Mikä ihmeen monttu/kolo jalassa, sääressä ulkosyrjällä???

  • Viestiketjun aloittaja aika outo
  • Ensimmäinen viesti
aika outo
Noin keskellä säärtä tuolla ulkopinnalla on kolo.Kooltaan se on 2x2cm. Tuee näkyviin ihan selvästi syvänä (n. 2cm )monttuna kun varvistaa, mut jalkaa tavallisessti pitäenkin joko seisten tai istuen niin tuntuu sellainen pitkänomainen vino painauma. Eli jos ei jalkaa jännitä mitenkään niin on matala vähän kuin lommo, mut jännittäessä tulee ihan selvä kuoppa.
Mikähän tämä voisi mahdollisesti olla? Jalkaan ei ole koskaan sattunut mitkään eikä se ole kipeä, ei edes painaessa sitä. Tämä on tullut nyt tähän noin 2 vkon sisällä.
 
doremi
Mun miehellä oli samankuuloinen monttu jalassa viime tai sitä edellisenä kesänä. Ei mitään tietoa mistä se tuli. Itsestään hävisi jonkun ajan kuluessa. Minä kyllä pelästyin ja käskin miestä mennä lääkäriin, mutta ei se koskaan mennyt. Ei kait se sitten mitään vakavaa ollut, koska hävisi eikä ole takaisinkaan tullut.
 
"Hanne"
Hei!

Juuri olen 2 pv katsellut omassa jalassani samanlaista kuoppaa ja aloin googlettaa, löysin tämän kirjoituksen. Ihmeellinen kuoppa.

Mulla kuoppa on vasemmassa jalassa, n. 10 cm nilkasta ylöspäin, ihan sääriluun oikealla puolella.

Kokeilin puristaa jalkaa (molemmilta sivuilta niinkuin ylös ja keskelle päin niin, että jos se kuoppa "täyttyisi", mutta se meneekin vaan syvemmälle kuopalle.
 
"Hanne"
Nyt alko hirvittämään. Muistan ihmetelleeni n. kuukausi sitten pikkuruisia patteja jalassani. Ajattelin, että no jotain rasvapatteja ne on. Nyt tuollainen patti on juuri täsmälleen tuon kuopan keskellä ihon alla. Voi perse. Pakko se on käydä lääkärissä tarkistuttamassa.
 
sama tilanne
itselläni on polvesta leikattu muutama vuosi takaperin eturistiside ja polvi sen jälkeen vaivannut. nyt tänä keväänä polven alapuolelle sääriluun oikealle puolelle ilmestynyt kuoppa/lommo. Itse joudun ortopedille, koska polvessa todennäköisesti muutakin rikki.
 
moi, mulla on ollut tuollainen "lommo". näkyi ihan selvästi, muutkin siitä huomautteli. menin lääkäriin, ultrasivat ja kävi ilmi, että siinä kohdin ei ollut yhtään rasvakudosta. olin aiemmin keväällä alkanut ekaa kertaa liikkua, eli kävin parin kuukauden ajan säännöllisesti kävelyillä. ilmeisesti rasva katosi siitä kohdin. lopetin liikunna, rasva tuli takaisin ja en ole enää lommojalka :D

eli mun kohdalla oli ainakin ihan vaaraton juttu. liikunta on pahasta ;)
 

Yhteistyössä