MIKÄ 10KK VAIVAA...

  • Viestiketjun aloittaja ÄITI ON VÄHÄN VASY
  • Ensimmäinen viesti
ÄITI ON VÄHÄN VASY
tyttöni siis 10kk...päivisin kitisee ja inisee...nukkuu kahdet päiväunet 1-2h kummallakin kerralla. menee kiltisti 19-20 nukkumaan ja herää 7-8 aikaan aamulla...silti vaikuttaa tyytymättömältä. leikitään ja ulkoillaan...vaipat vaihdetaan kun tarve tulee...ruoka ajat ovat säännölliset ja masu varmasti täysi. :heart: hampaita näyttäisi olevan tulossa 6KPL :eek: :eek: voiko tämä vaikuttaa hänen käytökseensä v ai onko tämä joku vaihe taas...kun vaipan vaihto ei onnistu; rimpuillaan ja vedetään selkä kaarella ja huudetaan....syöminen; ilman jotain mielenkiintoista mm. kirjaa ei suus aukea...minä kun menen jonnekkin tyttö tulee perässä...vaatteiden pukemisesta nousee myös meteli... :whistle:

joskus tuntuu niin väsyttävältä...miten suhtautua tuon neidin kiukutteluun?
onko muiden 10kk yhtä känkkiksiä...meillä lisäksi jatkuva kiellettyjen kohteiden penkominen mm. laatikot, vessa, roskis, yms.... :LOL:
no ...ehkä tämä tästä joskus... :whistle: ;)
 
sama täällä,ville 10kk kitisee konttaillessaan ympäriinsä.hampaita on pari tulossa.yöt on yhtä,no tiedätte kyllä..herää huutamaan ja HUUTAA.

(välillä on hyviäkin öitä)

mä laitan kyllä paljon hampaiden ja muun uuden oppimisen piikkiin.
kyllä se siitä,joskus helpottaa :hug:
 
puh
meidän 8kk pojalla on myös ihme kitisemistä ajoittain, välillä yöt hyviä ja välillä valvotaan. Kahta ekaa hammasta tehnyt nyt jo 2viikkoa ja vieläkään eivät ole tulleet esiin kuin n. 2mm. Tiedättekö kauan hampaiden tulo kokonaisuudessaan kestää????
 
Meidän 10kk tyttö on melkeinpä samanlainen.
Kitinää ei niinkään ilmene,mutta kaikki kielletyt paikat kiinnostaa.
Lisäksi on uutena asiana tullut pureminen ja nipistely,joka tytön mielestä on hauskaa.Luulisin että tämä vaihe kuuluu kehitykseen ja kyllä se siitä helpottaa kun ikää tulee lisää =)
On vaan joskus tosi väsyttävää kieltää koko ajan kun tuntuu että lapsi ei sitä vielä oikein ymmärrä.Tietää kyllä mitä ei tarkoittaa,mutta silti ajattelee asian jotenkin hauskana leikkinä :LOL:
Tällaisia nämä meidän naperot ovat =)
Jaksamista kaikille äiteille lapsen kasvatuksessa :heart:
 
Aivan kuin olisin itse kertonut tuon sinun tarinan, täällä aivan sama meininki tytön 10kk kanssa ;). Kaikki jutut täsmäsi meille myös! Luulen, että kuuluu tähän vaiheeseen, on oppinut tämän vastaanlaittamisen jne. Itse olen vaan opetellut elämään tämänkin vaiheen kanssa!!!
 
Oih...ja minä oon pitäny meidän 10kk neitiä hankalana :snotty:
Temperamentikan tyttö meilläkin on, mutt syöminen sujuu hyvin, pukeminen samoin, leikkii itsekseen varsinkin aamuisin jopa 0,5-1h ajan kun on ensin saanu puuron ja aamumaidon.

Kyllähän se välillä kitisee ja roikkuu lahkeessa ja konttaa mukaan vessaankin ja purkaa keittiön laatikot ja oman vaatekaapin sisällön sata kertaa päivässä, mut oikeesti suurimman osan päivästä kuitenkin mitä suloisin hymytyttö...

Mutta kun yö koittaa...nukkumaanmeno on ERITTÄIN TUSKAISTA...ja aamusta n.4.30--- alkaa ähinä ja puhina ja kitinä ja narina, eikä meillä kukaan (paitsi isommat lapset!) enää puol 5 jälkeen nuku!! Sängyssä yritetään pysyä ainakin aamu tv:n alkamiseen saakka...
Mut huomattava parannus siihen nähden, että reilu kk sitten meillä heräiltiin yöllä 1,5-2h välein =)
 

Yhteistyössä