Mikä avuksi ihan järkyttävään ärsytysyskään?

  • Viestiketjun aloittaja "Cora"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei valitettavasti mikään. Lääkäriltä ei saa kuin reseptejä yskänlääkkeisiin, joista ei ole mitään hyötyä. Sitä kestää aikansa, sitten helpottaa. Ainoa mikä auttaa, on siis aika. Itselläni paha ärsytysyskä vaivannut vuodesta toiseen, ja olen juossut lääkäriltä toiselle ja kokeillut jos vaikka mitä poppaskonsteja. Ne viikot, kun yskä vaivaa, ovat hel--tillisiä mutta vaan kärsittävä. ://
 
comp
Codesan compin nimiin vannon minäkin. Mullon sitä aina iso pullo jemmassa yskän varalle. Ennen oli myös joku Sir Epedrin tms mut sitä ei tai enää saada. Ja siis resepti tarvitaan. Mut se oikeasti auttaa!
 
se yskijä
Jos on oikeasti paha ja sitkas yskä, siihen ei Codesanitkaan auta. Ei panacodit, ei hunajat, ei resilanit, ei todellakaan. Toki toivon, että aloittajalla auttaisi, mutta mulla ainakaan ei ole mitkään lääkkeet auttaneet. Ja kokemusta valitettavasti on :( Lapsesta saakka oon ollu erittäin pahan ärsytysyskän uhri, ja suurin osa lääkäreistäkin on suosiolla todennut, että ei auta kuin kärsiä. Turhaa rahantuhlausta ostella noita yskänlääkkeitä, yms., kun eivät vaan tehoa.
 
[QUOTE="vieras";28191972]Ei valitettavasti mikään. Lääkäriltä ei saa kuin reseptejä yskänlääkkeisiin, joista ei ole mitään hyötyä. Sitä kestää aikansa, sitten helpottaa. Ainoa mikä auttaa, on siis aika. Itselläni paha ärsytysyskä vaivannut vuodesta toiseen, ja olen juossut lääkäriltä toiselle ja kokeillut jos vaikka mitä poppaskonsteja. Ne viikot, kun yskä vaivaa, ovat hel--tillisiä mutta vaan kärsittävä. ://[/QUOTE]

Varsinkin toistuvaan, pahaan kuivaan ärsytysyskään neuvoisin harkitsemaan astmalääkkeitä tai ainakin keskustelemaan vaihtoehdosta lääkätin kanssa. Oletko allergiataipuvainen? Itse aikanaan kokeilin poikani astamalääkettä, ja yskä loppui kuin seinään.
Myöhemmin juttelin oman lääkärini kanssa kun hain siitepölyajaksi allergiareseptejä. Hän kirjoitti heti ko astmalääkkeen minullekin, ja kehoitti sitä ehdottomasti käyttämään. Sanoi että pitkittyvästä yskästä on paljon enemmän vahinkoa kuin lääkkeestä.
Sittemmin olen aina ärsytysyskän jatkuttua joitain päiviä aloittanut astmalääkityksen. Ja yleensä yskä loppuu suht nopeasti, paljon paljon nopeammin kuin aiemmin.
 
vierailija
Codesan Comp ja Panacod. Kannattaa aloittaa jos pystyy puolikkaalla annoksella. Kodeiiniin tulee äkkiä toleranssi, jolloin ohjeen mukainen annos ei enää tehoa. Lisäksi voi ottaa suihkeena Ventolinea.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä