Mikä ensimmäinen ajatuksenne?

  • Viestiketjun aloittaja Pipatus
  • Ensimmäinen viesti
Pipatus
Meillä kävi pari viikkoa sitten sosiaalitoimistosta tuttu nainen aiheettoman ilmoituksen takia kuitenkin katsomassa kotia jne jne. No siinä aikamme juteltua ja kahvia juoden niin tämä totesi lähtöä tehdessään että olenko harkinnut päiväkotiin laittamista jotta itse jaksan paremmin?! :O Oma ensimmäinen ajatukseni oli että loukkaannuin aika ikävästi koska jaksan lapseni kanssa todella hyvin eikä meillä ole mitään ongelmia. Lapseni on noin 2 vuotias.
 
xx
Sossu oli sitä mieltä,että mun olis pitänyt hommata kodinhoitaja laittamaan ruokaa mun 17 v pojalle niinä päivinä kun olen iltavuorossa,että poika saa lämpimän ruuan. Sitä pidettiin kohtuuttomana,että lapsi joutui laittamaan ruuan itse kahtena päivänä viikossa.

Ja siis aiheeton ilmoitus sossuun tehtiin mustakin , että juu .. Ilmoitelkaa vaan kaikista , jooko ? Sossuhan maksaa näille lapsille sitten kaiken , mun poikakin olis saanut vapaasti valita harrastuksen , sossu maksaa ...

Lastensuojeluilmoitus musta oli tehty just siks,kun teen vuorotöitä ja tulen välillä kotiin klo 23 , ja joskus lähden aamuviideltä töihin. Eihän 17 v lapsi pärjää itsekseen , eihän ?
 
vieras
Ensimmäisenä tuli mieleeni, että nämä ihmiset on koulutettu siihen, että havaitsevat väsymyksen merkkejä (ja joskus ovat havaitsevinaan ) ja koska kuitenkin asiakaskunta on , enimmäkseen ja pahmmillaan, ongelmaista sakkia, joiden jaksaminen voi olla vähänn heikompaa kuin normiporukalla, se varmaan vaan aatteli sitten tarjota tuotakin vaihtoehtoa sulle.

JOs jaksat, sanot sinne, että ei kiitos ja sillä selvä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Sossu oli sitä mieltä,että mun olis pitänyt hommata kodinhoitaja laittamaan ruokaa mun 17 v pojalle niinä päivinä kun olen iltavuorossa,että poika saa lämpimän ruuan. Sitä pidettiin kohtuuttomana,että lapsi joutui laittamaan ruuan itse kahtena päivänä viikossa.

Ja siis aiheeton ilmoitus sossuun tehtiin mustakin , että juu .. Ilmoitelkaa vaan kaikista , jooko ? Sossuhan maksaa näille lapsille sitten kaiken , mun poikakin olis saanut vapaasti valita harrastuksen , sossu maksaa ...

Lastensuojeluilmoitus musta oli tehty just siks,kun teen vuorotöitä ja tulen välillä kotiin klo 23 , ja joskus lähden aamuviideltä töihin. Eihän 17 v lapsi pärjää itsekseen , eihän ?
:D

ota vaan raha vastaan . :D
Näin niitä uusavuttomnia kasvatetaan , enkä siis tarkoita tätä kirjoittajalle negatiivisena, vaan naurattaa tämä yhteiskunta
. Sitten mun ekaluokkalainen ei saa iltapäiväkerhopaikkaa, meille sanottiin omassa kunnasa, että "kyllä se ekaluokkalainen pärjää jo yksin kotona muutaman tunnin, ei oo varaa maksaa hälle kuljetusta (8km) lähmpään iltapäiväkerhoon.

 
Pipatus
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Oletko yh? Jos ajatteli, että sinulla ei ole tukiverkkoa ympärilläsi.

Mistä aiheeton ilmoitus oli tehty? Siis mikä syynä?
Olen yh, mutta nykyisen mieheni kanssa olemme hakeneet oheishuoltajuutta hänelle. Aiheeton ilmoitus on tehty seuraavista syistä : minun alkoholinkäytöstäni ( enhän minä herranjumala edes juo kun korkeintaan saunasiiderin ja sitäkin yhtäkin lipitän sitten koko illan ja jos viihteelle lähden niin lapsi on hoidossa kummitädillään.) Toinen syy että lapsi on 4kg alipainoinen, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa ja kolmas syy ettei lapsella ole vaatteita. Kaappimme pursuavat vaatteita, ja osan nyt sopivista olen joutunut laittamaan kaappiin jotta saan seuraavaksi isommalle koolle tilaa laatikoista.

Ja vaikka kuinka vain huolehtisivat niin ei tuo ollut kyllä kivasti sanottu. Tuli sellainen olo että epäilee minun jaksamistani. Meillä on todella hyvä tukiverkosto, parempaa ei voisi hakea!
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pipatus:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Oletko yh? Jos ajatteli, että sinulla ei ole tukiverkkoa ympärilläsi.

