mikä erottaa nyt allergian ja astman

  • Viestiketjun aloittaja "nunnu"
  • Ensimmäinen viesti
Allergia on vain joskus yhteydessä astmaan. Itsellä on astma ja vaikka olen allerginen kissoille ja timoteille, silti enemmän esim.flunssa ja kova pakkanen aiheuttavat hengenahdistusta, mikä on astman pääoire. Kissoja on täällä kotonakin kaksi eikä niistä tule oireita. Kroonista tulehdustilaa keuhkoissa hoidetaan jatkuvalla kortisonilääkityksellä. Jos kortisonilääkityksen lopettaa, tulehdus pahenee ja tulee hengenahdistusta.
 
"asd"
Mulla on allergia joka aiheuttaa hengitystieoireita, mutta ei astmaa. Jos käyn juoksulenkillä siitepölyaikaan ottamatta antihistamiinitabletteja saan ihan hirveän vinkuvan hengityksen ja rintaa alkaa ahdistaa ja tuntuu etten saa henkeä. Mutta ei se mitään astmaa ole.
 
"nunnu"
[QUOTE="asd";22103781]Mulla on allergia joka aiheuttaa hengitystieoireita, mutta ei astmaa. Jos käyn juoksulenkillä siitepölyaikaan ottamatta antihistamiinitabletteja saan ihan hirveän vinkuvan hengityksen ja rintaa alkaa ahdistaa ja tuntuu etten saa henkeä. Mutta ei se mitään astmaa ole.[/QUOTE]

tässä veit jalat suusta :)
eli mulla itellä siis on ollut astma 15 vuotta mutta mun lapsukaisella on lähes samat oireet mutta ei astmaa pojalla siis vinkuu hengitys esim kissoista

eli siis lähes samat oireet mulla astma pojalla allergia
 

Yhteistyössä