Mikä ihmeen isyyspakkaus?

Mitä varten äidit keräilee tulevalle isälle isyyspakkausta? Eihän äiditkään pakkausta saa, vauvallehan ne äitiyspakkauksen tavarat on tarkoitettu, kumeja yms. lukuunottamatta.
Onhan se kiva että iskä saa sisua ja batterya, mutta isäkö niitä synnytyksessä enemmän tarvitsee? Voi haloo. Eikö ensisynnyttäjillä ja näköjään muillakaan synnyttäjillä ole mitään hajua synnytyksen kulusta. Meillä ainakin olen minä se, jolle se on rankempi urakka. Ostakoon ukko mulle pakkauksen!
 
Musta on ainakin ihan kiva idea tuo "isyyspakkaus". Itsekin sellaisen kasasin esikoista odottaessa. Mulla ainakin oli ajatuksena saada tuleva isä mukaan odotukseen uudella tavalla. Kaikki odotuksessa kun pyörii tulevana äidin ja vatsan ympärillä, niin varmasti ensi kertaa isäksi tulossa oleva on hiukan pihalla ja saattaa jopa tuntea olonsa ulkopuoliseksi jollain tapaa. Ja koska missään ei määrätä mitä pakkauksen pitää sisältää, niin joillain siinä on niitä sisuja ja batterya, että isä jaksaa synnytyksessä tai synnytyksen jälkeen, ihan kuinka vaan. Ei se ole äidiltä pois, jos haluaa toista ilahduttaa. Minä ainakin sain synnytyksessä ja sen jälkeen mieheltäni kaiken mahdollisen tuen ja avun, siinä oli minulle "pakkausta" tarpeeksi.
 
Itse en ole isyyspakkausta tehnyt, koska luulen että mun mies ei siitä niin innoissaan olisi ollut kun minä itse. :) Mutta mun mielestä tosi kiva idea, kyllähän toista on aina kiva ilahduttaa lahjoilla, ilman että itse saisi aina jotain takaisin...Ja moni ensikertalainen isä voi tosiaan tuntea itsensä ulkopuoliseksi. Tottakai synnytys on äidille rankempaa, äitihän ne kivut kärsii, muttei se miehen vika suinkaan ole. :) Mua vähän ärsyttää sellainen asenne, että miestä ikäänkuin syytellään ja haukutaan siitä kun äiti "joutuu" lapsen synnyttämään, se nyt vaan on niin että miehet kun ei siihen pysty...Ja kyllä me naiset itse niitä lapsia tunnutaan haluavan, ei tarvitse miehen pakottaa..
Itse ajattelin muistaa miestäni lahjalla sen jälkeen kun vauva on syntynyt,ihan siitä hyvästä että on mukisematta kestänyt tämän raskausajan mielenailahteluni ja ollut toooooosi ymmärtäväinen. Rankkaa on varmasti ollut hänelläkin.
 
vartooja

Mitä varten äidit keräilee tulevalle isälle isyyspakkausta? Eihän äiditkään pakkausta saa, vauvallehan ne äitiyspakkauksen tavarat on tarkoitettu, kumeja yms. lukuunottamatta.
Onhan se kiva että iskä saa sisua ja batterya, mutta isäkö niitä synnytyksessä enemmän tarvitsee? Voi haloo. Eikö ensisynnyttäjillä ja näköjään muillakaan synnyttäjillä ole mitään hajua synnytyksen kulusta. Meillä ainakin olen minä se, jolle se on rankempi urakka. Ostakoon ukko mulle pakkauksen!

No jos minä aion hommata tai tehdä miehelleni isyyspakkauksen, niin sen ei todellakaan ole tarkoitus olla synnytystä varten! Synnytys ja synnytys, joo joo, mutta isyyspakkaus on kotona olemista varten. Ja minun ihana mieheni lupasi ainakin tehdä minulle oman äitiyspakkauksen, mikä taas kerran ei liity millään lailla itse synnytykseen!

Pyydä miestäsi tekemään sulle jotain kivaa niin tuut paremmalle päälle.
 
