Mihin aikaan teillä tulee joulupukki aattona?

  • Viestiketjun aloittaja pukkikolkutin
  • Ensimmäinen viesti
Silloin kun pukki kävi ihan oikeesti, tuli aina noin klo 16. Nyt pukki käy silläaikaa lahjat tuomassa kuusen alle kun ollaan hautuusmaalla. Eli noin klo 14-16 välillä.

Aamulla syödään puuro n.7.30-8.30 ja jouluateria klo 12-13. Jostain syystä nämä ei nuku niin kovin pitkään (etenkään aattona). Arkisin herätään aina 6-6.30.

Ihanaa sit se ilta viettää niiden lahjojen kanssa, pelaillaan ja herkutellaan ja leikitään jne.

Niin ja se kuuluu asiaan että ens ahdetaan maha ähkyyn jouluruokaa ja heti perään lähetään kävelylle :D
Joka vuos aattelen että nyt en syö niin paljoo, ei tartte valittaa kävellessä, mutta aina se vaan menee toisin :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
hooooooo
Meillä syödään jouluruoka noin. 15.00 ja pukki käy tuomassa lahjat ovelle siinä 17.00 aikaan. On aina lapset jaksaneet hyvin odottaa.

Muoks. ja mun mielestä niillä uusilla leluilla leikkimiseen ei aattona tarvi 1-2h enempi keretä leikkimään. Onhan siinä vielä koko loppuelämä aikaa nillä leikkiä. Ja kaikilla ei ala iltatoimet muutenkaan jo 18.30.
No en kai mä missään väittänytkään, että meillä tai kaikkialla alkais iltatoimet klo 18.30. Vaan sanoin, että jos pukki tulee vaikka 18.30, ja esim. poistuu talosta klo 19, jonka jälkeen lahjat avataan ja niintä ihastellaan ja vihastellaan, niin kyllä siinä talosta huolimatta pitää alkaa melko pian jo iltatoimille. En tarkoittanut että iltatoimet alkais 18.30. Vaan että jos lahjat on avattu vaikkapa 19.30 mennessä, niin kyllä varmasti suurin osa lapsiperheistä aloittaa ihan normaalit iltatoimet noihin aikoihin. Meillä ei ainakaan voi ottaa mitään poikkeuskäytäntöä joulun vuoksi, että mentäis nukkumaan myöhemmin. Koska meillä kun sattuu lapsilla olemaan unirytmi. Sitä paitsi nautin, kun lapset nukahtaa, mulle ainoa hetki olla isännän kans kaksistaan tai aikuisporukalla. Joten en kyllä aattonakaan tieten tahtoen venytä lasten nukkumaan menoa.
 
"vieras"
Ai niinku sun mielestä on täysi mahdottomuus syödä pukin käynnin jälkeen? Teilläkö pärjää lapset sitten klo 17 syödyllä ruoalla koko loppuillan, eivätkä syö enää mitään sen jäljeen? Hei järki käteen. Miksei voi syödä pukkikäynnin jälkeen?

Meillä isäntä menee tähän kylille heittämään pukkikeikkaa. Suosituimmat ajat oli 16-18.30 välillä. Mun mielestä se on ihan käsittämätöntä, ettei kukaan halunnut pukkia ennen klo 16, mun mielestä ne on niitä parhaita aikoja, koska silloin lapset ehtivät leikkiä vielä leluillaan. Jos pukki tulee vaikka klo 18.30, niin siinähän alkaa jo iltatoimet saman tien.

Meillä menee jouluaaton kuvio todennäköisesti niin, että isäntä käy meillä pukkina joskus klo 13. Sen jälkeen varmaan klo 14 syödään ja sitten isäntä lähtee klo 16 pukkikeikoille ja palaa sieltä joskus 19 maissa. Sitten saunotaan ja kersat nukkumaan.
Minä taas en ymmärrä, miksi sen pukin pitäis tulla ennen ruokaa! Meillä on aina ollut ruoka klo 15-17 ja pukki sitten sen jälkeen 17-18. Ja iltapala syödään jouluaattonakin, eihän lapsia nyt nälässä pidetä jouluruuan jälkeen jos tulee nälkä! :D

Ja hyvin ehtii lapset leluillaan leikkiä illalla ennen nukkumaanmenoa, eipähän "kulu" lelut kerralla kun on pitkä loma edessä ja monta päivää aikaa niihin leluihin rauhassa tutustua :)
 
