Mihin lapsettomuustutkimuksiin??

Voisitteko kokeneemmat kertoa, miten olette hakeutuneet lapsettomuustutkimuksiin? Sain paikallisesta terveyskeskuksesta kuukauden päähän ajan jollekin virolaiselle yleislääkärille ja mieli ei tekisi yhtään mennä hänelle. Enkä jaksaisi enää viivästyttää tutkimusten aloitusta yhtään, kun yritystä on takana 1,5 v. ja olo taas tänään menkkojen alettua niin masentunut kuin olla voi. Ajattelin varata Väestöliitosta ajan, mutta onko sitten kaikki mahdolliset tulevat hoidotkin tehtävä Väestöliitossa vai voivatko sieltä kirjoittaa lähetteitä esim. TAYS:iin (jossa kai tehdään myös jotain tutkimuksia, vai?)? Vai mitä kautta tutkimuksiin kannattaisi hakeutua? En oikein tiedä näistä mitään... joten olisin suuresti kiitollinen vastauksista. :ashamed:
 
yleensä
terveyskeskuslääkäri laittaa lähetteen suoraan lapsettomuuspolille, esim. Helsingissä Naistenklinikalle, Espoossa Jorviin Naistentautien polille yms. Sinne sitten ei auta muu kuin odotella ensi aikaa mihin yleensä menee useampi kuukausi. Tällä ensi ajalla käydään läpi tehtävät tulokset ja julkisella tehdään yleensä yksi tutkimus/kierto ja aina välissä pitää tottakai kuulla tulokset ja tehdä uusi hoitosuunnitelta eli uusi tutkimus/hoito ja jukisella puolell aongelma on yleensä se, aikoja on vaikea saada. Yksityisellä puolella aikoja saa, mutta myös maksaa. Itse menimme yksityiselle koska julkisen puolelle oli niin järkyttävät jonot jo ensi aikaankin...
 
yleensä
terveyskeskuslääkäri laittaa lähetteen suoraan lapsettomuuspolille, esim. Helsingissä Naistenklinikalle, Espoossa Jorviin Naistentautien polille yms. Sinne sitten ei auta muu kuin odotella ensi aikaa mihin yleensä menee useampi kuukausi. Tällä ensi ajalla käydään läpi tehtävät tulokset ja julkisella tehdään yleensä yksi tutkimus/kierto ja aina välissä pitää tottakai kuulla tulokset ja tehdä uusi hoitosuunnitelta eli uusi tutkimus/hoito ja jukisella puolell aongelma on yleensä se, aikoja on vaikea saada. Yksityisellä puolella aikoja saa, mutta myös maksaa. Itse menimme yksityiselle koska julkisen puolelle oli niin järkyytävät jonot jo ensi aikaankin...
 
pohjois-Suomessa
Väestöliiton lapsettomuusklinikoilla ei pohjois-suomessa ole niin ruuhkaa kuin etelässä. Me saimme avun Väestöliiton Oulun lapsettomuusklinikalta. Potra tyttö ja poika saatiin!
 
Itse kävin yksityisellä irtosolukokeessa ja siellä aloin puhumaan lapsettomuusasiasta. Lääkäri sit laittoi heti lähetteen Taysiin. Hän oli Taysin lääkäreitä. Mutta varmasti saa lähetteen muiltakin lääkäreiltä yksityisellä, luulisin, kun pyytää. Jonoa oli jotain puolisen vuotta. Olen siis itse hoidossa Taysissa Hormoni-ja lapsettomuuspolilla.
 

Yhteistyössä