Mikä aurinkovoide?

nivean lasten voidetta, siinä on myös fysikaalinen suoja.. Sattu olemaan ensimmäinen purkki minkä löysin, apteekista olivat loppunu, tai oli siel paria sk15 vaanku tarviin ite vahvan sk:n tuo nivea on 50+.. :snotty:
 
Meillä myös Eucerin sk 25 ja jos nyt en väärin muista niin siinä Eucerin sk 40 on kemiallinen suoja.

No, kävin sitten vielä Eucerinin sivuilla ja vain tuossa sk 25 lukee, että "Ei kemiallisia UV-suodattimia" ja se soveltuu alkaen 6kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KarhuEmo:
Meillä myös Eucerin sk 25 ja jos nyt en väärin muista niin siinä Eucerin sk 40 on kemiallinen suoja.

No, kävin sitten vielä Eucerinin sivuilla ja vain tuossa sk 25 lukee, että "Ei kemiallisia UV-suodattimia" ja se soveltuu alkaen 6kk.

Jaa-a, onkohan ne apteekissa huijannut mua ku sanoivat että tossa 40 kertoimella olevassa on pelkkä fysikaalinen suoja? Mä nimittäin sitä nimenomaan kysyin ja korostin että semmosta haluan ostaa. Purkin kyljestäkään ei lue onko kyseessä millainen suoja.. Että tuota uskallanko mä käyttää pojalle sitä vai en?
 
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mitä on tuo fysikaalinen suoja? Mistä tiedän onko rasvassa se vai ei? Mulla on sekä nivean lasten spf 40 ja lorealin lasten spf 50+. Uskallanko käyttää n. vuoden vanhalle? Ja mitä haittaa siitä voi olla? Kiitos jos joku jaksaa valistaa. :)
 
anuu81, mielestäni tuossa sk 40:ssä on pelkkä kemiallinen suoja. Täältä http://fi.eucerin.com/ranges/sun/kind_schutz_spray_40.html näkee ko. voiteen ainesosaluettelon, ja ylhäälläolevasta ainesosat-linkistä pääsee katsomaan selityksiä niille aineksille. Sk 25:ssä on UVA ja UVB -filttereinä ainoastaan titanium dioxide ja zinc oxide, kun taas sk 40:ssä on liuta muita, kemiallisia filttereitä.

Veisin voiteen takaisin apteekkiin ja käskisin henkilökunnan perehtyä paremmin myymiinsä tuotteisiin.
 
Jep, ostin sitten tuota Acon sollotionia. Meillä ei kyllä apteekkiin voi luottaa, musta tuntuu että eivät tiedä täällä just muusta kun perustuotteista. Apteekin mummu katsoi mua kuin vähäjärkistä kun kysyin Acosta että onko siinä fysikaalinen suoja vaiko kemiallinen. Sanoi vaan että kyllä tässä lukee että lapsille.. Onneksi on sen verran ruotsinkielen taitoa että luin sitten itse tuubista mitä se pitää sisällään... NÄin täällä pikkukylässä..
 
No voihan kakka, ei mulla ole edes kuittia enää jäljellä! Saas kattoa jaksanko edes mennä kokeilemaan sen palauttamista. Ja kuin voi ison kaupungin (Tampere) apteekissa saada noin väärää tietoa ku siinä oli oikein 3 eri farmaseuttia etsimässä mulle nimenomaan fysikaalista suojaa!?
 
No, pakkohan mun oli soittaa sinne apteekkiin ja kyllä se vaan niin oli että mulle oli myyty väärä rasva. Siis ainoastaan siinä Eucerin sk 25 on fysikaalinen suoja. No, saan pitää ton vanhan purkin itsellä ja ihan ilman kuittia he laittaa mulle uuden rasvan ja lisäksi jotain muuta hyvitystä odottamaan noutamista. Olivat erittäin pahoillaan ja syytä on kyllä onkin-> ilman tätä palstaa olisin rasvannut poikaa kemiallisella suojalla koko kesän! Taas tuli todistettua että netistä on paljon hyötyä!
 
Osaisko joku kertoa onko Nivean Children's sun lotion- voiteessa (sk 25) fysikaalinen vai kemiallinen suoja? Oon käyttäny tätä rasvaa koko viime kesän sillon reilun vuoden ikäsille pojille ja nyt nuorimmainen on 10kk ja näillä helteillä oon silleki laittanu.. En ollu ennen kuullutkaan tuosta fysikaalisesta suojasta.. Ja sitä jäin miettimään että onko sitten parempi ettei rasvaa laita ollenkaan, vai miten vaarallista se on alle 2 vuotiaille jos rasvassa on vain kemiallinen suoja.. Kaippa se tästä pitää apoteekkiin lähteä hakemaan uutta rasvaa jos ei tää nyt selviä mikä suoja tässä on.. :)
 
Fysikaalinen suoja tarkoittaa, että rasvan aineet muodostavat ihon pinnalle suojaavan kalvon joka suojaa auringon säteiltä. Jos on pelkkä fysikaalinen suoja, pienen lapsen herkkään ihoon ei imeydy aineita. Kemialliset suoja-aineet imeytyvät ihoon. Apteekissa ja julkaisuissa suositellaan ehdottomasti alle 2-vuotiaille fysikaalista suojaa, ei kemiallista, koska iho on vielä niin herkkä.

Jostakin luin myös että eivät suosittele alle 2-vuotiaille aurinkovoiteita ollenkaan vaan iho pitäisi suojata puuvillavaatteilla.

Meille suositeltiin apteekissa Acon barn sollotionia. Sitä olemme pojalle 1v 3kk käyttäneet ja hyvin on toiminut. Ulkona on ollut melkein koko päivän nyt helteillä, paitsi ihan keskipäivällä.

 
Ihotautilääkäri suositteli myös äidilleni näitä fysikaalisella suojalla olevia rasvoja. Sanoi että kemiallisista suojista ei tiedetä tarpeeksi. Suositteli myös koko perheelle, eli myös minun ja mieheni ja lasteni käytettäväksi. Äidilläni kun todettiin vaaraton mutta esteettisiä ongelmia aiheuttava tyvisolusyöpä. On käyttänyt koko ikänsä tavallisia aurinkovoiteita. Nyt meillä siis koko perheellä käytössä tuo jo edellä mainittu eucerin 25.

Etenkin siis jos harrastatte veneilyä niin olkaa tarkkana kasvojen suojauksessa ja etenkin huulten. Paras suoja huulille ja ympäristölle olisi sinkkivoide. Pelkkä lippalakki kun ei suojaa vedestä tulevalta heijastukselta. Tätä tyvisolusyöpää kun tavataan nuorilla vain purjehtijoiden joukossa.
 
Eilen tuli hommattua lapselle Aconin rasva.. pari kertaa ehdin ihan aikuisten aurinkorasvalla rasvata kunnes kuulin tuosta imeytymisestä. Vaatteilla en huliviliä pysty suojaamaan kun ilman vaatteitakin vauhdikkaalla lapsella hiki virtaa.
 
Salama McQueen
Se Eucerin on n. 15 euron luokkaa. Siis se sk 25.

Meillä on ollut tuota Eucerinia ja nyt tänä kesänä sitten Louis Widmeriä (kamala haju siinä!!) ja ACON lastenaurinkorasvaa. Eucerin on ainakin hyväksi havaittu.
 

Yhteistyössä