Mikä hitto tota digiboxia vaivaa?? Menee hermot än yy tee NYT!

  • Viestiketjun aloittaja Ottaa ottaan
  • Ensimmäinen viesti
Ottaa ottaan
Mulla on tallentava digiboxi ollut vuoden päivät nyt kiinni tuossa kuvaputkitelkkarissa. Kaikki toiminut täydellisesti kunnes tittidii, eilen lopetti täysin toiminnan kun sammutin tallennukselta katsomaani ohjelmaa. ?????

Näyttää jokaisen kanavan mustana. Ei tule edes lukemaan mitään, ei signaalia tai muuta vastaavaa. Kaikki signaalit on nollassa jokaisen kanavan kohdalla ja kun teen auttomaattihaun kanaville, tulee lukemaan epäonnistunut ja digiboxin pikkuruudussa lukee noSh. Mitä mitä mitä??

Pari päivää ollut ilman televisiota :( Johtuuko nyt sit boxista vai antennipiuhasta vai mistä? Kokeilin toista antennipiuhaakin, mutta sama vika.

Tallennuksia pystyn katsomaan kyllä. Että korpee ja lujaa. Talo on muuten kaapeliverkossa... Pliis auttakaa nyt joku!
 
Ottaa ottaan
Ja tehdasasetusten palautusta en ole kokeillut kun siinä menis kaikki vuodenaikaiset tallennukseni samalla kertaa. :( Ja jos se ei autakaan edes. Niin ja sit kun sammutan digiboxin, ilmestyy digiboxin kellotauluun aina aika 12.00 vaikka kello on aina ennen pysynyt just siinä ajassa kun se oikeestikin on.
 
"Raipe"
Mutsilla on telkku pimeänä, asutko Kannelmäen suunnalla ?? Pitää mennä katsomaan mikä siinä mättää. Ei auttanu vaikka yritin neuvoa ja saikin paljon tehtyä eli kaikki piuhat tarkastettua ja teki tehdasasetusten palautuksen jne.

Mulla on uusi digiboxi mutsille, katotaan jos se auttaa.
 
..
tallennukset ei mee tehdasasetusten palautuksesta. siellä on erikseen'kiintolevyn alustus' tai vastaava, jolla tallennukset poistetuu. kannattaa kokeilla myös ottaa virtajohto irti seinästä noin 30 sekunniksi, samalla tarkista antennijohdon kytkennät. onko sulla toista boksia tai telkkarissa viritintä jolla voit tarkistaa että ne kanavat kuitenin näkyy, että vika ei oo esim kaapelifirma npäässä
 
..
mutta siis voihan vaan olla että on hajonnu se värkki, aika huonoja vehkeitähän ne on. saat varmasti vielä takuun piikkiin uuden, koita neuvotella että saisit tuon vanhan kovalevyn itselles jos haluat ne tallennukset säästää.
 
"Raipe"
Minäkin vahvasti epäilen, että vika on kaapelifirman päässä. Näitä vikoja tuntuu välillä tulevan, tiedotus on aika paskaa, en nettisivuilta löytänyt ainakaan mitään ilmoitusta moisesta. Mutta silti epäilen, että vika on siellä päässä.
 
Ottaa ottaan
[QUOTE="Raipe";25826022]Mutsilla on telkku pimeänä, asutko Kannelmäen suunnalla ?? Pitää mennä katsomaan mikä siinä mättää. Ei auttanu vaikka yritin neuvoa ja saikin paljon tehtyä eli kaikki piuhat tarkastettua ja teki tehdasasetusten palautuksen jne.

Mulla on uusi digiboxi mutsille, katotaan jos se auttaa.[/QUOTE]

Asun tampereella. Ja naapureilla kuulema toimii normaalisti. Toivottavasti äitisi boxi alkaa toimia. :)
 
"joo"
Ei katoa tallennukset vaikka tehdasasetukset palauttaa. Meillä sekoilee digiboxi vähän väliä. Välillä menee ihan tilttiin että pitää ottaa johtokin seinästä. Sitten se katkoo ohjelmia kesken kaiken, tosi ärsyttävää. On kuulemma kovalevy hajoamassa siitä kun mies soitti huoltoon. Tosi mahtavaa tää nykytekniikka kun kaikki on niin sakkelin hankalaa.
 
"Raipe"
Niinpä äitini kirosi nämä laitteet helvettiin ja todettiin yhteen ääneen, että digi digi. On tämä hienoa kun on härveliä joka lähtöön ja aina joku laite paskana.
 
Ottaa ottaan
tallennukset ei mee tehdasasetusten palautuksesta. siellä on erikseen'kiintolevyn alustus' tai vastaava, jolla tallennukset poistetuu. kannattaa kokeilla myös ottaa virtajohto irti seinästä noin 30 sekunniksi, samalla tarkista antennijohdon kytkennät. onko sulla toista boksia tai telkkarissa viritintä jolla voit tarkistaa että ne kanavat kuitenin näkyy, että vika ei oo esim kaapelifirma npäässä
Mulla ei ole toista boxia. :( Tänään oli koko työpäivän ajan kaikki piuhat irti seinästä, mutta sama vika jatkuu vaan. Kokeilin laittaa antennipiuhan eri paikkaankin, mutta sitten ei näkynyt niin mitään. :D Ei edes kanavat vaihtunut. :D Joo oikeesti ei kyllä naurata, mut pakko kun ei voi itkeekäänkään.