Voi jehna! Ei ole tämä mamma pakkausta saanut, mutta tukea ja rakkautta sitäkin enemmän, jotka ovat miljoona kertaa muutamaa pakkausta tärkeämpiä! Siksi tekee mieli muistaa toista, ja kiittää runsaasta rakkaudesesta ja tuesta jota mies on antanut. Tuleva isä oli pakkauksesta hyvin onnellinen ja sanoi myös ensimmäistä kertaa konkreettisesti osallistuvansa raskauteen,sillä lapsi kun on äidin sisällä eikä isä pääse vaikka kuinka haluaisi, tuntemaan siitä onnesta ja ihmeellisestä tunteesta osan, jota äiti tuntee vauva masussaan. Isä oli kovin onnellinen saadessaan isälle osoitettuja juttuja jotka auttoivat myös isää tuntemaan olonsa tärkeäksi, usein huomio (sattuneesta syystä) kun kohdistuu äitiin.


Juu, ei tämä mamma mitään pakkauksia tarvitsekaan, mutta ukkoa haluan kiittää ja muistaa! On se niin hienosti hormonimyrskyjen keskellä tukenut, että kyllä sinne vähän batterya uppookin, eikä ainakaan meidän talous nyt muutamasta lahjasta kaatunut. Isä sai vain lisää potkua! Jokainen tyylillään ja resurssien mukaan, ketään ei ole pakotettu hankkimaan yhtään mitään.


 
Mä tarkoitin koko isyyspakkausideaa, te käsititte asian vain yhdeltä kantilta. Siis onhan teidän pakkauksissa toki muutakin kuin synnytykseen tarkoitettuja juttuja, enpä viittiny kaikkia luetella. Mun omalle miehelle mainitsin asiasta, sitä oikein nauratti. Se on tässä asiassa 50% osallinen ihan ilman mitään erityisiä huomionosoituksia.
No jos muiden miehet ei innostu odotuksesta, niin kalja kai sitten saa vauva-ajatuksen vaikuttamaan mukavalta. Mä en olis alkanu koko vauvantekoon, jos miestä ei olis kiinnostanu. Ja kukas tässä muuten mitään hinnoista on maininnut? Mä en siitä ainakaan maininnu mitenkään.
t. vauvantulosta onnellinen pari
 
siis isyyspakkaus on lahja!

Pitääkö lahjoja jotenkin selitellä?

Mun äitiyspakkaus ei ole pelkästään mulle mutta onhan sielläkin vanhemmille asioita. Vai meinaako vartooja säästää kondomit lapselle että on sitten varalla kun kasvaa?

mun isyyspakkauksessa on tavaraa lähinnä lapselle.
Ja energia juomaa MUTTA EI SYNNYTYKSEEN! vaan vitsinä että jaksaasitten KOTONA lapsen kanssa,


sulla itsellä taitaa olla aika ykspuoleinen kuva siitä mikä ja mitä isyyspakkaus on.

eiköhän se jokaisella ole se henkilökohtainen juttu, eli vain lahja isälle.

ja kyllä meillä isäkin kanta akortensa kekoon vaikka itse lapsen kannan. Välillä olen niin huonossa kunnossa että kotihommat jää miehelle ja pinna on kireellä ja tulee tiuskittua jne. Että ei ne miehet (ainakaan mun mies sun miehestä en tiedä) tumput suorina seiso ja naiset vaan hoida hommaa.

enkä usko että isyys pakkausta annetaan sen takia että mies kiinnostuis lapsesta. Aika naurettavia juttuja mutta tuskin tuota edes kukaan on tosissaan kirjoittanut tai sitten on kyl jo jotain ongelmia.

Mutta ei muutaku hyvää jatkoa ja odottele sitä lahjaa kun kerran koet vain itse olevan lahjan arvoinen ja mies ei...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 10:33 netskuli kirjoitti:
siis isyyspakkaus on lahja!

Pitääkö lahjoja jotenkin selitellä?

