Mihin lahjoittaa TURUN seudulla vauvanvaatteita?

Ei UFF tai vastaava, vaan että menisi esim. jollekkin apua tarvitsevalle tällä seudulla? Vai ottaakos esim ns "ensikoti" näitä vastaan?

On siis enimmäkseen 70-86cm tyttöjen vaatetta, ei uutta (paitsi osa äp vaatteista jotka meillä jäi käyttämättä) mutta käyttökuntoista ja ehjää, pesunukkaa yms löytyy, ja saattaapi jotain tahrojakin olla mitkä ei pesussa ole lähteneet, mutta pestyjä siis ovat.

 
Just otin selvää tästä asiasta vähän aikaa sitten.. Laitoin sähköpostia Vaaka Ry:lle ja vastaukseksi sain:

Hei,

Kiitos viestistäsi! Vaakalla on yksi alueprojekti Turun suunnassa, jossa kerätään vauvakasseja Viipurin alueen lapsille. Vauvakassit toimitetaan perille yhteistyökumppanimme Vienon kammarin avustuksella. Mikäli haluat tähän keräykseen osallistua, voit lähettää vaatteet osoitteella:

Iira Koivisto
Vyyhtikatu 20
20660 Littoinen

Ystävällisin terveisin,

Paula Kärkinen, vaakapostista

www.vaaka.org


Eli veikkaisin että tässä tapauksessa kun asut sielläpäin, niin varmaan voit viedäkin ne vaatteet sinne. :)
 
Meiltäkin liikenis vaatteita kiertoon, mutta kun mä en saa mitään selkoa noista vaaka ry:n nettisivuista :kieh:

Siis mitä ne kerää ja minne ne pitää toimittaa?

Nyt siellä näyttää olevan joku pipo-projeksti meneillään, mutta ottaako ne tavallisia vauvanvaatteita vastaan ja jos niin toivovatko niiltä mitä? Siis pakkaanko niitä valmiiksi tietynlaisiin paketteihin, irtona vai mitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja whanna:
Just otin selvää tästä asiasta vähän aikaa sitten.. Laitoin sähköpostia Vaaka Ry:lle ja vastaukseksi sain:

Hei,

Kiitos viestistäsi! Vaakalla on yksi alueprojekti Turun suunnassa, jossa kerätään vauvakasseja Viipurin alueen lapsille. Vauvakassit toimitetaan perille yhteistyökumppanimme Vienon kammarin avustuksella. Mikäli haluat tähän keräykseen osallistua, voit lähettää vaatteet osoitteella:

Iira Koivisto
Vyyhtikatu 20
20660 Littoinen

Ystävällisin terveisin,

Paula Kärkinen, vaakapostista

www.vaaka.org


Eli veikkaisin että tässä tapauksessa kun asut sielläpäin, niin varmaan voit viedäkin ne vaatteet sinne. :)
Juu, tuotakin voisin harkita, kun äsken soitin Turun ensi- ja turvakotiin, ja sieltä sanottiin että eivät ota lastenvaatteita vastaan, koska niitä on niin paljon että kaikkia ei käyttöön saa millään. Mutta yritetääs nyt vielä jos tulisi joku lahjoitus paikka mikä auttaisi ihan näitä Suomessa olevia perheitä.
 
Raisiossa ainakin Punainen risti hoitaa vaatteet eteenpäin ihan oikeille apua tarvitseville suomalaisille. Raisiossa sellainen kun Siru, en muista sukunimeä, hoitaa vapaaehtoisena toimintaa ja on oikeasti omistautunut hommalle! Itse ollaan viety sinne hirveesti vaatteita.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Alkuperäinen kirjoittaja whanna:
Just otin selvää tästä asiasta vähän aikaa sitten.. Laitoin sähköpostia Vaaka Ry:lle ja vastaukseksi sain:

Hei,

Kiitos viestistäsi! Vaakalla on yksi alueprojekti Turun suunnassa, jossa kerätään vauvakasseja Viipurin alueen lapsille. Vauvakassit toimitetaan perille yhteistyökumppanimme Vienon kammarin avustuksella. Mikäli haluat tähän keräykseen osallistua, voit lähettää vaatteet osoitteella:

Iira Koivisto
Vyyhtikatu 20
20660 Littoinen

Ystävällisin terveisin,

Paula Kärkinen, vaakapostista

www.vaaka.org


Eli veikkaisin että tässä tapauksessa kun asut sielläpäin, niin varmaan voit viedäkin ne vaatteet sinne. :)
Juu, tuotakin voisin harkita, kun äsken soitin Turun ensi- ja turvakotiin, ja sieltä sanottiin että eivät ota lastenvaatteita vastaan, koska niitä on niin paljon että kaikkia ei käyttöön saa millään. Mutta yritetääs nyt vielä jos tulisi joku lahjoitus paikka mikä auttaisi ihan näitä Suomessa olevia perheitä.
Joulunalusaikana on ne joulupadat...ymmärtääkseni ne vaatteet menee suoraan perheille, eikä siis myyntiin.

Mutta näin muutoin mäkään en ole keksinyt minne noita voisi viedä.

TYKS:in lastenosastot ottaa niitä kyllä josakin määrin vastaan myös. Tästä kysyin erikseen silloin, kun omani siellä hoidettavana oli noin 4kk iässä ja hälle pantiin ihan ylisuuret vaatteet, kun ei ollut sopivia.

Mutta jos ne haluaa nimenomaan joillekin perheille, niin siihen en mäkään ratkaisua ole löytänyt. Neuvoloissa on monasti sellaisia "ota tästä, tuo tänne" vaihtolooseja joihin voi myös viedä. Sieltä varmaan menevät käyttöön, eikä myyntiin tms.

Niin ja diakonissalle muuten olen joskus noita vaatteita vienyt...sitä kautta ainakin osa menee perheille, osa myyntiin kirppiksille jonka tuotoilla sitten vissiin autetaan perheitä tjtn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Meiltäkin liikenis vaatteita kiertoon, mutta kun mä en saa mitään selkoa noista vaaka ry:n nettisivuista :kieh:

Siis mitä ne kerää ja minne ne pitää toimittaa?

Nyt siellä näyttää olevan joku pipo-projeksti meneillään, mutta ottaako ne tavallisia vauvanvaatteita vastaan ja jos niin toivovatko niiltä mitä? Siis pakkaanko niitä valmiiksi tietynlaisiin paketteihin, irtona vai mitä?
Mä kerroin siinä viestissä minkä tuonne laitoin, että mulla olis vauvanvaatteita muutamia, mitkä haluisin lahjoittaa.. Vanhoja mutta ehjiä ja puhtaita, niin sain tämän vastaukseksi. Itse olen laittanut vaatteet jo pakettiin mutta vielä en ole saanut aikaiseksi vietyä postiin, kun lisääkin näyttäisi siihen pakettiin vielä tulevan. En mäkään ottanut niistä nettisivuista selkoa, mutta siis ottavat noita vauvanvaatteita sinne kuitenkin!
 

Yhteistyössä