Ja tosiaan naapureilla näkyy kaapelitv normaalisti, että tuskin kaapelifirmassakaan mitään. Kai se on toi mun laite sitten.

Mutta kiitti tuhannesti tuosta tehdasasetus-vinkistä. Nyt uskallan niitäkin kokeilla nollailla! :)
 
Ottaa ottaan
[QUOTE="joo";25826072]Ei katoa tallennukset vaikka tehdasasetukset palauttaa. Meillä sekoilee digiboxi vähän väliä. Välillä menee ihan tilttiin että pitää ottaa johtokin seinästä. Sitten se katkoo ohjelmia kesken kaiken, tosi ärsyttävää. On kuulemma kovalevy hajoamassa siitä kun mies soitti huoltoon. Tosi mahtavaa tää nykytekniikka kun kaikki on niin sakkelin hankalaa.[/QUOTE]

Näinpä. Mua korpee kyllä tosissaan jos tuo boxi hajosi. Oli kallis laite ja tykkäsin kovasti. Pitää toivoo, että lähtee vielä toimimaan. Ihmetyttää eniten se kun ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Ei mitään pätkimisiä tai muutakaan, ei kerrassaan mitään ja sitten kun naps vaan, mikään ei enää toimi.
 
"joo"
Näinpä. Mua korpee kyllä tosissaan jos tuo boxi hajosi. Oli kallis laite ja tykkäsin kovasti. Pitää toivoo, että lähtee vielä toimimaan. Ihmetyttää eniten se kun ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Ei mitään pätkimisiä tai muutakaan, ei kerrassaan mitään ja sitten kun naps vaan, mikään ei enää toimi.
Meillä vissiin tuo isäntä päivitti sitä vielä jotenkin tietokoneen kautta mutta ei sekään auttanut! Enpä tiennyt että digiboxejakin pitää päivittää, pyh ja pah. Voisko kuitenkin auttaa tehdasasetusten palautus, koititko jo sitä?
 
Ottaa ottaan
Ei auttanut tehdasasetusten nollaus. :( Signaalit ei pomppaa nollasta prosentista minnekään haun aikana ja mikään kanava ei toimi. Tallennukset sen sijaan pysyivät tallessa. Jei! :)

Kai se on revittävä rahat uuteen telkkariin jossa on sisäänrakennettu boxi...
 
"joo"
No voihan :( Olis muuten kiva tietää onko yhtäkään talouttaa jossa digiboxi aina toimisi? Tää digiaikaan siirtyminen on niin syvältä. Laitettaa ja piuhaa tolkuttomasti vaan uusia ja kohta keksitään jotain uutta mukavaa. Ne tekee varmaan tahallaan näitä hajoavia laitteita että ihmiset joutuu ostaan uudet parin vuoden välein :(

Minkä merkkinen laite sulla muuten on? Meillä tais olla LG. Ihan peestä.
 
Ottaa ottaan
Okei, mä käyn vielä katselemassa noiden kotisivuja. Sieltä voisi jotain tosiaan löytyä. Vaikka käyttöohjeet, jotka tuli tyhmänä nakattua jonnekin mistä ei enää löydy. Kiitos Raipe!

Mulla on division merkkinen boxi. En tiiä minkälainen on merkkejään, mutta ainakin tuo boxi maksoi monta sataa. Onneks mulla on takuu voimassa. :))
Mä kyllä mietin tosissani sitä uutta tv:tä jossa on boxi sisäänrakennettu. Jos katsoo tuosta sitten vaan noita nauhoituksia joskus. Mun mielestä niissä dixiteeveissä missä boxi sisällä, ei ole läheskään niin paljon vikoja kun irrallisissa laitteissa.
 
Ottaa ottaan
Ten ns. kaksoisvirityksen kun löysin netistä ohjeeen!!

Liitin siis boxin myös televisioon antennijohdolla. Aikaisemmin toiminut moitteettomasti kun oli antennijohto digiboxin reiästä "cable a in" liitettynä seinään. Nyt sitten liitin digiboxin tuon lisäksi vielä reiästä "cable b in" television antennipiuhareikään ja jo pelittää taas! Jes jes jee!!
 
vierailija
Ten ns. kaksoisvirityksen kun löysin netistä ohjeeen!!

Liitin siis boxin myös televisioon antennijohdolla. Aikaisemmin toiminut moitteettomasti kun oli antennijohto digiboxin reiästä "cable a in" liitettynä seinään. Nyt sitten liitin digiboxin tuon lisäksi vielä reiästä "cable b in" television antennipiuhareikään ja jo pelittää taas! Jes jes jee!!
Mihin reikään laitoit telkkarista antennijohon mulla on sama vika mut cable b in on sama pää ku telkkarissa eli oliks se sittenki cable b out.
 

Yhteistyössä