Mun äitiyspakkaus ei ole pelkästään mulle mutta onhan sielläkin vanhemmille asioita. Vai meinaako vartooja säästää kondomit lapselle että on sitten varalla kun kasvaa?

mun isyyspakkauksessa on tavaraa lähinnä lapselle.
Ja energia juomaa MUTTA EI SYNNYTYKSEEN! vaan vitsinä että jaksaasitten KOTONA lapsen kanssa,


sulla itsellä taitaa olla aika ykspuoleinen kuva siitä mikä ja mitä isyyspakkaus on.

eiköhän se jokaisella ole se henkilökohtainen juttu, eli vain lahja isälle.

ja kyllä meillä isäkin kanta akortensa kekoon vaikka itse lapsen kannan. Välillä olen niin huonossa kunnossa että kotihommat jää miehelle ja pinna on kireellä ja tulee tiuskittua jne. Että ei ne miehet (ainakaan mun mies sun miehestä en tiedä) tumput suorina seiso ja naiset vaan hoida hommaa.

enkä usko että isyys pakkausta annetaan sen takia että mies kiinnostuis lapsesta. Aika naurettavia juttuja mutta tuskin tuota edes kukaan on tosissaan kirjoittanut tai sitten on kyl jo jotain ongelmia.

Mutta ei muutaku hyvää jatkoa ja odottele sitä lahjaa kun kerran koet vain itse olevan lahjan arvoinen ja mies ei...
lue uudelleen mun kirjotukset, niin ei tarvitse turhaan kirjottaa samoja juttuja. kumeistkin esim. mainitsin jo eka viestissäni.
 
Tais ap:llä olla tosi huono päivä kun moista kirjoitti... :LOL:

Itse tein miehelleni sellaisen kun esikoista odotin, mies oli todella otettu ja sanoi ettei ikinä unohda sitä. Ei osannut yhtään odottaa sellaista lahjaa :D
 
olen kyllä aika samaa mieltä kuin ap.no siis ehkä ne miehet jotka tosiaan jaksavat paapoa ja olla koko raskaus ajan naiselle mieliksi ansaitsevatkin lahjan...itse ehkä ajattelisin miehen ilahtuvan jostain jota mies todella tarvitsee tai jotain esim.viskipullo.

harvemmat isät vaan on niin naisen rinnalla koko raskaus ajan...ymmärrän tässä miehiä mutta myös naisia..naiset voi muuttua tosi ärsyttäväksi ja turhamaiseksi raskauden myötä,keskellä yötäkin olen kuullut joittenkin isien joutuvan hakemaan esim.suklaata "tebbarilta"kun naisen niin sitä tekee mieli ja ihan suuttuu jos sitä ei saa.

ja taas toisaalta nainenhan on aika tuskanen koko odotus ajan,niin miksi ei saisi jotain vaatiakkin?...en tiedä.kumpikin ymmärrettävää.
mutta sekin että jos mies on niinkuin useimmat miehet näyttää olevan..niin en ymmärrä miksi niitä pitäisi paapoa ja lahjoilla heitellä.johan ne miehet saavat kunnon vapaat kun nainen on vauvan kanssa sairaalassa niin saa olla ihan rauhassa muutaman päivän,ja samaan menee myös varpajaiset..miksi mies menee juhlimaan ja ryyppäämään vauvan syntymää kavereitten kanssa..millon äiti saa ensimmäisen vapaailtansa kavereitten kanssa.
 
vartooja kirjoitti: Mä en olis alkanu koko vauvantekoon, jos miestä ei olis kiinnostanu.

Kuka sitten haluaisi tehdä silitikin lapsen jos mies ei haluaisi??
Luulet olevasi ainoa jolla on mies rinnalla, pitihän sun tummentaa myös se että olette pari . Otappa piruuttas selville montako PARIA suomessa on. Huomaat että ette ole ainoat.
 
maire
mikäs se semmonen pari on missä nainen on kaiken keski piste ja ansaitsee vai lahjoja ja tulla huomatuksi mutta mies on ei mitään.

Ja sanni sinä et todellakaan tunnu arvostavan miestäsi. Minä voin ostaa miehelle lahjan jo vaan sen takia että on olemassa ja rakastan häntä ei siishen tarvitse syytä.

Isyyspakkaus on kiva antaa vaikka ilman mitään ihmeellistä syytä.
Eikä tarvi yleistää että useat miehet ei ooo naisen rinnalla, jos omamiehesi sitä ei tee.

Itsellä/sukulaisilla ja tuttavilla on päinvastaiset kokemukset.


Ja vielä ihmettelette miten mies ei tue. En minäkän tukin jos kotona olisa vastaava pirttihirmu joka ei ollenkaan arvosta
 
Kokosin isyyspakkauksen, koska halusin ilahduttaa ja tuoda isää enemmän tähän odotukseen mukaan. Isäaiheiset satukirjat tai t-paidat (mitkä nyt kutakin miellyttää) voi paitsi tuntua saajasta kivalta myös rohkaista tulevaan isyyteen. Odotus ja isäksi tuleminen on mukava juttu!
 
En jaksanut kaikkien viestiä lukea joten vastaan vaan oman näkökantani.
En tehnyt miehelleni ekasta muksusta isyyspakkausta. Nyt harmittaa kamalasti. Mies tuki minua koko raskauden ajan. Kun lapsi syntyi niin mieheni osti minulle äitienpäivälahjan (esikko syntys 12.5) kotona odotti siisti koti ja kotiintulo lahja =) Mieheni muisti minua. Hänen mielestään olin ansainnut lahjat koska olin puurtanut läpi synnytyksen ja saimme pienen ihanan pojan. Nyt odotan toista rv 34 ja tein miehelleni nyt pienen "isyyslahjan" koska halusin muistaa häntä. Mieheni tuki oli tosi tärkeä synnytyksessä. Ilman miestäni en olisi pystynyt synnyttämään. Mieheni on taas tukenut tätä vaikeaa raskausta, hoitanut poikaa ja kotia. Tiedän että saan kummiskin taas mieheltäni ihanan lahjan kun lapsi on maailmassa. Mieheni hemmottelee minua niin miksen minäkin joskus häntä :) Tämä on vaan minun kantani miksi minä ostan lahjan rakkaalle miehelleni.
 
Esikoinen tulossa
Täällä myös väkerretään ahkerasti isyyspakkausta rakkaalle miehelleni :heart: :wave:

Tärkein syy, miksi sen teen, on että RAKASTAN HÄNTÄ :heart: :heart: :heart: Tiedän myös mieheni ilahtuvan siitä, että huomioin hänet tuollaisella pakkauksella. Itse olen höyrynnyt äitiyspakkauksesta jo ties kuinka kauan, ja haluan isukin saavan omansa. Totta, että äitiyspakkauksessa on lähes kaikki vauvalle, lukuunottamatta opuksia, kondomeja ja liukkaria.

Tekemässäni isyyspakkauksessa on jotain, joka ilahduttaa koko perhettä, vaikka onkin erityisesti tarkoitettu isälle. Myös vauvalle siinä tulee hyödyllisiä juttuja, turhuuksia (tai sellaisia, joita ei tulisi käytettyä, ei juurikaan ole mukana). Esim. pakkauksessani on isälle ja vauvalle tyynyliinat molemmille (painan itse molempiin samanlaiset kuvat ja kirjoitan kangastusseilla henk. koht. tekstit), vauvalle teksti body ja isälle saman tyylinen t-paita.

Sitten isukille tulee lisäksi omat juttunsa, ja meille yhteiseksi tarkoitettuja muutama, esim. lahjakortti pizzeriaan, jossa teksti, että isä voi käyttää sen jos äiti ei ehdi/jaksa tehdä ruokaa, tai VAIHTOEHTOISESTI voi hemotella vaimoaan ja viedä syömään valmistä ruokaa. Lisäksi esim. kynttilät ja tulitikut, joilla voi sytytellä mahdollisesti kadoksissa olevaa romantiikkaa. Pakkaukseen laitan myös esim. tutin ja korvatulpat, pienen konjakki pullon ja sikarin jne. Kaikkea pientä kivaa, joihin jokaiseen liittyy joku ns. "meidän juttu".

Jos en ollenkaan tykkäisi yllättää rakkaita ihmisiä, en tekisi tätäkään, mutta satun tykkäämään. Ja kyllä miehenikin muistaa minua, esim. äitienpäivänä, vaikkei vauvamme ole vielä edes syntynyt :heart: Pakkausta tehdessä olen saanut myös kivasti kulumaan aikaa, olen sairauslomalla loppuraskauden :/

Ja tokihan isyyspakkaus on myös kiitos miehelleni siitä (tosin pieni sellainnen, ja tietenkin osoitan rakkauttani ensisijaisesti muutenkin kuin antamalla tämän lahjan) että hän on tukenut minua niin ihanasti koko raskauden ajan. Ilman en olisi selvinnyt hankalista ajoista =) Apu on ollut sekä henkistä että fyysistä.

Mies nyt vaan ei voi kantaa lasta sisällään, eikä se ole hänen vikansa. Meidän mielestä isällä on aivan yhtä tärkeitä tehtäviä raskaudessa ja synnytyksessä, vaikka äiti joutuukin suurimmat kivut kärsimään. Meillä ainakin on niin, että mies ollut alusta asti mukana aivan yhtä paljon kuin minäkin, yhdessä on tätä lasta haluttu ja odotettu (ja raskauden alkaminen ei tosiaan ollut helppoa...). Surullista, ettei kaikki miehet ole samalla tavalla mukana, mutta meillä se on todella luonnollinen asia, että mies osallistuu. Imettäisikin kuulema, jos vain maitoa tulisi ;)

Olemme molemmat tässä liitossa tasa-arvoisia, eikä tarvitse (onneksi) käyttää aikaa tuollaisen miettimiseen tai murehtimiseen, että toinen tai toinen ei olisi "ansainnut" jotain yllätystä, lahjaa, rakkauden osoitusta ym. Ehkä he, jotka eivät ymmärrä tätä isyyspakkaus ideaa, elävät sellaisessa suhteessa, jossa eivät saa huomiota mieheltään niin kuin toivoisi? Asioista kannattaa KESKUSTELLA, aina ja kaikesta, sillä siitä selviää ;)

Ja totta sekin, että ehkä kaikki miehet eivät pidä jostain tuteista ym. mutta luulisi, että jokainen olisi iloinen itse tehdystä ja suunnitellusta yllätyksestä. Eihän "isyyspakkauksen" tarvitse olla täynnä tavaraa, aivan yhtä hyvin se "kiitosyllätys" voi olla vaikka omatekoinen lahjakortti jostain miehen lempiruuasta tai hieronnasta, kävelyretki metsään, makkaranpaisto nuotiolla tms.... Eli ei aina tarvitse olla materiaa, ideoita kehiin ihan isän mieltymysten/harrastusten/tapojen jne. mukaan.

Uskallan tosiaan väittää, että isä varmasti ilahtuu tuollaisesta yllätyksestä :D

 
Mä olen kanssa aina ihmetellyt noita isyyspakkauksia. Ei kukaan mun tuttavapiiristä moisia tee, harvalla edes riittää aikaa kerätä ja näperrellä sitä sälää kokoon. Mulla on sellainen fiilis että näiden pakkausten antajat odottavat esikoistaan ja ovat aika nuoria äitejä, parinkympin huitamilla. Korjatkaa jos olen ihan väärässä?
 
pakkaus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:18 mamix3 kirjoitti:
Mä olen kanssa aina ihmetellyt noita isyyspakkauksia. Ei kukaan mun tuttavapiiristä moisia tee, harvalla edes riittää aikaa kerätä ja näperrellä sitä sälää kokoon. Mulla on sellainen fiilis että näiden pakkausten antajat odottavat esikoistaan ja ovat aika nuoria äitejä, parinkympin huitamilla. Korjatkaa jos olen ihan väärässä?
teillä ei ilmeisesti anneta lahjoja ollenkaan?
No ei kaikilla ole asiat niin hyvin kun muilla ja kateus se on mikä puhuu..

kyseon vaan tietynlaisesta lahjasta. Mikä siinä on ihmeellistä?

Ja voin sanoa että itse tiedän monen ikästä siis vanhempaakin lahjan antajaa ja "isyyspakkauksen antajaa.

Aika tyhjentävästi ekan sivun viimeinen kirjoittaja on kirjoittanu
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:29 sanni kirjoitti:
olen kyllä aika samaa mieltä kuin ap.no siis ehkä ne miehet jotka tosiaan jaksavat paapoa ja olla koko raskaus ajan naiselle mieliksi ansaitsevatkin lahjan...itse ehkä ajattelisin miehen ilahtuvan jostain jota mies todella tarvitsee tai jotain esim.viskipullo.

harvemmat isät vaan on niin naisen rinnalla koko raskaus ajan...ymmärrän tässä miehiä mutta myös naisia..naiset voi muuttua tosi ärsyttäväksi ja turhamaiseksi raskauden myötä,keskellä yötäkin olen kuullut joittenkin isien joutuvan hakemaan esim.suklaata "tebbarilta"kun naisen niin sitä tekee mieli ja ihan suuttuu jos sitä ei saa.

ja taas toisaalta nainenhan on aika tuskanen koko odotus ajan,niin miksi ei saisi jotain vaatiakkin?...en tiedä.kumpikin ymmärrettävää.
mutta sekin että jos mies on niinkuin useimmat miehet näyttää olevan..niin en ymmärrä miksi niitä pitäisi paapoa ja lahjoilla heitellä.johan ne miehet saavat kunnon vapaat kun nainen on vauvan kanssa sairaalassa niin saa olla ihan rauhassa muutaman päivän,ja samaan menee myös varpajaiset..miksi mies menee juhlimaan ja ryyppäämään vauvan syntymää kavereitten kanssa..millon äiti saa ensimmäisen vapaailtansa kavereitten kanssa.
Niin, no kenen mies menee ja kenen ei..Mun mies ei oo niin tollo, että ryyppää sen kunniaksi pään täyteen kavereiden kanssa kun tulee isäksi. Mä en sellasen miehen kanssa olisikaan, mut kaikkihan me ollaan erilaisia..
 
Voivoi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:18 mamix3 kirjoitti:
Mä olen kanssa aina ihmetellyt noita isyyspakkauksia. Ei kukaan mun tuttavapiiristä moisia tee, harvalla edes riittää aikaa kerätä ja näperrellä sitä sälää kokoon. Mulla on sellainen fiilis että näiden pakkausten antajat odottavat esikoistaan ja ovat aika nuoria äitejä, parinkympin huitamilla. Korjatkaa jos olen ihan väärässä?
Korjaan, koska olet väärässä. Voi kyllä niitä tekee muutkin, kuin "parinkympin huitamilla" olevat :LOL: Mutta toki hekin, aivan kaiken ikäiset miehiään ja lastensa isiä kunnioittavat ja arvostavat ja jotka haluavat osoittaa tuolla tavoin tunteitaan sekä yllättää miehen. Kaikillehan tuollainen ei sovi, eikä kaikki miehet varmaan paljon edes piittaisi moisesta, niin kuin ei kaikki naisetkaan jaksa/halua isyyspakkauksia miehilleen tehdä.
Ja niin kuin tässäkin ketjussa on jo tullut ilmi, kaikki isyyspakkauksia näpertelevät eivät ole esikoisen odottajia. Jos ei ole aikaa tai sitä ei halua runsaasti käyttää, niin onnistuuhan se pienemmälläkin vaivalla, kukin tyylillään.

