Mihin rattaisiin mahtuu nukkumaan n. 98cm?

  • Viestiketjun aloittaja "Localoba"
  • Ensimmäinen viesti
"Localoba"
Poika on alle 2v. ja tarkka pituus ei ole tiedossa, kun neuvolan 2v. aika on vasta marraskuussa. 92cm vaatteet eivät kuitenkaan enää mahdu. Tehdään päiväreissuja ja poika nukkuu päiväunet toisinaan rattaissa. Alkaa nykyisissä (Emmaljunga en muista tarkemmin) koko tulla vastaan, mutta onko pidemmille edes olemassa rattaita?
 
"vieras"
Meidän 4v on 103cm ja mahtuu nukkumaan emmaljungan scooteressaissa (vai miten se kirjoitetaan :D), nämä eivät mene ihan makuuasentoon, mutta meidän lapsi ainakin nukkuu niissä TODELLA hyvin..
 
..
4-vuotias rattaissa?? oho.. Meil ei kyl tuplilla käytetty rattaita enää ku olivat 2,5v... Aina on annettu kävellä paljon.. En kyl 4-vuotiasta kehtais ees rattaisiin tunkee..
 
"vieras"
4-vuotias rattaissa?? oho.. Meil ei kyl tuplilla käytetty rattaita enää ku olivat 2,5v... Aina on annettu kävellä paljon.. En kyl 4-vuotiasta kehtais ees rattaisiin tunkee..
JOSKUS kyllä eikä hävetä yhtään :D :D
Mä en tajua miten se on sinulta pois, jos minun 4vuotiakseni on esimerkiksi kauppamatkalla rattaissa, kaikilla kun ei ole autoa... Hän myös kävelee ja pyöräilee, mutta joskus myös rattaissa, miten on helpompaa :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22204990]
kaikilla kun ei ole autoa...QUOTE]

Itseasiassa ei ollu meilläkää autoo, kaksosten kans mentii bussilla kauppaan ja ihan kävelivät kyl ite..
Sä olit ahkera, hyvä sinä :). Mä oon laiska ja välillä tosiaan mennään bussilla, kun yksinkertasesti silloin saa ruokaa ENEMMÄN... kyse ei siis ole lapsen laiskuudesta vaan äidin, jonka niskat eivät kestä reppua täynnä ruokaa ja kantaa vielä montaa kassillista ruokaa, joka paikkaan eivät myöskään bussit kulje... Mutta tosiaan jokainen taplaa tyylillään, jos minua ei haittaa ettei sinun 2.5v kaksosesi tarvitse rattaita niin mitä sinua haittaa minun lapseni?
 
[QUOTE="vieras";22204990]
kaikilla kun ei ole autoa...QUOTE]

Itseasiassa ei ollu meilläkää autoo, kaksosten kans mentii bussilla kauppaan ja ihan kävelivät kyl ite..

Kaksoset on vähän reippaampia varmasti keskimäärin. Omatkin kaksoseni kavelivät ja juoksivat pitkiä matkoja, sitten tä nelonen oli ihan erilainen tapaus...
Rattaissa oli vielä 4 veenä...
:D

Niin ne lapset on erilaisia.
En osaa sanoa mihin rattaisiin mahtuis, meillä Emmaljungan cerox ja uskoisin että tuo 3 vee niihin mahtuis nukkumaan. On 98 cm.
 
ooooh
[QUOTE="vieras";22205163]Mammanpoikaa kasvattamassa? Mielenterveysongelmat?

