Mihin kesälomalla lasten kans, ehdotelkaa!!

  • Viestiketjun aloittaja loman tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti
loman tarpeessa
Asutaan suurinpiirtein keskellä suomea. Oon raskaana joten se rajoittaa meidän matkakohteita ja mieskään ei oo mitenkään innokas käymään huvipuistolaitteissa.
Edellisinä kesinä ollaan käyty vaasalandiassa, poweparkissa, lintsillä, korkeasaaressa, muumimaailmassa.
Tänä kesänä ei myöskään ole varaa ihan hirveän kalliisiin matkoihin ja monen yön hotellimajoituksiin.
Suomessa on varmasti jotain pienimuotoisempaakin tekemistä kuin nuo huvittelupaikat, mutta niitä kun ei niin mainoteta niin ei niistä tiedäkkään.
Lapset on 9v ja 7v.

Mulla pää lyö ihan tyhjää joten ehdotelkaa te! Onko pohjoisessa jotain tekemistä tällaselle perheelle?
 
Kannattaa kattoa mitä lähiseudulla on, itelle tuo alue on vierasta. Olen itsekin raskaana, aika lopuillaan sen kanssa jo. Isäntä vie lapset jussina Seurasaareen, käyvät kahtena päivänä Linnanmäellä ja sitten muu aika menee ihan kotona köllötellen luultavasti.
 
Itä-Suomessa Punkaharjun lähellä leirintäalueen yhteydessä on Kesämaa-niminen huvipuisto. Tai ennemminkin vesipuisto. Siellä olemme pari kertaa viettäny kivan kesäpäivän. Ympäristö on hyvin luonnonkaunista, erityisesti Punkaharju.
 
ap..
Kyllä tän mahan kans alkaa olla jo rajoituksia. En ehkä enää sillon mihinkään kylpyläänkään viitsi mennä. Oon sillon 28-30 raskausviikolla. Harmi ettei aikaisemmin päästä reissuun. Nyt siis oon rv23.
Liikunta ei oo pahitteeksi, ainakin nyt teen vielä ihan normeja lenkkejä jalan ja pyörällä.
 
ap..
Alkuperäinen kirjoittaja Viinipyräle;28518925:
Itä-Suomessa Punkaharjun lähellä leirintäalueen yhteydessä on Kesämaa-niminen huvipuisto. Tai ennemminkin vesipuisto. Siellä olemme pari kertaa viettäny kivan kesäpäivän. Ympäristö on hyvin luonnonkaunista, erityisesti Punkaharju.
Tänään just katoin tuota punkaharjua kun liiton kautta sais edullisesti mökkejäkin, jos siis vielä niitä vapaana
 
  • Tykkää
Reactions: Viinipyräle
040608
Ähtäri.
Jyväskylän lähellä Kallioplanetaario.
Ranua.
Oulussa Hailuoto, aivan mielettömän hieno paikka. Mahtava uimaranta ihan siellä saaren päässä. Oulussa Tiedemaa (?). Oulun Eden.
 
"vieras"
Rannikkoa pitkin ylöspäin. Vaasa - Kokkola - Kalajoki - Raahe - Oulu

Kulttuuria, museoita, kylpylöitä, hiekkarantoja, huvi/teemapuistoja, historiaa, nähtävyyksiä, kalapaikkoja....
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28519162]Rannikkoa pitkin ylöspäin. Vaasa - Kokkola - Kalajoki - Raahe - Oulu

Kulttuuria, museoita, kylpylöitä, hiekkarantoja, huvi/teemapuistoja, historiaa, nähtävyyksiä, kalapaikkoja....[/QUOTE]

Sitte vielä kävästä Tornion kautta naapurimaan puolella ikeassa ja candyworldissa.
 
"äiree"
Puuhapuiston nimi on Veijari ja se löytyypi Saarijärveltä

Tämä ei varmaan sinun lomasuunnitelmiisi kuulu, mutta itse ajattelin perheeni kanssa, että jospa ajeltaisiin tänä kesänä rannikkoteitä tyyliin Eurajoki, Rauma, Pyhäranta, Uusikaupunki, Taivassalo, Kustavi, Iniö, Houtskari, Korppoo, Nauvo ( piipahdus Seilin saarella ), Parainen ja Turku.
 
ap..
Ihan hyviä vaihtoehtoja, viime kesänä ajettiin tuota rantaa pitkin vaasaan, kalajoella ollaan käyty ja syksyllä tyttö kävi kalajoen sanifanissa.
Ähtärissä käytiin kolme vuotta sitten.

Tietoa onko kuusamossa tai vuokatissa päin mitään mitä vois tehä? Siellä on kylpylä mutta voiko siellä tehä muuta kouluikäisten lasten kans??
 

Yhteistyössä