Mihin te keräätte vanhat lehdet ja muut poisheitettävät paperit?

Kun meillä aina vaan tuntuu kertyvän niitä pisin keittiön tasoja, hirveet kasat ja sit joskus kerran kahdessa kuukaudessa saadaan aikaiseksi viedä niitä jonnekin.... Joskus oli joku kori nurkassa mihin niitä koitettiin heittää mutta ei sekään oikein tuntunut toimivan..
Miten te muut toimitte? Vinkit olis tervetulleita.... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Tuleeko teidän aina joka päivä kerättyä mainokset ym pois lojumasta? Mun pitäis varmaan ottaa itseäni niskasta kii ja ruveta joka päivä keräilemään...
Eipä tule, keräilen niitä siinä sivussa kun muutenkin siivoan. Tietty sellaiset mainokset jotka ei ketään kiinnosta nakkaan suoraan jo tuonne laatikkoon kun selaan postin läpi.
 
vieras
Meillä on kori keittiössä, posti tuodaan pöydälle A kahteen pinoon, ns kirjeposti (laskut) toiseen ja lehdet mainokset ym toiseen. Kumpi selaa postin toisena, heittää samantien mainokset ym koriin, ekana lukenut laittaa takas pinoon. Näin molemmat näkee koko postin mut tulee heti heitettyä pois mitä ei ole säästettävää. Tilatut lehdet säästetään pinossa, joka käydään läpi kun pino on liian korkea eli noin 2 kk välein. Molemmat tietty avaa ja käsittelee oman kirjepostinsa kun selaa postin muutenkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Tuleeko teidän aina joka päivä kerättyä mainokset ym pois lojumasta? Mun pitäis varmaan ottaa itseäni niskasta kii ja ruveta joka päivä keräilemään...
Meillä kun posti haetaan,niin mies on ainakin se joka vie kaikki mainokset suoraan kiertoon,eikä edes tuo niitä pöydälle asti :D
 
miukuliina
Mulla on keittiössä paperikassi, mihin heitän heti mainokset jotka ei kunnolla pala. Lisäksi on pahvilaatikko, johon kerään sanomalehdet yms. pesän sytykkeeksi kelpaavat paperit. Ja sitte vielä erikseen poltettavat roskat ja roska-astiaan vietävät roskat. Ja laatikko kaapissa tyhjille pilttipurkeille ja toinen pilttipurkin kansille, kissanruokatölkeille yms. metallille. Ja vanhat paristot kerään vaan siivouskomeron laatikkoon ja vien niitä sitten pois, kun muistan...
 
Me ei polteta juurikaan lehtiä, kun niistä tulee niin mielettömästi tuhkaa. Ja maitotölkit ym riittää sytykkeiksi.
Taidampa perustaa johonkin kaappiin tuollaisen paperikassin valmiiksi odottamaan, jos vaikka oppisin kantamaan suoraan sinne lehdet. Ja vielä viemään ne sieltä aika ajoin jonnekin kaupungin keräyspisteistä...
Kiitos vinkeistä =) :flower:
 
Mulla on nurkka keittiössä, jossa on useita paperikasseja. Yksi pahville, yksi paperille ja yksi pulloille. Tosin yläkerrassa on kanssa paperille ja pahville keräyspiste. Lisäksi lehdille on oma paikkansa parissa hyllyssä, josta aika ajoin tyhjentelen niitä pois. Kerran viikossa keräilen näitä kasseja auton perään ja vien kierrätykseen.
 
Meillä on kuistilla semmonen bauhausista ostettu kovapuinen pyykkikopaksi tarkoitettu kori, jossa on sisällä aina käytetty koiranruokasäkki. Se on aina silloin tällöin helppo ottaa mukaan, kun lähtee kauppareissulle.
Ja kyllä mä lähes päivittäin niitä keräilen sinne kuistille.
 
paperikassi roskiksen vieressä keittiössä, meillä on taloyhtiössä paperinkeräys niin kunhan kassi on täys käyn sen tyhjentämässä. Keräilen kerran pari viikossa mainokset yms muut lehtiroskat sinne kassiin. Hesari tulee vaan viikonloppuisin niin kun ollaan molemmat se luettu niin jompi kumpi nakkaa sinne paperikassiin sen. Jos ei olla ehditty lukemaan niin ne lojuu muutaman päivän keittiönpöydällä.
 
airiin
meillä on keittössä iso kori, hono kerätään. naistenlehdet ysm vien anopille luettavaksi. lähi-huoltoasemalla on keräyspönttö, jonne viemme mainokset yms. sanomalehdet yms käytetään talon lämmitykseen.
 

Yhteistyössä