Taidat olla näitä mammoja jotka imettää vielä 7 vuotiasta lasta.[/QUOTE]

Ja siinä missä osa vie rattailla vie suurin osa saman matkan autolla. Mitähän niistä autolla viedyistäkin lapsista tulee? :eek: Istutaan nyt autossa takapuolet penkissä koko perhe, kun taas toiset ulkoilevat vaikkapa kymmenen kilometrin pituisia matkoja rattaita työntäen ja lapsi kävellen ja välillä kyydissä istuen, raittiissa ulkoilmassa. =)
 
..
"Mä en tajua miten se on sinulta pois," ja "mitä sinua haittaa minun lapseni?" Kommentteihin.. sanoinko että mua haittaa jotenki.. Kai sitä ny ihmetellä saa.. Kyllä sit taas ollaan nii hermot kireel ilmeisesti..
 
niiiiiin
emmaljungan scooterit on tilavat...meillä 2,5 neiti joka lähellä metrin mittaa ja hyvin mahtuu näissä nukkumaan... ja +++keveydestä, eivät tunnu raskailta vaikka kyydissä isompikin lapsi.
Hinta-laatu suhde todellakin kohdallaan, n.200€ maksavat.
 
Kyllä meidän kummissakin rattaissa (Gessleinein Swing FI ja Peg Perego Plikoissa) pystyi päälle metrinen nukkumaan. Eihän niissä tilaa ollut kääntyä ja vääntyä, mutta ...

Ja siitä huolimatta että 4veenäkin on muutaman kerran rattaita käytetty, niin kyllä lapsi jaksaa kilsatolkulla kävellä/pyöräillä. Joskus on tilanteita, että rattaista tarvitaan kun ei bussilla/autolla/pyörällä liilkuta. Miksi rattaat ovat hävettävämpää kuin auton turvaistuin?
 
Meiän 2v1kk mahtuu oikein hyvin makaamaan ihan noissa gracon mirageissa tai emmaljungan tuplissa. Vähän jalat tulee yli emmaljungissa mutta pituuskasvu nyt onkin jo sen verran hitaampaa että hyvin mun mielestä menee sen ajan kun on mennäkseen. Ainoa harmi on kun pää ottaa kiinni kuomuun istuessa :/ Pituutta oli 2-vuotisneuvolassa 96cm.
 
Minäkin sanoisin Emmaljungan Scootterit, tai sitten Brion Racet. Racet ei kyllä mene ihan niin alas kuin Scootterit, mutta ovat mun mielestä hiukan pidemmät sisämitaltaan. (Ainakin jos vertaan noita uudempia Scoottereita noihin muutaman vuoden takaisiin Raceihin.)
 
Huom harmaana
Onpa tyhmiä ihmisiä taas kommentoimassa. Mitä se kenellekään muulle kuuluu, minkä ikäinen lapsi istuu rattaissa.

Vastaus ap:n kysymykseen: Teutonian Timmyissä mahtuu pitkäkin lapsi nukkumaan.
 
Meiän 2v1kk mahtuu oikein hyvin makaamaan ihan noissa gracon mirageissa tai emmaljungan tuplissa. Vähän jalat tulee yli emmaljungissa mutta pituuskasvu nyt onkin jo sen verran hitaampaa että hyvin mun mielestä menee sen ajan kun on mennäkseen. Ainoa harmi on kun pää ottaa kiinni kuomuun istuessa :/ Pituutta oli 2-vuotisneuvolassa 96cm.
Mirageissa?? Ne jäi ahtauden takia meillä pois jo 1,5 vuotiaana. En kyllä noita suosittelisi yli 2 vuotiaille mistään hinnasta.

Ap: oletko kokeillut istuttaa lasta esim. Brion raceihin, emmaljungan scootereihin tai teutonian timmyihin? Olisko jotkut noista hyvät?
 
Scooterit on olleet mielesssä, mutta ajattelin varoiksi kysyä, jos joitain muitakin tulisi esille. Kiitos vastauksista. Muitakin kriteerejä on kuin tuo lapsen mahtuminen rattaisiin, mutta näistä on nyt hyvä lähteä itse vertailemaan.
 
rtyyte
Myynnistä jo poistuneet, mutta Huutiksessa ainakin usein on..
Brion Zenit rattaat. Niissä on kuomu ja menee makuuasentoon, jalkapeittokin mukana.

Meillä on sellaiset ja hyvät on :)
 

Yhteistyössä