Mihin te työnnätte sen kaiken pikkusälän, joka meillä kertyy keittiön työtason nurkkaan? Siis liput ja laput, vaihdetut lamput, tu

  • Viestiketjun aloittaja viikkosiivous
  • Ensimmäinen viesti
viikkosiivous
Pikkuroinakasa kasvaa aina vaan. Onko jollain joku hyvä patenttiratkaisu? Meillä tuo roina pyrkii aina keittiön viimeistä nurkkaa, jossa työtaso kohtaa sivuseinän.
 
Marilii
Roskat roskiin ja tasolla mulla on nättejä rasioita ja kori. Nekin pitää välillä käydä läpi ja heittää turha sälä menemään, mutta onhan ainakin katseilta piilossa.
 
vieras
sulloon lähimpään kaappiin jossa ne aikansa pyörii kunnes mies hermostuu niihin ja sitten taas muka siivoan ja tungen ne seuraavaan kaapin perukoille ja tätä jatkuu ja jatkuu ja jatkuu......
 
ämmä
Mulla on just siinä nurkassa sellaaanen kaunis pyöreä kori, johon laitetaan kaikki se sälä. Sen korin sitten n. kerran kuussa käyn läpi ja heitän turhat pois ja muut paikoilleen . Paitsi ne , joiden paikka on siinä korissa, esim. just tulitikut
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Noita energiansäästölamppuja ei saa laittaa tavalliseen roskikseen.
aivan sama, laitan silti. joku varmasti vetää herneet nenäänsä mutta se nyt vaan on tässä maailmassa yks kärpäsen paska jos mä laitan meidän talouden energiansäästölamput tavisroskikseen samalla kun venäjä ajaa monen kokonaisen kaupungin paskavedet sellaisinaan mereen...
 
ap
Laatikko työtason alla olis hyvä virallinen läjityspaikka, mutta ei ole sellaista mahdollisuutta. Ehkäpä hankin siis jonkinlaisen korisysteemin, jota sitten tyhjennän aina välillä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
kaikki tarpeeton roskiin saman tien, kuten ne lamput. Mulla on yks sekatavaran kaappi koreineen mihin saa kaiken epämääräisen sälän, ja kaikki sieltä myös löytyy tarvittaessa.
Lamppujen vieminen kestää aina, kun ovat ongelmajätettä. Siksi pyörivät tuossa jonkin aikaa.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
kaikki tarpeeton roskiin saman tien, kuten ne lamput. Mulla on yks sekatavaran kaappi koreineen mihin saa kaiken epämääräisen sälän, ja kaikki sieltä myös löytyy tarvittaessa.
Lamppujen vieminen kestää aina, kun ovat ongelmajätettä. Siksi pyörivät tuossa jonkin aikaa.
plaaplaaplaa
 
niin ja sit tommoselle jätteelle kuten vanhat patterit, energiansäästölamput, akut tms, mulla on oma pikku boxi roskiskaapissa mihin ne kerätään, autotallissa isompi mihin käyn ne tyhjentämässä ja sen autotallin lootan vien jätteenkeräyspisteeseen tai mihin pitääki viiä, kerran tai pari vuodessa. Näin myös muovit, pahvit, paperit, lasit, metalli... nuo loput tosin useammin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Meillä on tuossa työtason alapuolella ihan "virallinen" roinalaatikko!:D Sinne vaan aina, suht järjestykseen ja raivaan sen sit n. kerran vuodessa. Toimii!
Niin paitsi vanhat lamput menee kierrätykseen samantien..
Vietkö ne yksi kerrallaan? Itse ainakin kerään useampia lamppuja ja muita keräysjuttuja ennen kuin vien niitä mihinkään.
 
systeemit ei ihan kunnossa
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Työnnät roinat muovikassiin ja viet vinttiin. :D
Meillä tää ei oo vitsi... :ashamed: Niitä säkkejä / lootia on sitt kiva ryhtyä setvimään esim muutossa. On löytynyt maksamattomia laskuja ja vaikka sun mitä... :eek:
 

Yhteistyössä