Itse odotan esikoista ja olen tehnyt isyyspakkausta pikkuhiljaa, ollut mun sellainen salainen projekti lähes koko odotusajan. Ensin tein ajatustyötä, sitten viikon 12 jälkeen ostin, jos näin esim. alekorissa jotain pakkaukseen tarvitsemaani. Niin ei mene kerralla aikaa ja rahaa niin kamalasti :)
Enkä sanoisi pakkaukseni sisältöä "säläksi", kaikki siinä jo oleva ja vielä tuleva on tarkoin harkittu ja tulee varmasti käyttöön :)

Jos ei aika tai ideat riitä, mutta haluaa silti jonkun pakkauksen antaa, niin vinkkinä että nettikaupoista saa valmiitakin isyyspakkauksia. Googleen vaan hakusanaksi isyyspakkaus niin johan löytyy. Mutta mielestäni tuollainen ei ole kovin persoonallinen, lisäksi älyttömän kallis. Sopii jollekin, mutta itse teen miehelleni pakkauksen mielummin ihan itse, niin saan siitä persoonallisen ja sellaisen, jossa on todella ajateltu MINUN miestäni ja lapseni isää :D Ja hauskaa on ollut pakkausta tehdessä, en melkein malta odottaa että pääsen antamaan pakkauksen miehelleni. En tietenkään sitä tekisi jos en itse nauttisi siitä "näpertelystä".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:29 pakkaus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:18 mamix3 kirjoitti:
Mä olen kanssa aina ihmetellyt noita isyyspakkauksia. Ei kukaan mun tuttavapiiristä moisia tee, harvalla edes riittää aikaa kerätä ja näperrellä sitä sälää kokoon. Mulla on sellainen fiilis että näiden pakkausten antajat odottavat esikoistaan ja ovat aika nuoria äitejä, parinkympin huitamilla. Korjatkaa jos olen ihan väärässä?
teillä ei ilmeisesti anneta lahjoja ollenkaan?
No ei kaikilla ole asiat niin hyvin kun muilla ja kateus se on mikä puhuu..

kyseon vaan tietynlaisesta lahjasta. Mikä siinä on ihmeellistä?

Ja voin sanoa että itse tiedän monen ikästä siis vanhempaakin lahjan antajaa ja "isyyspakkauksen antajaa.

Aika tyhjentävästi ekan sivun viimeinen kirjoittaja on kirjoittanu
Tietysti meillä annetaan lahjoja, tuon tyylisiä lahjoja meidän perheessä vaan antaa ala-asteikäiset, ei pahalla =) En todella ole kateellinen isyyspakkauksistanne, ihmettelimpähän vain kuinka jollain aikuisella on energiaa ja halua moisia vääntää. Mutta jos nautitte niiden kasaamisesta ja miehenne niitä arvostaa niin mikä ettei, eihän se multa ole pois :)
 
Täällä sitä taas ja ihan hyvällä tuulella. Saahan sitä kai ihmetellä teidän ihme pakkauksianne.
Mä en tartte miestä tekemään mulle jotain kivaa, että tulisin hyvälle päälle. Ukko on joka päivä niin mukava, etten mäkään mitään erityishuomiota tarvitse. Olin sitten raskaana tai en.
Ja ukko tuntee itsensä yhtä tärkeäksi ilman erityishuomionosoituksia, se on mulle joka päivä tärkeä ja huomioitu. Meillä siis molemmat tulee huomatuksi ilman lahjoja. Meillä lahjat ostetaan sillon kun jotain mukavaa löytyy, eikä siitä sen suurempaa meteliä tartte pitää, ja täällä kysellä "mitä annatte tulevalle isälle?"
Me siis olemme pari siinäkin mielessä, että tämä on yhteinen juttu. Näkyy täällä palstoilla semmosiakin, jotka joutuu houkuttelemaan ja suostuttelemaan miestään vauvantekoon jopa itkun voimin.
Pitääkö teidän miehet isyyslomaa jo heti kun vauva syntyy? Mun ukko haluaa olla mun ja vauvan kanssa mahdollisimman paljon kotona, eli se pitää lomansa sitten kun me päästään sairaalasta. Ehtiihän se töitten jälkeenkin sairaalaan meitä katsomaan. Eri asia on jos saadaan taas perhehuone, niin sitten mies tulee sinne.
t. Aikuinen nainen
 
