Mihin voisi/kannattaisi lahjoittaa käytettyjä vauvanvaatteita?

Hei!

Tietäiskö joku mihin olis järkevintä lahjoittaa vauvanvaatteita, jos "suoraan" haluaisi ne jonnekin lahjoittaa. Eli en halua viedä noita mihinkään Uffin laatikkoon, kun niitäkin vaatteita kuulemma huutokaupataan(!) joissakin niissä maissa mihin Uff niitä vie.

Ajatuksena olisi esim. joku orpokoti tjsp. Ideoita? Tai jos joku tietäis jonkun suoran paikan... Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Mä oon miettiny että voiskohan niitä antaa synnytysosastolle? Meilläpäin niistä tuntui olevan siellä aikamoinen pula niin mietin että ottaskohan ne vastaan niitä. Siis tietysti vaan vastasyntyneen kokoisia.
Ainakin lastenosastolle ottavat vastaan...kun meidän vauva meni lastenosastolle, niin hälle puettiin sairaalan vaatteet jotka siis olivat jonkun lahjoittamat vaatteet.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Mä oon miettiny että voiskohan niitä antaa synnytysosastolle? Meilläpäin niistä tuntui olevan siellä aikamoinen pula niin mietin että ottaskohan ne vastaan niitä. Siis tietysti vaan vastasyntyneen kokoisia.
ei kannata. ne varastetaan sieltä, siksi niistä on pulaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja vie suoraan perille:
hopeyhdistys.fi
tätä minäkin olisin ehdottanut
olenko mä jotenkin tyhmä vai miten mä en nyt tajua että miten niittä vaatteita voi tuota kautta lahjottaa?

En nimittäin löytänyt sieltä (kuten en yöskään vaaka-yhdistyksen sivuilta) mitään konkreettista kohtaa jossa lukee, että jos haluat tehdä lahjoituksen, niin ota yhteys siihen ja siihen henkilöön jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Mä oon miettiny että voiskohan niitä antaa synnytysosastolle? Meilläpäin niistä tuntui olevan siellä aikamoinen pula niin mietin että ottaskohan ne vastaan niitä. Siis tietysti vaan vastasyntyneen kokoisia.
ei kannata. ne varastetaan sieltä, siksi niistä on pulaa
Ilmeisesti on sitten silläkin pulaa, joka ne varastaa...tuskin muutoin varastaisi.
 
Varmaan olisi kivempi itsestäni lahjoittaa ulkomaille juurikin näihin todella köyhiin oloihin, koska Suomessa asuvallahan nyt yleensä on se perusturva, eli täällä ei pitäisi lapsen ilman vaatteita jäädä. Ainakin näin uskon! Kiitos vinkeistä!!
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Mä oon miettiny että voiskohan niitä antaa synnytysosastolle? Meilläpäin niistä tuntui olevan siellä aikamoinen pula niin mietin että ottaskohan ne vastaan niitä. Siis tietysti vaan vastasyntyneen kokoisia.
ei kannata. ne varastetaan sieltä, siksi niistä on pulaa
Ilmeisesti on sitten silläkin pulaa, joka ne varastaa...tuskin muutoin varastaisi.
onhan täälläkin ollut niitä ketjuja joissa mammat ylpeillen kertoo mitä kaikkea ovat synnäriltä varastaneet
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja vie suoraan perille:
hopeyhdistys.fi
tätä minäkin olisin ehdottanut
olenko mä jotenkin tyhmä vai miten mä en nyt tajua että miten niittä vaatteita voi tuota kautta lahjottaa?

En nimittäin löytänyt sieltä (kuten en yöskään vaaka-yhdistyksen sivuilta) mitään konkreettista kohtaa jossa lukee, että jos haluat tehdä lahjoituksen, niin ota yhteys siihen ja siihen henkilöön jne.
Varmaankin tuonne voi ottaa suoraan yhteyttä tuolta kohdasta "Yhteystiedot" ja kysyä, että miten toimia!

 
Sen sanon
Älä missään tapauksessa lahjoita palstan kautta. Huuto.nettiin päätyvät. Itsellä olisi taas iso jätesäkillinen lahjoitettavaa mut tämän kautta en anna! Uusia toppapukujakin olisi 3 ja varmasti jollain olisi tarvetta mutta luotto mennyt jo!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sen sanon:
Älä missään tapauksessa lahjoita palstan kautta. Huuto.nettiin päätyvät. Itsellä olisi taas iso jätesäkillinen lahjoitettavaa mut tämän kautta en anna! Uusia toppapukujakin olisi 3 ja varmasti jollain olisi tarvetta mutta luotto mennyt jo!
No aika kummallista kyllä. Itsellä sellainen periaate, että ne mitä olen ilmaseksi saanut, niin ne myös lähtee ilmaiseksi eteenpäin, jos ovat käyttökunnossa yleensäkin... Mutta onhan meitä moneen junaan joo. En täällä ajatellut mitään kyllä lahjoitellakaan.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja whanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Sen sanon:
Älä missään tapauksessa lahjoita palstan kautta. Huuto.nettiin päätyvät. Itsellä olisi taas iso jätesäkillinen lahjoitettavaa mut tämän kautta en anna! Uusia toppapukujakin olisi 3 ja varmasti jollain olisi tarvetta mutta luotto mennyt jo!
No aika kummallista kyllä. Itsellä sellainen periaate, että ne mitä olen ilmaseksi saanut, niin ne myös lähtee ilmaiseksi eteenpäin, jos ovat käyttökunnossa yleensäkin... Mutta onhan meitä moneen junaan joo. En täällä ajatellut mitään kyllä lahjoitellakaan.
itse olen palstan kautta apua vauvanvaatteiden muodossa saanut ja lahjoittaja jopa sanoi, että voin sitten myydä vaikka huutiksessa kun käyvät meille tarpeettomiksi. ilmaiseksi olen kuitenkin eteenpäin kaiken antanut
 

Yhteistyössä