Mikä avuksi kun vauva satuttaa vanhempia?

Meillä siis tyttö on 6,5kk:tta ja musta tuntuu ett ongelma vaan pahenee koko aika kun tytön voimat kasvaa ja koordinaatio paranee.
Tyttö ei enää pelkästään hakkaa, vaan repii, raapii, nipistää, tukistaa ja TODELLA kovaa!

Onko tämä ihan normaalia ja mikä avuksi??

Olen kovasti yrittänyt olla välittämättä niin että vauva kyllästyisi ja kieltänyt mutta ei näytä mikään auttavan.
Ollaan isännän kanssa ihan verillä kun neiti vähän innostuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja arttuli:
Se kyl kuuluu tuohon otteiden harjoitteluun. Ei lapsi tuossa iässä ymmärrä et sattuu toiseen kun tukasta ottaa kiinni.
Näin mä olen ajatellutkin mutta välillä tuntuu että neiti oikeen on suuttunut ja satuttaa tahalleen. Uskomatonta miten noin pieni voi satuttaa niin kovaa!

 
Oma poika kanssa kokeilee mitä saa tehdä(1wee)
jos hän on lyönyt tai muuten muksassut niin olen ihan kiljahtanut ja jos ei oo auttanut niin teko itkut heittänyt.jos sen jälkeen halaa ja paijailee niin olen vastannut siihen.
yhden ainoan kerran on purassut.silloin menin vessaan piiloon.poju jäi isänsä kanssa sänkyyn ihmettelemään mitä tapahtu.
eli näytä että sattuu,älä itse satuta ja palkitse kun tuntuu hyvälle.
 
heip!
meillä muuten esikoinen ei tehnyt tota lainkaan mutta tää kaveri kans on kauheen väkivaltanen!tissikin ihan mustelmilla kun hakkaa samalla kun syö.
repii kans tukkaa ja puristaa poskestakin niin että jää kynnenjäljet.
mutta kyllä tääkin ohi menee, kaverin lapsi juur lopetti tän tavan ja on nyt 8kk, että eiköhän se näillä meidänkin ohi mene, sen aikaa kärsiä sit mustelmista :D
 
Meillä myös kovakourainen mukelo :wave:

Viime viikolla sain sydänkohtauksen kun nännin yläpuolellä on julmettu musta kohouma!!! oli poika sitten saanut verisuonen katki yötouhujen aikana!

Myös oma ja lapsen naama, kaula ja kädet säännöllisesti raavittuna tai mustelmilla!
 
daydreams ja koiramamma voi meitä :D
okei, eli nyt huojentaa kun tietää et ehkä meijän tyttö ei okkaan geeneissä saanut isin räiskintä pelien jäämiä kun pelkäsin jo että mikä koulukiusaaja tästä tulee! :D

mullakin on tissi ollu pariin kertaan mustelmilla ja kädet nytkin täynnä mustelmia ja raapaisujälkiä... mikäköhän eläin tossa pienessä oikein asuu...
 
neitiperho
Täällä huutelee myös mustelmilla oleva mamma :wave:

Neiti jos sattuu vahingossa viereen yöllä jäämään niin voi jummi kun saa yöllä herätä siihen kuinka se kaksinkäsin kynsineen ja ikenineen repii tissiä ja ulvoo kuin susi kuuta samaan aikaan. Vaikka se tosissaan sattuu niin eihän siinä muuta voi kuin nauraa :D On tää äitiys niin ihanaa sitten, hihihi
 
smy
:D Meillä kans aika kovakouranen tytteli,kohta 8kk ja kyllä osaakin raapia ja nipistellä nii että SATTUU!! :kieh: Mutta osaa kyllä sitte myös kuolata naaman märäksi ihanilla "pusuillaan" :heart:
 

Yhteistyössä