voihyvääpäivää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 07:34 vartooja kirjoitti:
Täällä sitä taas ja ihan hyvällä tuulella. Saahan sitä kai ihmetellä teidän ihme pakkauksianne.
Mä en tartte miestä tekemään mulle jotain kivaa, että tulisin hyvälle päälle. Ukko on joka päivä niin mukava, etten mäkään mitään erityishuomiota tarvitse. Olin sitten raskaana tai en.
Ja ukko tuntee itsensä yhtä tärkeäksi ilman erityishuomionosoituksia, se on mulle joka päivä tärkeä ja huomioitu. Meillä siis molemmat tulee huomatuksi ilman lahjoja. Meillä lahjat ostetaan sillon kun jotain mukavaa löytyy, eikä siitä sen suurempaa meteliä tartte pitää, ja täällä kysellä "mitä annatte tulevalle isälle?"
Me siis olemme pari siinäkin mielessä, että tämä on yhteinen juttu. Näkyy täällä palstoilla semmosiakin, jotka joutuu houkuttelemaan ja suostuttelemaan miestään vauvantekoon jopa itkun voimin.
Pitääkö teidän miehet isyyslomaa jo heti kun vauva syntyy? Mun ukko haluaa olla mun ja vauvan kanssa mahdollisimman paljon kotona, eli se pitää lomansa sitten kun me päästään sairaalasta. Ehtiihän se töitten jälkeenkin sairaalaan meitä katsomaan. Eri asia on jos saadaan taas perhehuone, niin sitten mies tulee sinne.
t. Aikuinen nainen

Tää on nyt näitä lapsellisia provoilijoita taas, älkää välittäkö :D
Kateellinen vaan, kun ei itse keksinyt kivaa isyyspakkausideaa eikä mieskään huomioi. Onneksi meillä ei ole tuollaista :$
Minua et ainakaan saanut ärsyyntymään.

Mun mies pitää isyysloman alkaen siitä päivästä kun vauva syntyy, koska haluaa olla meidän kanssa mahdollisimman paljon heti ALUSTA LÄHTIEN eikä vasta sitten kun päästään kotiin. Aikoo olla aamusta iltaan sairaalassa ja opetella vauvanhoitoa yhdessä mun kanssa. Sairaala valittu sellainen, jossa isät saavat olla koko ajan, vaikka vuorokauden ympäri. Huoneet ei ole mitään 4hlö:n jossa vierailut kielletty
:headwall:

Sulla taisi tulla tohon nimimerkkiin virhe, "aikuisen" kohdalla pitäis kai lukee lapsellinen"? :LOL:

Niin kuin jo oli puhetta, isyyspakkauksen ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitse olla täynnä rojua, vaan yleensä se sisältää henk.koht. asioita tai ei välttämättä tavaraa ollenkaan... Harmi, ettei sulla riittänyt mielikuvitus, ehkä sitten ensi kerralla ;)
 
Minkä ihmeen takia pitää vetää herneet nenään jos joku kehtaa noita isyyspakkauksia kummastella?? Kai sitä nyt mielipiteitä saa olla ja niitä saa esittää, ei heti tarvitse olla puolustuskannalla kynnet pystysssä. Ei kaikista nuo pakkaukset ole niin must juttu, joistakin ne saattavat olla jopa lapsellisia mutta mitä sitten, ei kaikki ihmiset olekaan samanlaisia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 07:55 vieras kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitää vetää herneet nenään jos joku kehtaa noita isyyspakkauksia kummastella?? Kai sitä nyt mielipiteitä saa olla ja niitä saa esittää, ei heti tarvitse olla puolustuskannalla kynnet pystysssä. Ei kaikista nuo pakkaukset ole niin must juttu, joistakin ne saattavat olla jopa lapsellisia mutta mitä sitten, ei kaikki ihmiset olekaan samanlaisia.
Samaa mietin minäkin. Aina menee vain kanssaihmisten nälvimiseksi ja homma paisuu tyyliin "kumpi ehtii sanoa pahemmin". Toiset tykkää näperrellä ja toiset ei. Piste.
 

Yhteistyössä