Mistä aiheeton ilmoitus oli tehty? Siis mikä syynä?
Olen yh, mutta nykyisen mieheni kanssa olemme hakeneet oheishuoltajuutta hänelle. Aiheeton ilmoitus on tehty seuraavista syistä : minun alkoholinkäytöstäni ( enhän minä herranjumala edes juo kun korkeintaan saunasiiderin ja sitäkin yhtäkin lipitän sitten koko illan ja jos viihteelle lähden niin lapsi on hoidossa kummitädillään.) Toinen syy että lapsi on 4kg alipainoinen, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa ja kolmas syy ettei lapsella ole vaatteita. Kaappimme pursuavat vaatteita, ja osan nyt sopivista olen joutunut laittamaan kaappiin jotta saan seuraavaksi isommalle koolle tilaa laatikoista.

Ja vaikka kuinka vain huolehtisivat niin ei tuo ollut kyllä kivasti sanottu. Tuli sellainen olo että epäilee minun jaksamistani. Meillä on todella hyvä tukiverkosto, parempaa ei voisi hakea!
Kuulostaa ainakin siltä, että asiat ovat mallillaan teillä. Älä anna jonkun yksittäisen kysymyksen/mielipiteen pahoittaa mieltäsi.
 
Pipatus
En todellakaan anna, ja päätin että jos kyseinen nainen tulee vielä jotain "ehdottelemaan" niin minä kun olen kaunis suustani yleensä niin kyllä sitten siinä vaiheessa annan tulla suorat sanat. Me pärjäämme oikein mainiosti ja voisinpa sanoa että jos lapseni olisi päiväkodissa niin en kyllä osaisi kotona olla ilman häntä. Tulisi liian hiljaista. Nämä päiväuni ajat riittävät omaksi ajakseni vallan mainiosti sekä illat kun hän on jo nukkumassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pipatus:
En todellakaan anna, ja päätin että jos kyseinen nainen tulee vielä jotain "ehdottelemaan" niin minä kun olen kaunis suustani yleensä niin kyllä sitten siinä vaiheessa annan tulla suorat sanat. Me pärjäämme oikein mainiosti ja voisinpa sanoa että jos lapseni olisi päiväkodissa niin en kyllä osaisi kotona olla ilman häntä. Tulisi liian hiljaista. Nämä päiväuni ajat riittävät omaksi ajakseni vallan mainiosti sekä illat kun hän on jo nukkumassa.
Miksi et menisi töihin tai opiskelemaan?
 
Pipatus
Alkuperäinen kirjoittaja -Ä-:
Tiedäksä kuka ilmiotuksen on tehnyt?
Itseasiassa kyllä tiedän ja kyseinen henkilö asustelee viimeisimpien tietojeni mukaan kolmen tunnin ajomatkan päässä meidän asuinpaikastamme. En ole häneen ollut minkäänlaisissa yhteyksissä joten hän ei tiedä mitään meidän oloistamme tms. Ja tämä kyseinen henkilö ei liity lapseeni eikä minuun mitenkään!
 
Ei ihme että tää maa on nykyisin täynnä näitä uusavuttomia pellejä jotka ei mitenkään pärjää vaikka tullut 18v täyteen. Varmasti suurimman osan vanhemmat on just tota luokkaa mitä se nainen joka teki sen ilmoituksen. Jos olisi mun elämä niin kävisin sanomassa hieman tiukemmalla äänensävyllä että keskittyy vaan siihen omaan elämään ja pitää vaan huolen niistä omista asioistaan.
 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Sossu oli sitä mieltä,että mun olis pitänyt hommata kodinhoitaja laittamaan ruokaa mun 17 v pojalle niinä päivinä kun olen iltavuorossa,että poika saa lämpimän ruuan. Sitä pidettiin kohtuuttomana,että lapsi joutui laittamaan ruuan itse kahtena päivänä viikossa.

Ja siis aiheeton ilmoitus sossuun tehtiin mustakin , että juu .. Ilmoitelkaa vaan kaikista , jooko ? Sossuhan maksaa näille lapsille sitten kaiken , mun poikakin olis saanut vapaasti valita harrastuksen , sossu maksaa ...

Lastensuojeluilmoitus musta oli tehty just siks,kun teen vuorotöitä ja tulen välillä kotiin klo 23 , ja joskus lähden aamuviideltä töihin. Eihän 17 v lapsi pärjää itsekseen , eihän ?
Voi apua! Tuon ikäiset käyvät jo töissäkin. :D :D :D :D :D :D
 
Pipatus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pipatus:
En todellakaan anna, ja päätin että jos kyseinen nainen tulee vielä jotain "ehdottelemaan" niin minä kun olen kaunis suustani yleensä niin kyllä sitten siinä vaiheessa annan tulla suorat sanat. Me pärjäämme oikein mainiosti ja voisinpa sanoa että jos lapseni olisi päiväkodissa niin en kyllä osaisi kotona olla ilman häntä. Tulisi liian hiljaista. Nämä päiväuni ajat riittävät omaksi ajakseni vallan mainiosti sekä illat kun hän on jo nukkumassa.
Miksi et menisi töihin tai opiskelemaan?
Täällä kun ei työtä ole tarjolla ja opiskelupaikkojakin on niukasti. Pitäisi kuitenkin opiskelun kannalta ajatella sellainen paikka josta olisi hyötyä tulevaisuudessa ettei tyhjän päälle jää. Toinen on tietysti se että täältä on lähimpään opiskelupaikkaan olemattomat kulkuyhteydet. Ainoastaan bussi joka lähtee aamulla 7 ja tulee illalla 6 jälkeen takaisin.
 

Yhteistyössä