Mikä ihme mua vaivaa????

Palelen ja hikoilen vuoronperään. Olen myös usein väsynyt, välillä niin että meinaan keskellä päivää nukahtaa. Nukun kuitenkin melko hyviä yöunia, huonompia fibro-kausina tietty huonommin.. Olen syönyt kohta puoli vuotta terveellisemmin, kasvispainotteisesti hiilareita vältellen. Nyt kevään tultua liikun vieläkin enemmän, vaikka en talvenkaan aikana ole sohvaperuna ollut; minusta ei sellaista saa tekemälläkään. Ja se asia mikä ihmetyttää, paino on noussut vuodessa 7kg!!! Alkaa ottaa otsaluuhun sen lisäksi, että kaikki jatkuvasti kyselee olenko raskaana. Mikä ihme tässä nyt mättää??? : /
 
Mulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja yleisesti ottaen olotila oli väsynyt ja saamaton, paleli ja toisinaan sitten hikoilutti kamalasti. Paino noussut ja hiuksia lähtee vieläkin, samoin tuntui kuin muisti pätkisi. Olen nyt ottanut tyroksiinia vuoden ja vihdoin arvot kohdillaan - olotilankin on paljon parempi.
 
No niitä kokeita on kyllä otettu, viimeksi joulukuussa. Lääkärin katsoi tulokset ja totesi ettei mitään häikkää. Itse en arvoja nähnyt.
Noiden edellisten lisäksi lähtee tukkaa paljon, on turvotusta, iho on kuiva (tosin olen atoopikko) ja olen taipuvainen synkistelyyn.
 
Mitenkän mä saisin nähdä nuo labra-arvot itse? Ja onko totta, että kilpparikoe pitäisi ottaa mieluummin aikaisin aamulla? Kävin kokeissa juuri ennen labran kiinnimenoa kymmenen maissa.

Lisäänpä vielä, että viime viikot olen ollu kotihoidossa työharjoittelussa, ja on tullut liikuttua entistäkin enemmän rappusia ravatessa, ja mennyt välillä pyörällä töihin. Ja kaks kiloo tullut painoa lisää. :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
No se kannattaa ottaa aamulla klo 8-10 aikaan. Mitäs se hyödyttäisi, että näkisit arvot itse, epäiletkö lääkäriä? Otettiinko muita veriarvoja silloin ja olivatko ok?
 
Otettiin kaikki mahdolliset peruskokeet. Laaja verenkuva muistaakseni lisäksi sydänfilmi. Missään ei ollut lääkärin mielestä mitään poikkeavaa. Turvotuksen takia menin kokeisiin. Ja siksi haluan nähdä, että arvot on olleet ennekin raja-arvoja, ja lääkäri on kuitannut ne normaaliksi vaikka oireita on. Minulle on väitetty, että jos arvot on toistuvasti rajalla ja oireita on pitäisi lääkitystä kokeilla.
 
Kyllä ne arvot saa kun kyselee sieltä missä ne on otettu. Lääkärit on montaa mieltä kilpparituloksista. Yksi sanoi minulle tsh 10 arvolla, että aloitetaan lääkitys ja toinen sanoi, että ei ole tarvista. Mutta tarvista todellakin oli ja vaadin saada tyroksiinin käyttöön ja kylläpä olo on kohentunut.
 
[QUOTE="vieras";23686348]No se kannattaa ottaa aamulla klo 8-10 aikaan. Mitäs se hyödyttäisi, että näkisit arvot itse, epäiletkö lääkäriä? Otettiinko muita veriarvoja silloin ja olivatko ok?[/QUOTE]

Näin juuri ja lääkäri painotti minulle, että pitää mennä ravinnotta!
Vajaatoiminta voi olla piilevänäkin ettei näy arvoissa kuin ajan myötä.
 
"vieras"
Kysy ihmeessä palstaämmiltä! Lääkäriin ei kannata ikinä mennä eikä luottaa koska tällä foorumilla työttömät, yh-äidit, siwan kassatädit ja muut tollot arvailevat ja googlettelevat vastaukset kätevästi visaisimpiinkin lääketieteellisiin ongelmiin!
 
[QUOTE="vieras";23686426]Kysy ihmeessä palstaämmiltä! Lääkäriin ei kannata ikinä mennä eikä luottaa koska tällä foorumilla työttömät, yh-äidit, siwan kassatädit ja muut tollot arvailevat ja googlettelevat vastaukset kätevästi visaisimpiinkin lääketieteellisiin ongelmiin![/QUOTE]

Ehkäpä hain enemmänkin palstalaisten omia kokemuksia kuin "palstatohtoreiden" diagnooseja. Ja kuten tuossa edellä olen kertonut viimeksi joulukuussa on kokeita otettu ja lääkärissä käyty.
 
[QUOTE="vieras";23686426]Kysy ihmeessä palstaämmiltä! Lääkäriin ei kannata ikinä mennä eikä luottaa koska tällä foorumilla työttömät, yh-äidit, siwan kassatädit ja muut tollot arvailevat ja googlettelevat vastaukset kätevästi visaisimpiinkin lääketieteellisiin ongelmiin![/QUOTE]

Eikä suinkaan heillä millään voisi olla omakohtaista kokemusta... Mitähän sinäkin tulet väliin huutelemaan, kun et osaa olla asiallinen?

Taidat itse olla suurempikin tollo :)
 
"Muurarin Vaimo"
[QUOTE="vieras";23686842]Koe aamuna ei oteta lääkettä, mutta syödä saa, ainakin niillä jolla on lääkitys.[/QUOTE]

Mulla ei ole lääkitystä koska vajaatoimintaa ei ole todettu.
 

Yhteistyössä