"vieras"
No en kai mä missään väittänytkään, että meillä tai kaikkialla alkais iltatoimet klo 18.30. Vaan sanoin, että jos pukki tulee vaikka 18.30, ja esim. poistuu talosta klo 19, jonka jälkeen lahjat avataan ja niintä ihastellaan ja vihastellaan, niin kyllä siinä talosta huolimatta pitää alkaa melko pian jo iltatoimille. En tarkoittanut että iltatoimet alkais 18.30. Vaan että jos lahjat on avattu vaikkapa 19.30 mennessä, niin kyllä varmasti suurin osa lapsiperheistä aloittaa ihan normaalit iltatoimet noihin aikoihin. Meillä ei ainakaan voi ottaa mitään poikkeuskäytäntöä joulun vuoksi, että mentäis nukkumaan myöhemmin. Koska meillä kun sattuu lapsilla olemaan unirytmi. Sitä paitsi nautin, kun lapset nukahtaa, mulle ainoa hetki olla isännän kans kaksistaan tai aikuisporukalla. Joten en kyllä aattonakaan tieten tahtoen venytä lasten nukkumaan menoa.
No on meidänkin lapsilla unirytmi :) Mutta ei se unirytmi nyt yhdestä valvomisesta ole koskaan seonnut. Ja jää siltikin miehen kanssa kaksinoloaikaa, kun ei malteta koskaan jouluaattona mennä ajoissa nukkumaan :)
 
"vakiovieras"
Meillä syödään riisipuuroa 11 pintaan ja varsinainen ruoka n. 17-18 aikaan.
Pukki tulee 14-15.

Mä haluan syödä rauhassa.
Siitä ei tule meillä mitään, jos kersat intopinkeänä odottaa joulupukkia.

Kun se pukki piipahtaa ja lahjat jaetaan jo ajoissa, niin ehtivät ipanat aikansa niiden pakettien kanssa touhutakin. Sitten malttavat syödä sen minkä syövät ja jatkavat omia touhujaan, ja me aikuiset saadaan syödä ja seurustella pöydässä kaikessa rauhassa.
Meillä ihan sama aikataulu ja hyväksi koettu. Lisäksi lapset niin pieniä että menevät pian illallisen jälkeen nukkumaan. Ehtivät näin leikkiä jo aattona leluillaan ja malttavat käydä nukkumaan.
 
"vieras"
Ai niinku sun mielestä on täysi mahdottomuus syödä pukin käynnin jälkeen? Teilläkö pärjää lapset sitten klo 17 syödyllä ruoalla koko loppuillan, eivätkä syö enää mitään sen jäljeen? Hei järki käteen. Miksei voi syödä pukkikäynnin jälkeen?

Meillä isäntä menee tähän kylille heittämään pukkikeikkaa. Suosituimmat ajat oli 16-18.30 välillä. Mun mielestä se on ihan käsittämätöntä, ettei kukaan halunnut pukkia ennen klo 16, mun mielestä ne on niitä parhaita aikoja, koska silloin lapset ehtivät leikkiä vielä leluillaan. Jos pukki tulee vaikka klo 18.30, niin siinähän alkaa jo iltatoimet saman tien.

Meillä menee jouluaaton kuvio todennäköisesti niin, että isäntä käy meillä pukkina joskus klo 13. Sen jälkeen varmaan klo 14 syödään ja sitten isäntä lähtee klo 16 pukkikeikoille ja palaa sieltä joskus 19 maissa. Sitten saunotaan ja kersat nukkumaan.
Ei kovin kivalta jouluaatolta kuulosta, että isä lähtee hauskuuttamaan toisia lapsia ja omat lapset kotona. Parhaat hetket ne, kun lapset saavat lahjansa ja innoissaan leikkivät, ja isä sitten häipyy.
 
vbn
Tulee sen jälkeen kun ollaan syöty eli samoihin aikoihin kuin ap:lle. Joka vuosi sama aikataulu. En ihan ymmärrä missä välissä niissä perheissä syödään, jos pukki tullee jo iltapäivällä? Itse haluan että lapsetkin rauhoittuvat syömään ja ei kyllä onnistu jos lahjat polttelee olkkarissa.
Meillä taas rauhottuminen joulupöytään ei onnistunut alkuvuosina ollenkaan, kun lapset vaan koko ajan odotti, että koska se pukki tulee.

