rauhassa iltapäivän ja illan.

Varsinainen jouluruoka (kinkut, laatikot yms.) syödään sitten joskus 17 aikaan. Ollaan jo parikymmentä vuotta tehty vanhempieni kanssa noin: kalaa päivällä, muita jouluherkkuja illalla - ei tule ihan liian ähky olo.
 
"vieras"
Miten ihmeessä, jos pukki tulee kolmen-neljän aikaan, niin mihin aikaan syödään jouluruoka??? Kuulostaa minusta hankalalta ajalta, mutta on sitten suosituin???

Meillä käy 18 aikaan.
 
17.45.
Aikaa varattu 45 minsaa ajatellen sitä, että hevonen ja reki ehkä lopulta kuitenkin kiinnostavat pikkkulapsia enemmän kuin pukki ja tuomisensa. Eli potentiaalisesti voi päästä ratsastamaan tai rekiajelulle (jälkimmäinen suotavampi ettei vetäjiä turhaan stressattaisi "asunvaihdoilla")

:)
 
"vieras"
Meillä käy pukki jo yöllä nakkaamassa lahjat kuusen alle. Päivä sitten jännitetään ja lapset käy paketteja hypistelemassä. Syödään yhdistetty lounas/päivällinen eli jouluateria n. klo 14 ja sen jälkeen sitten avataan lahjat.
 
"vieras"
17.45.
Aikaa varattu 45 minsaa ajatellen sitä, että hevonen ja reki ehkä lopulta kuitenkin kiinnostavat pikkkulapsia enemmän kuin pukki ja tuomisensa. Eli potentiaalisesti voi päästä ratsastamaan tai rekiajelulle (jälkimmäinen suotavampi ettei vetäjiä turhaan stressattaisi "asunvaihdoilla")

:)
Hevonen??! Vittu hommaa poro, niin meilläkin tehdään ja en haluaisi pilata lasten joulua tuomalla hevosen pihalle.
 
Tulee sen jälkeen kun ollaan syöty eli samoihin aikoihin kuin ap:lle. Joka vuosi sama aikataulu. En ihan ymmärrä missä välissä niissä perheissä syödään, jos pukki tullee jo iltapäivällä? Itse haluan että lapsetkin rauhoittuvat syömään ja ei kyllä onnistu jos lahjat polttelee olkkarissa.
Meillä syödään riisipuuroa 11 pintaan ja varsinainen ruoka n. 17-18 aikaan.
Pukki tulee 14-15.

Mä haluan syödä rauhassa.
Siitä ei tule meillä mitään, jos kersat intopinkeänä odottaa joulupukkia.

Kun se pukki piipahtaa ja lahjat jaetaan jo ajoissa, niin ehtivät ipanat aikansa niiden pakettien kanssa touhutakin. Sitten malttavat syödä sen minkä syövät ja jatkavat omia touhujaan, ja me aikuiset saadaan syödä ja seurustella pöydässä kaikessa rauhassa.
 
lucifer
19.30 kuten joka joulu.
jouluruoka syödään yhden jälkeen, sitten nukutaan, ulkoillaan, katsotaan lastenohjelmia. saunotaan juuri ennen pukin tuloa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
hooooooo
[QUOTE="vieras";27731796]Miten ihmeessä, jos pukki tulee kolmen-neljän aikaan, niin mihin aikaan syödään jouluruoka??? Kuulostaa minusta hankalalta ajalta, mutta on sitten suosituin???

Meillä käy 18 aikaan.[/QUOTE]

Ai niinku sun mielestä on täysi mahdottomuus syödä pukin käynnin jälkeen? Teilläkö pärjää lapset sitten klo 17 syödyllä ruoalla koko loppuillan, eivätkä syö enää mitään sen jäljeen? Hei järki käteen. Miksei voi syödä pukkikäynnin jälkeen?

Meillä isäntä menee tähän kylille heittämään pukkikeikkaa. Suosituimmat ajat oli 16-18.30 välillä. Mun mielestä se on ihan käsittämätöntä, ettei kukaan halunnut pukkia ennen klo 16, mun mielestä ne on niitä parhaita aikoja, koska silloin lapset ehtivät leikkiä vielä leluillaan. Jos pukki tulee vaikka klo 18.30, niin siinähän alkaa jo iltatoimet saman tien.

Meillä menee jouluaaton kuvio todennäköisesti niin, että isäntä käy meillä pukkina joskus klo 13. Sen jälkeen varmaan klo 14 syödään ja sitten isäntä lähtee klo 16 pukkikeikoille ja palaa sieltä joskus 19 maissa. Sitten saunotaan ja kersat nukkumaan.
 
Meillä syödään jouluruoka noin. 15.00 ja pukki käy tuomassa lahjat ovelle siinä 17.00 aikaan. On aina lapset jaksaneet hyvin odottaa.

Muoks. ja mun mielestä niillä uusilla leluilla leikkimiseen ei aattona tarvi 1-2h enempi keretä leikkimään. Onhan siinä vielä koko loppuelämä aikaa nillä leikkiä. Ja kaikilla ei ala iltatoimet muutenkaan jo 18.30.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä