Mikä avuksi pahoinvointiin?

Kertokaa vinkkejä, mikä auttaa raskauspahoinvointiin.

Mulla 7. vko ja pahoinvointi jatkuvaa: aamulla, päivällä, illalla ja yöllä kuvottaa. Oksentaa ei sentään ole tarvinnut.

Ensimmäisessä raskaudessa vastaavaa ei ollut. Silloin syöminen piti huonon olon poissa, vaan nyt en oikein meinaa saada syötyä.

Vinkkejä, kiitos!
 
myymä
Tiedän tunteen, mulla ei auttanut vastaavaan mikään!!! Yölläkin heräsin kakomaan! ihan hirveetä! Nyt viikkoja 10 ja ohi on!! etovaa oloa silloin tällöin mutta ei mitään verrattavissa siihen aiempaan oloon! En voi muuta tehdä kuin toivottaa voimia!! :)
 
...voimia täältäkin, olin tiputuksessa ja erittäin heikossa kunnossa viikot 6-11 ja vasta sen jälkeen helpotti sen verran, että pääsin sängystä iltapäivällä pois ja uskalsin käydä esim. kaupassa. MIKÄÄN ei auttanut, syöminen tietenkin auttoi syömis-hetkellä mutta melkein heti syömisen jälkeen se olo palasi... sain pahoinvointilääkkeetkin mutta niitäkään ei oikeasti suositella raskaana ollessa syötäväksi joten en niitä uskaltanut käyttää. Aika auttoi, nyt taas voi nauttia elämästä!
-Lappitar ja Hippunen 19+5
 
Voin pahoin kolmetoista viikkoa yötä päivää, kunnes se sitten vain alkoi helpottaa siinä 17. vai 18. viikolla. Nyt syön jo ihan normaalisti ja mitä vain, kun 25. viikko menossa. En osaa oikein mitän muuta neuvoa antaa, mutta itselläni pidin yllä sitä, että oksentamisen jälkeen menin syömään täydennystä. Ei paljoa, mutta sen verran, että vatsa ei jäänyt ihan tyhjäksi. Esim. puuro pienellä nokareella voita meni jotenkuten sekä pinaattikeitto itse tehtynä vähällä pinaatilla. Suolakeksit tepsivät myös hyvin sekä jotkut hedelmät esim. viinipypäleet ja rusinat, kunhan mitään näistä ei syönyt kerralla paljon. Usein ja vähän oli toimiva yhdistelmä ja sitten istuin vain hiljaa ja keskityin siihen, että vastasyöty pysyy sisällä.

Aika auttaa ja lopulta tulee päivä, jolloin ei edes muista kuin etäisesti voineensa pahoin. Siinä vaiheessa, kun halailee Arabian valkoista, ei sitä uskois, mutta kyllä se ajan myötä helpottaa.
:hug:
 
mehujää, vissy, sipsit on hyviä vaihtoehtoja ainakin kokeilla. itse kokeilin lähes kaikkea, mutta aika harvassa on keinot jotka auttaa. sain myös primperania pahimmassa vaiheessa....koita syödä haukku kerrallaan ja juoda kulaus kerrallaan...jos pysyy sisällä niin sitten lisää. tsemppiä! :hug:
 
Luin juuri vauvalehdestä, että pieni määrä raastettua inkivääriä esim veden joukkoon auttaa pahoinvointiin =)
Itsellä auttoi kyllä ihan kurkku ja vesimeloni, eli kaikki aika neutraali noihin oksuoloihin =)
 
Kannattaa vain kokeilla kaikkea mikä itsestään tuntuu hyvältä. Itselläni mikään ei oikein auttanut paitsi tiputus, mutta sekin vain hetkellisesti. Nyt viikkoja 13 eikä loppua näy, täytyy vain yrittää kestää ajatuksen voimalla :)
 
Mulla oli käytössä rannekkeet, jotka painoivat ranteen sisäpuolella olevaa akupistettä. Helpotti oloa, ei tarvinnut vessaa laatottaa. Tuttu sanoi, että painoivat liikaa, mulla ei tuosta ollut ongelmaa. Kulkevat nimellä sea-band.
 

Yhteistyössä