Sitten kerran kokeiltiin niin päin, että ensin pukki ja sitten vasta ruoka ja se on toiminut TOSI paljon paremmin.

Tänä vuonna aaton aikataulu siis seuraava:
klo 11.30 joulupuuro
(sen jälkeen kuopus päiväunille)
klo 14.30 joulukirkko
klo 15.30 välipala
klo 16.00 pukki
N klo 18 tai 18.30 jouluateria
 
hooooooo
[QUOTE="vieras";27732507]Ei kovin kivalta jouluaatolta kuulosta, että isä lähtee hauskuuttamaan toisia lapsia ja omat lapset kotona. Parhaat hetket ne, kun lapset saavat lahjansa ja innoissaan leikkivät, ja isä sitten häipyy.[/QUOTE]

kateellinen? Kateellinen siitä, että isukki saa tienattua pari ylimääräistä satasta, joilla voi lapsille ostaa vielä jotain extrakivaa?
Kärsiikö ne lapset siitä, jos isällä on muutenkin joululoma 1,5 viikkoa ja se käy aattona pari tuntia pois? Eihän tässä pian uskalla ees paskalle mennä, kun ne varmaan kärsii siitäkin, jos oven pistää kiinni. Tuskin edes ehtivät huomata, että isä on poissa.
 
Yleensä se on tullut 18 aikaan, mutta tänävuonna mahtaa tulla joskus 15 aikaan. Syynä se että nykyään tuo sälli simahtaa illalla suht aikaseen ja näin ollen ehtii leikkiä lahjoillaan paremmin. Meillä poika ei edes syö juur mitään ennen pukin tuloa, saapa sen sitte joulupöytään kunnolla kun ei tarvi jännää enää. Ei se mitään haittaa ja sekota että saa lahjat ennen aattopöytää.
 
dgd
kateellinen? Kateellinen siitä, että isukki saa tienattua pari ylimääräistä satasta, joilla voi lapsille ostaa vielä jotain extrakivaa?
Kärsiikö ne lapset siitä, jos isällä on muutenkin joululoma 1,5 viikkoa ja se käy aattona pari tuntia pois? Eihän tässä pian uskalla ees paskalle mennä, kun ne varmaan kärsii siitäkin, jos oven pistää kiinni. Tuskin edes ehtivät huomata, että isä on poissa.
Oot ihan oikeessa. Mutta kun nykyään pitäs koko perheen nyhjöttää kylki kyljessä koko ajan jotta kaikilla olis niin mukavaa...
 
Ja nimenomaan 5v toive kuului tänävuonna niin että ollaan aatto kotona ja hän leikkii uusilla leluilla. Aina se ilta tuntuu jäävän kesken jos lahjat saa vasta illalla. Sama oli meillä lapsuuskodissa että pukki tuli iltapäivästä ja sitten myöhemmin kun oltiin jo isompia. Aivan hyvin toimi.
 
tää joulu on vähän erilainen siinä mielessä että mun vanhempien luokse ei tule mun kummatkaan iso siskot. toisella niistä on 3 lasta. niitä ja näitä mun lapsia varten pukkia olis jompi kumpi pikku veljistä esittänyt. mut sanoin suoraan nyt sitten äidilleni että ei tota 2v ja 4kk vanhojen lasten vuoks tartte mitään showta pistää pystyyn, toi 2v on vast nyt alkanu pääsemään kuorestaan ulos niin aika nopeesti luikahtais mun taakse piiloon jos sisälle rynnistäis isomahanen kuuraparta :D vaikka nämä pikkuveljieni järkkäämät pukki esitykset ovatkin olleet hienoja :D muina vuosina on lahjat jaettu klo15-17 välillä.
 
"Vieras"
Tänävuonna neljän kieppeillä, aikaisemmin kahden kieppeillä. Ja tosiaan tulee joulurauha kun lapset rauhoittuvat :) jouluruokailu, joulusauna, haudoilla käynti ym. Jää sit illaks.
 
"vieras"
Meillä pukki on käynyt klo 18-19 aikoihin, entiedä saadaanko tänä joulu ketään pukiksi. Jos ei niin lahjat ilmestyvät ovelle tuohon aikoihin. Ennen lahjoja käydään saunassa ja juodaan kahvit. Meillä jouluaattona yleensä valvotaan paljon pidempään kuin yleensä joten lapsilla on hyvin illalla aikaa niitä lahjoja tutkia.
 

Yhteistyössä